Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1141 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:22, 23.09.2022

zanim zaczniecie wycieczki bardziej osobiste to uprzedzę żeby tego nie robić  :diabelgrin:

 

Savjer, skoro nie wiesz co z tą głowica jest nie halo, to lepiej nie biadol trzy po trzy bo się mylisz

napiszez co jest nie tak? Bo sam ciekaw jestem ale przyznam nie śledzę wątku na bieżąco.


  • 0

#1142 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:31, 23.09.2022

Aha czyli wielki znawca nie wytłumaczy a reszta ma byc cicho
Powiem krótko pancerne silniki to były diesle w mercu w124 albo 3.0 turbodiesle od bmw z poczatku produkcji ale nie K - seria od hondy.
Sam jestem użytkownikiem k20a6 ale nie mam zamiaru bronić tego silnika do upadłego jak jakis oszołom. Poprostu fajny silnik dopóki sie nie zatrze hehe

Co ty porównujesz te silniki? To inny świat, gdzie tłok waży co ciężarek od wagi do ważenia worków ze zborzem a pierścień tłokowy jak podkowa, panewka jak stalowa rura rurociągu gazowego NORTH STREAM II :). Bardzo złe porównanie. K seria ma wiele innych zalet, znajdź mi silnik 2,0  innego producenta z którego wyciska się około 320 KM i do tego wytrzymuje niezawodnie cały sezon wyścigowy a nawet 2 sezony. Nie ma takiego silnika, chyba że z turbo, kompresorem.


Użytkownik rafisz edytował ten post 17:32, 23.09.2022
poprawiłem blędy ort bo kłuły w oczy ;)

  • 0

#1143 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:12, 23.09.2022

Trochę posprzątałem temat z ostatnich wypowiedzi. Bardzo proszę trzymać się wątku, nie prowadzić osobistych wycieczek - jak to napisał Przemek. Następne tego typu posty będą nagradzane.

Pozdrawiam 


  • 0

#1144 savjer

savjer
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:żuromin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 23.09.2022

Poprostu rzadko sie widuje honde z przebiegiem 500 czy 700 tys. Raz kiedys widziałem crv z przelotem 700 tys ale miała juz drugi silnik wsadzony. To był crv z R serią która jest trwalsza od K serii a mimo to i tak nie wytrzymała takiego przebiegu. K seria to uwazam ze 400-450 tys to jest max potem to już złom. Oczywiscie pewnie sie zdaży ze jakis egzemplarz wytrzyma wiecej ale to juz są raczej wyjątki. Uważam też że ogólnie honda nie jest aż tak niezawodną marką jak sie o niej pisze i mówi. Oczywiscie mimo to wszystko K seria to fajne silniki podatne na tuning itd no ale wtedy to mówimy o konkretnej ingerencji w silnik przy mocach 300 czy 400 koni i to już jest zupełnie inna bajka, to juz nie jest seryjny silnik.

Użytkownik savjer edytował ten post 09:47, 23.09.2022

  • 0

#1145 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:43, 23.09.2022

Rzadko powiadasz? http://www.accordklu...55#entry1047610
Tu tylko jeden przykład z wielu na forum.
  • 0

#1146 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:47, 23.09.2022

Poprostu rzadko sie widuje honde z przebiegiem 500 czy 700 tys. Raz kiedys widziałem crv z przelotem 700 tys ale miała juz drugi silnik wsadzony. To był crv z R serią która jest trwalsza od K serii a mimo to i tak nie wytrzymała takiego przebiegu. K seria to uwazam ze 400-450 tys to jest max potem to już złom. Oczywiscie pewnie sie zdaży ze jakis egzemplarz wytrzyma wiecej ale to juz są raczej wyjątki. Uważam też że ogólnie honda nie aż tak niezawodną marką jak sie o niej pisze i mówi. Oczywiscie mimo to wszystko K seria to fajne silniki podatne na tuning itd no ale wtedy to mówimy o konkretnej ingerencji w silnik przy mocach 300 czy 400 koni i to już jest zupełnie inna bajka, to juz nie jest seryjny silnik.

R seria też jest pancerna co najmniej jak na dzisiejsze realia, aczkolwiek uważam, że i tak jest lepsza od innych starszych konkurencyjnych silników. CRV to za duża buda do 2,0.

tu mamy rekordowe przebiegi dla r serii:

https://autokult.pl/...o-w-rozliczeniu

https://autokult.pl/...-jednym-silniku

Często użytkownicy zamulają na niskich obrotach i wtedy panewki szybciej się zużywają ale te 600 tyś km wytrzymują.

Poza tym silnik to nie wszystko, w starym 20 letnim civicu osprzęt i całą elektronikę mam fabryczną, te wszystkie czujniki itp....A w europejskiej konkurencji to przecież: zużyty tps, map, czujnik położenia wałka, zużyta przepustnica, pompa paliwa i wieele innych rzeczy.....

 

A przecież hond w PL jest bardzo mało w porównaniu do europejskiej konkurencji i do toyoty to co się dziwić, że rzadziej się widuje te z dużym przebiegiem. Kiedyś widziałem hondę city 1,3 z przebiegiem 600 tyś i silnik bez remontu. 


Użytkownik gkill edytował ten post 09:52, 23.09.2022

  • 0

#1147 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:47, 23.09.2022

rzadko widuje bo u nas jest mania skręcania liczników a że accord przy przebiegu realnym 500kkm wygląda nadal dobrze w środku więc skręcają na 250kkm. 

W ten sposób masz mało na liczniku a w rzeczywistości grubo ponad 500


  • 0

#1148 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:34, 23.09.2022

Pierwszy z brzegu z K. 800 tyśkm


Masz internet to zajmie Ci chwilę
Jeśli chodzi o samą hondę to masz civici, CRX i accordy różnych generacji po milion mil z udokumentowanym przebiegiem na jednym silniku.
.. i nie są to wolnoobrotowe kapcie czyli stare diesle

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:47, 23.09.2022

  • 0
                       

#1149 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:48, 23.09.2022

Taki przebieg w przypadku hondy w USA to standard i nikogo nie dziwi.


  • 0

#1150 savjer

savjer
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:żuromin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 23.09.2022

no dobra a jakie rekordowe przebiegi robi k20a6 ? Bo to ze R seria jest dość twarda to ja wiem, to że każdy k24 jest twardszy od k20a6 też wiem


  • 0

#1151 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:56, 23.09.2022

W ubiegłym roku miałem takie jedno k20a6 z przebiegiem ok 460kkm z LPG, salon polska. Działa po dziś dzień, wałek nie wymieniany, olej zmieniany co 10kkm, regulacja luzu co 30kkm i nie koniecznie jest co regulować bo dobrze LPG ustawione. Jaki przebieg ma obecnie nie wiem, bo nie było go u mnie dłuższy czas ale sporadycznie widuje u siebie na rejonie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#1152 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:01, 24.09.2022

W ubiegłym roku miałem takie jedno k20a6 z przebiegiem ok 460kkm z LPG, salon polska. Działa po dziś dzień, wałek nie wymieniany, olej zmieniany co 10kkm, regulacja luzu co 30kkm i nie koniecznie jest co regulować bo dobrze LPG ustawione. Jaki przebieg ma obecnie nie wiem, bo nie było go u mnie dłuższy czas ale sporadycznie widuje u siebie na rejonie


Jak się jeździ normalnie, jak jest opisane w instrukcji pojazdu, olej wymienia na czas (czasami delikatnie można przepalić to wiadomo), to i ponad 500 tys i więcej przejedzie, czy to K20A6 czy inny, jeśli mówimy o tych starych, sprawdzonych konstrukcjach. Do tego spokojne rozgrzewanie silnika gdy jest jeszcze zimny i po kłopocie.
W połowie i więcej przypadków kierowcy sami generują takie awarie bo traktują samochody, jakby były zupełnie bezobsługowe i nie znają podstawowych zasad eksploatacji.
Daleko nie szukam, u mnie wyjazd z parkingu z roboty jest od razu praktycznie na trasę i poza pewnymi wyjątkami, jeśli chodzi o nawyki właścicieli, taki delikwent odpala auto, nawet nie poczeka chwili, tylko rusza od razu energicznie, dojazd 100-150 metrów do asfaltu i od razu dzida i gaz na wysokie obroty.
Później następny nabywca takiego pojazdu dziwi się, że auto olej pobiera, że panewka się obróci, tłok zacznie stukać, itd. I to nie tyczy się tylko K20A6.

Jeden w robocie tak jeździł Volkswagenem w benzynie właśnie, wszystko było fajnie ale któregoś dnia przyjechał i też już mu stukał tłok, auta się pozbył za małe pieniądze i kupił drugie dwuletnie w dieslu i teraz zanim odjedzie, czeka ze dwie lub trzy minuty i dopiero delikatnie rusza. Są też nieliczni jednak jak widzę tu na moim parkingu właśnie, którzy zanim ruszą, pozwolą silnikowi na postoju trochę się rozgrzać. Co innego, jak się jedzie od razu przez miasto i co chwila zaraz są światła, wtedy sobie można ruszyć powoli i nie czekać zanim trochę silnik się nagrzeje...
Ludzie zaczynają rozumieć często, jak poprawnie eksploatować pojazd dopiero po tym, jak doświadczą poważnej awarii.
To działa tutaj też w dwie strony na linii właściciel-pojazd i odwrotnie rzecz jasna.

Warszawa i okolice też około a teraz pewnie już i ponad 500 tys. km K20A6 na taryfie zrobione, w tym na LPG ponad 400 tys. I jeździ nadal, o czym wcześniej pisałem.

Zbyt często za niskie obroty silnika szczególnie gdy skrzynia ma wrzucony któryś z najwyższych biegów, też dorzucą swoje w dłuższej perspektywie czasowej i nie pomoże tu nawet wymiana oleju co 5 tys. kilometrów.
Takie są fakty i dlatego osobiście uważam, że jak od nowości zna się auto lub kupi od faktycznie pewnej osoby bez defektu, to wystarczy kontynuować dalej taki sam styl jazdy i nie bawić się w żadne ulepszenia, cudowne sposoby, płukanki, itd. a zamiast tego zainwestować w ewentualnie lepszy olej o właściwej lepkości, trochę częściej go wymieniać i będzie po kłopocie w postaci, że silnik stuka, itd.

I co z tego, że wymieniałem olej regularnie i dobrej jakości był na maksa zawsze zalewany, jak plany te pogrzebało jego przepalenie i przegazowanie tak, jakby się jechało w wyścigu F1...

Teraz na drugim używanym słupku już 90 tys km zrobione jest i poza początkową wpadką z UPG nic się nie dzieje złego, nawet poboru oleju jest brak niezależnie od tego, czy jadę na niższych, czy wyższych obrotach z załączanym vtec...

Jeszcze trochę czasu minie, i serie K20Z też będą stukały, co już czasami się zdarza, o czym było gdzieś już wspominane.
Może będzie trochę mniej tych przypadków, ale czas i różny sposób ich eskploatacji swoje zrobi, różnica jest taka, że są młodsze od serii K20A, stąd też w statystykach jest mniejsza ilość ich awarii.
  • 0

#1153 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:42, 31.08.2023

Kto zgadnie który i ile na osi?

Załączone pliki


  • 0

#1154 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:51, 31.08.2023

K20a6 600 tys
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#1155 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:53, 01.09.2023

K20Z2, 277 000 przebieg, wstawiony przy przebiegu prawie 200 000
przy 259 000 nie było oznak zużycia.



Wysłane z mojego SM-A127F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq