..no w艂a艣nie..Po potwierdzeniu przez michala_n 偶e po wymianie wariatora problem zgrzytania ust膮pi艂, sam zdecydowa艂em si臋 na wymian臋 tego ko艂a.
Mog臋 potwierdzi膰 偶e po wymianie cz臋艣ci o numerze zale偶nie od silnika 14310-R40-A01/A02 lub jak u mnie 14310-R44-A01 terkotanie ust膮pi艂o. Nie wiem czy poprawa b臋dzie d艂ugotrwa艂a czy te偶 na kilka tysi臋cy km przebiegu.
Poniewa偶 mnie i mojego koleg臋 zastanawia艂a przyczyna nieszcz臋snego zgrzytu rozebrali艣my wariatorek i po ogl臋dzinach doszli艣my do wniosku 偶e problem tkwi w zatrzasku ze spr臋偶yn膮. Albo sam zatrzask 艣lizga si臋 w otworze zasprz臋glaj膮cym albo spr臋偶yna z czasem za s艂abo go dociska. Mo偶liwe 偶e wymiana samej spr臋偶yny lub jej wyci膮gni臋cie rozwi膮za艂o by spraw臋. I co najwa偶niejsze po odpowiednim zabezpieczeniu mo偶na by to zrobi膰 samemu nie wyjmuj膮c ko艂a zmiennych faz z silnika.
zastanawia mnie czy nie da si臋 tego rozebra膰 bez 艣ci膮gania ko艂a przy okazji regulacji zawor贸w ?
Chodzi mi o zdj臋cie tej "pokrywki " i doj艣cie do zatrzasku . 1m50s
https://youtu.be/ruitva2O5jU
Jak si臋 na to zapatrujecie .?..lub mo偶e kto艣 tam grzeba艂 ...bo wydaje mi si臋 to do zrobienia oczywi艣cie z ostro偶no艣ci膮 i zabezpieczeniem aby nic nie wpad艂o do silnika i aby ko艂o si臋 nie zsun臋艂o.
Wydaje si臋 te偶 w tedy mo偶liw贸艣膰 wyj臋cia tego zabezpieczenia(bolca) i jego inspekcji przyczyny niezaskakiwania w otw贸r.
Jak wygl膮da bolec .. w 3m50s .Wydaje si臋 偶e da si臋 go wyci膮gn膮膰 na normalnie przykr臋conym kole,a nst臋pnie poskr臋caniu tego bez 偶adnej rozsypki. .
Taki ju偶 czysto teoretycznie obstawiam zablokowanie si臋 tego trzbienia blokady w pozycji otwartej lub dodatkowy nazbierany syf w otworze w kt贸ry bolec nie mo偶e wej艣膰 i zblokowa膰 ko艂a.
Sugestie mile widziane.
U偶ytkownik Wlodar edytowa艂 ten post 16:53, 29.01.2018