Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z silnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:27, 26.03.2010

komputer pokazał jakiś błąd SRS

z regoly to jest blad tasmy w kierownicy, przy niektorych katach obrotu kierownicy poduszka nie ma styku na wszystkich przewodach sygnalowych

[ Dodano: 2010-03-26, 13:15 ]
Wracajac do tematu. Jezeli wyeliminowales kopolke, kable, swiece wszystkie filtry. Sprawdez kompresje.

[ Dodano: 2010-03-26, 13:16 ]
Podjedz do lepszego warsztatu i neich sprawdza cisnienie paliwa w listwie.
  • 0

#17 neo11on

neo11on
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 26.03.2010

Oki wielkie dzięki dam znać co i jak jak tylko się poprawi
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:30, 31.03.2010

Hej! Jestem po wybebeszeniu katalizatora, po tym zabiegu hania wycisnęła 160km/h czyli trochę się poprawiło, ale... jak dojechałem do domu to pojawił się problem, wszystkie tarcze hamulcowe na 4 kołach były gorące, prawie czerwone, i strzelały jak się chłodziły, czy to jest duże prawdopodobieństwo braku mocy? To że hamulce trzymają? I dlaczego co jest nie tak.
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:50, 31.03.2010

Eeeeeeeee? To może to nie był od samego początku katalizator tylko hamulce które ci nie odpuszczały. Wybebeszyłeś, lepiej spaliny wychodzą, trochę więcej mocy a problem hamulców sie ujawnił....
  • 0

#20 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:05, 31.03.2010

to że hamulce trzymają, to oczywiste, że przez to są mniejsze osiągi - to tak jakbyś jechał z wciśnietym pedałem hamulca

jeśli nie zwichrowałeś tarcz przy tym przegrzaniu to masz szczęście
ale że wszystkie 4 zaciski nie odpuszczają?...
musisz wymienić płyn hamulcowy (jeśli nie był wymieniany w ostatnich 2 latach), powyciągać klocki i przeczyścić ich prowadnice, sprawdzić, czy blaszki, po których klocki się przesuwają, nadają się nadal do użytku oraz sprawdzić, czy tłoczki cofają się (odpuszczają) po puszczeniu pedału hamulca
  • 0
AK

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:14, 31.03.2010

Szkoda że katalizator nie potrzebnie wybebeszyłeś ... znaczy chyba
  • 0

#22 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:36, 31.03.2010

jak jeździ na LPG to kat niepotrzebny
ma się zostać tylko obudowa katalizatora lub rura w kształcie kat. lub strumienica w kształcie kat.
  • 0
AK

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:19, 31.03.2010

Na lpg jeżdże, kat nie był mocno zapchany ale bez tego pewnie bym nie zobaczył tych hamulców. Płyn napewno 2 lata nie wymieniany, klocki zmieniałem w lipcu tarcze powinny być ok chyba nic im sie nie stało mam nadzieję.Dobra trzeba zaglądać do hamulców bo rady nie ma ale to dopiero po swiętach bo czasu nie znajdę przed. Aha no 4 tarcze gorące, najbardziej z przodu. Bo najpierw tył zauważyłem i myślałem że to ręczny, ale jak podszedłem do przodu to sie przeraziłem.
  • 0

#24 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:39, 31.03.2010

przód zawsze mocniej się grzeje, ale nakrętki i felga nie powinny być tak gorące, żeby można było się poparzyć przy dotknięciu

no i tam nic nie powinno skwierczeć - chyba że smar w przegubie się zagotował/rozpuścił i zaczął spływać na tarczę...
  • 0
AK

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:52, 31.03.2010

Tzn. u mnie to strzelało tak jak rozgrzany tłumik który się ochładza, takie jakby pykanie, i to były tarcze a felgi były ciepłe ale nie gorące.
  • 0

#26 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:39, 31.03.2010

podnieś każde koło po kolei i zakręć rękami - tylne mają się kręcić bez oporu, przednim stawia opór tylko mechanizm różnicowy/skrzynia biegów - jak da się zakręcić koło ręką, to jest ok

jeśli masz problem z mocą silnika na gazie, to sprawdź wszystko, co związane z zapłonem i zasilaniem paliwem/gazem
nie minął przypadkiem więcej niż rok od wymiany filtra gazu?
a reduktor jaki ma przebieg?
mieszanka właściwa? (nie wiem, jaką masz instalkę!)
świece NGK nowe?
zawory wyregulowane?

ten model na gazie licznikowo idzie 190-210 km/h
  • 0
AK

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:11, 31.03.2010

instalacja założona w lutym 2008 przegląd był lutym 2009 po 10000km i filterek miał byc wymieniony bo posiadaczem tego accorda jestem od 24 marca 2009. Wcześniej tyle mi hania poleciała 200km/h jak tylko kupiłem. Problem z ta moca pojawił sie ok 4mies temu. Instalacja sekwencyjna, zawory nie regulowane od kiedy mam auto, swiece nowe już dwie podmiany na rózne robiłem i nic to nie dało. Dodam jeszcze że czasami lekko szarpie czy to na gazie czy na benzynie, a jak ruszam i jade powoli na 1 to czuje jak momentami coś mnie przytrzymuje.
  • 0

#28 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:48, 31.03.2010

przy jeździe na gazie zawory sprawdza się (i reguluje w razie potrzeby) co 10tyś, chyba że komuś nie zależy na silniku

kontrolka CHECK ENGINE pewnie nie zaświeca się, ale na wszelki wypadek zaobserwuj, czy żaróweczka nie jest spalona
świece tylko NGK model ZFR6F-11 z odstępem elektrod 1.1 mm (fabrycznie tyle ma być, ale i tak trzeba sprawdzić)
zobacz, czy kable zapłonowe nie "świecą" w nocy lub czy nie mają uszkodzeń
no i na koniec skład mieszanki gazowej u gazownika - niektóre instalacje sekwencyjne trzeba kalibrować pod dany rodzaj gazu (gaz letni, gaz zimowy)
  • 0
AK

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:46, 01.04.2010

Dzięki śliczne zajmę się tym jutro czyli swiece i kable, po świętach pojadę wymienić filterek gazu i sprawdzić instalację.Zawory spróbuję sam wyregulować trochę poczytałem i trudne to nie jest, najwyżej będę musiał po swojej robocie i tak jechać do mechanika :mrgreen: Dzięki za Twoja pomoc koliberek-ak
  • 0

#30 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:56, 01.04.2010

regulacja zaworów nie jest trudna, ale jeśli sam tego jeszcze nigdy nie robiłeś, to weź do pomocy kogoś kto już regulował - bo w razie złej regulacji w najlepszym wypadku nie odpalisz silnika, a w najgorszym zawory się pogną...

wizyta u gazownika na samym końcu
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq