..no właśnie..Po potwierdzeniu przez michala_n że po wymianie wariatora problem zgrzytania ustąpił, sam zdecydowałem się na wymianę tego koła.
Mogę potwierdzić że po wymianie części o numerze zależnie od silnika 14310-R40-A01/A02 lub jak u mnie 14310-R44-A01 terkotanie ustąpiło. Nie wiem czy poprawa będzie długotrwała czy też na kilka tysięcy km przebiegu.
Ponieważ mnie i mojego kolegę zastanawiała przyczyna nieszczęsnego zgrzytu rozebraliśmy wariatorek i po oględzinach doszliśmy do wniosku że problem tkwi w zatrzasku ze sprężyną. Albo sam zatrzask ślizga się w otworze zasprzęglającym albo sprężyna z czasem za słabo go dociska. Możliwe że wymiana samej sprężyny lub jej wyciągnięcie rozwiązało by sprawę. I co najważniejsze po odpowiednim zabezpieczeniu można by to zrobić samemu nie wyjmując koła zmiennych faz z silnika.
zastanawia mnie czy nie da się tego rozebrać bez ściągania koła przy okazji regulacji zaworów ?
Chodzi mi o zdjęcie tej "pokrywki " i dojście do zatrzasku . 1m50s
https://youtu.be/ruitva2O5jU
Jak się na to zapatrujecie .?..lub może ktoś tam grzebał ...bo wydaje mi się to do zrobienia oczywiście z ostrożnością i zabezpieczeniem aby nic nie wpadło do silnika i aby koło się nie zsunęło.
Wydaje się też w tedy możliwóść wyjęcia tego zabezpieczenia(bolca) i jego inspekcji przyczyny niezaskakiwania w otwór.
Jak wygląda bolec .. w 3m50s .Wydaje się że da się go wyciągnąć na normalnie przykręconym kole,a nstępnie poskręcaniu tego bez żadnej rozsypki. .
Taki już czysto teoretycznie obstawiam zablokowanie się tego trzbienia blokady w pozycji otwartej lub dodatkowy nazbierany syf w otworze w który bolec nie może wejść i zblokować koła.
Sugestie mile widziane.
Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:53, 29.01.2018