Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1111 Muldi

Muldi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 30.04.2021

Dodałem już na inny hosting dzięki za info


Użytkownik Muldi edytował ten post 08:34, 30.04.2021

  • 0

#1112 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:04, 30.04.2021

Skąd ja to znam.
Jeszcze trochę pojeździ.
8097f254234d6131a68452177ad020c1.jpg
  • 0

#1113 Muldi

Muldi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 30.04.2021

Możesz napisać coś więcej albo dać link do tematu na forum gdzie opisałeś problem ?


  • 0

#1114 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:27, 30.04.2021

Wiecej nie potrzeba. Szukaj powoli silnika K20Z2 lub K24.
Wałek się wytrze dalej, przypieczony pierścień pewnie też, tłok. W sumie załatwi to panewkę i już.
Ile to czasu potrwa ?
Mnie się udało ok. 15 tkm od stwierdzenia przypieczonego pierścienia , przez wytarcie wałka do panewki.
  • 0

#1115 Muldi

Muldi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 30.04.2021

Jak wyglądały twoje gładzie cylindrów masz jakieś foto ? jeśli K24 to a3 ?


  • 0

#1116 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:00, 30.04.2021

Co ci po gładziach jak tego nie opłaca się robić - chyba , że samemu w ramach rozwoju.
Wymienia się słupek i już.

I tak przy okazji wyjdą jeszcze inne rzeczy - sprzęgło, chłodnica i robi się niezła górka PLN.
 

Tematów o adaptacji k24 jest wiele . Poczytaj sobie.
np. http://www.accordklu...ap-k20a6-k24a3/


  • 0

#1117 Dodo96

Dodo96
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 05.06.2021

Cześć.

Accord VII, 2003 rok, silnik K24A3, 341 000 km przebiegu, LPG, olej Valvoline 5W-40.

Mianowicie, właśnie rozstałem się z moim accordem, ale całe szczęście nie poszedł w obce ręce. Przejął go mój młodszy brat.
Przed oddaniem go dla młodego oddałem go na wymianę świec, wymiane oleju, sprawdzenie/regulacje zaworów, wymieniona uszczelka pokrywy zaworów. Przejechałem autem około 500 kilometrów bez problemu.
Młody cieszył się samochodem 3 dni, zatankował go do pełna w benzynę i gaz. Dostałem w nocy telefon, że coś się stało z silnikiem. Powiedziałem żeby nic nie ruszał.

Ale od początku. Wyjeżdżał z osiedla i auto chodziło normalnie. Po około 45 kilometrach usłyszał delikatne klekotanie jadąc na gazie. Po chwili zaczął klekotać już głośniej i zgasł. Dojechałem na miejsce i bardzo mocno było czuć benzynę. Dzień później również czuć benzynę przy samochodzie. Mechanik pytał czy na benzynie normalnie samochód chodzi. Odpaliłem go na chwilę by móc od razu nagrać klekot. Na benzynie odpala, nie gaśnie. Wydaje mi się też, że słychać klepanie czegoś o pokrywę. Mogę się mylić.
Nagranie wrzucam w linku poniżej. Jeżeli ktoś wie, co to mogłoby być, bardzo proszę o odpowiedź. Z góry dzięki wielkie!


  • 0

#1118 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:16, 05.06.2021

Najpierw wyeliminować świece. Jak nie pomoze to dzwiek mocno zblizony do panewki, ewentualnie przeskoczył lancuch rozrzadu
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#1119 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:17, 05.06.2021

Łańcuch rozrządu
  • 0

#1120 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:46, 06.06.2021

albo ktores koleczko osprzetu, bo slychac, ze silnik/gorny walek rowno chodzi, tylko cos lata, akurat najlatwiejsze do eliminacji (zdjac pasek), jezeli nie to rozbierac, bo pewnie to co wyzej


  • 0

#1121 Dodo96

Dodo96
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 06.06.2021

Dzięki wielkie za rady, czekam na wolny termin i będzie sprawdzane


  • 0

#1122 savjer

savjer
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:żuromin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:14, 13.09.2022

Na wstepie Witam Wszystkich Hondziarzy !!

A więc tak, użytkuje accorda z silnikiem k20a6, przebieg 220 tys, na szczescie na razie stuków puków w silniku brak, ale po przeczytaniu tego watku o puchnących tłokach i tym samym zacierających sie cylindrach zmieniłem zdanie o silniku o którym myslałem ze jest dość pancerny, jak sie okazuje nie jest.

Ale o co mi chodzi .... przeczytałem ten temat i obraz jaki mi sie wyklarował w głowie to taki ze w każdym przypadku stuki tłoka o cylinder i tym samym zatarcie nastepowało po porządnym przegonieniu silnika w okolicach predkości maksymalnej. Wniosek z tego taki że silnik ten powinno sie użytkować do max 4500 obr czyli do momentu załaczenia vteca, a raczej do 4400 obr czyli jezdzic tak żeby tego vteca nie załączac :dobani: jak sie okazuje we wszystkich przypadkach to załączenie vteca w k20a6 powoduje ze wszystkie 8 zaworów dolotowych zostaje otwarte, silnik dostaje dużo wiecej powietrza a co za tym idzie dużo wiecej paliwa i dochodzi do puchniecia tłoków od nadmiernej temperatury. W tym momencie zadaje sobie pytanie to na co komu taka Honda ? Żeby jezdzic do 4000 obr to sie diesla kupuje.

Moja teoria jest taka że w tych silnikach Honda dała ciała, wałki sie wycierają, tłoki puchną, do tego dochodzą słuchy że ten silnik ma coś też ze smarowaniem.

Słaba ta K-seria


  • 0

#1123 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:21, 14.09.2022

Słaba, niestety silniki są dość awaryjne. Choć nie tylko Honda bo i rownież inni producenci mają wpadki, i to większe. Vtec załącza się pomiedzy 2200-2800 obr/min
  • 0

#1124 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:49, 14.09.2022

Słaba, niestety silniki są dość awaryjne. Choć nie tylko Honda bo i rownież inni producenci mają wpadki, i to większe. Vtec załącza się pomiedzy 2200-2800 obr/min

W tych zakresach nie załącza się vtek, chyba że po reflashu. ;)


  • 0

#1125 savjer

savjer
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:żuromin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 14.09.2022

przy 4500 czuje ze silnik zaczyna inaczej pracowac i jest lekkie wciśniecie w fotel od przyrostu mocy wiec obstawiam ze to w tym momencie do gry wchodzą kolejne zawory dolotowe, a przy ok 2200 a 2800 to chyba vtc sie uaktywnia


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq