Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie przy hamowaniu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
586 odpowiedzi w tym temacie

#91 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:20, 08.12.2008

a czy próbował ktos przetoczyc tarcze na samochodzie??
moze warto spróbować ,u mnie taki zabieg kosztuje 60 zyla za oba wiec??
jak cos to zapraszam.moze ja cos znajde,ogledziny gratis.
tel.662165234

#92 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:40, 08.12.2008

a czy ewentualnie któryś weekend by wchodził w gre??

#93 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:44, 08.12.2008

jezeli sobota to najblizej 20.12

#94 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 08.12.2008

a w serwisie co mowia że czego to moze być problem?? standardowa odpowidz ze tarcze a skoro nie tarcze to pewnie najchętniej by wymienili pół samochodu


tak twierdzili (że złe tarcze) do momentu drugiej zmiany na nowe :)
pół zawiechy nie chcą wymieniać (chyba nie chce się chłopakom robić takiego staruszka, co innego jakbym pewnie do prywatnego mechaniora pojechał)
teraz tak naprawdę to nie wiedzą co mu jest

jesli to juz nie pomoze to zmieniam marke


ja zrobię tak samo

niby honda zaleca wymiane zacisków po 100 000 km


czytałeś to w instrukcji? ja mam książkę do Civica (kupiłem sobie jak miałem Cifa) i tam jest napisane że zaleca się wymianę kompletnych przegubów i półosi po 100kkm, może coś w tym jest skoro książka tak zaleca ??

Koledzy głowa do góry - po Nowym Roku się odezwę na ten temat i zdam relację.


a nie możesz przyspieszyć tej akcji? :D
jestem ciekaw wyniku (im szybciej to zrobisz tym lepiej dla nas wszystkich)

a czy próbował ktos przetoczyc tarcze na samochodzie??
moze warto spróbować ,u mnie taki zabieg kosztuje 60 zyla za oba wiec??

już pisałem wcześniej że bym spróbował, problem w tym że we Wrocławiu nie znalazłem zakładu który to robi (jeden koleś z którym rozmawiałem stwierdził wręcz że mial taką maszynkę ale wyrzucił bo to g...no warte a ASO Hondy w Mirkowie nie kupiło bo to była nieopłacalna inwestycja =za droga maszynka)

a sulejówek to trochę daleko jak dla mnie :(

jeszcze jedno mi przyszło do głowy - warto by porównać bicie tarcz u kogoś kto nie ma tego problemu i u kogoś kto ma (np. ja) - kiedyś kupiłem sobie na allegro czujnik zegarowy i statyw na magnesie więc mógłbym teraz sobie zmierzyć i podać jakie mam wartości (pokazałem to nawet chłopakom w aso i podobno też sobie takie coś kupili)

#95 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:28, 08.12.2008

przemek.b napisał/a:

niby honda zaleca wymiane zacisków po 100 000 km



czytałeś to w instrukcji? ja mam książkę do Civica (kupiłem sobie jak miałem Cifa) i tam jest napisane że zaleca się wymianę kompletnych przegubów i półosi po 100kkm, może coś w tym jest skoro książka tak zaleca



jco do wymiany zacisków to mówił mi tak serwisant.

#96 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:33, 09.12.2008

ale mówił Ci w sensie "wymiana na nowe" czy wymiana w sensie "regeneracja" ??

#97 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:33, 09.12.2008

mówił w sensie wymiana na nowe jak to w serwisie ale sadze ze wystarczy regeneracja przeciez tam nie ma sie co zuzyc tylko gumowe uszczelko które sie wycieraja no chyba ze masz rdze w okolicy uszczelki to regeneracja nic nie da bo rdza jak to rdza nie usuniesz jej

#98 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:06, 09.12.2008

Ja na twoim miejscu przetoczyłbym te EBC bo to dobre tarcze i zrobił regeneracje zacisków, nie jest to kosztowna sprawa a zaciągnąłem opini w ASO w krakowie i te tłoczki po rozgrzaniu lubią nie wracać do końca przez co następuje przegrzanie tarcz sam się do tego zabieram tylko brak mi chęci:) ten dynks co opisywałem to w sumie rozgałęźnik który jest mikro zwężką może z 0.3 mm nie powinien nic zmieniać.
PS w Krakowie w ASO u Krężla toczą tarcze na aucie koszt 60 zeta sz.

#99 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:54, 09.12.2008

gładkie tarcze EBC to NIE SĄ dobre tarcze
po ich założeniu wyraźne bicie przy hamowaniu było od razu (już przy pierwszym hamowaniu)

po założeniu tarcz oryginalnych OEM Honda, bicie pojawiło się po przejechaniu około 1k km

w związku z tym stwierdzam bez wątpliwości że gładkie ebc są wykonane z gorszego materiału i z mniejszą precyzją jak tarcze oem (nie poruszam tutaj kwesti ceny)

przetaczać ebc chyba narazie nie będę tylko jeszcze raz (po raz drugi) złożę reklamację do aso na obecny komplet :)

a co do zacisków to chyba faktycznie postaram się o ich rozbiórkę i wymianę gumeczek

#100 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 09.12.2008

Kapitanie - tak jak pisałem - ja też będę to robił u siebie, bo warto :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#101 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:49, 10.12.2008

A jesteś pewny że dostałeś w serwisie oryginały ? dużo się słyszy o nie uczciwych serwisach...

#102 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:50, 10.12.2008

ebc kupiłem w firmie potwierdzonej przez polskiego dystrybutora ebc także jestem pewnien że to były oryginalne rzeczy ebc (jak na foto)
Dołączona grafika

a OEM-y kupiłem i zakładałem w aso hondy pod wrocławiem i mam na to faktury, pudełka oryginalne itp.

oryginalne tarcze łatwo rozpoznać po wybitym numerze (jak na foto zrobionym przeze mnie zaraz po założeniu)

Dołączona grafika

kiziol - czy mógłbyś dokładniej opisać co rozumiesz pod pojęciem "regeneracji" zacisków?
czy to jest tylko rozebranie na czynniki pierwsze, przegląd, czyszczenie i wymiana gumek uszczelniających, czy jest to coś więcej?

pytam bo może też coś takiego zrobię u siebie

#103 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:54, 10.12.2008

Dokładnie to miałem na myśli - a co by można było jeszcze z tym zrobić ??
Chyba tylko wymienić na nowe :st
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#104 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:58, 10.12.2008

widzę że masz dyżur na forum :ok

nie wiem co można zrobić jeszcze - pomyślałem sobie że może się jakoś mechanicznie obrabia/rozwierca cylinderek i wkłada tłok nadwymiar :)
ale chyba faktycznie można tylko rozebrać, wyczyścić, jak są jakieś przytarcia to drobnym papierkiem, później nową gumkę na tłoczek i te bolce prowadzące, montaż, odpowietrzenie i heja

a nie patrzyłeś jak ten mechanik tobie regenerował - co on dokładnie robił z zaciskiem??

#105 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 10.12.2008

Niestety - ale raczej było to czyszczenie kompletne z wymianą tych gumek (uszczelek) 8-)
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!




IPB Skin By Virteq