Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
536 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jakie sworznie i tuleje (254 użytkowników oddało głos)

Jakiej marki sworznie polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.

Jakiej marki tuleje wahaczy polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#331 tymbark14

tymbark14
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Rejowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 19.10.2019

Przeczytałem cały post i tak się zastanawiam dlaczego te sworznie oraz tuleje na wahaczach tak w accordach padają nie wiem,przez ich konstrukcję zawieszenia czy o co tu chodzi?
  • 0

#332 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 23:49, 19.10.2019

Tuleje na wahaczach? Mówisz o górnym? Jak dla mnie tuleje, nie padają... przynajmniej nie jakoś nadzwyczajnie często. Zresztą o sworzniach mogę tak samo napisać :-)

 

Fakt obserwuje różne tematy tutaj i na fejsie, ale to jest tylko i wyłącznie związane z niedbalstwem... no i niestety niewiedza kierowników i diagnostów. 


  • 0

#333 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:58, 20.10.2019

Jakie tuleje padają? Pierwsze słyszę, tuleje wytrzymują po 250kkm..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#334 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:00, 20.10.2019

Chyba , że mowa o zamiennikach. One zazwyczaj szybko padają.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#335 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:34, 21.10.2019

Ja mam prawie 3000tkm w tym 100tkm na gwincie. I tuleje OEM wszystkie oprocz gornych sworzni.
  • 0

#336 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 20:29, 21.10.2019

Kolega pisze o VI genie... 

 

W VII genie najczęściej lecą w dolnych wahaczach duże poziome tuleje, sworznie dolne jak i górne. Reszta wytrzymuję spore przebiegi.

Do czego się jeszcze można doczepić przy zawieszeniu to gumy staba, ale jak założy się OEM to spokój na następne 300 tyś, podobnie przy tulejach wskazane OEM, bo reszta wytrzymuje śmieszne przebiegi i jest obszerny temat o tym. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#337 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:05, 22.10.2019

Ja też o VI... u mnie zaczęło coś w skrzypieć 2 lata temu. Mechanior wrzucił tulejki chyba TRW i mam nalatane 97k km w tej chwili. Na sworzniach było ostatnio 86, ale wymieniłem... wiadomo ;-) Także jak dla mnie ani jedno ani drugie nie pada jakoś często. 


  • 0

#338 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1579 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:35, 22.10.2019

ja tam uważam że zawieszenie w accordzie jest jednym z trwalszych jeśli porówna się do konkurencji, tuleje w wahaczach wytrzymują 200k+ km, sworznie z reguły też tyle, no chyba że się jeździ po dziurach, pamiętajmy że nasze autka mają te 200 kkm już dawno przekroczone (jedne ten przebieg mają oficjalny inne nieoficjalny ;) ) i obowiązkiem każdego właściciela jest sprawdzenie stanu zawieszenia, tym bardziej że większość z nas kupiło auto z takim przebiegiem, a skoro taki przebieg to skąd wiecie czy poprzedni właściciel robił coś w zawiasie, a jak robił żeby nie pukało/ stukało to czy nie wrzucił jakiegoś ryżu po taniości żeby tylko kupujący nie marudził, przecież to normalna praktyka w aucie na handel, jak cos wymaga wymiany to nie montować ryżu, ryż rozleci się szybciej niż łączny czas montażu (trochę przerysowane ale dobrze obrazuje trwałość tych części), jak zamontujecie oryginał to można zapomnieć o zawieszeniu w zasadzie do końca żywota samochodu biorąc pod uwagę przeciętne polskie przebiegi, zamienniki są dużo niższej jakości a cena niewiele niższa, np duża tuleja w acco7 oem około 80 zł, zamiennik około 60-70, jaki sens montować zamiennik... 

ogólnie do serwisu zawiasu trzeba znaleźć mechanika który wie jak sprawdzać sworznie w hondzie, i na pewno nie można polegać na opinii diagnostów z SKP którzy to tylko sprawdzają na szarpakach - tu z reguły zużytego dolnego sworznia nie wykryją...

najlepiej samemu sprawdzać dwa razy w roku nawet na zwykłym podnośniku + kawałek jakieś "breszki" (różnie to ludzie nazywają)


  • 0

#339 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:34, 22.10.2019

No i pod tym postem kolegi rafisz mogę się podpisać , nawet mogę się podpisać obiema rękami  ...  Nic dodać nic ująć .  :oki2:    Ja myślę i podchodzę to tej kwestii zupełnie tak samo . 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#340 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 17:21, 22.10.2019

Dlatego napisałem żeby zakładać oem tuleje i inne graty, będzie święty spokój, a nie tuleje dokuji, japan Line czy jc itd itd , a potem płacz że Honda to G bo co chwilę tuleje się wyrywają czy gumy staba stukają i inne rzeczy . Chytry traci dwa razy. Podobnie jak z rozrządem i inne przykłady.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#341 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:32, 25.10.2019

"...na pewno nie można polegać na opinii diagnostów z SKP którzy to tylko sprawdzają na szarpakach - tu z reguły zużytego dolnego sworznia nie wykryją..."

 

Racja. Zastanawia mnie czy np w UK, Niemczech gdzie do badań technicznych samochodu podchodzą bardzo restrykcyjnie- czy tam umieją sprawdzić dolny sworzeń wahacza i kiedykolwiek komuś wykryli na nim luz?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#342 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1579 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:02, 25.10.2019

pytanie czy podczas sprawdzania podnoszą auto tak żeby koła oderwały się podłoża, to jest jedyny sposób żeby wyczaić luźny sworzeń dolny, bo jak auto stoi na kołach to nie ma szans na poprawną diagnozę


  • 0

#343 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:21, 25.10.2019

pytanie czy podczas sprawdzania podnoszą auto tak żeby koła oderwały się podłoża, to jest jedyny sposób żeby wyczaić luźny sworzeń dolny, bo jak auto stoi na kołach to nie ma szans na poprawną diagnozę

 

Dlatego ja korzystając z okazji akcji wymiany naboju poduchy w serwisie hondy , dopłaciłem niecałą stówkę i zleciłem kontrolę zawieszenia . Poproszono mnie na koniec na halę , auto było na podnośniki i pokazano mi wszystko na co zwrócili uwagę  , a sprawdzał to mechanik , który robi tam już wiele lat . 

A odnośnie SKP , nieważne na jakiej byłem , to gdybym nie powiedział gościowi który sprawdzał  co i jak ma sprawdzić , to by tego dobrze nie zrobił . 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#344 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 09:19, 25.10.2019

Odpowiadając na pytanie, jestem po dwóch tuv swojego auta.

Za każdym razem auto idzie do góry i skrupulatnie sprawdzają sworznie zarówno górne jak i dolne... I od nich zaczynają jak by wiedzieli że jest coś na rzeczy,potem tylne zaciski, osłony tarcz itd. Pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#345 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:23, 25.10.2019

Za każdym razem auto idzie do góry i skrupulatnie sprawdzają sworznie zarówno górne jak i dolne... I od nich zaczynają jak by wiedzieli że jest coś na rzeczy,potem tylne zaciski, osłony tarcz itd. Pozdrawiam.

Normalnie jakby znali przypadłości Accorda :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq