Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#901 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:33, 05.02.2020

Jeśli masz wydać minimum 4tys za nowy słupek niewiadomego stanu to bez sensu opcja. Remontuj swój wyjdzie taniej, części są w Haparts lub u Jarusneta co tylko chcesz.

Musiałeś jeździć z zaniskim stanem oleju lub bankierskiej jakości.
A sprawdzaliscie walki ? Może masz wytarty wałek.
  • 0

#902 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:05, 05.02.2020

Remont. Warto poszukać ew. silnika na części. 

Może uda się też tak że skończy się na wymianie panewek. Nie wiem o ile gorzej jest w VIII, ale w VII wymiana panewek to dzień roboty, więc koszty nie będą wysokie (~1000zł). Jeśli będzie do wymiany wał / korbowody to niestety więcej. 


  • 0

#903 MarsBP

MarsBP
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 05.02.2020

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Przez "wałki" rozumiem że mówisz o wale rozrządu? Jeżeli tak to też rzecz do sprawdzenia czy się nie starły i jakby co to do szlifowania. A wtedy panewki też pod wymiar.

Możliwe że przez pewien czas miałem mały poziom oleju bo na bagnecie za pierwszym razem było poniżej kreski. Ale tak jak pisałem, pół litra starczyło, trochę dziwne wg mnie że taki brak spowodował takie straty.


Użytkownik MarsBP edytował ten post 23:27, 05.02.2020

  • 0

#904 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:33, 05.02.2020

Mam na myśli walki rozrządu bo te zdarzają się że się wycierają.
  • 0

#905 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 05:36, 06.02.2020

,,kontrolka oleju zapalała się dość często jednak na bieżąco sprawdzałem i dolewałem olej.,,

No nie sprawdzales na biezaco p. oleju.
Trzeba bylo czesciej spr. poziom oleju. Codziennie, a na trasie kilka krotnie i w zadnym przypadku

!!!nie dopuszczac do zapalenia kontrolki cisn. oleju.!!!

Czerwona kontrolka BRAKU cisnienia oleju NIE wzywa do dolania oleju, tylko informuje ze jest brak cisn. oleju i natychmiast nalezy zgasic silnik. Spr. poziom i dolac olej wozac banke z olejem w bagazniku.
Dla kazdego silnika praca na niskim poziomie oleju jest szkodliwa i niszczaca.(przy lub ponizej kreski minimum na bagnecie)
P.S.
Mialem ,,biednego,, klienta ktory dopiero dolewal olej jak zapalala sie kontrolka. A auto na naprawe zostawil chyba z 0,5 litra paliwa w zbiorniku !


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#906 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:24, 06.02.2020

Do k24 nie powinno być problemów z częściami. Bynajmniej jak rozglądałem się częściami do R20A3 to wydawało mi się że nie brakuje ich do k24, a zwłaszcza tych do tuningu.


  • 0

#907 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:18, 06.02.2020

Nie wiem czy są nadwymiarowe panewki korbowodowe lub podpór wału. Osobiście szukałbym używanego wału i innych części. Przy okazji warto rozważyć wymianę pierścieni.
  • 0

#908 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:21, 06.02.2020

Trzeba chwilę poczekać ale są 0.25 na korby i główne. A w niektórych hurtowniach nawet na miejscu. Przynajmniej do k24. Jeśli chodzi o pierścienie to póki co tylko w serwisie. Zamienniki swego czasu miały pierścienie olejowe o 0.5mm za cienkie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#909 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:31, 06.02.2020

Pierścienie można bezpośrednio z Japonii zamówić:

https://www.amayama....nda/13011r40a12

 

są też dostępne w zamienniku:

https://jdmshop.eu/p...npr-SWH30435STD

pod warunkiem, że olejowy ma wysokość 2,5mm.

mają też panewki.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:34, 06.02.2020

  • 0

#910 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:49, 06.02.2020

Na jakie koszta należy się nastawić w przypadku remontu k20a6 (dwa tłoki do wymiany, wymiana dwóch cylindrów, planowanie głowicy, wymiana wszystkich pierścieni, ewentualnie zmiana panewek, nowa uszczelka pod głowicą - coś jeszcze? ). Plus dodatkowo robocizna za montaż i demontaż silnika.

By upewnić się co do stanu cylindrów i tłoków powinien pomóc endoskop. Sprawdzić i zweryfikować. Masz silnik k24 czy k20?
  • 0

#911 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:55, 06.02.2020

Lepiej kupić i wsadzić k24 i wgrać mapę niż remontować k20a6. Na szybko licząc wyjdzie taniej i ekonomiczniej
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#912 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:26, 07.02.2020

Ze słupkami jest loteria, albo trafi się ok albo nie. U mnie w przypadku K20A6 zaczęło stukać przy przebiegu 253 tys. załatwiłem drugi słupek z K20 Z2 z przebiegiem rzekomo 160 tys. km (gdzie był wstawiony nowy rozrząd), dlaczego po tak niskim przebiegu nowy rozrząd to nie wiem, ale jest ok, bo zrobiłem już ponad 10 tys. kilometrów i jest ok na obecną chwilę. Ale, żeby nie było tak dobrze, to po zakupie tego słupka była uszkodzona UPG (pierwsze 100-200 km było ok, ale potem już zaczęło dziwnie wnętrze się nagrzewać i w końcu auto zaczęło wariować) ale została wymieniona i jak napisałem wyżej, auto jeździ ok obecnie.

Teraz zastanawiam się, co zrobić ze starym słupkiem, jest przyjęte, że remont ponoć się nie opłaca więc, albo sprzedaż na części lub mimo wszystko remont i może sprzedaż wtedy drożej. Zastanawiam się, co zrobić z tym fantem...
  • 0

#913 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 00:38, 08.02.2020

Zależy co konkretnie poszło w tym k20a6. Może remont być właśnie nieopłacalny. Z drugiej strony, wywalić 4 000 PLN na słupek z robocizną to już lepiej chyba remontować bo przynajmniej wiesz co masz. Dlatego pytałem o orientacyjny koszt pełnego remontu.
  • 0

#914 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1616 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 07:59, 08.02.2020

Ja też bym na Twoim miejscu wsadził K24. U wołka ;) odżałować, pożyczyć jak trzeba. Satysfakcja zrekompensuje koszty.

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#915 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:42, 21.02.2020

Ja też bym na Twoim miejscu wsadził K24. U wołka ;) odżałować, pożyczyć jak trzeba. Satysfakcja zrekompensuje koszty.
Tapniynte ze szajsunga


Jest jedno ale. Rozmawiałem z ralfim o takim swapie i mówił, że nawet przy wystrojeniu na seryjnym kompie, silnik nie pokaże pełnej mocy bo będzie miał "kaganiec" w postaci kolektora wydechowego, całego układu wydechowego oraz kolektora ssącego. Przydałoby się tez wymienić listwę wtryskową, a w przypadku LPG (które mam), mocniejsze wtryski. Żeby to miało sens, a nie tylko półśrodki, koszta takiej operacji robią się już bardzo spore. Nie liczyłem strojenia 1000 PLN + po każdorazowym modzie z kolektorami na przykład, kolejne 500 PLN by wystroić. Liczę koszta ile by to wyszło w przypadku kapitalnego remontu głowicy (700-1000) i dołu, a w szczególności panewki, pierścienie, dwa tłoki, tuleje cylindrowe itp.

Swoją drogą: https://youtu.be/CMDwKX6V0KQ
Nie tylko w k20a6 takie stuki się pojawiają. Również i w poliftach.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq