Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
536 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jakie sworznie i tuleje (254 użytkowników oddało głos)

Jakiej marki sworznie polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.

Jakiej marki tuleje wahaczy polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#316 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:39, 22.09.2019

Ja mimo posiadania prasy hydraulicznej 30t wolę montować przy użyciu prasy śrubowej typu C, dużo szybciej i lepiej się montuje..
Zawsze dodaje smaru, ściągam gumkę przed montażem, aby jej przypadkiem nie naderwac.. A sworzni zwrotnic to dziesiątki, jak nie setki już montowalem..

dokładnie, reczna jest dużo dużo lepsza;)
  • 0

#317 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:31, 22.09.2019

Edson o tym już rozmawialiśmy tu na forum rok temu, gdy właśnie mój mechanik wykrył luz i po telefonie do haparts co mam z tym robić dalej usłyszałem w słuchawce "Że na pewno zły sposób montażu". Pytałem tu na forum o te tajemne sposoby. Okazało się, że żadnych tajemnych sposobów nie ma, same podstawy sztuki mechanicznej. A ktoś mi odpisał, że to standardowy tekst od haparts w sprawach sworzni.

 

Robił mi to mój mechanik więc jego potem pytałem, ale żadnego młotka nie było, prasa ręczna - śrubowa, wiem bo mi mówił i nawet się chwalił, że dorabiał jakieś tuleje żeby mu pasowały do accorda, gumkę ściągał.

Smaru nie dodawał, bo na tamten moment takich informacji na forum nie znalazłem. Produkt oryginalny, miała być najlepsza jakość na rynku - to niby miało być ok - więc nie ulepszaliśmy na siłę rzeczywistości.

 

Informacje o dodawaniu smaru z tego co widzę to głównie piszesz ty i to od momentu gdy zaczęło się zgłaszanie przez ludzi (od 2017?), że jakość "555" spadła w porównaniu do poprzednich lat.

Sądząc po liczbie tych zgłoszeń i ich nasileniu ostatnio nie ulega wątpliwości, że ewidentnie jest coś nie tak z jakością "555", a ich wygląd pół roku po założeniu nie budzi zaufania... CTR wygląda dużo lepiej. Jak będzie okazja to porobię zdjęcia.

 

A rozbieżność w tym że "555" jednemu wytrzymał 100 tys. a drugiemu tylko 10 tys. może bierze się stąd, że ten pierwszy został kupiony już lata temu a ten drugi całkiem niedawno? Chyba w to już łatwiej uwierzyć mickry.


Użytkownik modlicha edytował ten post 12:43, 22.09.2019

  • 0

#318 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:34, 22.09.2019

Montuje w cholere 555, niektóre auta mają na nich przelatane powyżej 100kkm i nie ma uwag..

Zdejmij gumkę w 555, i zdejmij w OEM.. Zobaczysz ile jest smaru.. M do czynienia z tym na codzień.. Dlatego podpowiadam
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#319 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:37, 22.09.2019

Panowie, jakiego smaru dodać do 555? Mam takie zamontowane dwa lata temu. Na razie ok ale zastanawiam się czy nie wcisnac strzykawką zapobiegawczo...?
  • 0

#320 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:39, 22.09.2019

Przy ctr jest to samo... Jak dodasz smaru to będą działać latami. Oryginalnie na osłonie maja zrobiona centymetrowa kulkę smaru która teoretycznie powinna się rozsmarowac ale wszyscy wiemy jak to działa

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#321 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:04, 22.09.2019

OK, a jaki to rodzaj smaru konkretnie dodać?

 

P.S. Czyżby wcześniej było tego smaru więcej, a teraz zaczęli oszczędzać ;)


  • 0

#322 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:14, 22.09.2019

Na bazie mydła litowego lub typowy silikonowy. Ważne aby gumy nie niszczył.
  • 0

#323 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:12, 22.09.2019

z tym smarem to może być przyczyna dlaczego komuś szybko pada. Ja też zauważyłem, że jak zdjąłem  osłonę gumową w sworzniu  555 to było tego smaru tak niewiele i na boku ( niechlujnie  zaaplikowane czy specjalnie w fabryce czy nie to można tylko teorie  snuć)  ale na pewno jest dobrze  dołożyć smaru, albo przynajmniej tego co jest  dobrze  rozsmarować tam gdzie sworzeń ma największe obciążenie. W ctr jest chyba osobna  saszetka ze smarem. Choć oczywiscie nie powinno tak być, że  w 555 trzeab  coś  poprawiać, no ale jest jak jest.  To jak widziałem jak jest  zaaplikowany  fabrycznie ten smar, to nie wierzę, że podczas jazdy się on dobrze  rozprowadzi.  A to już krótka droga  do awarii.


  • 0

#324 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:23, 22.09.2019

Ciekawe rzeczy tutaj czytam, aż mnie ciarki przechodzą ...

4 lata temu, po przygodzie z urwanym sworzniem zwrotnicy /o czym pisałem tu na Forum/, postawiłem na 555. 4 lata, ponad 70 kkm  i w sierpniu br. postanowiłem profilaktycznie wymienić te sworznie znów na 555. Pytanie, czy mam się czego obawiać, bo aż strach pomyśleć, żeby jakość Three Five tak spadła, że po 10 czy 20 kkm sworznie dostają luzu i się zrywają, skoro komplet, który założyłem poprzednio wytrzymał 70 kkm i w zasadzie spokojnie mógłby służyć dalej /nie było wyczuwalnych luzów/ ... ?


Użytkownik Jacek1983 edytował ten post 20:26, 22.09.2019

  • 0

#325 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:56, 22.09.2019

Profilaktycznie wymieniłeś sprawne przeguby. Obecnie znowu się boisz. Profilaktycznie wymień. Zdrowy sen jest wartością samą w sobie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#326 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:18, 24.09.2019

Wracając jeszcze do samego sprawdzania sworznia. Nie zalecane było sprawdzać luzu jak auto stoi na kołach. Więc wziąłem swój na podnośnik i łapkę między zwrotnicę a wahacz i luzu nie było. Tutaj na filmiku który ktoś wcześniej wstawił auto wisi w górze a i tak nie widać luzu, dopiero jak podniósł za wahacz. Tak straszycie tymi sworzniami, że nie wiem czy jeszcze raz iść podnosić fure za wahacz czy jednak dobrze sprawdziłem.

 

@edit

ORLEN GREASEN STP będzie odpowiedni do sworzni?


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 17:35, 24.09.2019

  • 0

#327 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:11, 24.09.2019

Źle sprawdzałeś. Auto ma stać na podnosniku podstawionym pod wahacz A breszką pondnosisz koło do góry.
  • 0

#328 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:30, 24.09.2019

No to dobrze że w końcu to ogarnąłem. Może jeżdze na tykającej bombie :D Jutro sprawdzam tak jak mówisz


  • 0

#329 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:17, 07.10.2019

Sprawdziłem podnosząc za wahacz i napierając łapką w koło. Nie ma luzu. 

Czytałem też że gdy auto wisi i włozymy brechę między zwrotnicę a wahacz to też jest poprawne sprawdzenie - tu tez nie ma luzu.

 

 

I teraz waham się czy wymieniać profilaktycznie czy "jeździć obserwować".


  • 0

#330 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:07, 07.10.2019

Jest takie powiedzenie - 'lepsze jest wrogiem dobrego'...
Jeśli wszystko jest OK to nie ma co kombinować, chyba, że masz wątpliwości do sposobu sprawdzenia, to podjedź do kogoś, kto na pewno wie jak to zrobić i robił to wiele razy. U mnie 240 tys. i jeden ciągle OEM, drugi 555 od ok. 160 tys. i ciągle dają radę (luzów brak).

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq