Witam! Mam problem z przybieraniem oleju w silniku mojej CR-V 2.2 i-ctdi. Stan oleju podnosi się podczas automatycznego-wymuszonego wypalania filtra DPF. Proces ten wzbudza mi sie tak średnio co około 400 km. Ktos coś wie co za przyczyna tego. Wcześniej już dopytywałem na tym forum na ten temat lecz....Teraz wiem, że olej napewno się dostaje do... tylko podczas procesu czyszczenia DPF. Autko ma przejechane dopiero 40 tys. Za każdą podpowiedź dziękuję!!
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:38, 05.03.2010
#2
Napisano 20:54, 05.03.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:08, 05.03.2010
#4
Napisano 23:43, 05.03.2010
normalne, zwiazane jest z dodatkowa dawka paliwa dodawana podczas wypalania filtraKtos coś wie co za przyczyna tego.
Tak wiem i słyszalem, że to problem aut z DPF, a w szczególności MAZDY
no dzialanie systemu podobne, to i temat zmiennego poziomu oleju wystepujeLecz w Hondach
pozdr
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:26, 06.03.2010
i udaję się za miasto około 8 km na drugim biegu i tempomacie prz 3 tys obr. i czysto w DPF tylko w misce więcej oleju
oleju, ale nie tylko silnikowego ale i napędowego. Jeśli tak jest to przejechanie dłuższej trasy (powiedzmy odcinek autostrady) z wyższą prędkością powinno spowodować spadek poziomu oleju bo napędowy powinien odparować z rozgrzanego silnikowego. W każdym razie tak się dzieje w benzynie kiedy w oleju jest paliwo. Wydaje się że dieslu powinno być podobnie.
I czy nie jest tak, że i-ctdi DFP był "na dokładkę", dopiero serynie go miały i-dtec? może da się to ustrojstwo wywalić i mieć spokój?
#7
Napisano 21:05, 06.03.2010
tak, dokladnie tak jest, a fakt ze ON rozrzedza olej w silniku to lipaI czy nie jest tak, że i-ctdi DFP był "na dokładkę", dopiero serynie go miały i-dtec? może da się to ustrojstwo wywalić i mieć spokój?
pozdr
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:16, 07.03.2010
#9
Napisano 23:21, 07.03.2010
w 2007 jeszcze byl jako opcja, zreszta w opisie masz crv a tam wprowadzono filtr wczesniej niz do acco, auta mozne tez w niego doposazyc, szczerze nie polecamNie wiem czy w i-ctdi to był dodatek-ja taką hanię kupiłem w niemczech w salonie jako nówkę i nie miałem wyboru bo....tam tylko takie od dłuższego czasu sprzedawali- ekologia przez duże E.
a wracajac do poziomu oleju to to co opisujesz to wlasnie cholerne dzialanie tego filtra :-/ , chyba bylo honde stac na wiecej niz zamontowac gotowe rozwiazanie dpf od jakiegos kiepskiego dostawcy
pozdr
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#10
Napisano 23:44, 11.03.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:52, 11.03.2010
W aktualnym odcinku Turbo Kamery, dosc sporo o DPF, na przykladzie Volvo. Dokladnie to samo, ON w oleju silnikowym.
Dokładnie, co ważne to już nie pierwszy materiał w mediach. Wcześniej było o taksówkarzu któremu nie chcieli naprawić auta, a silnik nawalił z tego właśnie powodu. Powiedzieli, że na taksówkę się nie nadaje i już....
Wyjście jest jedno. Masters lub inny tuner i szybka operacja w sofcie oraz wycięcie "tego czegoś z wydechu". I będzie spokój.
#12
Napisano 12:09, 12.03.2010
Gość ma problem z Volvo XC70
Wada jest standardowa i nic z tym nie zrobisz. Trzeba czasem przegonić auto. Jeśłi jeździsz tylko w mieście to cząstki stałe nie maja możliwości się wypalić. Przy większych prędkościach i obrotach system wpuszcza do filtra porcje paliwa które wypala cząstki stałe i filtr się oczyszcza. wtedy będzie wszystko ok.
pozdrawiam A
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:25, 12.03.2010
#14
Napisano 12:28, 12.03.2010
w tvn powiedzieli że to nie jest usterka filtra cząstek stałych tylko jego własciwość. Producenci nie bardzo mogą coś z tym zrobić. Szef servisu Volvo powiedział ze pracują nad odpowiednim dostosowaniem softu w komputerze aby coś z tym zrobić. Pewnie to tylko PR
Pozdrawiam
A
#15 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:18, 12.03.2010
przez pierwsze 5 tys km nie miałem z tym przybieraniem oleju problemów.
Może przypadek, może filtr rzadziej się dopalał? Może robiłeś więcej km z dużą prędkością? W każdym razie jak byś nie jeździł filtr będzie się dopalał co jakiś czas. Wtedy będzie dostawało się paliwo do oleju silnikowego. Im częściej filtr będzie się dopalał, tym częściej paliwo będzie się dostawało do oleju i będzie go więcej. Trzeba przegonić auto i zobaczyć czy to pomoże, ale nie po to żeby się filtr wypalił, ale żeby rozgrzać olej i dać szansę odparować paliwu z oleju silnikowego. Przecież to, że się dopala filtr nie znaczy że paliwo odparuje z oleju, wprost przeciwnie, przybędzie go tam. A więc długa trasa powinna pomóc - pisałem wyżej o tym.
Ja bym jednak się zastanowił nad likwidacją tego filtra. Ewentualnie częściej zmieniał olej, bo obawiam się że powstanie tam nieciekawa mieszanka.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych