Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

SWAP na H22 albo F22 z 1.8

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:39, 20.06.2017

Na grubo poleciałeś z tym Blue topem.
Ciekaw jestem jak takie H22 jeździ poniżej vteca.
Jaka skrzynia?
  • 0

#17 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:59, 20.06.2017

Skrzynia bez rewelacji U2N4 z Acco VI F23Z5.

 

Jak jeździ jeszcze nie wiem bo nie odpala na benzynie a tylko na LPG. Podejrzewam, że wtryski się zapiekły bo długo silnik nie odpalany.

Poza tym jeszcze czeka mnie strojenie. Swap robiłem dosłownie kilka dni temu.


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:01, 20.06.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#18 Dezan

Dezan
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Miłobądz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:nie wiem
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:15, 20.06.2017

Dzisiaj odezwal sie do mnie chlop z silnikiem 2.3 z accorda 98 rok. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc za silnik? F23Z5? Silnik jest z skrzynia automatyczna, wiec nie powienien byc zajechany. Da sie to wlozyc do piatki? 


  • 1

#19 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:50, 20.06.2017

Skoro H22 się da to i F23 tez
  • 0

#20 Dezan

Dezan
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Miłobądz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:nie wiem
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:58, 20.06.2017

Troche szperajac po forum natknelem sie na pewien problem. F23 ma zaupelnie inna wiazke elektryczna 


  • 0

#21 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:15, 20.06.2017

No na pewno ma inną wiązke  bo ma OBD2 a twoja buda ma OBD1. Bez przerabiania wiązki się nie obejdzie.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#22 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 21:56, 20.06.2017

Dzisiaj odezwal sie do mnie chlop z silnikiem 2.3 z accorda 98 rok. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc za silnik? F23Z5? Silnik jest z skrzynia automatyczna, wiec nie powienien byc zajechany. Da sie to wlozyc do piatki?

Zalezy z jakiego acco. Eu czy usa
Bo sa rozne miedyz kontynentami
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#23 Dezan

Dezan
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Miłobądz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:nie wiem
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:25, 21.06.2017

Tego juz nie wiem i raczej sie nie doweim. A troche za daleko zeby jechac to ogladac tak sobie ooo. Chyba swap odloze na zime. Bo w sezonie byc bez auta to tak slabo 


  • 0

#24 MeH

MeH
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 21.06.2017

Odnośnie swapa H22 za kilka tysi to raczej nie ma co liczyć.

Abstra*cenzura*ąc od tego, że na szrocie takiego silnika nie znajdziesz, to nawet jeśli jakimś cudem jeśli by się trafił, to tylko dlatego, że nadaje się prawdopodobnie tylko do kapitalnego remontu.

Koszty remontu "po kosztach" masz poniżej

 

 

Siemka Panowie,

Ostatnio swapowałem do siebie H serie H23A i robiłem remont.

 

Dla zainteresowanych poniżej koszta części:

 

zestaw uszczelniaczy dołu silnika AJUSA – AJU54094300 95  zł

pierścienie NPR SWH30433ZZ 155 zł

uszczelniacze zaworowe SuperTech 130 zł

panewki korbowodowe King Racing CR4033XP 230zł

panewki główne Clevite MS-1804P 105 zł

panewki oporowe TW140AM 45zł

łapa pompy wspomagania   50zł

pompa wody DOLZ H127 131 zł

rolka paska rozrządu GMB 75 zł

rolka paska balansowego GMB 75zł

szpilki głowicy ARP ARP 208-4304 757 zł

pasek wałków balansowych DAY94212 50 zł

pasek wspomagania 4PK1035 35 zł

pasek rozrządu CONTITECH – CT 1102 80 zł

filtr oleju KNECHT 20 zł

kopułka zapłonowa JC AUTO – K14011JC 30 zł

palec rozdzielacza YEC – K24011 25 zł

uszczelka pod głowice PAYEN – AG5760 230 zł

uszczelka kolektora wydechowego AJUSA – AJU13110410 28 zł

uszczelka kolektora ssącego termoizolacyjna Hondata 145zł

portki z kolektorem wydechowym od TypeR   400zł

bandaż termoizolacyjny na wydech   110 zł

płyn chłodniczy Borygo 5L 45 zł

olej silnikowy Valvoline VR1 5W50 6l 130 zł

wiązka silnika   30 zł

komputer P06 + przerobienie   200 zł

sonda szerokopasmowa Innovate LC-2 888 zł

czujnik cianienia oleju Honneywell PX3AG1BH010BSAAX 106 zł

simmeringi wałków rozrządu CORTECO – CO19026016 26 zł

czujnik temperatury spalin   75zł

 

Sam silnik kosztował mnie  - 2700zł.

Do tego planowanie głowicy ok - 50zł.

Obicie tarczy sprzęgła kevlarem, splanownaie docisku i zamachu - 250zł

 

Suma około 7500zł

 

Wszystko robiłem sam.

 

Nie wszystkie części z listy są potrzebne do remontu ale można mniej więcej zobaczyć jakie to są koszta.

 

Powiem Ci tak - nigdy, przenigdy, nawet jakby miał nowe ZA DARMO, nie wsadziłbym uszczelek do silnika jakiegoś Ajusa, Corteco... UPG jakieś Payen to już jest zbrodnia i proszenie się o kłopoty... a OEM uszczelka kosztuje 300zł, Pasek rozrządu... serio?

Nie chcę Ci źle wróżyć, ale niedługo będziesz szukał miejsca wycieków...


  • 0

#25 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:26, 21.06.2017

MeH ma rację, OEM uszczelki i paski są tanie więc nie warto oszczędzać.
Chwali się chęci wymiany możliwie wszystkiego póki silnik wyjęty. Czy wycieki się pojawią to się okaże. O ile dobrze pamiętam to przy swapie u mnie wpadły uszczelniacze wałków corteco i nie leci po dwóch latach.
  • 0

#26 MeH

MeH
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 21.06.2017

Lista rzeczy, która może się posypać jest długa (UPG, prawie  wszystkie uszczelki, panewki główne, a nawet pompa wody - czujnik ciśnienia jaki by nie był i tak już nic nie pomoże... jak kontrolka się zaświeci to już jest koniec tego silnika najczęściej)

A dziwne, bo z drugiej strony są graty z wyższej półki zupełnie zbędne do seryjnego silnika (ARP, sonda za 800zł gdzie można kupić sprawną używaną OEM za 150zł i będzie działać dłużej niż ta kupiona, uszczelka termo kolektora ssącego, która nic nie daje - wiem bo sam mam...).

 

Dla mnie to podejście dziwne, bo kosztem podstawowego remontu zostały dołożone rzeczy, które mają nieco usprawnić to H23.

A na oszczędzaniu na podstawowych rzeczach traci się dwa razy.

 

Obym się mylił.


  • 0

#27 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:32, 21.06.2017

OEM śruby były wyciągnięte i co miałem kupować nowe OEM? Za 200 zł więcej wziąłem szpilki ARP i to wielokrotnego użytku.

Sonda za którą dałem 800 zł to sonda szerokopasmowa z kontrolerem. Będę sam stroił maszynę więc jest mi niezbędna.

 

Co do uszczelek to cóż takie założyłem i czy będzie ciekło to czas pokaże, na razie jest sucho  :bujawoblok:

Wszytko robię sam więc nawet jak padnie UPG (w co bardzo wątpię) to się zrobi po cenie nowej uszczelki i planowania.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#28 Luken

Luken
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:H23
  • Wersja:LS-iR-T
  • KM:320KM 350 NM
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 01:12, 22.06.2017

H1tman , ja tutaj również wstawię się za chłopakami , nie ma co tkać żadnych uszczelko zamienników - tak się nie robi po prostu w tym kunszcie .

 

Fajny silnik Ci się trafił - odchudź zamach , dodaj kolektor wydechowy z a7, włóż u2q7 i daj ostre wałki z A7 ( wiadomo nie małe pieniądze , ale uwierz przechodziłem każdą modyfikacje po kolei i jechałem i było czuć po każdym modzie , że to lepiej idzie ) 

 

H23a spokojnie zrobi każdą H serię w budzie o podobnej wadze . Ostatnio nawet nie strojona jednostka nie targana do jakichś chorych obrotów porobiła k24a3 w VII genie ...

 

P.S Mylę się czy to ten silnik co był wystawiony na FB na jakiejś giełdzie w ostatnim czasie ?


  • 0

#29 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:05, 22.06.2017

E no nie przesadzaj. H23A w serii aż takie rewelacyjne nie jest.

Fakt faktem że i K seria w pełnej serii nie trzyma fabrycznych parametrów.
  • 0

#30 Luken

Luken
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:H23
  • Wersja:LS-iR-T
  • KM:320KM 350 NM
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:44, 22.06.2017

W serii to i owszem , jednak potrafi zaskoczyć  :ckm:

 

ale po w/w modyfikacjach robi naprawdę dobrą robotę  :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq