Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo wysoka temperatura silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#16 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:32, 02.02.2011

albo czujnik temperatury silnika lub płynu.... zacznij od termostatu... polecam Verneta
  • 0

#17 tku

tku
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łowicz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 03.02.2011

Hello again, kupiłem termostat nowy za 50 pln, firmy TAMA, zobaczymy czy to pomoże, dam znać jak już założe i wymienię płyn chłodzący.

[ Dodano: 2011-02-05, 20:09 ]
Dzisiaj już przymierzałem się do zmiany termostatu i płynu chłodzącego ale postanowiłem sprawdzić czy aby na otwartym korku chłodnicy przy włączonym zapłonie nie idą bąbelki z chłodnicy.
Niestety idą i to dosyć mocno podczas przygazowania...
Coś mi się zdaję że czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, co wy o tym myślicie, może jednak warto zmienić termostat i płyn chłodzący ? Może stary płyn jest już zużyty i gotuje sie po nagrzaniu silnika ?
Samochód kupiłem ok miesiąc temu i przez 2 tygodnie nie miałem z nim najmniejszych problemów.
Czy poprzedni właściciel wymieniał płyn, tego niewiem :-/

[ Dodano: 2011-02-14, 22:19 ]
Ok, wymieniłem termostat razem z płynem chłodzącym, stary termostat miał ślady jakby metal tarł o metal, może trzpień miał problemy ze swobodnym poruszaniem się ? W każdym bądź razie termostat i płyn chłodzący wymieniony, narazie problemów z temperaturą żadnych, wszystko w normie, wskazówka troche poniżej połowy przez cały czas.
  • 0

#18 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 07.06.2014

MAM TEN SAM PROBLEM. W CZASIE JAZDY TEMPERATURA 90 STOPNI. W CZASIE ZATRZYMYWANIA SIE (KROTKIEGO POSTOJU) TEMPERATURA NAGLE ZNACZNIE SKACZE. DZIWNA SPRAWA PONIEWAŻ
PŁYN DO CHŁODNICY ZALANY I WENTYLATOR DZIAŁA. NA GAZIE JAK I NA BENZYNIE TEMPERATURA TAK SAMO SKACZE. USZCELKA POD GŁOWICA ODPADA . NIE DYMI, I NIE GĘSTNIEJE OLEJ. 

POD KONIEC TYGODNIA PROWADZE DO MECHANIKA ZEBY WYMIENIL TERMOSTAT I TERMOWŁACZNIK. NIE BEDZIE EFEKTU TO DALEJ BEDE SZUKAŁ PRZYCZYN I NAPEWNO ZŁOŻE RAPORT. 

PROSIŁBYM O PODANIE KONKRETNYCH STRON Z KTÓRYCH ZAMAWIACIE CZĘŚCI DO WASZYCH HOND. 
 


Użytkownik JARORM edytował ten post 22:19, 07.06.2014

  • 0

#19 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:28, 07.06.2014

Miałem kiedyś takie same objawy w CG8 i okazało sie że obudowa termostatu lekko pęknęła. Te obudowy są z takiego materiału który po pewnym czasie ulega zmęczeniu. Sprawdź


Wysłane z mojego TF300T przy użyciu Tapatalka
  • 0

Moja Hania:


#20 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 10.06.2014


 

Mam identyczny problem jak kolega powyżej mianowicie :
Termostat wymieniony - Wahler nówka 
termowyłącznik wymieniony - FAE  ( 93-88 stopni )
nowy płyn chłodniczy
nowa pompa wody
problem uszczelki pod głowicą wyeliminowany, brak spalin w płynie, masła pod korkiem, gejzera z chłodnicy itp itd.

 

Podczas jazdy np w trasie temperatura jest idealnie ciut przed połową może połowa, jak tylko zacznę jeździć po mieście, gdzie stały przepływ powietrza jest mniejszy to wskazówka idzie do góry tak na maksymalnie 3/4 skali

Podpinalem sie w trakcie jazdy komputerem OBD i temperatura w trasie jest na poziomie 88-89 stopni a  w mieście natomiast od 88 do 95-96 stopni. 

 

Termostat działa jak powinien, obydwa węże gorące.

Wentylator włącza się elegancko przy 95 i wyłącza 90, lecz martwi mnie i niepokoji ta cholerna wskazówka. Powinna stać w miejscu przecież.

 

Ogrzewanie działa bardzo dobrze, nawet próbowałem odpowietrzać tak żeby auto stało przodem wyżej ^^

Sprawdzałem to wszystko też na termostacie Vernet i jest to samo, powoli kończą mi się pomysły. 

Ewentualnie czy czujnik ten pod kopułką jednopinowy odpowiedzialny za wskazanie temperatury może być walnięty i ta wskazówka tak pływa wtedy ? co może być przyczyną tego cholerstwa ?

Sprawa dotyczy Accord CG95 2.0 rocznik 2000

pozdrawiam 


Użytkownik wilczurrr edytował ten post 08:29, 10.06.2014

  • 0

#21 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:25, 10.06.2014

No to widzę, że to jakieś fatum F serii jest ;) bo mam podobnie. Jadąc po trasie jest przed połową, czasami wzrasta gdy mocno pałuje powyżej 130 km/h. Jak wjadę do miasta i stanę na światłach  do idzie w górę. Wentylator się załącza (OBD 95-96 stopni) ale wskazówka jest wtedy powyżej połowy a powinna teoretycznie stać w miejscu (na 1/3 skali).

 

Zimą objawów brak, tak jakby nie do końca było wydajne chłodzenie. Tylko latem gdy jest 25 stopni i wyżej to się dzieje. Termostat już wymieniałem na Tamę, następny w kolejce będzie korek chłodnicy + termowłącznik. Planuję też wyciągnąć chłodnicę i ją przedmuchać/przemyć i zalać cały układ płynem do czyszczenia układów chłodniczych. Jak to nie pomoże to kierunki mam jeszcze dwa - albo reduktor puszcza gaz w obieg (widzę też masz LPG) albo UPG.


  • 0

#22 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 10.06.2014

No to widzę, że to jakieś fatum F serii jest ;) bo mam podobnie. Jadąc po trasie jest przed połową, czasami wzrasta gdy mocno pałuje powyżej 130 km/h. Jak wjadę do miasta i stanę na światłach  do idzie w górę. Wentylator się załącza (OBD 95-96 stopni) ale wskazówka jest wtedy powyżej połowy a powinna teoretycznie stać w miejscu (na 1/3 skali).

 

Zimą objawów brak, tak jakby nie do końca było wydajne chłodzenie. Tylko latem gdy jest 25 stopni i wyżej to się dzieje. Termostat już wymieniałem na Tamę, następny w kolejce będzie korek chłodnicy + termowłącznik. Planuję też wyciągnąć chłodnicę i ją przedmuchać/przemyć i zalać cały układ płynem do czyszczenia układów chłodniczych. Jak to nie pomoże to kierunki mam jeszcze dwa - albo reduktor puszcza gaz w obieg (widzę też masz LPG) albo UPG.

 
UPG odpada bo juz było diagnozowane na wszelkie sposoby, powietrza w układzie też nie powinno być bo honda sama sie odpowietrza, osad w chłodnicy myślę też wykluczony bo w środku jest czysto i lany zawsze płyn chłodniczy a nie woda.... kończą mi się pomysły, niby temperatura 90-95 stopni nie jest szkodliwa dla silnika wnioskując po OBD ale człowieka wkurza fakt że nie ma tak jak inni z tą wskazówka :D  


wpadłem na pomysł jeszcze żeby włożyć inny termowłącznik, mianowicie ori hondowski pracuje w zakresie 95-90 stopni, FAE 36435 który teoretycznie ma zakres temperatur 93-88 tez włącza wentylatory przy 95 stopniach więc gdyby znaleźć jakis termowłącznik i niższym zakrecie myślę że problem byłby z grubsza wyeliminowany.


Użytkownik wilczurrr edytował ten post 17:57, 10.06.2014

  • 0

#23 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 11.06.2014

UPG odpada bo juz było diagnozowane na wszelkie sposoby, powietrza w układzie też nie powinno być bo honda sama sie odpowietrza, osad w chłodnicy myślę też wykluczony bo w środku jest czysto i lany zawsze płyn chłodniczy a nie woda.... kończą mi się pomysły, niby temperatura 90-95 stopni nie jest szkodliwa dla silnika wnioskując po OBD ale człowieka wkurza fakt że nie ma tak jak inni z tą wskazówka :D


wpadłem na pomysł jeszcze żeby włożyć inny termowłącznik, mianowicie ori hondowski pracuje w zakresie 95-90 stopni, FAE 36435 który teoretycznie ma zakres temperatur 93-88 tez włącza wentylatory przy 95 stopniach więc gdyby znaleźć jakis termowłącznik i niższym zakrecie myślę że problem byłby z grubsza wyeliminowany.

Jeśli chcesz sprawdzić czujnik i wskazówkę zajrzyj tu-http://www.accordklu...oju#entry517846

xperia L
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#24 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:19, 11.06.2014

wpadnij do mnie na białołękę.. zmienimy czujnik temp i zobaczymy co i jak...


  • 0

#25 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 11.06.2014

juz od kilku dni zauwazylem ze temperatura silnika jest bardzo wysoka. ponad 90 stopni i w niektorych momentach poddchodzi blisko czerwonego pola.  jadac trasa właczylem maksymalnie ciepłe powietrze i ustawilem na pierwszy stopien i temperatura opadla do 90 stopni. sprawdzalem tez przewody od chlodnicy i jeden był twardy i goracy a drugi tylko chlodniejszy i nie tak twardy jak pierwszy.  jaka moze byc przyczyna tej wysokiej temperatury???


  • 0

#26 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 11.06.2014

juz od kilku dni zauwazylem ze temperatura silnika jest bardzo wysoka. ponad 90 stopni i w niektorych momentach poddchodzi blisko czerwonego pola.  jadac trasa właczylem maksymalnie ciepłe powietrze i ustawilem na pierwszy stopien i temperatura opadla do 90 stopni. sprawdzalem tez przewody od chlodnicy i jeden był twardy i goracy a drugi tylko chlodniejszy i nie tak twardy jak pierwszy.  jaka moze byc przyczyna tej wysokiej temperatury? ??

 

zawieszony lub zacięty termostat. Polecam wahlera lub tama ponieważ vernet ma trochę mniejszy skok ''tłoczka'' mniejsze rozwarcie i czesto są reklamacje nówek z półeczki :) dobra technologia to japońska i niemiecka :)


  • 0

#27 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:30, 13.06.2014

dzis bylem u mechanika. powiedzial ze gorny przewod od chlodnicy jest za twardy . stwierdzil ze moze byc to uszczelka pod glowica, ale silnik chodzi rowno i moze byc to tez co innego. sprawdzil czy otwera sie termostat. gdy sie otworzy calkowicie to przewod dochodzacy do niego powinien byc takiej samej temperatury jak gorny wychodzacy od chlodnicy i   byl chlodniejszy. powiedzial ze moze byc zaciety i nie otworzyl sie do konca. i dlatego temperatura jest wysoka.  jutro odbieram nowy termostat a w poniedzialek montujemy. czy to bedzie trafna decyzja. przekonamy sie.  w poniedzialek napisze czy pomoglo czy nie. 

 

 


  • 0

#28 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 13.06.2014

 

dzis bylem u mechanika. powiedzial ze gorny przewod od chlodnicy jest za twardy . stwierdzil ze moze byc to uszczelka pod glowica, ale silnik chodzi rowno i moze byc to tez co innego. sprawdzil czy otwera sie termostat. gdy sie otworzy calkowicie to przewod dochodzacy do niego powinien byc takiej samej temperatury jak gorny wychodzacy od chlodnicy i   byl chlodniejszy. powiedzial ze moze byc zaciety i nie otworzyl sie do konca. i dlatego temperatura jest wysoka.  jutro odbieram nowy termostat a w poniedzialek montujemy. czy to bedzie trafna decyzja. przekonamy sie.  w poniedzialek napisze czy pomoglo czy nie. 

 

 

 

 

''masło'' pod korkiem oleju masz ? bąble idą spod korka chłodnicy ? była robiona analiza spalin w płynie chłodniczym ? sprawdzana kompresja / ciśnienie na cylindrach ? nagrzać silnik do temp roboczej, niech postoji w miejscu az wentylator sie zalaczy i zobacz czy obydwie rury gorące a dotykanie organoleptycznie czy przewód jest twardy czy miekki to zadna diagnoza. Organoleptycznie podotykać można babe po robocie a diagnostyka robiona w ten sposób to sorry ale mija się z celem :) 

Wyjmij termostat, wpakuj do wrzątku i obserwuj otwarcie na maxa i zalej zimną wodą i poobserwuj zamknięcie. 
Z nowych termostatów jak chcesz mieć pewnosć to nie zakładaj Vernet'a bo sie potrafią zepsuć na półce w sklepie ( sam to przerobiłem ) tylko zakup japończyka TAMA lub niemca Wahler'a. 

 

pozdro


  • 0

#29 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 13.06.2014

''masło'' pod korkiem oleju masz ? bąble idą spod korka chłodnicy ? była robiona analiza spalin w płynie chłodniczym ? sprawdzana kompresja / ciśnienie na cylindrach ? nagrzać silnik do temp roboczej, niech postoji w miejscu az wentylator sie zalaczy i zobacz czy obydwie rury gorące a dotykanie organoleptycznie czy przewód jest twardy czy miekki to zadna diagnoza. Organoleptycznie podotykać można babe po robocie a diagnostyka robiona w ten sposób to sorry ale mija się z celem :) 

Wyjmij termostat, wpakuj do wrzątku i obserwuj otwarcie na maxa i zalej zimną wodą i poobserwuj zamknięcie. 
Z nowych termostatów jak chcesz mieć pewnosć to nie zakładaj Vernet'a bo sie potrafią zepsuć na półce w sklepie ( sam to przerobiłem ) tylko zakup japończyka TAMA lub niemca Wahler'a. 

 

pozdro

zamowilem Wahler'a. masła nie ma. nie dymi . bąbli tez nie ma pod korkiem. w poniedzialek sie okaze czy wymiana termostatu pomoze. oby problem tkwil tylko w termostacie. 


  • 0

#30 wilczurrr

wilczurrr
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:F20
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 13.06.2014

zamowilem Wahler'a. masła nie ma. nie dymi . bąbli tez nie ma pod korkiem. w poniedzialek sie okaze czy wymiana termostatu pomoze. oby problem tkwil tylko w termostacie. 

u mnie problemem okazały się przewody od masy silnika, czujnik jednopinowy od temperatury na desce a termostat wymienilem profilaktycznie :)
u mnie wskazówka już działa tak jak powinna, wczoraj w meeeega upał blisko 37 stopni przy asfalcie wskazówka po miescie jezdzac nie przekroczyła połowy :) 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq