Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wadliwe wałki rozrządu 2.4 K24Z3// zgrzytanie - terkotanie silnika

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
211 odpowiedzi w tym temacie

#61 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:35, 29.01.2018

Po potwierdzeniu przez michala_n że po wymianie wariatora problem zgrzytania ustąpił, sam zdecydowałem się na wymianę tego koła.
Mogę potwierdzić że po wymianie części o numerze zależnie od silnika 14310-R40-A01/A02 lub jak u mnie 14310-R44-A01 terkotanie ustąpiło. Nie wiem czy poprawa będzie długotrwała czy też na kilka tysięcy km przebiegu.
Ponieważ mnie i mojego kolegę zastanawiała przyczyna nieszczęsnego zgrzytu rozebraliśmy wariatorek i po oględzinach doszliśmy do wniosku że problem tkwi w zatrzasku ze sprężyną. Albo sam zatrzask ślizga się w otworze zasprzęglającym albo sprężyna z czasem za słabo go dociska. Możliwe że wymiana samej sprężyny lub jej wyciągnięcie rozwiązało by sprawę. I co najważniejsze po odpowiednim zabezpieczeniu można by to zrobić samemu nie wyjmując koła zmiennych faz z silnika.

..no właśnie..
zastanawia mnie czy nie da się tego rozebrać bez ściągania koła przy okazji regulacji zaworów ?

Chodzi mi o zdjęcie tej "pokrywki " i dojście do zatrzasku . 1m50s
https://youtu.be/ruitva2O5jU
Jak się na to zapatrujecie .?..lub może ktoś tam grzebał ...bo wydaje mi się to do zrobienia oczywiście z ostrożnością i zabezpieczeniem aby nic nie wpadło do silnika i aby koło się nie zsunęło.
Wydaje się też w tedy możliwóść wyjęcia tego zabezpieczenia(bolca) i jego inspekcji przyczyny niezaskakiwania w otwór.
Jak wygląda bolec .. w 3m50s .Wydaje się że da się go wyciągnąć na normalnie przykręconym kole,a nstępnie poskręcaniu tego bez żadnej rozsypki.:-) .
Taki już czysto teoretycznie obstawiam zablokowanie się tego trzbienia blokady w pozycji otwartej lub dodatkowy nazbierany syf w otworze w który bolec nie może wejść i zblokować koła.
Sugestie mile widziane.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:53, 29.01.2018

  • 0
                       

#62 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 16:58, 29.01.2018

No to wyciagnij walek na stol i na spokojnie mozesz wtedy to rozebrac?
Czy jak ty to chcesz kombinowac?
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#63 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:52, 29.01.2018

. Włałśnie o to chodzi aby tego nieruszać niepotrzebnie .Ściągać z łańcucha czy odkręcać koło z wałka .
  • 0
                       

#64 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:17, 30.01.2018

..i jeszcze
http://www.jimrandal...VTC/K24_VTC.htm
  • 0
                       

#65 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:39, 12.02.2018

Jeżeli już ktoś samodzielnie wymieniał to koło to niech dokładnie opisze całą procedurę montażu.Jak blokować jak odblokować żeby nie zepsuć
  • 0

#66 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:44, 12.02.2018

To chodzi tylko chyba o to aby przykręcać bez zablokowanego(podobno takie sprzedają) aby przypadkiem nieuszkodzić tego bolca lub gniazda w które wchodzi
  • 0
                       

#67 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:40, 12.02.2018

Podobno czy napewno
  • 0

#68 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:45, 12.02.2018

Jak chcesz więcej ..to zapraszam do google
:) Piszę to co zdołałem wyczytać .Jak coś znajdziesz proszę się podzielić

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:58, 12.02.2018

  • 0
                       

#69 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:01, 12.02.2018

Google mnie nie interesuje😊Mnie chodzi o ludzi tutaj na forum którzy sami to robili
  • 0

#70 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:37, 13.02.2018

Każdy by tak chciał :)
  • 0
                       

#71 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:23, 13.02.2018

Tu masz jak to sie robi napewno: https://www-odi.nhts...041669-6712.pdf

Dokladniej Ci juz nikt nie opisze :)


Użytkownik hangie edytował ten post 10:27, 13.02.2018

  • 0

#72 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:02, 19.06.2018

w moim niestety też wytarty wałek wydechowy. z tego co widziałem na zdjęciach przeżarta jest zewnetrzna powłoka klapek


  • 0

#73 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:09, 19.06.2018

w moim niestety też wytarty wałek wydechowy. z tego co widziałem na zdjęciach przeżarta jest zewnetrzna powłoka klapek

 

Standard w 8 gen i wg mnie to jest wada fabryczna.

Honda nie przyznaje się do tego podobnie jak nie przyznaje się do swoich błędów w najnowszym Civic Type R ( zgrzytające biegi )

 

....a jaki masz przebieg ?


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 10:11, 19.06.2018

  • 0

#74 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:56, 19.06.2018

Olej 5W50 jest niezgodny z instrukcją, może to on miał wpływ na przedwczesne zużycie. Z tego co mi wiadomo to 5w50 spisuje się dobrze ale tylko w turbo i tylko w lecie w starej d-seri w civicach.


  • 0

#75 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:02, 19.06.2018

Olej 5W50 jest niezgodny z instrukcją, może to on miał wpływ na przedwczesne zużycie. Z tego co mi wiadomo to 5w50 spisuje się dobrze ale tylko w turbo i tylko w lecie w starej d-seri w civicach.

 

W VII gen jeździłem na Shell 10W60 full syntetyk przez kilka lat i nigdy wałek rozrządu się nie wytarł więc to na pewno nie jest wina oleju. Auto już było zalane takim olejem i przy takim zostałem.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 14:03, 19.06.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq