Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo wysoka temperatura silnika


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:35, 13.06.2014

u mnie problemem okazały się przewody od masy silnika, czujnik jednopinowy od temperatury na desce a termostat wymienilem profilaktycznie :)
u mnie wskazówka już działa tak jak powinna, wczoraj w meeeega upał blisko 37 stopni przy asfalcie wskazówka po miescie jezdzac nie przekroczyła połowy :)

 

No to co było powodem w końcu masa czy czujnik? Miałeś poszarpane te kable?


  • 0

#32 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 13.06.2014

No to co było powodem w końcu masa czy czujnik? Miałeś poszarpane te kable?

 
kable byly w cholere zasniedziale, słabo prad widocznie przez nie płynał a i czujnik musiał być walnięty bo po wymianie na zamiennik FAE zaczelo wszystko hulać.


  • 0

#33 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:33, 14.06.2014

raczej to nie wina u mnie czujnikow. widac ze caly silnik lapie wysoka temperature. 


  • 0

#34 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:50, 14.06.2014

raczej to nie wina u mnie czujnikow. widac ze caly silnik lapie wysoka temperature. 

po czym wnioskujesz ? kazdy silnik jak pracuje jest gorÄ…cy :p

wrzucam fotki ze wskazaÅ„ wskaźnika przy temperaturze zaÅ‚Ä…czenia wiatraków ( 95 stopni ) 

przed wymianÄ… i po wymianie na zamiennik FAE z intercarsu. 

Wydaje mi się że teraz jest prawidłowo ? na zamienniku jak już załapie temperature to wskaźnik nie szaleje tak jak przy starym czujniku
 

3021a76787f8ba16m.jpg


Użytkownik wilczurrr edytował ten post 16:02, 14.06.2014

  • 0

#35 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 15.06.2014

u mnie wentylatory bardzo pozno sie zalanczaja. gdy wskaznik jest przy czerwonej wskazowce


  • 0

#36 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 16.06.2014

problem wysokiej temperatury dzis zostal rozwiazny. zostal wymieniony termostat oraz wyczyszczony korek od chlodnicy ktory blokowal przepÅ‚ym pÅ‚ynu do zbiorniczka wyrownawczego. i teraz wszystko jest jak byc powinno. temperatura nie przekracza 90 stopni. 


po czym wnioskujesz ? kazdy silnik jak pracuje jest gorÄ…cy :p

wrzucam fotki ze wskazaÅ„ wskaźnika przy temperaturze zaÅ‚Ä…czenia wiatraków ( 95 stopni ) 

przed wymianÄ… i po wymianie na zamiennik FAE z intercarsu. 

Wydaje mi się że teraz jest prawidłowo ? na zamienniku jak już załapie temperature to wskaźnik nie szaleje tak jak przy starym czujniku
 

3021a76787f8ba16m.jpg

teraz mam temperature taka jak ty na zdjeciu


  • 0

#37 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:09, 30.08.2014

Witam

 

 

To ja dołączę się do tematu by nie otwierać nowego. Przy stałej wyższej prędkości np. 120km/h gdzie obroty są już w okolicach 3 tys. temperatura zaczyna mi rosnąć aż po jakimś czasie wskazówka osiąga maksimum. Co powinienem sprawdzić po kolei chcąc wykryć ten problem? W zeszłym roku było robione planowanie głowicy choć nie wiem czy to może mieć wpływ czy nie. W większości jeżdżę na krótkich trasach więc takiego problemu nie mam, w korkach też rzadko stoję, ale ostatnio miałem dłuższą trasę i pojawił się ten problem. Sprawa dotyczy modelu 1.8, 99 r. Dzięki za sugestie.


  • 0

#38 misiek83

misiek83
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • SkÄ…d:Kraków / WÄ™grzce Wielkie
  • Silnik:1.9
  • Wersja:Eco Progression
  • KM:115
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:AR 159
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:18, 30.08.2014

po czym wnioskujesz ? kazdy silnik jak pracuje jest gorÄ…cy :p

wrzucam fotki ze wskazaÅ„ wskaźnika przy temperaturze zaÅ‚Ä…czenia wiatraków ( 95 stopni ) 

przed wymianÄ… i po wymianie na zamiennik FAE z intercarsu. 

Wydaje mi się że teraz jest prawidłowo ? na zamienniku jak już załapie temperature to wskaźnik nie szaleje tak jak przy starym czujniku
 

3021a76787f8ba16m.jpg

 

U mnie wentylatory włączają się przy 110... Czy to normalne?


  • 0

#39 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:58, 30.08.2014

Skąd wiesz że 110 stopni. Podłączałeś skaner OBD?


  • 0

#40 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:Krupski MÅ‚yn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:59, 31.08.2014

Sprawdź, czy po zagrzaniu silnika obydwa węże do i z chÅ‚odnicy sÄ… gorÄ…ce.

Stan chłodnicy-w różnych miejscach powinna być m/w ta sama temp.

Jeśli wskazówka idzie na czerwone, powinny załączyć się wentylatory(nie piszesz czy działają)


  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#41 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:44, 31.08.2014

Sprawdź, czy po zagrzaniu silnika obydwa węże do i z chÅ‚odnicy sÄ… gorÄ…ce.

Stan chłodnicy-w różnych miejscach powinna być m/w ta sama temp.

Jeśli wskazówka idzie na czerwone, powinny załączyć się wentylatory(nie piszesz czy działają)

 

W ogóle śmieszą mnie takie pytania - włączają się wentylatory przy 110 stopni, czy to normalne - odpowiedź - NIE, to nie jest normalne :bag

Boże ludzie trochÄ™ siÄ™ wysilcie i napiszcie coÅ› wiÄ™cej. A nie po jednym zdaniu oczekuje nie wiadomo czego...  :om:

 

Prosta diagnostyka:

 

1. Sprawdź czy temperatura na zegarach odpowiada rzeczywistej. Jak masz OBD podłączasz skaner i patrzysz czy wskazówka się zaczyna podnosić przy ok 60 stopniach i czy zatrzymuje się w 1/3 skali - tam powinna być i kropka. Powinna tam stać cały czas aż do załączenia wentylatorów (93-96 stopni). Jak nie masz miernika to mierzysz rezystancję na rozgrzanym silniku i porównujesz z ESMem (są tam podane wartości, już nie pamiętam konkretnie). Jak się wszystko nie trzyma kupy to czujnik 1 pin przy aparacie zapłonowym do wymiany.

 

2. Jak czujnik temp. jest ok, wskazówka się podnosi na postoju (powyżej 1/3), ale wentylatory nie włączają to najprawdopodobniej termowłącznik. Dla pewności wyjmujesz, gotujesz powoli w garnku i przy temperaturze bliskiej wrzenia powinno być przejście pomiędzy pinami.

 

3. Jak termowłącznik jest ok to wtedy patrzysz na termostat - sprawdź tak jak napisał korba415 w poście powyżej.

 

4. Jak wszystkie 3 kroki przeszÅ‚y test pomyÅ›lnie a dalej grzeje siÄ™ podczas szybkiej jazdy to już jest trochÄ™ bardziej skomplikowane -  wówczas możliwe powody to:

- zakamieniona chłodnica albo ul w chłodnicy - trzeba ją przemyć/przedmuchać

- jakieś zagięcia na wężach ograniczające przepływ cieczy chłodzącej

- źle zamontowana instalacja LPG - reduktor nieprawidłowo wpięty w obieg

- UPG - trzeba zrobić test na obecność spalin

-pompa wody - oberwały się łopatki może? ale to już mało prawdopodobne

 

Układ chłodzenia w 6 gen. to nie jest jakiś rocket science. Jak w powyższych krokach ktoś nie znalazł odpowiedzi to trzeba się udać do mechanika - samemu i tak nie dojdziesz.

 

Amen :czar:


  • 0

#42 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:29, 31.08.2014

Nie do końca bo VI Gen ma włącznik właśnie 110C
Przynajmniej takie wartości są podawane w katalogach.

Użytkownik przemkowal edytował ten post 11:29, 31.08.2014

  • 0

#43 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:05, 31.08.2014

 
Nie do końca bo VI Gen ma włącznik właśnie 110C
Przynajmniej takie wartości są podawane w katalogach.

 

... :czytaj:   Może w V gen jest 110 ? ale w VI:

 

ZaÅ‚Ä…czony plik  termo.jpg   15,3 KB   8 Ilość pobraÅ„

 

 

 


  • 0

#44 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 13:10, 31.08.2014

Może i manual pisze mniej. Jak szukałem do F 20 w VI genie to katalogi pokazywały właśnie 110. Może tutaj jest problem że założony jest czujnik który włącza wentyld przy 110.
  • 0

#45 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:27, 31.08.2014

Nie wiem czy wentylatory się włączały gdy jechałem na autostradzie, ale wczoraj odpaliłem silnik na postoju, żeby to sprawdzić no i się włączały bez problemu. Silnik pracował kilkanaście minut a wskazówka trzymała się na stałym poziomie poniżej połowy, Oba węże chłodnicy były gorące. Dodam, że wcześniej takich problemów nie miałem przy dłuższej jeździe z wyższą prędkością. Miernika też nie mam by dokonać pomiarów. A w którym miejscu mierzysz tą rezystancję?


Użytkownik jajcarzd1 edytował ten post 13:31, 31.08.2014

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq