Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpie na lpg na rozgrzanym silniku

VII szarpanie lpg

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 23.04.2020

Kris mi się wydaje że musisz poszukać jakiegoś mega ogarniętego gazownia który pokręci trochę korektami w tym qboxie. Po prostu auto w momencie załączenia vteca dowala troszkę paliwa ( pik czasów wtrysku ), który powtarzany przez LPG powoduje przylanie i szarpnięcie. Mozesz włączyć dotryski w przedziale szarpnięć ale tak naprawdę nie w tym sens LPG żeby palił ci pół na pół obu paliw.. a tak z ciekawości ile masz przebiegu? U mnie kupiłem auto z nalotem 180 z czego 40 na gaziei ta usterka już była.


143 tyś.
  • 0

#32 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:51, 23.04.2020

A jakie dysze masz dobrane do wtrysków ja zauważyłem że po rozwierceniu na większe w nowych wytryskach częściej szarpało. Na jednym z forów gazowych polecono mi też wkręcenie wkrętek Lpg w kolektor pod większym kontem bo to może być przyczyną, ale tego nie sprawdzałem bo pewnie trzeba by zmienić kolektor na nowy a wydawało mi się że małe szanse że to pomoże.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#33 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:34, 24.04.2020

A jakie dysze masz dobrane do wtrysków ja zauważyłem że po rozwierceniu na większe w nowych wytryskach częściej szarpało. Na jednym z forów gazowych polecono mi też wkręcenie wkrętek Lpg w kolektor pod większym kontem bo to może być przyczyną, ale tego nie sprawdzałem bo pewnie trzeba by zmienić kolektor na nowy a wydawało mi się że małe szanse że to pomoże.

bez dysz.

Bez dysz.

Po za tym szarpnięcie nie występuje za każdym razem jak przyspieszam.
Stwierdzam, że na nowym przepływomierzu korekty spadły do 0 lub -0,73.
I szapnięcie występuje o wiele częściej niż na starym.
Na starej przepływce korekty na lpg były nawet +19.
Robiłem też pruby i przed wymianą przepływki zaślepiłem egr. Szarpanie ustąpiło w 90%. Występowało bardzo sporadycznie i dla kogoś kto nie zna tematu było by niezauważalne.
Na nowej przepływce zaślepienie egr-a nic nie pomaga.
Dziś zamontuje stary przepływomierz.


Użytkownik Kris504 edytował ten post 07:47, 24.04.2020

  • 0

#34 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:49, 24.04.2020

Też zaslepialem EGR i ale w końcu wywalało błąd więc musiałem wywiercić dziurkę w zaślepce wiertłem 6.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#35 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 24.04.2020

Też zaslepialem EGR i ale w końcu wywalało błąd więc musiałem wywiercić dziurkę w zaślepce wiertłem 6.

A czy u ciebie zaślepienie egr-u (pełne) bez otworu 6mm poprawiało sytuację ? Bo u mnie na oryginalnym przepływomierzu po zaślepieniu szarpanie występuje bardzo rzadko i jest prawie niewyczuwalne. Tylko wywala chceck.
Przy okazji zastanawiam się z kąd sterownik silnika wie że egr ma za mały przepływ? Czy w zaworze jest czujnik przepływu?

Użytkownik Kris504 edytował ten post 20:42, 24.04.2020

  • 0

#36 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:40, 24.04.2020

Pewno po wzniosie zaworu i składzie mieszanki
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#37 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:00, 24.04.2020

Tak było trochę lepiej ale nie chciałem jeździć z błędem. Jest to badane tak jako kolega wyżej pisze. Wznios zaworu można oszukać bo wystarczy wywiercić 1 dziurę tam gdzie jest zaworek aby mógł się wychylać a 2 zostawić zaślepioną. Natomiast przepływu już nie bardzo oszukasz.
A chodzi troszkę lepiej bo jest to system działające na przemian z vteciem. Jak jest włączony EGR to puszcza spaliny do kolektora i w momencie zamknięcia równocześnie włącza się vtec - w kolektorze robi się większe podciśnienie przy jednoczesnym zmniejszeniu powietrza z egr. Poprostu sterownik LPG nie nadąża za tym tak mi się wydaje..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#38 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:01, 25.04.2020

Tak było trochę lepiej ale nie chciałem jeździć z błędem. Jest to badane tak jako kolega wyżej pisze. Wznios zaworu można oszukać bo wystarczy wywiercić 1 dziurę tam gdzie jest zaworek aby mógł się wychylać a 2 zostawić zaślepioną. Natomiast przepływu już nie bardzo oszukasz.
A chodzi troszkę lepiej bo jest to system działające na przemian z vteciem. Jak jest włączony EGR to puszcza spaliny do kolektora i w momencie zamknięcia równocześnie włącza się vtec - w kolektorze robi się większe podciśnienie przy jednoczesnym zmniejszeniu powietrza z egr. Poprostu sterownik LPG nie nadąża za tym tak mi się wydaje..


U mnie z zaślepionym egr szarpnięcia prawie wcale nie występują.
Jak myślisz ? Pytam bo masz dużą wiedzę w tym temacie.
Czy oddanie samochodu na usunięcie egr przez modyfikację oprogramowania sterownika rozwiązało by problem w moim przypadku ?
W mojej okolicy to koszt ok. 700 zł.
  • 0

#39 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:53, 25.04.2020

Największe pod ciśnienie jest podczas hamowania silnikiem. Podczas max otwartej przepustnicy panuje cisnienie atmosferyczne dlatego Jest to mylne stwierdzenie, ponieważ wtedy występuje nie max podciśnienie tylko swobodne przemieszczanie się powietrza. Wystarczy podpiąć wakuometr wyskalowany na podciśnienie i nadcisnienie. Wtedy widać jak na dloni

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 13:54, 25.04.2020

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#40 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 26.04.2020

Zastanawia mnie tylko dlaczego ten broblem wystąpił u kolegi Ibx3046 i u mnie ?
Te silniki podobno dobrze pracują na lpg.
Korekty STFT na benzynie mam na poziomie +9,38% a LTFT +6,25%.
Czy nie są trochę za wysokie ?
  • 0

#41 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:14, 26.04.2020

Mi kiedys szarpalo ale w golfie V, byly nowe wtryski i strojenia. Nic to nie dawalo, dopiero reduktor zalatwil sprawe, tracil cisnienie.
  • 0

#42 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:26, 26.04.2020

Ja wymieniałem reduktor i nic to nie dało..
A te korekty są po resecie komputera i jeździe tylko na benzynie ? Rzeczywiście te długoterminowe dosyć spore.
Może to bardziej wina sondy?

Użytkownik lbx3046 edytował ten post 22:35, 26.04.2020

  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#43 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:58, 27.04.2020

Tak. Takie korekty po resecie i na benzynie. Gazownik patrzył na wykresie i stwierdził, że sonda pracuje prawidłowo.
Na nowym przepływomierzu korekty w okolicy 0,73 a czasem -2.
Z tym, że na lpg szarpniecia występowały w różnym zakresie obrotów wiec go oddam na reklamacje.
Na oryginalnym jeździ się zdecydowanie lepiej.
  • 0

#44 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:55, 27.04.2020

Najlepiej to jak by udało się od kogoś znajomego pożyczyć taka przepływke w oryginale z tego co kojarzę nawet w civicu były takie same przepływomierze ale to by trzeba po numerze na korpusie zobaczyc.. Delphi to kiepski zamiennik często są problemy z ich częściami ,ostatnio zamontowaliśmy czujnik położenia walka do passata znajomego właśnie Delphi i nawet nie odpalił nie mam zaufania do tej firmy.

Użytkownik lbx3046 edytował ten post 08:06, 27.04.2020

  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#45 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 03.05.2020

Wracam do tematu.

Ustawiłem na próbę dotryski benzyny na poziomie 30 % w przedziale obrotów 1500 - 2500 i szarpnięcia w przedziale tych obrotów prawie wcale nie występują - a jeśli już to są prawie nie wyczuwalne. Ale za to pojawiają się przy ok 3000 rpm.  Usunąłem więc dotryski i wróciłem do poprzednich ustawień.

Kolego czy masz jakiś pomysł dlaczego problemy te występują tylko w mojej hondzie i wcześniej w twoim egzemplarzu ?

Wiele hond z tym silnikiem śmiga na lpg aż miło.

Zaczynam poważnie rozważać demontaż instalacji.

 

 

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie lpg

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq