Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Korozja - czy gwarancja perforacyjna to obejmuje?

VIII VIII korozja korozja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
228 odpowiedzi w tym temacie

#61 wodstock

wodstock
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:02, 09.05.2017

Moim skromnym zdaniem, lepiej tam mieć silikon zamiast takiej ilości błota i ewentualnie kontrolować co jakiś czas, czy nic podejrzanego się nie dzieje.
Każdy robi, jak uważa, ja bym zastosował jednak patent z siliconem. Jeśli byłoby coś nie tak, zawsze można go usunąć.
Nie wiem, jak jest w VII generacji ale trzeba będzie się przyjrzeć temu miejscu również.


Każdy zrobi jak uważa. Tylko pamiętaj, że jak zrobisz to na szczelnie, to plastykowe nadkole nie będzie trzymać tylko tego syfu, który na bank dostaje się też z podszybia, ale i wodę. W skrajnym przypadku woda, która nie będzie miała ujścia znajdzie sobie inną drogę i skutki mogą być niemiłe. Wystarczy pomyśleć ile wody spływa tam przy obfitym deszczu.
  • 0

#62 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 01:13, 09.05.2017

O tym pomyślałem, dlatego możnaby zrobić/zostawić jakiś otwór w tym silikonie lub w nadkolu tak, żeby woda spływała nim i co jakiś czas trzeba byłoby go przepychac, otwór musiałby tak być zrobiony, żeby była możliwość przepchnięcia go od dołu i bez montażu żadnego elementu.
Było błoto i nic się nie działo, woda miała gdzieś ujście to silikon raczej nie powinien zaszkodzić, ale na wszelki wypadek taki otwór dałby większy margines bezpieczeństwa.
  • 0

#63 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:32, 09.05.2017

Wszystko wina kiepskiego podkładu i cienkiego lakieru. Mierzyliście jaką grubość w VIII genie ma lakier? U mnie w VII genie 80um... papier. Sól zabija auta, na youtubie jest film z USA spodu 7gena, stan blacharski jak salonowy, a u nas zjada blachę. Wydaj 60tyś na używane auto i walcz z rdzą... :grrr a jeszcze lepiej 120tyś na nowe i po 5 latach korozja :(


Użytkownik lukasrz edytował ten post 16:33, 09.05.2017

  • 0

#64 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 17:08, 09.05.2017

Ciekawe czy w autach z chlapaczami jest mniej tego syfu tam.. ?


  • 0

Japan forever !


#65 wodstock

wodstock
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 09.05.2017

Ciekawe czy w autach z chlapaczami jest mniej tego syfu tam.. ?


Chlapacze raczej nie pomogą, ale na pewno bardziej ochronią lakier na bokach samochodu i tylnim zderzaku 😉
  • 0

#66 slaslu

slaslu
  • Validating
  • 119 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:05, 09.05.2017

Edson jakiś czas temu myjąc auto zauważyłem ze z tego łączenia progu leci straszny syf i tez karherem wypłukanej większość 😈
Z tymi listwami to faktycznie słabo jak masz już je wklejone :(

#67 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:11, 09.05.2017

Z tymi listwami to Honda się nie popisała w VIII, kto to słyszał, że żeby błotnik odkręcić/wymienić, to trzeba listwę odklejać, dodatkowy koszt i chrzanienie się z robotą...
  • 0

#68 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:59, 09.05.2017

Chlapacze raczej nie pomogą, ale na pewno bardziej ochronią lakier na bokach samochodu i tylnim zderzaku

często od chlapaczy wyciera się lakier na błotnikach i przez to robi się rdza - poważnie mówię, parę takich aut widziałem ;)

 

Edson jakiś czas temu myjąc auto zauważyłem ze z tego łączenia progu leci straszny syf i tez karherem wypłukanej większość
Z tymi listwami to faktycznie słabo jak masz już je wklejone :(

dobry sposób z tym karherem hehe u mnie z premedytacją tak zadziałałem, bo widziałem, że dużo syfu tam siedzi ;)

ale i tak będę musiał się pochylić nad zabezpieczeniem :D

 

Z tymi listwami to Honda się nie popisała w VIII, kto to słyszał, że żeby błotnik odkręcić/wymienić, to trzeba listwę odklejać, dodatkowy koszt i chrzanienie się z robotą...

i właśnie o to chodzi producentom..magiczne słowo "dodatkowy koszt"


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#69 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 20:24, 09.05.2017

Też tam zawsze waliłem karcherem długo i ten wypływający syf się nie kończył nigdy... :D


  • 0

Japan forever !


#70 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:47, 10.05.2017

Jeszcze raz zaznaczę :) to nie jest droga "wody" z podszybia ....

Jeżeli są tam na dole liście i inne rzeczy niż piasek, to dostały się pomiędzy błotnikiem, a maską - jeżeli ktoś np. nie ma osłony tej wzdłuż błotnika, lub szparami na połączeniu tej osłony z osłoną podszybia. Podobnie małe igiełki z drzew dostaną się tam też przez połączenie błotnika ze słupkiem A.

 

Mam chytry plan uszczelnienia tego plastikowego nadkola - ale dopiero czas pokaże, czy to ma sens i zdaje egzamin. Zrobię jakieś fotki jak to będę montował.

 

/e12


  • 0

#71 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:15, 12.05.2017

https://www.bauhaus....nline&pla_stco=

To jest ten silicon sanitarny z wbudowanym pistoletem, który ja zaaplikowalem ponad dwa lata temu do innego auta (na dolnej części krawędzi drzwi gdzie jedna warstwa blachy nachodzi na drugą) i do dzisiaj on tam pięknie się trzyma z zachowaniem dobrej przyczepności do podkładu epoksydowego, nadal jest miękki w dotyku więc myślę, że zdał egzamin co do niskich oraz wysokich temperatur.
Czeka mnie jeszcze w Acco trochę pracy w celu usunięcia niedużych ognisk korozji w podwoziu w miejscach narażonych na kontakt z błotem i kamieniami i myślę, że tym razem właśnie w te miejsca rozprowadze go ładnie po uprzednim zastosowaniu odrdzewiacza oraz podkładu a następnie gdy już podeschnie, prysne czarnym Bollem do konserwacji podwozia.
Wilgoć w starciu z tym siliconem nie ma szans raczej i jest nadzieja, że odetnie on całkowicie dostęp powietrza do miejsc gdzie wcześniej była korozja tak, żeby ponownie ona tam się nie pojawiła.

We wspomnianych wyżej drzwiach silicon ten zaaplikowalem też częściowo tam, gdzie nie było możliwe całkowite oczyszczenie z rdzy z braku dojścia i na razie nic nie puchnie oraz nie odpada i mam nadzieję, że tak zostanie przynajmniej na drugie ponad dwa lata :)

Być może to Wam posłuży chociaż częściowo do rozwiązania problemu, o którym jest mowa wyżej ;)

Użytkownik Heromin edytował ten post 10:24, 12.05.2017

  • 0

#72 wodstock

wodstock
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 13.05.2017

Silikon sanitarny jest podobno agresywny do lakieru. Tak twierdzili kiedyś w Samochodzie marzeń na TVNTURBO. Więc lepiej uważać.
  • 0

#73 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:56, 13.05.2017

Po to ma nazwę sanitarny;)
/e12
  • 0

#74 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:16, 13.05.2017

Dzisiaj miałem chwilę wolnego czasu i zajrzałem u siebie pod nadkole. Na zdjęciach widać co zostałem.Błoto wyplukalem wodą pod ciśnieniem zamalowalem podkładem i biteksem.Rdzy jeszcze nie było ale zabezpieczyć nie zaszkodzi.Co jakiś czas będę tam zaglądał.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
c0c67514397057c96f4679c6916521b9.jpgeeb7d70ca8dd6eb2cb71536b44fb4667.jpgb1bcec9e257ccf4d60e8ee9cfd5ca51f.jpg

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
a7c573f80a0ee2fccc31f789a501f1c8.jpg26fc9776a988a4314b81dfcae58651b5.jpgb55b9f099aeb437ec7f2b9be9b1cd518.jpg

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
  • 0

#75 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:32, 13.05.2017

Ja bym wlał na bogato przepracowanegp oleju na podniesionym przodzie w progi tak aby popłynęło aż do tyłu 😁

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, VIII korozja, korozja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq