Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sciaganie samochodu na bok

VII Sciaganie samochodu na bok

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#31 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:45, 04.04.2022

Jednak boczny wiatr musiałbyc. Na logikę biorąc. Między ekranami jest wporzo a po za nimi już nie. Do sprawdzenia jeszcze dorzuc amory i tuleje na tylnej osi wahaczy poprzecznych dolnych przednich. U mnie guma jest cała, nie spekana, nie zerwana ale za to już na tyle miękka, że koło mogę wsunac tj. pod auto zapierając się mocniej noga.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:14, 04.04.2022

U mnie znacząca poprawa była po zrobieniu zbieżności z tyłu, do tego miękkie tuleje tylne.

 

http://www.accordklu...-2#entry1036208


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:19, 04.04.2022

Wieczorem wstawię wydruk z geometrii z ASO do oceny. Swoją wypowiedź co do tego że na mniejszych kołach jest ok musze zmodyfikować. Na obu zestawach kół objaw jest ten sam.
  • 0

#34 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:32, 04.04.2022

Jednak boczny wiatr musiałbyc. Na logikę biorąc. Między ekranami jest wporzo a po za nimi już nie. Do sprawdzenia jeszcze dorzuc amory i tuleje na tylnej osi wahaczy poprzecznych dolnych przednich. U mnie guma jest cała, nie spekana, nie zerwana ale za to już na tyle miękka, że koło mogę wsunac tj. pod auto zapierając się mocniej noga.

Ja rok temu z tyłu wymieniłem wahacze bo śruby stały i nie dało się regulować. Wleciały nowe wahacze tak by można było regulowac i w ASO regulowali zarówno przód i tył. Tuleje o których mówisz z tego co rozumiem są wyprasowane w ten wymieniony wahacz więc odpada kwestia że są za miękkie. Czy masz na myśli jakieś inne?
  • 0

#35 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:47, 04.04.2022

Tak. Są wcisniete w wahacz ale jak guma jest zbyt miękka to za dużo pracuje co powoduje destabilizacje prowadzenia auta. A te wahacze o których pisze, to one nie są na mimosrodzie tylko stałe miejsce mają

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 11:48, 04.04.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#36 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:25, 04.04.2022

Tak. Są wcisniete w wahacz ale jak guma jest zbyt miękka to za dużo pracuje co powoduje destabilizacje prowadzenia auta. A te wahacze o których pisze, to one nie są na mimosrodzie tylko stałe miejsce mają

Ok rozumiem czyli ew. do wymiany jeszcze inne tuleje na innych wahaczach, o których piszesz czyli tuleje na tylnej osi wahaczy poprzecznych dolnych przednich. Zapodasz jakiś link do takich tulei by były dobrej jakości? Ile ich potrzebuje? 4? Trzeba po ich wymianie na nowo ustawiać zbieżność? Jakie koszta wymiany?
  • 0

#37 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:36, 04.04.2022

U mnie w podpisie masz wszystkie schematy jakich szukasz.

Tuleję oryginalne, szczególnie przednie dolne poziome (te duże)

Zbieżności na nowo nie trzeba ustawiać, chyba że w aso Ci ustawili zbieżność na zerwanych tulejach.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#38 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 04.04.2022

Oto i wydruk:

https://www.fotosik....0ac76a3a69997be


  • 0

#39 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:18, 04.04.2022

Sprawdź te tuleje o których pisałem i dogłębnie przyjrzyj się sankom, czy już nie są mocno zgnite. Ostatnimi czasy plaga zgnilych tylnych wózków.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#40 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:30, 05.04.2022

U mnie jednoznacznie stwierdziłem że problem ściągania następuje wyłącznie przy obciążaniu układu napędowego (dodawanie gazu lub jazda że stałą prędkością pod górę). Przy jeździe na prostej drodze bez wzniesień że stałą prędkością lub na biegu jalowym auto jedzie prosto.
  • 0

#41 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:23, 05.04.2022

To co zrobić już zostało napisane:

Wszystkie tuleje na tip top, do tego przednie jak i tylne sanki do kontroli pod kątem korozji.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#42 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:32, 05.04.2022

Przy objawach które opisałem mechanik, u którego ogarniam hondę zasugerował iż być może jest to mechanizm różnicowy.
  • 0

#43 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:04, 05.04.2022

Zmień mechanika
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#44 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:35, 06.04.2022

https://allegro.pl/o...008-11510718706

Bardzo wpływają na prowadzenie auta, w dobrej cenie w ASO można kupić.

Wahacz przedni dolny, 2szt na auto.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#45 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:28, 13.04.2022

Ok, walczę dalej ale dzięki opiniom, które tu przeczytałem mam wrażenie że dopiero teraz przestałem działać chaotycznie :D Dałem hondzie jeszcze jedną szanse, gdyż przy idealnie ustawionej kierownicy na wprost auto ucieka w lewo - im szybciej jadę tym mocniej, ale jeśli delikatnie (dosłownie minimalnie) skręcę kierownice w prawo auto jedzie prosto i przytrzymując jednym palcem kierownicę będzie tak jechało niezależnie czy będę przyśpieszał czy zwalniał itp. Pojechałem dziś do lubelskiego ASO na kompleksowy przegląd zawieszenia przed ponownym ustawieniem geometrii (dla zainteresowanych koszt takiego sprawdzenia to 70 zł). Jedyne co zostało wykryte to luz na sworzniu tylnego lewego górnego wahacza (nr części 52390-SEA-013). Tuleje (łącznie z przednimi poziomymi) niby są ok. Co prawda nie wiem czy luźny sworzeń może powodować problemy z geometrią (ja nigdy nie słyszałem żadnych stuków z tamtych okolic) ale po posłuchaniu mądrych rad wiem, że nie ma co zabierać się za geometrię jeśli zawieszenie nie jest zrobione na tip-top. Za wymianę tego wahacza wraz z robocizną życzą sobie 600 zł. Moje pytania są takie:

 

1. Gdzie dorwać taki kompletny wahacz i czy musi być to OEM czy polecacie zamiennik jakiejś dobrej jakości z pewnego źródła i jaki jest orientacyjny koszt jego wymiany? Trzeba wymieniać tożsamy po drugiej stronie (prawy tył)? Czy nr części na jedną i drugą stronę jest taki sam czy jest różnica w budowie między lewym a prawym?

2. Czy mimo wszystko wymieniać na nowe (OEM) te tuleje poziome na przodzie czy póki co nie? W sumie je zawsze mogę wymienić nawet po dobrze ustawionej geometrii bo ich wymiana jej nie zburzy. Co myślicie?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Sciaganie samochodu na bok

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq