Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo wysoka temperatura silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#46 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:24, 31.08.2014

Może i manual pisze mniej. Jak szukałem do F 20 w VI genie to katalogi pokazywały właśnie 110. Może tutaj jest problem że założony jest czujnik który włącza wentyld przy 110.

 

manual pisze tak jak jest, sprawdzone organoleptycznie i wiele osób też tak już pisało, może jakiś chochlik w tych katalogach

 

Nie wiem czy wentylatory się włączały gdy jechałem na autostradzie, ale wczoraj odpaliłem silnik na postoju, żeby to sprawdzić no i się włączały bez problemu. Silnik pracował kilkanaście minut a wskazówka trzymała się na stałym poziomie poniżej połowy, Oba węże chłodnicy były gorące. Dodam, że wcześniej takich problemów nie miałem przy dłuższej jeździe z wyższą prędkością. Miernika też nie mam by dokonać pomiarów. A w którym miejscu mierzysz tą rezystancję?

 

pod aparatem zapłonowym masz dwa czujniki temperatury - ECT dla ECU (większa wtyczka) i 1-pin. zdejmujesz fajkę która na niego wchodzi i mierzysz normalnie jego oporność

 

Ale skoko na postoju włączają się i wskazówka w miejscu to obstawiam, że czujnik jest ok. Przy wyższej prędkości wentylatory nie mają nic do rzeczy bo i tak przewiew jest konkretny. Więc już masz nieco mniej do diagnozy.


  • 0

#47 misiek83

misiek83
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kraków / Węgrzce Wielkie
  • Silnik:1.9
  • Wersja:Eco Progression
  • KM:115
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:AR 159
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 01.09.2014

W ogóle śmieszą mnie takie pytania - włączają się wentylatory przy 110 stopni, czy to normalne - odpowiedź - NIE, to nie jest normalne :bag

Boże ludzie trochę się wysilcie i napiszcie coś więcej. A nie po jednym zdaniu oczekuje nie wiadomo czego...  :om:

 

 

 

Jak Cię to śmieszy to miło, pośmiałeś się - może opowiesz kolegom przy piwie jak się gość spytał na forum czy załączenie wiatraków przy 110 stopniach to normalne - na pewno będą pękać ze śmiechu!

Założyłem wątek na forum (http://www.accordklu...ynu-w-18-f18b2/), w którym napisałem więcej, ale nikt (włączając Ciebie - tylko mi nie pisz, że nie czytasz wszystkiego na forum, bo się wypowiadasz jakbyś to robił!) się tam nie udzielił, więc zadałem proste pytanie, na które spodziewałem się prostej odpowiedzi a nie komentarzy na temat czy Cię to śmieszy czy nie.

 

Skąd wiesz że 110 stopni. Podłączałeś skaner OBD?

 

Nie, łokciem zmierzyłem, litości...  :bag


  • 0

#48 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:57, 01.09.2014

Jak Cię to śmieszy to miło, pośmiałeś się - może opowiesz kolegom przy piwie jak się gość spytał na forum czy załączenie wiatraków przy 110 stopniach to normalne - na pewno będą pękać ze śmiechu!

Założyłem wątek na forum (http://www.accordklu...ynu-w-18-f18b2/), w którym napisałem więcej, ale nikt (włączając Ciebie - tylko mi nie pisz, że nie czytasz wszystkiego na forum, bo się wypowiadasz jakbyś to robił!) się tam nie udzielił, więc zadałem proste pytanie, na które spodziewałem się prostej odpowiedzi a nie komentarzy na temat czy Cię to śmieszy czy nie.

 

 

Nie, łokciem zmierzyłem, litości...  :bag

 

Nie czytam całego forum  :-P I nie spinaj się proszę bo jakbyś się przyłożył to byś wszystkie informacje znalazł na forum, może dlatego nikt nie chce Ci odpisać bo ile można wałkować to samo?  :om:

 

Żeby nie było niemerytorycznie to masz zdecydowanie za wysoką temperaturę i musisz poszukać przyczyny. 110 stopni to może jakaś h seria osiąga przy pałowaniu na torze, nie wiem tak strzelam.

Podczas jazdy przy temperaturze którą podałeś zdrowy silnik + układ chłodzenia  w trasie spokojnie 90 km/h będzie miał ok 83-85 stopni. W mieście więcej (wiadomo w korkach skoczy do temperatury załączenia wiatraków max 97stopni). U mnie nigdy nie przekroczyło 100 stopni a w Alpach pod górę się trochę jeździło.


  • 0

#49 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 01.09.2014

Nie wiem czy wentylatory się włączały gdy jechałem na autostradzie, ale wczoraj odpaliłem silnik na postoju, żeby to sprawdzić no i się włączały bez problemu. Silnik pracował kilkanaście minut a wskazówka trzymała się na stałym poziomie poniżej połowy, Oba węże chłodnicy były gorące. Dodam, że wcześniej takich problemów nie miałem przy dłuższej jeździe z wyższą prędkością. Miernika też nie mam by dokonać pomiarów. A w którym miejscu mierzysz tą rezystancję?

Czyli układ przy normalnym obciążeniu działa prawidłowo.Termostat też otwiera przy danej temperaturze, jednak przepływ wody jest ograniczony.Kolejny krok to wymontować termostat i sprawdzić zakresy otwarcia.
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#50 mateuniek

mateuniek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:tarnow
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TOURER
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 11.06.2015

ja mam podobne problemy tylko u mnie sprawa wyglada tak:

Jade autostrada jest ok. jak tylko wjeżdzam  w korki to wskazówka na czerwone pole. 

Zrobiłem test wczoraj i wył. klime. zagrzałem auto na postoju i wentylatory sie normalnie właczaja. 

Kolejny problem polegał na tym że jak było chłodno to auto nie grzało zbyt dobrze.

kolejny zz problemów wyglada nastepująco. Zalałem płyn do chłodnicy w trakcie jazdy jest on wyrzucany do zbiorniczka. po jakimś czasie zauwazyłem że w zbiorniczku jest full a w chłodnicy jest jego brak. sprawdzałem korek i nie mam żadnej mazi. odkreciłem na gorącym silniku korek zbiorniczka i zauważyłem bomble powietrza. 

a dodam jeszcze że nie zdarza się tak zawsze tylko raz na jakiś czas 

Co moze byc przyczyną w/w problemów. Czy to uszczelka pod głowicą, czy cos innego?  


Użytkownik mateuniek edytował ten post 10:37, 11.06.2015

  • 0
junior

#51 wiocha

wiocha
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombiak
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:41, 11.06.2015

Zrób analize CO2 w układzie chłodzenia - da odpowiedź czy poszła uszczelka

potem sprawdź termostat i korek od zbiorniczka wyrównawczego


Użytkownik wiocha edytował ten post 10:41, 11.06.2015

  • 0

icon3.png


#52 mateuniek

mateuniek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:tarnow
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TOURER
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 11.06.2015

Zrób analize CO2 w układzie chłodzenia - da odpowiedź czy poszła uszczelka

potem sprawdź termostat i korek od zbiorniczka wyrównawc

sprawdziłem lorek i okazało sie że w srtonę zbiorniczka jest ok natomiast odwrotnie coś go ewidentnie zatyka. Chyba dlatego płyn zostaje w wyrównawczym. Narazie dzieki za podpowiedz jutro musze podminić korek, odpowieczyc układ i zobacze co sie bedzie działo. Dzieki za podpowiedz 


  • 0
junior

#53 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:21, 12.06.2015

To sprawdz raczej korek chlodnicy. To on jest odpowiedzialny za trzymanie ciśnienia i ew. popuszczanie płynu do wyrównawczego.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#54 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:54, 12.06.2015

mateuniek, miałem identyczne objawy i niestety - uszczelka pod głowicą. U mnie puszczała na tym przewężeniu na bloku silnika, między 1 a 2 cylindrem. Po zdjęciu głowicy trzeba było nieźle się przypatrzeć żeby było coś widać, a i tak pewności nie było. 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq