Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przekladka silnika h22a z preludy V gen


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 23.02.2010

Witam!!!

Chcialem przelozyc h22a z pralki V gen do Accorda VI gen z buda Ch6. Czy ktokolwiek wie jakie moga byc komplikacje, co moze byc nie tak z czymkolwiek.Czy komputer z prelki bedzie ok tak jak poloski itp itd czy przeklada powinna byc na czesciach ATR a tylko sam silnik z prelki. Troche ciezki temat i chcialbym zasiegnac rzeczowych odpowiedzi w tej sprawie, moze ktos juz cos takiego robil.

Pozdrawiam Athar
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:55, 23.02.2010

też nad tym myślę....a na necie kupa informacji które wzajemnie sobie zaprzeczają. Z jednej strony - najlepsza opcja to swap z ATR - niemal plug&play wszystkich bebechów. Ale niestety koszt - 8000 tys conajmniej - to dość znacząca sprawa...jest jeszcze opcja ściągnięcia np. z GB jakiegoś uderzonego ATR'a i z niego powyciągać co się da ;-)

Natomiast silnik z Pralki można z osprzętem kupić już za całkiem realne 3000-3500 zł - a to już konkretne przebicie. Niby mniejsza moc...ale i tak kopa to to ma. No i teraz pytanie - czy wszystko podejdzie. Na forum http://www.hondatech.pl/ znajdziesz sporo ciekawych informacji. Tutaj niestety mało jest osób obeznanych w tych sprawach, bo większość Acco tutaj to stockowe wozy, ew. z jakimiś nowymi wydechami, tudzież stożkami ;-) i żeby nie było - nikomu nie zamierzam ubliżać. Po prostu prawda jest taka, że jest tu kilka (naście) osób, które rzeczywiście znają się na rzeczy i mogą się świadomie na ten temat wypowiedzieć :ok i fajnie by było, jakby te osoby się wypowiedziały. Resztę znajdziesz na PTP lub właśnie na Hondatechu.

Polecam temat: http://hondatech.pl/topics20/8804.htm
  • 0

#3 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 23.02.2010

Właśnie tak jak mówisz cena tych silnikow to 3,5k za kompletny swap a po:
1. Znalesc silnik z ATRa w dobrym stanie to zadkosc a pozatym kupa kasy.
2. Silniki z Prelek maja 200 kucy wiec te 12 roznicy nie robi a jest ich sporo wiecej i w dobrej cenie.

Planuje taki projekt od paru miesiecy i sa juz na to fundusze. Wiem ze takie cos robi SSgarage ale napewno mi nie powiedza co z czego biora tylko oddac samochod i odebrac juz gotowy. Kwestia tego jest czy te czesci mechaniczne podejda bo wiazka jak i tu tak i w prelach V gen jest OBD2.Jezeli ktos kto sie zna potrafilby mi powiedziec cos blizej o tym bylbym zobowiazany. Dzieki Tarjei86 za stronki napewno je przestudiuje. Jesli nic z tego sie nie dowiem to zostanie oddac Accorda do SSgarage.
  • 0

#4 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 23.02.2010

Moze nie zaliczam sie do grona fachowcow ale jak onegdaj rozkminialem ten temat to moj mechanik odradzal. Wez pod uwage, ze trzeba bedzie to przelozyc razem ze skrzynia bo ta w acc ma inne przelozenia i zostawiajac ja stracisz osiagi. Pytanie co bedzie z rolkami od klimy i innych dupereli i czy to wszystko bedzie pasowac. Jak chcialem przelozyc wszystko z atr to tym bardziej nie ma sensu bo koszty beda jeszcze wieksze a dalej nie masz zawieszenia, hamulcow, wnetrza, sztywnosci budy, przelozenia przekladni kierowniczej i innych dupereli. Gra nie warta swieczki. Ja wolalem zmienic samochod :-). Kosztowalo mnie to w sumie 12 tys zl. Za tyle raczej nie zrobisz dobrego swapa.

Pozdr
Michal
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:45, 23.02.2010

Dzieki Tarjei86 za stronki napewno je przestudiuje. Jesli nic z tego sie nie dowiem to zostanie oddac Accorda do SSgarage.


Jak już będziesz na tej stronce...odezwij się do dwóch gości: pentaq i ROMI - to są masta w tych sprawach ;-)

Moze nie zaliczam sie do grona fachowcow ale jak onegdaj rozkminialem ten temat to moj mechanik odradzal. Wez pod uwage, ze trzeba bedzie to przelozyc razem ze skrzynia bo ta w acc ma inne przelozenia i zostawiajac ja stracisz osiagi. Pytanie co bedzie z rolkami od klimy i innych dupereli i czy to wszystko bedzie pasowac. Jak chcialem przelozyc wszystko z atr to tym bardziej nie ma sensu bo koszty beda jeszcze wieksze a dalej nie masz zawieszenia, hamulcow, wnetrza, sztywnosci budy, przelozenia przekladni kierowniczej i innych dupereli. Gra nie warta swieczki. Ja wolalem zmienic samochod :-) . Kosztowalo mnie to w sumie 12 tys zl. Za tyle raczej nie zrobisz dobrego swapa.


Ja nie zgadzam się z Tobą wcale ;-) dlaczego ? Prosty powód..
Jak szukasz oszczędności, nie baw się w tuning/swapy etc. To nie jest zabawa dla przeciętnego człowieka...albo to uwielbiasz i masz odpowiedni zasób $$$ albo nie podchodź ;-) SWAPowanie rzadko odbywa się bez rzeźby i wku****a się, że coś nie działa. To jest jakby norma, że zawsze jest jakiś problem do rozwiązania, zawsze musi to kosztować nieco więcej pracy i kasy, niż się zakładało....więc Twój mechanik ma rację tylko w jednej kwestii - nie opłaca się to dla kogoś...kto nie wie w co się pakuje....
Ale jak podchodzisz do tego z miłości i z pasji - to nie widzę problemu ;-) wszystko.....dosłownie WSZYSTKO da się zrobić mniejszymi bądź większymi nakładami pracy. A poza tym jest jeszcze jednak kwestia...
Co z tego, że kupisz nowszy samochód...owszem...może lepszy...może bardziej wypasiony....ale do diaska Stary - wkładając pracę, czas i pasję w dopieszczenie starszego i spełnienie marzeń dostajesz to, co jest bezcenne - satysfakcję i spełnienie :ok
To jest zrobienie czegoś z niczego....a nie ZWYCZAJNE kupno czegoś już wielkiego na starcie...
  • 0

#6 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 23.02.2010

Ja nie zgadzam się z Tobą wcale ;-) dlaczego ? Prosty powód..
Jak szukasz oszczędności, nie baw się w tuning/swapy etc. To nie jest zabawa dla przeciętnego człowieka...albo to uwielbiasz i masz odpowiedni zasób $$$ albo nie podchodź ;-) SWAPowanie rzadko odbywa się bez rzeźby i wku****a się, że coś nie działa. To jest jakby norma, że zawsze jest jakiś problem do rozwiązania, zawsze musi to kosztować nieco więcej pracy i kasy, niż się zakładało....więc Twój mechanik ma rację tylko w jednej kwestii - nie opłaca się to dla kogoś...kto nie wie w co się pakuje....
Ale jak podchodzisz do tego z miłości i z pasji - to nie widzę problemu ;-) wszystko.....dosłownie WSZYSTKO da się zrobić mniejszymi bądź większymi nakładami pracy. A poza tym jest jeszcze jednak kwestia...
Co z tego, że kupisz nowszy samochód...owszem...może lepszy...może bardziej wypasiony....ale do diaska Stary - wkładając pracę, czas i pasję w dopieszczenie starszego i spełnienie marzeń dostajesz to, co jest bezcenne - satysfakcję i spełnienie :ok
To jest zrobienie czegoś z niczego....a nie ZWYCZAJNE kupno czegoś już wielkiego na starcie...


OK, wiem co to dopieszczanie samochodu, robiłem to przez 4 lata z prawie 20 letnim CRX. Mógłbym w niego wpakować każde pieniądze, tak go kochałem. I w sumie cieszyło mnie to, że ciągle coś było do zrobienia. Niestety zawsze to było poczciwe ED9 a nie "kultowe" EE8.
Ale wracając do accorda. W moim przypadku chciałem mieć po prostu więcej pod butem. Moje CH6 było i jest dalej autem zadbanym, nie bitym, ze znaną historią, mogę na nim polegać.
Najprostsza droga do tego celu to włożyć nowy, większy silnik. Niestety to nie takie proste bo za tym lecą dodatkowe zmiany czyli koszty. Jeśli weźmiesz kalkulator (chyba nawet tunerzy ich używają) to się okaże, że za różnicę w cenie pomiędzy moim CH6 a "takim samym" CH1 nie zrobisz takich modów o jakich pisałem wyżej. Wg mnie w takim przypadku lepiej zrobić zamiankę a za resztę $$$ modzić CH1. Gwarantuję, że efekty będą lepsze bo i start był lepszy.

Ale to tylko moje zdanie i wiem jak trudno znaleźć dobre CH1, więc może warto dłubać.
Opcja 2, którą rozważałem z moim mechem to kupić całego angola CH1 (bywa za 11-15tys) i przełożyć do Twojej budy WSZYSTKO czym te auta się różnią. To chyba najpewniejsze i najtańsze rozwiązanie. A nawet jak czegoś zabraknie to nie będziesz szukał i czekał tylko wyjmujesz z dawcy i załatwione.

pozdro
Michał
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#7 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:39, 23.02.2010

Na hondatech.pl zlap kontakt z kolega RobJust on ma H22 w acco 5d (to chyba CH6??).
Zrobil i dziala :-o wiec mysle że ze wszelkimi pytaniami to do jego najlepiej ;-)
Tu u nas na forum tez chyba jest ale nie wiem pod jakim nickiem, byc moze ten sam. Poszukaj a znajdziesz.
Pozdrawiam i powodzenia w zacnym planie :!: :!: :-)
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:43, 23.02.2010

Opcja 2, którą rozważałem z moim mechem to kupić całego angola CH1 (bywa za 11-15tys) i przełożyć do Twojej budy WSZYSTKO czym te auta się różnią. To chyba najpewniejsze i najtańsze rozwiązanie. A nawet jak czegoś zabraknie to nie będziesz szukał i czekał tylko wyjmujesz z dawcy i załatwione.


O o o :mrgreen: i tu się z Tobą w 100% zgadzam ! I mi właśnie taka opcja najbardziej pasuje...dlatego ja raczej będę szukał ATRa z anglii po to, żeby z niego przerzucić wszystko co się da i ew. potem wymienić części zużyte ;-) wiadomo...tarcze, klocki, rozrząd...etc...
Natomiast można takie "lekko bite" ATRy z anglii nawet i za 8-9 kafli sprowadzić...i wtedy kupno takiego H22A z Pralki rzeczywiście robi się nieopłacalne, gdyż cena takiego swapa zacznie się niebezpiecznie zbliżać prawdopodobnie do tej jaką wydać przyjdzie za anglika ATR lekko bitego. I tu masz całkowitą rację.

Natomiast - sęk tkwi w tym....czy rzeczywiście nie okaże się, że silnik z Pralki też wejdzie bez większych problemów wraz z osprzętem. Jeśli tak, to może się to opłacać....bo np. okaże się, że swap będzie kosztował ( mówię tu o sumie końcowej) ok 6k już z wymianą pewnych rzeczy.

Trzeba się nad tym poważnie zastanowić ;-)

[ Dodano: 2010-02-23, 23:44 ]

Na hondatech.pl zlap kontakt z kolega RobJust on ma H22 w acco 5d (to chyba CH6??).
Zrobil i dziala :-o wiec mysle że ze wszelkimi pytaniami to do jego najlepiej ;-)
Tu u nas na forum tez chyba jest ale nie wiem pod jakim nickiem, byc moze ten sam. Poszukaj a znajdziesz.
Pozdrawiam i powodzenia w zacnym planie :!: :!: :-)


U nas robił to RobJust do CH6 bodajże...bo rozmawiałem z kolegą....ale również Alieno, z tym, że on ma sedana.
  • 0

#9 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:28, 25.02.2010

Siemka, czytam i czytam ten post i...

Może po krótce napiszę dlaczego ja się zdecydowałem na SWAPa
-chciałem miec acco własnie w wersji ES czyli skóra i takie tam, Recaro mnie nie kręci.
-miało być przyjemnie z pożytecznym, dla każdego z rodzinki coś
-nie sztuką jest kupić gotowego ATRa
-sztuka jest kupić ES z automatem
-kupić drugi automat, po 4 miech dojśc do wniosku ze to jednak nie to
-kupić H22A8 Type S komplet ze skrzynią M2P4 (przełożenia jak w U2Q7 ale bez LSD)
-popitalać z tym 400km na przekładkę (warto konkret z hondatechu, profi ludek)
-załatwić silnik w 2 miechy
-nie panikować kupić z Katowic słupek H22a5 od konkretnej osoby (ukłony dla sprzedawcy :B )
-przełożyć i uzbroić go w garażu na 20m2 gdzie nigdy się tego nie robiło w tydzień

I to jest satysfakcja, chociaż jak pisali przedmówcy nie obyło się bez kłopotów większych lub mniejszych
Uważam że jak ktoś może niech sobie ściągnie angola, takie rozwązanie to naj mniej kłopotów z częściami, a to co pasuje na swapa bangla w naszych budach. Jakby co to możemy dalej ciągnąć ten temat może i ja się czegoś dowiem, jak będę mógł postaram sie pomóc.

[ Dodano: 2010-02-25, 03:33 ]

[



[ Dodano: 2010-02-23, 23:44 ]

Na hondatech.pl zlap kontakt z kolega RobJust on ma H22 w acco 5d (to chyba CH6??).
Zrobil i dziala :-o wiec mysle że ze wszelkimi pytaniami to do jego najlepiej ;-)
Tu u nas na forum tez chyba jest ale nie wiem pod jakim nickiem, byc moze ten sam. Poszukaj a znajdziesz.
Pozdrawiam i powodzenia w zacnym planie :!: :!: :-)


U nas robił to RobJust do CH6 bodajże...bo rozmawiałem z kolegą....ale również Alieno, z tym, że on ma sedana.


Ja mam CG w sedanie
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#10 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 25.02.2010

Właśnie mi chodzi o to samo Rob:) Przez pare lat smigalem nissanem 200sx i mam dosyc foteli rekaro i innych takich sportowych kwestii w srodku autka. Moj Accord jest bardzo wygodny i elegancki i ma wszystko to czego potrzebuje w moim aucie a czego nie bede mial w ATR dlatego wlasnie zdecywoalem sie n aswapa h22a co by mial wiecej do gadania przy objerzdzaniu tirow na trasach zapakowany w 4 osoby(rodzinka). Narazie zwrocilem sie z zapytaniem do SSgarage o taki projekt i zobacze co mi powiedza, jaka bedzie cena i podejme decyzje. Niebardzo mam czas na ogarnianie tego sam w garazu czy u kogos wiec wolabym taka prace zlecic Profi specom i miec satysfakcje z Accorda na Dluzsze lata. Moim Accordem smigam dosyc zadko bo jest to moje autko rekreacyjne. W tamtym roku przejechalem nim 2800 km:)(Mam sluzbowke ktora ganiam nagminnie).Dam znac co i jak gdy sie dowiem co konkretnie i za ile:)
Pozdrawiam Athar
  • 0

#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:20, 25.02.2010

Ja mam CG w sedanie


Wybacz, małe niedopatrzenie ;-) tak czy inaczej - zmierzamy do tego samego - tuning (czy swap ) to zabawa i trzeba liczyć się z kosztami. Ale jak masz do tego zdrowe podejście i zdajesz sobie sprawę z konsekwencji - głównie finansowych i czasowych - działaj bo to sama przyjemność :) a efekt po złożeniu wszystkiego do kupy - bezcenny 8-)

i tak jak napisał założyciel tematu - kupowaliśmy Accordy po to, żeby mieć wygodniej niż np. w Civicu ;-) a to że chcemy mieć w nim więcej mocy...heh...no to chyba normalne, że facet lubi mieć pod butem potencjał ;-) zresztą nie tylko pod butem...

Jestem ciekawy co odpiszą Ci chłopaki z SS Garage - podziel się proszę informacją jak tylko ją uzyskasz. Jestem ciekaw jak oni to widzą...ponieważ zrobienie takiego swapa na pewno jest jakąś formą sztuki. Jakbyś przetarł szlaki - byłoby świetnie ;-) dowiedzielibyśmy się w końcu wszyscy, czy warto pakować się w import ATR z wysp, czy lepiej kupić tanio H22A z osprzętem i być szczęśliwym posiadaczem szybkiego auta rodzinnego :mrgreen:
  • 0

#12 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 26.02.2010

Pierwsze koty za ploty. Przeprowadzilem rozmowe z Goofym z SSG i mianowicie jest tak. Sliniki szukam ja i on do ogledzin i wybierzemy co trzeba. Nastepnie oni go rozbieraja i sprawdzaja pod katem uzytecznosci ( ma byc igla) jesli cos jest nie tak szukamja czesci....Wiec silniki plasuja sie od 2,5k do 4,5k w zaleznosci jaki chcemy wiec oscylujaca granica za silnik h22a wyjdzie ok 3,5k. Przekladka do mojej budy czyli Ch6 to 2k. Oczywiscie trzeba uwzglednic nowy rozrzad + plyny itp itd. Wiec calkowity swap z wyjazdem z garazu SS jest to ok 7k i wszystko bagnal jak trzeba. Przekladka jest robiona w przeciagu od 5 dni do 10 dni roboczych. Narazie bede utrzymywal kontakt mejlowy bo przekladke planuje na miesiace maj/czerwiec. Juz bezposrednio po przekladce dostane cala liste czesci ktore zostaly uzyte do wykonania takiego zabiegu i chetnie sie tym podziele.To narazie tyle co moge ze swojej strony dodac.

Pozdrawiam Athar
  • 0

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:46, 26.02.2010

no to cena taka nie najgorsza jak za komplecik i wszystko zrobione przez osoby zajmujące się tym na co dzień. Problem jest wg mnie taki, że znaleźć igłę H22A to nie lada gratka...a więc jak kupisz nie za fajny, to czeka Cię remoncik...no i koszta rosną...ale z drugiej strony - kupując ATR'a z anglii na swapa...też trzeba mieć na uwadze, że silnik warto wyremontować póki będzie wyjęty - nie wiadomo kto i jak tym wcześniej jeździł...no i bądź tu mądry...
  • 0

#14 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 26.02.2010

Tyle ze kup ATRa z Anglii. Polec tam znajdz i przyprowadz 2-3 Tysie jak nic ucieka a tutaj masz pewnosc ze Ci zrobia na caly wszystko tak jak trzeba ale niema co gdybac zobaczymy po swapie co i jak wyglada:)
  • 0

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:20, 27.02.2010

zgadzam się z Tobą - dlatego napisałem "i bądź tu madry" :-P jak to mówią...jak nie urok to sraczka...poczekamy na efekty u Ciebie i wtedy się zobaczy co się bardziej opłaca ;-) swoją drogą....mi i tak wystarczyłby taki H22A z Pralki ;-) zawsze jest to spory skok z moich 136KM i 17x NM :k
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq