Łukasz, jeśli myślisz o blokowaniu kół hamulcem ręcznym na postoju lub w sytuacjach opisanych wyżej (na światłach, stroma górka) to właśnie brzytwa ręczny pozwoli Ci na trzymanie kół w bezruchu (tak, zablokuje). Ręczny do dupy spowoduje niebezpieczeństwo stoczenia się autka z gorszym lub lepszym finałem (ile autek popłynęło np. w rzece, bo idiota nie zostawił na biegu a zapomniał, że mu ręczny nie działa).
W sytuacjach awaryjnych np. jak Ci totalnie odmówi główny (też się zastanawiam, kiedy może odmówić, jeśli jest sprawny i sprawdzany) to wystawisz nogi do hamowania ?. Chyba lepiej posiłkować się brzytwa ręcznym, którego przy wyższych prędkościach nie tak łatwo zablokować nawet maksymalnym naciągiem (wiem, bo bawiłem się, dla podwyższenia umiejętności).
Cytuję Kolegę 93karol: "Dlatego wazne zeby pracowal na obu kolach, na jedno to tylko w poslizg niekontrolowany moze Cie wprowadzic. Ja Bym nie bagatelizował tego problemu."
W obu wariantach - niesprawny tylko na jedno, lub na dwóch kołach może doprowadzić do tragedii.
Ciężko pojąć, że hamulce to najważniejsza dla bezpieczeństwa część samochodu ?
Użytkownik Czarnota edytował ten post 16:20, 12.02.2015