Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Rozrząd części/wymiana 2.2 ictdi/ 2.2 dtec oraz dziwne odgłosy silnika.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
364 odpowiedzi w tym temacie

#121 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:08, 02.02.2018

Numery części do wszystkiego znajdziesz na forum. Pisałem to już kilka razy w kółko.

 

http://japancars.ru/...e=catalog/honda

W link powyżej wbij swój vin i cały rozrząd, wszystkie śrubki itd itd znajdziesz. 

Tak jak napisałem wszystko jest na ebay. Pamiętaj że jeszcze dochodzi akcyza, lub podatek. W zależności od kwoty.

Napisałem skąd paczki idą i parę postów wyżej masz linki od tego sprzedawcy... 

Ja jeszcze ogarnąłem dodatkowo koła zębate dolne i górne.


Użytkownik ślepak edytował ten post 10:12, 02.02.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#122 kubicaa66

kubicaa66
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:51, 02.02.2018

Podstawowa rzecz.Jak wtryski były wyciągane i jak wychodziły(czy używany był sciągacz i rozkręcana cewka)Czy ostatni wtrysk był wyjęty przy użyciu prasy?Gdzie robiłeś te wtryski i jaki był koszt.
To są wtryski BOSCH i nie ma z nimi problemu podczas naprawy.Tylko podstawowy warunek - specjalistyczny zakład najlepiej który zajmuje się naprawą pod szyldem BOSCH i da na to gwarancję pisemną wraz z protokołami.Jeżeli wtryski wychodziły ciężko przy użyciu prasy to już możesz je spisać na straty.
Najlepsze rozwiązanie podrzucić wtryski od innego sprawnego auta.

Wtryski były wyciągane za pomocą prasy i ściągaczy. Wszystkie stawiały opór, im bliżej rozrządu tym ciężej. Wtrysk od strony rozrządu siedział tak mocno, że "mój" mechanik połamał swój ściągacz i musiał zamawiać jakiś uber ekstra ochy ahy, ale to też nie pomogło. Zawezwał więc mechanika z innego miasta. Mechanik z innego miasta przyjechał obładowany w jakieś pierdoły i udało się wyjąć ostatni wtrysk. Koszt wyjęcia tego wtrysku - 500zł. Koszty wyjęcia pozostałych trzech zostały wliczone w pozostałe naprawy jakie poczyniłem u tego Pana. Czy cewka była rozkręcana - tego nie wiem, mechanik mi nic nie m,owił a ja z braku wiedzy nie pytałem o to. Czyli zakładając najczarniejszy scenariusz - wtryski padły to co? jaki koszt zakupu sprawnych? Czy mogę jakoś odzyskać  pieniądze od mechanika?

 

Skupmy się na tym że jeśli dobrze zrozumiałem to problemu nie było przed demontażem.A wystąpił po wyjęciu wtrysków

kubicaa66

Tak, dokładnie przed wyjęciem wtrysków nie było tego klekotu.

 

Też bym obstawiał, że wine za to ponoszą wtryski a samochód nie zaczął bardziej kopcić po tej "naprawie" ??? Rano po całonocnym postoju bez problemu odpala? ??

Auto nie dymi, spalanie w normie a i rozruch po 2-4 dniowym postoju w obecnych warunkach nie sprawia kłopotu. Żadna kontrolka się nie świeci.



 


  • 0

#123 Adek87

Adek87
  • Klubowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Rusiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 02.02.2018

Cześć, również się dołączam, identyczny dźwięk. Tydzień temu wymieniony kompletny rozrząd, pompa wody, rolka, napinacz, pasek (krótszy - usunięta jedna rolka), łożysko na sprężarce, alternatorze i koło pasowe. Po ściągnięciu paska ten dziwny dźwięk nadal jest. Na wolnych obrotach cisza, po dodaniu gazu i podczas jazdy słychać - natężenie dźwięku proporcjonalne do obrotów. Może ktoś ma pojęcie skąd ten odgłos?

 

Dorzucam link do filmiku - nie mój, ale dokładnie o ten dźwięk chodzi....

 

Ale chodzi ci o ten dźwięk po odjęciu gazu???


Wtryski były wyciągane za pomocą prasy i ściągaczy. Wszystkie stawiały opór, im bliżej rozrządu tym ciężej. Wtrysk od strony rozrządu siedział tak mocno, że "mój" mechanik połamał swój ściągacz i musiał zamawiać jakiś uber ekstra ochy ahy, ale to też nie pomogło. Zawezwał więc mechanika z innego miasta. Mechanik z innego miasta przyjechał obładowany w jakieś pierdoły i udało się wyjąć ostatni wtrysk. Koszt wyjęcia tego wtrysku - 500zł. Koszty wyjęcia pozostałych trzech zostały wliczone w pozostałe naprawy jakie poczyniłem u tego Pana. Czy cewka była rozkręcana - tego nie wiem, mechanik mi nic nie m,owił a ja z braku wiedzy nie pytałem o to. Czyli zakładając najczarniejszy scenariusz - wtryski padły to co? jaki koszt zakupu sprawnych? Czy mogę jakoś odzyskać  pieniądze od mechanika?

 

Tak, dokładnie przed wyjęciem wtrysków nie było tego klekotu.

 

Auto nie dymi, spalanie w normie a i rozruch po 2-4 dniowym postoju w obecnych warunkach nie sprawia kłopotu. Żadna kontrolka się nie świeci.



 

 

To, że mechanik wymienił końcówki nie znaczy że wtrysk jest 100% sprawny. Pamiętajmy, że wtrysk nie składa się tylko z końcówki.

Ja bym wyciągnął te wtryski i bym je zawiózł do kogoś innego kto się zajmuje naprawą wtrysków BOSCH  i niech je zdiagnozuję lub po wyciąganiu prasą musisz pomyśleć o drugich używanych wtryskach.


  • 0

#124 kubicaa66

kubicaa66
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:26, 03.02.2018

 

 

To, że mechanik wymienił końcówki nie znaczy że wtrysk jest 100% sprawny. Pamiętajmy, że wtrysk nie składa się tylko z końcówki.

Ja bym wyciągnął te wtryski i bym je zawiózł do kogoś innego kto się zajmuje naprawą wtrysków BOSCH  i niech je zdiagnozuję lub po wyciąganiu prasą musisz pomyśleć o drugich używanych wtryskach.

 

A to nie jest czasem tak, że jeśli wtryskiwacz byłby uszkodzony/niesprawny to wynik na maszynie wyszedłby zły? Na końcu filmiku są ss z badania przed i po


  • 0

#125 matils7

matils7
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Zakopane
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 03.02.2018

Ale chodzi ci o ten dźwięk po odjęciu gazu? ??

 

Tak po odjęciu, ale też podczas dodawania, nasila się ze wzrostem obrotów, słychać to na filmiku np. od 20s.


  • 0

#126 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:49, 03.02.2018

Panowie.W takich przypadkach i trudnościach z wyjęciem wtrysków trzeba rozkręcić cewkę wtryskiwacza aby wkręcić głowicę ściągacza.Pod cewką znajdują się precyzyjne elementy.Po ich demontażu (i mam nadzieję że prawidłowym montażu po wyjęciu wtrysku) TRZEBA ZAWSZE ODDAĆ TAKI WTRYSKIWACZ DO SPRAWDZENIA!!!!!!.Dodatkowo otwory po takich wtryskiwaczach są czyszczone specjalną szczotką dopasowaną do średnicy otworu w głowicy.Po takim zabiegu można już włożyć sprawne wtryski na pastę ceramiczną.

W przypadku gdy nie radzi sobie zwykły ściągacz udarowy lub nawet ROCKS (jeśli ktoś taki posiada )  o energii prawie 7 J w połączeniu ze ściągaczem bezwładnościowym i wartością koło 10 ton nie daje rady.To stosuje się prasę hydrauliczną z odpowiednia przystawką na głowicę silnika.Po takiej operacji może nawet dojść do urwania wtrysku w głowicy.Ale jeśli już się uda go wyciągnąć za pomocą takiej prasy to taki wtryskiwacz jest do WYRZUCENIA!!!!!! i niech was nikt nie zapewnia że będzie dobry.W takim przypadku przy tak dużych siłach korpus wtryskiwacza zostaje odkształcony czego nie widać gołym okiem.W takim przypadku tam gdzie ja pracuję klient jest poinformowany przed wyciąganiem że taka sytuacja może mieć miejsce (i jest bardzo często w niektórych modelach samochodów .Nawet stosunkowo z małym przebiegiem)Dodam że wtedy właściciel już sam sobie załatwia drugie sprawne wtryski.To właśnie się dzieje w takich przypadkach i miejcie świadomość co się wiąże z takim ,,siłowym ,,wyciąganiem wtryskiwaczy 

Normalna cena przy wyciąganiu ,,opornego,, wtrysku tam gdzie pracuję to kwota 200 zł za szt.Przy użyciu specjalnej prasy hydraulicznej(napisałem cenę bo wspomniana kwota 500 zł od tych co nie poszły to sporo )

Ja bym Ci poradził podmienić na sprawne wtryski.


  • 0

#127 k100

k100
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Frankfurt
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 04.02.2018

Witam,

wybaczcie Panowie za pytanie, ale zielony jestem i dopiero z Accordem VII gen sie zapoznaje.

 

Co ile wymiana rozrzadu w 2.2 cdti?


  • 0

#128 kubicaa66

kubicaa66
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 04.02.2018

Panowie.W takich przypadkach i trudnościach z wyjęciem wtrysków trzeba rozkręcić cewkę wtryskiwacza aby wkręcić głowicę ściągacza.Pod cewką znajdują się precyzyjne elementy.Po ich demontażu (i mam nadzieję że prawidłowym montażu po wyjęciu wtrysku) TRZEBA ZAWSZE ODDAĆ TAKI WTRYSKIWACZ DO SPRAWDZENIA!!!!!!.Dodatkowo otwory po takich wtryskiwaczach są czyszczone specjalną szczotką dopasowaną do średnicy otworu w głowicy.Po takim zabiegu można już włożyć sprawne wtryski na pastę ceramiczną.

W przypadku gdy nie radzi sobie zwykły ściągacz udarowy lub nawet ROCKS (jeśli ktoś taki posiada )  o energii prawie 7 J w połączeniu ze ściągaczem bezwładnościowym i wartością koło 10 ton nie daje rady.To stosuje się prasę hydrauliczną z odpowiednia przystawką na głowicę silnika.Po takiej operacji może nawet dojść do urwania wtrysku w głowicy.Ale jeśli już się uda go wyciągnąć za pomocą takiej prasy to taki wtryskiwacz jest do WYRZUCENIA!!!!!! i niech was nikt nie zapewnia że będzie dobry.W takim przypadku przy tak dużych siłach korpus wtryskiwacza zostaje odkształcony czego nie widać gołym okiem.W takim przypadku tam gdzie ja pracuję klient jest poinformowany przed wyciąganiem że taka sytuacja może mieć miejsce (i jest bardzo często w niektórych modelach samochodów .Nawet stosunkowo z małym przebiegiem)Dodam że wtedy właściciel już sam sobie załatwia drugie sprawne wtryski.To właśnie się dzieje w takich przypadkach i miejcie świadomość co się wiąże z takim ,,siłowym ,,wyciąganiem wtryskiwaczy 

Normalna cena przy wyciąganiu ,,opornego,, wtrysku tam gdzie pracuję to kwota 200 zł za szt.Przy użyciu specjalnej prasy hydraulicznej(napisałem cenę bo wspomniana kwota 500 zł od tych co nie poszły to sporo )

Ja bym Ci poradził podmienić na sprawne wtryski.

Zastanawia mnie tylko jedno...przecież mechanik u którego zostawiłem samochód siedzi w ropniakach od X czasu i pewnie robił to x razy więc raczej fuszerki by nie odwalił, nie chcę go tutaj bronić  tylko staram się zrozumieć dlaczego tak się mogło stać. Robił on też samochody kilku innym znajomym i wszystko cyka pięknie i ładnie, nie wiem być może mam pecha. 
Jeszcze jedna kwestia która mi się przypomniała, ostatni wtrysk który był wyciągany pękł czy cuś i dostał nową obudowę  no i tą  wspomnianą  końcówkę, o cewkach mi nic nie wiadomo. Kolejna kwestia jest taka że przy wyciąganiu pękła pokrywa zaworów i jest  od innego Civic'a.
Zwyczajnie nie wiem co robić dalej, mam dość ładowania pieniędzy bez efeku i zastanawiam się  na poważnie nad sprzedażą  i kupnem Accorda w benzynie.
A i jeszcze pytanko mam.....czy jeśli wymienię sam przepływomierz to trzeba go jakoś kalibrować czy to kwestia plug&play?


Użytkownik kubicaa66 edytował ten post 19:50, 04.02.2018

  • 0

#129 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:13, 04.02.2018

Nic nie trzeba kalibrować.Wykasować błędy jeśli są.

Skoro jest tyle lat w tym to czemu nie ma profesjonalnego sprzętu do wyciągania wtryskiwaczy?To teraz możesz sobie wyobrazić jakie były naprężenia skoro poddała się pokrywa i pękł wtryskiwacz.Masz protokoły z naprawy wtryskiwaczy?Pisemną gwarancję?Rachunek za naprawę?

Tak jak powiedziałem dla mnie taki wtryskiwacz to szmelc.Drugi sprawny komplet wtryskiwaczy(tylko pewny i sprawny)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:13, 04.02.2018

  • 0

#130 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 05.02.2018

Byłem ostatnio w aso .

Pan mi powiedział za komplet rozrządu ponad 5000 :/ 

Ewentualna wymiana około 2000 

Jeśli nie wyjdą wtryski to jeszcze dodatkowo regeneracja wtryskiwaczy ;/

Znalazłem jakiś komplet zamienny z firmy FAI , ktoś to może montował , macie jakieś doświadczenia , rady ? 

 

 

http://www.iparts.pl...62-1353961.html


  • 0

#131 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:05, 05.02.2018

Rady to już napisałem na poprzedniej stronie....do do FAI to Angielskie części, kiepskiej jakości... Sporo reklamacji na to przyjmowałem, ale zawsze ostrzegałem kupującego o tym, ale cena zawsze robiła swoje i klient nie rozumiał , a potem płacz i podwójna robota mechanika, o ile łańcuch się nie zerwał, to wtedy można już szukać drugi silnik.... Także jak w Nissanie MIcra 1.0 rozrząd FAI zaczynał hałasować po 3 tyś kilometrów, to ciekawe ile wytrzyma w 2.2 icdti 140ps i 360Nm... odpowiedź chyba prosta.

 

Wyraźnie wyżej napisałem tylko i wyłącznie OEM(ORYGINALNE).

To samo napiszę Ci każdy inny, był nawet na forum przypadek że ktoś założył zamiennik i po 5 tyś kilometrów znów ta sama robota i założenie oryginału.

Pamiętaj chytry traci dwa razy, od tego sprzedawcy co wyżej podałem link to się zamkniesz w kwocie około 2 tyś za kompletny rozrząd, z podkładkami pod wtryski i uszczelniaczem+ cło.

 

Także jaki jest sens zakładać Angielskie "G" za przeproszeniem za 1900 zł gdy to nawet komplet nie jest????? tylko kpl. na górę.... brakuje jeszcze napinacza, dwóch ślizgów, oraz łańcucha pompy oleju...

 

Ale zrobisz jak uważasz, nie moje auto, poczytaj trochę forum, porozmawiaj z jakimś mechanikiem, zadzwoń do Hapartsu, to może wtedy zrozumiesz dlaczego tak upieram się przy OEM. Jeśli nie masz ebaya itp, to zawsze możemy się dogadać i cały kpl. mogę Tobie zamówić z Tokyo.

Jak coś mam też kogoś kto w mazowieckim zrobi Ci ten rozrząd za 600/850 PLN w zależności ile "walki" będzie z wtryskami.

 

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#132 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:34, 05.02.2018

Dzięki wielkie , przekonałeś mnie  :)

 

Ten komplet co znalazłem widziałem w różnych cenach od 700 do 1900  tak mi się wydawało  że to raczej nic nie warte . 

Ale te ceny z Aso mnie dobiły .

 

Dziś napisałem do kolegi  "Jarusnet" i też właśnie polecał tylko oem .

 

Ma mi na jutro zrobić wycenę części , zobaczę ile by to u niego wyszło :)

 

A przez ebay nigdy nic nie zamawiałem , więc ta opcja trochę też mi nie podeszła , ale jeśli mógłbyś mi w tym pomóc było by super . 

 

W mazowieckim masz na myśli kolegę "backdraft998" ?


  • 0

#133 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:46, 06.02.2018

Byłem ostatnio w aso .
Pan mi powiedział za komplet rozrządu ponad 5000 :/
Ewentualna wymiana około 2000
Jeśli nie wyjdą wtryski to jeszcze dodatkowo regeneracja wtryskiwaczy ;/
Znalazłem jakiś komplet zamienny z firmy FAI , ktoś to może montował , macie jakieś doświadczenia , rady ?


http://www.iparts.pl...62-1353961.html


To jakoś dziwnie dużo.

Do VIII I-DTEC kompletny układ rozrządu z robocizna to niecałe 6000 zł.
  • 0

#134 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:53, 06.02.2018

Tyle mi powiedzieli , za robocizne aż tyle bo mówią że bez wyciągania silnika się nie obejdzie .
Dodatkowo jak by musieli wyciągnąć wtryski siła to oczywiście jeszcze nowe wtryski
  • 0

#135 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:54, 06.02.2018

Tyle mi powiedzieli , za robocizne aż tyle bo mówią że bez wyciągania silnika się nie obejdzie .
Dodatkowo jak by musieli wyciągnąć wtryski siła to oczywiście jeszcze nowe wtryski

 

 

Do właśnie tylko podkreśla fachowość mechaników z ASO.... brak słów.

Chodzi o kogoś innego do wymiany, nie udziela się na forum. Mam tego człowieka z polecenia co ogarniał moje poprzednie Hondy z BP :)

Po samej rozmowie z nim śmiało będę wstawiał do niego swój samochód.

 

Co do rozrządu z Ebaya to mogę pomóc, także jak coś pisz na PW. Szkoda że nie zamówiłem od razu 3 kompletów:P bo zainteresowanie spore jest na rozrząd do N22.


Użytkownik ślepak edytował ten post 12:55, 06.02.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq