Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Nadmiar oleju w silniku z DPF

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:38, 05.03.2010

Witam! Mam problem z przybieraniem oleju w silniku mojej CR-V 2.2 i-ctdi. Stan oleju podnosi się podczas automatycznego-wymuszonego wypalania filtra DPF. Proces ten wzbudza mi sie tak średnio co około 400 km. Ktos coś wie co za przyczyna tego. Wcześniej już dopytywałem na tym forum na ten temat lecz....Teraz wiem, że olej napewno się dostaje do... tylko podczas procesu czyszczenia DPF. Autko ma przejechane dopiero 40 tys. Za każdą podpowiedź dziękuję!!!!


  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:54, 05.03.2010

Do oleju dostaje sie paliwo i podobno to jest normalne, csiii. Znany problem posiadczy aut z DPF. Wpisz w google lub np zajrzyj na forum mazdy http://www.mazdaspee...c.php?p=1116871
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:08, 05.03.2010

Tak wiem i słyszalem, że to problem aut z DPF, a w szczególności MAZDY. Lecz w Hondach tego nie ma nie licząc mojego przyadku. Przybiera olej jak się nieprawidłowo wypala , albo przerywa proces wypalania DPF lub wypala się go w mieście w korkach. Ja wiem kiedy się do ustrojstwo.... i udaję się za miasto około 8 km na drugim biegu i tempomacie prz 3 tys obr. i czysto w DPF tylko w misce więcej oleju . Do tej pory nigdy sie nie zapaliła mi kontrolka zapchanego filrta.
  • 0

#4 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:43, 05.03.2010

Ktos coś wie co za przyczyna tego.

normalne, zwiazane jest z dodatkowa dawka paliwa dodawana podczas wypalania filtra

Tak wiem i słyszalem, że to problem aut z DPF, a w szczególności MAZDY

Lecz w Hondach

no dzialanie systemu podobne, to i temat zmiennego poziomu oleju wystepuje

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:36, 06.03.2010

Polecam
http://forum.tdi-tuning.pl/
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:26, 06.03.2010

i udaję się za miasto około 8 km na drugim biegu i tempomacie prz 3 tys obr. i czysto w DPF tylko w misce więcej oleju


oleju, ale nie tylko silnikowego ale i napędowego. Jeśli tak jest to przejechanie dłuższej trasy (powiedzmy odcinek autostrady) z wyższą prędkością powinno spowodować spadek poziomu oleju bo napędowy powinien odparować z rozgrzanego silnikowego. W każdym razie tak się dzieje w benzynie kiedy w oleju jest paliwo. Wydaje się że dieslu powinno być podobnie.
I czy nie jest tak, że i-ctdi DFP był "na dokładkę", dopiero serynie go miały i-dtec? może da się to ustrojstwo wywalić i mieć spokój?
  • 0

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:05, 06.03.2010

I czy nie jest tak, że i-ctdi DFP był "na dokładkę", dopiero serynie go miały i-dtec? może da się to ustrojstwo wywalić i mieć spokój?

tak, dokladnie tak jest, a fakt ze ON rozrzedza olej w silniku to lipa :-(

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:16, 07.03.2010

Nie wiem czy w i-ctdi to był dodatek-ja taką hanię kupiłem w niemczech w salonie jako nówkę i nie miałem wyboru bo....tam tylko takie od dłuższego czasu sprzedawali- ekologia przez duże E. Nie mam też pojęcia czy olej napędowy wyparowuje z oleju silnikowego, ale raczej nie bo po dłuższych trasach z gazikiem w podłodze nie ubywa go. Może jakiś namiar na magika z odpowiednim sprzętem i zdiagnozuje coś np- leje wtrysk, za duża dawka paliwka do wypalenia DPF. Mi na ostatnim przeglądzie powiedzieli, a było to w tą sobotę, że wszystko jest O'K. Norma dla Hondy to 1cm oleju więcej niż stan max na bagnecie hahaha. Ale faktycznie miał pan olej rzadki, a ja im na to a jaki miał być jak ostatnio spuszczaliście do stanu min, a teraz był ponownie wyższy o 1cm nad max- uśmiech i.....nic na tą chwilę nie poradzimy, nie ma podstaw do wymiany niczego, jak się silnik zatrze to będziemy wtedy myśleć. Dobre no nie!!!! A jak się rozsypie po gwarancji to co....powiedzieli, że HONDA POLSKA nie taka pomogą- pewnikiem jak i teraz- nie będzie podstaw.
  • 0

#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:21, 07.03.2010

Nie wiem czy w i-ctdi to był dodatek-ja taką hanię kupiłem w niemczech w salonie jako nówkę i nie miałem wyboru bo....tam tylko takie od dłuższego czasu sprzedawali- ekologia przez duże E.

w 2007 jeszcze byl jako opcja, zreszta w opisie masz crv a tam wprowadzono filtr wczesniej niz do acco, auta mozne tez w niego doposazyc, szczerze nie polecam ;-)
a wracajac do poziomu oleju to to co opisujesz to wlasnie cholerne dzialanie tego filtra :-/ , chyba bylo honde stac na wiecej niz zamontowac gotowe rozwiazanie dpf od jakiegos kiepskiego dostawcy :roll:

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:44, 11.03.2010

W aktualnym odcinku Turbo Kamery, dosc sporo o DPF, na przykladzie Volvo. Dokladnie to samo, ON w oleju silnikowym.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:52, 11.03.2010

W aktualnym odcinku Turbo Kamery, dosc sporo o DPF, na przykladzie Volvo. Dokladnie to samo, ON w oleju silnikowym.


Dokładnie, co ważne to już nie pierwszy materiał w mediach. Wcześniej było o taksówkarzu któremu nie chcieli naprawić auta, a silnik nawalił z tego właśnie powodu. Powiedzieli, że na taksówkę się nie nadaje i już....
Wyjście jest jedno. Masters lub inny tuner i szybka operacja w sofcie oraz wycięcie "tego czegoś z wydechu". I będzie spokój.
  • 0

#12 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:w-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 12.03.2010

wczoraj był ten wątek poruszony w Turbo kamerze na tvn.
Gość ma problem z Volvo XC70

Wada jest standardowa i nic z tym nie zrobisz. Trzeba czasem przegonić auto. Jeśłi jeździsz tylko w mieście to cząstki stałe nie maja możliwości się wypalić. Przy większych prędkościach i obrotach system wpuszcza do filtra porcje paliwa które wypala cząstki stałe i filtr się oczyszcza. wtedy będzie wszystko ok.

pozdrawiam A
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:25, 12.03.2010

Rozumiał bym to gdybym własnie jeżdził po mieście i ten filtr by nie mógł się wypaliś. Lecz ja gdy rozpoczyna mi się proces dopalania, a to słychać i czuć- wyjeżdzam za miasto zapinam drugi bieg, tempomat, 3 tys obrotów jazdy tak około 10 min i filtr czysty. Więc dla mnie to dziwne bo....przez pierwsze 5 tys km nie miałem z tym przybieraniem oleju problemów.
  • 0

#14 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:w-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 12.03.2010

hmm to moja wiedza się kończy :)

w tvn powiedzieli że to nie jest usterka filtra cząstek stałych tylko jego własciwość. Producenci nie bardzo mogą coś z tym zrobić. Szef servisu Volvo powiedział ze pracują nad odpowiednim dostosowaniem softu w komputerze aby coś z tym zrobić. Pewnie to tylko PR ;)

Pozdrawiam
A
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:18, 12.03.2010

przez pierwsze 5 tys km nie miałem z tym przybieraniem oleju problemów.


Może przypadek, może filtr rzadziej się dopalał? Może robiłeś więcej km z dużą prędkością? W każdym razie jak byś nie jeździł filtr będzie się dopalał co jakiś czas. Wtedy będzie dostawało się paliwo do oleju silnikowego. Im częściej filtr będzie się dopalał, tym częściej paliwo będzie się dostawało do oleju i będzie go więcej. Trzeba przegonić auto i zobaczyć czy to pomoże, ale nie po to żeby się filtr wypalił, ale żeby rozgrzać olej i dać szansę odparować paliwu z oleju silnikowego. Przecież to, że się dopala filtr nie znaczy że paliwo odparuje z oleju, wprost przeciwnie, przybędzie go tam. A więc długa trasa powinna pomóc - pisałem wyżej o tym.

Ja bym jednak się zastanowił nad likwidacją tego filtra. Ewentualnie częściej zmieniał olej, bo obawiam się że powstanie tam nieciekawa mieszanka.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq