Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kopci na czarno, trochę na niebiesko, bierze sporo oleju.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:34, 30.04.2010

Witam,
Mam problem z Hanką.
Zacznę od tego, że przez ostatnie 7,5kkm dolałem ok 3,5litra oleju. Wiem, że VTEC lubi olej, ale mnie się wydaje, że mój trochę zabardzo. Silnik ma 167tys. Jeżdzę zazwyczaj spokojnie, z VTECa nie korzystam zbyt często, może raz na 10-15km mi się zdarzy, czasem rzadziej.

Ostatnio założyłem gaz, w polecanym zakładzie, sama instalacja działa ok, nic nie szarpie nie przerywa, moc jest :)
Wszystko było ok, dopóki nie zobaczyłem za sobą chmury przy wkreceniu pod odcinkę. Nie wiem czy to się działo przed gazem bo jakoś nie zwracałem uwagi. Potem trochę pojeździłem, poobserwowałem i rzeczywiście, przy wejściu VTECa pojawia się chmura. Zrobiłem taki test: posadziłem kierownika w mojej Hondzie, jezdziłem za nim i telefonicznie ustalaliśmy jak ma jechać i obserwowałem. Do VTECa przy przyspieszaniu kopci jak diesel, może nie obficie, ale na ciemno. Na VTECu natomiast kopciło trochę mocniej, ale do tego dochodziło jeszcze troszkę niebieskiego dymu :/ To mnie przeraziło.

Przy montażu gazu były małe problemu, trochę go przylało na 1 cylindrze, strasznie dziwnie pracował, myśleliśmy, że zawiesił się wtryskiwacz benzyny, ale wystarczyło wykręcić świecę, przeczyścić i zamienić z inną. Po tym było ok.

Prosiłbym o jakieś wskazówki, pomysły co się może dziać. Wolałbym nie dostać odpowiedzi, że uszczelniacze czy pierścienie ;)
Jeszcze nie były ustawiane zawory jak by ktoś pytał :)

Może to być kwestia zapłonu np? Albo złej mieszanki? Przypominam, że kopci jak diesel, nie mocno, ale jednak...
Nie wiem też czy kopci na benzynie, zapomniałem sprawdzić ;)

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:52, 30.04.2010

Ale jazda za samochodem i patrzenie czy komci to niezła opcja :mrgreen: 0,4l/ 1000km to nie tak źle, ale i nie najlepiej :)
Nagle ci zaczął tyle palić, czy już wczeeśniej palił? Jak długo nim jeździsz?
Jaką masz instalacje LPG>
Ile masz już przejechane na tym oleju?
Normalne że przy 6 tys obrotów nie będzie śladu spalin, kopcenie to raczej subiektywne odczucie.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 30.04.2010

Mam go od 7,5kkm i tyle też przejechałem na oleju. Od poczatku palil tak, tzn ostatnie tysiąc wydaje mi się, że troszkę więcej, ale nie jestem pewien.
Instalacja: wtryski MagicJet, reduktor MagicIII, Stag300.
Moze by pomogła zmiana oleju? Leje Castrol Magnatec. Z tego co widzę to ma tyle samo zwolenników, co przeciwników, więc nie jest chyba zły. Myślałem o Motulu 6100 10w40 przy kolejnej zmianie oleju.
  • 0
LPG: Stag300, MagicJet, MagicIII

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:24, 30.04.2010

wiesz co spalanie oleju nie ma związku z mieszanką, zapłonem itp. Pali bo albo uszczelniacze albo pierścienie puszczają. 0,4l to żadna tragedia, ekonomicznie nieopłacalna jest w tym wypadku zmiana pierścieni ani uszczelniaczy. Pojeździj z 1000km spokojnie bez wkręcania na vteca i sprawdź ile spalił.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 30.04.2010

No właśnie teraz uzupełniłem oliwkę i planuje jeździć delikatnie.

Z mieszanką i zapłonem chodziło mi o kopcenie na ciemno. Jeżdzę głównie w mieście, na te 7,5kkm byłem raz w trasie dawno. Tak to zawsze odcinki max 10km. Dostałem podpowiedź od jednego mechanika, żeby pojechać w jakąś trasę, żeby dobrze zagrzać cały układ wydechowy, katalizator itd może to się przepali, no na końcówce wydechu jest sadza. Bo w sumie kopcenie na ciemno to kwestia paliwa, mam rację?

Kopcenie, branie oleju, wyciek ze skrzyni... nie spodziewałem się takich akcji jak zdecydowałem się na Accorda. Wiem, że w każdej marce zdarzają się mniejsze lub większe awarie, ale jakoś myślałem, że Accordów to nie dotyczy.
Mam tez Almerę 97 1.4, buda w stanie tragicznym, zawias się tłucze, w ogóle auto rozklekotane całe, przejechało 230kkm, ale silnik chodzi jak brzytwa, mało pali, oleju nie bierze ani ml, odpala w najwieksze mrozy. Wydaje mi się, że jednak kraj pochodzenia ma znaczenie ;) ale jeszcze nie zniechęciłem się do Accorda, chociaż nie powiem też, że jestem w 100% zadowolony...
  • 0

#6 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 30.04.2010

Prosiłbym o jakieś wskazówki, pomysły co się może dziać. Wolałbym nie dostać odpowiedzi, że uszczelniacze czy pierścienie ;)
Jeszcze nie były ustawiane zawory jak by ktoś pytał :)


Najważniejsze i w pierwszej kolejności ustaw zawory! Kopcenie na czarno może być przyczyną domkniętych zaworów.
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#7 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 30.04.2010

Dzięki. Planowałem tak czy inaczej je ustawić. W takim razie zajmę się tym i napisze jak się auto zachowuje po tej operacji.
  • 0
LPG: Stag300, MagicJet, MagicIII

#8 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 30.04.2010

Wydaje mi się, że jednak kraj pochodzenia ma znaczenie ;)


Bez przesady to wszystko zależy od tego jak poprzedni, a może i obecny właściciel dba o auto.
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:17, 30.04.2010

Kraj pochodzenia nie ma znaczenia, liczy się stan samochodu, to że masz 160 tys przejechane to możesz mieć i 300tys realnie, nigdy się tego nie dowiesz. Wycieki to oznaka zużycia znacznego elementów, branie oleju to norma w accordzie, dlatego 0,4 l to nie jest źle.
Tak jak pisał kolega zawory sprawdź.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 30.04.2010

Macie rację, ale jednak jest jakiś niesmak ;) auto było dość zadbane, lakier w idealnym stanie, w środku w miarę ok. Wg książki serwisowej, oraz wydruku z kompa z ASO przebieg jest raczej prawdziwy. Książka może nie jest jakimś wyznacznikiem, ale wydruk raczej potwierdza przebieg.

Tak jak radzicie, zrobię zawory i zobaczymy.

W lipcu zbliża mi się wyjazd na Chorwację, i trochę bym się spinał, jak by się nic nie poprawiło :/
  • 0
LPG: Stag300, MagicJet, MagicIII

#11 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:49, 30.04.2010

To ja zapodam trochę od siebie. Też miałem przejścia z olejem. Kupiłem samochód 1 września 2008 roku. przy zakupie jak na ciepło zaraz po zgaszeniu wyjąłem bagnet były ślady oleju no to ok. Przyjechałem do domu wyciągam bagnet na zimnym patrze a on suchy. dolałem 1 litr oleju i było połowę stanu. potem pojechałem do autowestu gdzie samochód był kupiony i pan jak sprawdzałem przebiegi i przeglądy to powiedział mi że było dwa razy zaznaczone na przeglądach że stan oleju poniżej minimum. Jeździłem tak rok i co 2,5 tyś km dolewałem 1 litr oleju ale doprowadzało mnie to do furii. W marcu 2009 zmieniłem olej na Valvoline 10W40 zużycie spadło o ok 0,5 litra na 10 tyś km. we wrześniu 2009 roku byłem na wakacjach w Wiśle i nagle któregoś pięknego dnia wskazówka od temp ponad połowę skoczyła.generalnie powstała wakacyjna kupa ale twardo wróciłem do Garwolina z włączonym ogrzewaniem i oddałem do mechanika samochód. Dowiedziałem się że uszczelka pod głowicą. Jak już byłem w czarnej dupie i tak czy siak czekał mnie wydatek powiedziałem żeby zrobił to co trzeba pod głowicą. Generalnie miałem zajebiscie zapieczone pierścienie i pościnane i to było przyczyną brania oleju (mój macher specjalizuje się w japońcach i powiedział że często ludzie nie dbają o olej w Hondach i liczą że jak mignie kontrolka oleju to wtedy sie dolewa). Zmieniłem co można uszczelniacze, pierścienie uszczelkę pod gł rozrząd płyn w chłodnicy, termostat, olej valvoline'a 2 bańki po 5 litrów (jedna bańka poszła na dotarcie i 5 tyś km na niej zrobiłem). zapłaciłem 2 tyś zł za silnik ale teraz jest bosko. nic nie bierze ma siłę nie muli się i jest jak nowy. wiem że oleju nie bierze ale mam odruch sprawdzania oleju i co tydzień sprawdzam. Generalnie jak bierze olej to na 99% pewien jestem że to pierścienie lub uszczelniacze i w tym kierunku idz kolego. Mam nadzieje że moja powieść była interesująca.

I co najważniejsze jak napisał SETH sprawdz zaworki

Pozdro
  • 0

#12 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 30.04.2010

Wolek powieść była interesująca, ale słabo pocieszająca ;)
Narazie spróbuję zrobić regulację zaworów, potem zobaczymy jak będzie. Wolalbym uniknąć tych 2tys bo co jak co ale przy aucie wartym 15tys wydatek 2 to troszkę nie teges :)
Ewentualnie jak będzie robiona regulacja to powiem mechanikowi żeby zajrzał pod głowicę (po takiej operacji uszczelka do wymiany?) i zobaczył jak to wygląda.
  • 0
LPG: Stag300, MagicJet, MagicIII

#13 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:17, 30.04.2010

Może same uszczelniacze zaworowe,kiedyś w jakimś Peugeocie tak miałem ,że dymił jak się mocniej depnęło i jak się odpalało rano.Po wymianie uszczelniaczy kopcenie zniknęło.
  • 0

#14 fostof

fostof
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 30.04.2010

Może same uszczelniacze zaworowe,kiedyś w jakimś Peugeocie tak miałem ,że dymił jak się mocniej depnęło i jak się odpalało rano.Po wymianie uszczelniaczy kopcenie zniknęło.


A może to pomóc z problemem brania oleju?
  • 0
LPG: Stag300, MagicJet, MagicIII

#15 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:23, 30.04.2010

Wydaje mi się,że trochę powinno pomóc ale mechanikiem nie jestem i dam sobie ręki uciąc ;-) .Z tego co kojarzę to nie była droga naprawa dlatego myślę że warto zaryzykowac.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq