Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Pompa wody AISIN - ostrzeżenie!!!!!!

all_gen pompa wody aisin

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
195 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:14, 18.02.2017

Też zastanawiam się nad tym ..Chyba ,że Seth nam powie jak to wyglądało.


  • 0
                       

#17 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:20, 18.02.2017

Czytałem na tym forum o problemie z przegrzewajacym się silnikiem. Najpierw długo nie można było znaleźć rozwiązania, a okazało się ze winna była właśnie pompa wody i zębatka odzielająca się od wałka. No ale tam nic nie przeskoczyło.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:44, 18.02.2017

To ma sens - kółko przestaje trzymać się wałka, wirnik nie pcha chłodziwa, silnik się grzeje - logiczne. Jeśli źle dobrano wewnętrzną średnicę kółka do zewnętrznej średnicy wałka to w zasadzie w nowej pompie przytrzymanie ręką wirnika i pokręcenie kółkiem powinno ujawnić błąd montażu. Jeśli nie da się tego zrobić ręcznie to co po zamontowaniu pompy musi się stać, żeby tak się zepsuło? Przecież tam nie ma żadnych oporów, które mogłyby zluzować związek wałka z kółkiem a temperatura wręcz powinna wzmocnić trzymanie (pod wpływem ciepła metal rozszerza się, chyba, że ten z kółka bardziej ;)) Może wirnik haczył o coś w bloku? Wirniki w AISIN i OEM są identyczne?

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 13:47, 18.02.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#19 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:58, 18.02.2017

Jak się kółko zębate zsunęło z wałka na tyle że mogło się bujać na boki to pewnie pasek się zluzował i dlatego przeskoczył.

Tam jest chyba sporo miejsca pod obudową bo przecież jest jeszcze drugi pasek "bardziej z wierzchu" napędzający wałki balansowe.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:40, 18.02.2017

Pompy DOLZ często używałem przy wymianie rozrządu i bez problemów.Jest to jakaś alternatywa dla pomp SKF które często wstawiamy .Na SKF pompach też się zdarzają problemy tak samo jak na rolkach rozrządu.Miałem taki przypadek w Alfie Romeo 2.5 V6 zakładany był dwa razy rozrząd SKF i lipa rolki szumiały.Dopiero INA rozwiązała problem (właściciel sam sobie załatwiał części), juz nie jest taka jakość jak 10 lat temu.Teraz firmy działają komercyjnie bazując na wcześniej wypracowanej jakości.Fabryki w wielu zakątkach świata też mają tu znaczenie.Ale nie mamy na to wpływu i pozostaje tylko świadomość.
Pompa SKF ,HEPU ,DOLZ .Te firmy polecam ale trzeba mieć świadomość że można trafić na sztukę wadliwą i firma tutaj nie ma znaczenia.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:53, 18.02.2017

  • 0

#21 ArcWolFF

ArcWolFF
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kozy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 19.02.2017

Ja osobiście też polecam DOLZ dobre pompy miałem je w każdym swoim aucie i na warsztacie też je zakładamy.


  • 0

#22 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:29, 19.02.2017

lajsta - też mi sie to nie mieściło w głowie, ale kółko przesuneło sie osiowo względem ośki pompy, wyorało rogiem ząbki na pasku. Wyorało w obudowie rozrządu prawie dziure, osłona pękła pod naporem kółka. 

jak kręcisz kluczem rozrząd owszem jest wrażenie ,że nie przeskoczy. Ale jak silnik pracuje to siły działające na pasek i kółko sa nieporównywalnie większe :)

Tez bym nie uwierzył, jakbym robił tu u jakiegoś pseudo mechanika - ale robiłem to u człowieka któremu w wypadku fur ufam i wiek ze sciemy nie robi. Poza tym osobiście do mnie zadzwonił po 19 wieczorem i mówi przyjeżdżaj bo mi nie uwierzysz co się stało. 

Juz ci tego nie zademonstruje dokładnie bo silnik rozkręcony :) I jest rozsprzedawany na cześci :)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#23 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:28, 20.02.2017

Nie no, to wszystko wyjaśnia, kółko więc jednak poczyniło większe spustoszenie. Szczerze współczuję. Teraz, po kupnie nowej pompy, trzeba będzie profilaktycznie "heftnąć" migomatem kółko do walka 😉

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 15:31, 20.02.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#24 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:19, 20.02.2017

W moim innym japońskim aucie 12tys km temu wymieniłem rozrząd z pompą wody GMB  i napinaczem GMB. Któraś z tych rzeczy wyje i bardzo mnie to denerwuje. Żałuje że wymieniłem pompę bo stara była w dobrym stanie ;(

 

Czy wycie może mieć jakieś negatywne skutki?


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 17:20, 20.02.2017

  • 0

#25 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:00, 20.02.2017

Jak wyje to znaczy, że pojawiają się jakieś drgania a tym samym ciepło więc skutkami mogą być tylko szybsze zużycie łożyska i ewentualne zatarcie pompy.

Jak masz tam manualny napinacz to może jest za mocno naciągnięty pasek.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#26 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:23, 20.02.2017

Wyjąca pompa Aisin to chyba jakiś standard powoli. Złożyłem w Ep2 rozrząd, wszystko ustawiane po bożemu, znaki, momenty itd i pasek wyje jakby był za mocno naciągnięty. Winna pewnie była pompa Aisina. Sprzedałem tak auto już jakiś czas temu. Coś kulawy ten zamiennik jest. 


  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:27, 20.02.2017

Aisin nie wyła tylko GMB .Aisin pewnie po przeniesieniu produkcji potrafi ośkę "odkleić"od kólka
  • 0
                       

#28 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 20.02.2017

Ja mialem dwa aisiny i z obydwoma były cyrki. Obydwie wyly. Z tym ze jedna tylko dopóki silnik nie zlapal temperatury. Zalozylem gmb i spokój. Aisin po 15 tys wygladal i miał większe luzy niż oem po 120 tys. W civicu tez mialem 2 gmb i żadnych problemów.
  • 0

#29 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:57, 20.02.2017

Dokładnie jak piszesz. Wyły po rozgrzaniu dopiero :)


  • 0

#30 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:17, 20.02.2017

To co za pompy teraz kupować ?
Dziwme ,że tyle jest pomp np. do VII
Pewnie większość niedostępna
http://www.iparts.pl...127-100091.html

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:34, 20.02.2017

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, pompa wody aisin

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq