Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Amortyzatory dobre, a buja jak motorówką

VII ATS Zawieszenie bujanie Amortyzatory

Najlepsza odpowiedź micmat87 , 21:09, 12.08.2016

wymieniałem z miesiąc temu :/

Jest poprawa sterowania. Co prawda nie przy predkosciach o  jakich mowa w pierwszym poscie, ale kolo 180km/h nic niepokojacego sie nie dzieje. Rozwiazanie wyszlo mimochodem gdy musialem zrobic geometrie... :) (w porzadnym warsztacie)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 28.04.2016

Witam, mam problem z moim ATS'em.

Przy większych prędkościach (kolo 120km/h+) robiąc gwałtowne ruchy kierownica, (lewo - prawo) buja na wszystkie strony. Bylem na badaniu amorów i wyszło 81% LT, 80% PT, 80% PP, 82% PT. Opony nowe (Hankook Kinergy K425) 205/55/16 z 2016r.

W zawieszeniu gumy całe, no może LEKKO "nadgryzione" tuleje wahacza dolnego przedniego.

 

Dodatkowo przy prędkościach dopuszczalnych na autostradach niemieckich (200-220) auto trzeba prowadzić mega skupionym (ruchy kierownica przy takich prędkościach są jakby "opóźnione") 

 

Czy jest możliwość ze problem dot. bujania jest związany ze sprężynami? Jeśli tak to na jakie wymienić? ORI? czy może obniżane sportowe(jeśli tak tez proszę o rade jakie). Nie mam już siły z tymi dwoma bolączkami :/ :(


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:48, 28.04.2016

Problem niepewnego prowadzenia to czesto nieustawiona zbieznosc. Auto prowadzi sie wtedy nerwowo. Zbieznosc mozesz ustawic o ile nie masz gdzies luzow w zawiasie. A te badania amorow to rozne wyniki moga pokazac w zaleznosci od cisnienia w kolach. Sprawdz porzadnie zawiech i zrob przynajmniej zbierznosc przod a takze tyl, bo raczej tam bym sie dopatrywal problemu.


  • 0

#3 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 28.04.2016

Problem niepewnego prowadzenia to czesto nieustawiona zbieznosc. Auto prowadzi sie wtedy nerwowo. Zbieznosc mozesz ustawic o ile nie masz gdzies luzow w zawiasie. A te badania amorow to rozne wyniki moga pokazac w zaleznosci od cisnienia w kolach. Sprawdz porzadnie zawiech i zrob przynajmniej zbierznosc przod a takze tyl, bo raczej tam bym sie dopatrywal problemu.

Cisnienie w oponach prawidłowe, samochodu nie ściąga, nowe opony (poprzednie opony miały "buły" na rantach) a bujanie?

(zaczynam zastanawiac sie nad jakims gwintem, skrecic wszystko na sztywno i hej... :/)


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:31, 29.04.2016

Test amorow nic nie pokazuje. Moga byc super a moga byc na smietnij niestety. Kup uzywane cale kolumny i przeluz i zobacz czy jest poprawa. Jak nie ma to szukaj dalej.
Ale j bym zaczal od przelozenia kol na inne. Najlepiej 17. Bo 16 do atsa? No prosze cie;)
Jak magiel pracuje? Odkreca kierownice d9 konca? Lekko i spr3zyscie?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 29.04.2016

Dodatkowo przy prędkościach dopuszczalnych na autostradach niemieckich (200-220) auto trzeba prowadzić mega skupionym (ruchy kierownica przy takich prędkościach są jakby "opóźnione") 
 :(


To akurat normalne.
  • 0

#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:23, 29.04.2016

To ze amory mają skuteczność 80 % nie znaczy ze są dobre i to na swoim przykładzie przeżyłem. :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 29.04.2016

Test amorow nic nie pokazuje. Moga byc super a moga byc na smietnij niestety. Kup uzywane cale kolumny i przeluz i zobacz czy jest poprawa. Jak nie ma to szukaj dalej.
Ale j bym zaczal od przelozenia kol na inne. Najlepiej 17. Bo 16 do atsa? No prosze cie;)
Jak magiel pracuje? Odkreca kierownice d9 konca? Lekko i spr3zyscie?

Jak juz mam kupować cokolwiek związanego z zawieszeniem to poważnie zastanawiam sie nad jakimś gwintem (1. TEIN lub D2 Racing w zaleznosci co będzie dostępne i kiedy uda mi się uzbierać kasę). Na seryjnym osprzęcie nie ma raczej co sprawdzać bo w poprzednim aucie skończyło się to kupnem zamienników amorów i robionych na zamówienie sprężyn. 

Co do kół to dzieje się tak na 16 letnich i 16 zimowych mam dwa komplety alu.

W temacie kół - a drag-stery jak maja? ;P mała felga + duży balon (redukcja masy, inne opory toczenia, scieralność itp itd :P) Moze kiedys enkei penta 215/45/17 :]

Magiel wydaje się ok wg diagnosty i dwóch rożnych mechaników ale na 100% pewien nie jestem. To o czym piszesz działa tak jak powinno, aczkolwiek jak dokręcam do końca kierownice z rozpędu przy parkowaniu to slychac jak pracuje (tak powinno byc?)


To ze amory mają skuteczność 80 % nie znaczy ze są dobre i to na swoim przykładzie przeżyłem. :)

I co kolego z tym zrobiłeś? 


Użytkownik micmat87 edytował ten post 20:38, 29.04.2016

  • 0

#8 Ruffy

Ruffy
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:nysa/amsterdam
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 02.05.2016

Jak juz mam kupować cokolwiek związanego z zawieszeniem to poważnie zastanawiam sie nad jakimś gwintem (1. TEIN lub D2 Racing w zaleznosci co będzie dostępne i kiedy uda mi się uzbierać kasę). Na seryjnym osprzęcie nie ma raczej co sprawdzać bo w poprzednim aucie skończyło się to kupnem zamienników amorów i robionych na zamówienie sprężyn.
Co do kół to dzieje się tak na 16 letnich i 16 zimowych mam dwa komplety alu.
W temacie kół - a drag-stery jak maja? ;P mała felga + duży balon (redukcja masy, inne opory toczenia, scieralność itp itd :P) Moze kiedys enkei penta 215/45/17 :]
Magiel wydaje się ok wg diagnosty i dwóch rożnych mechaników ale na 100% pewien nie jestem. To o czym piszesz działa tak jak powinno, aczkolwiek jak dokręcam do końca kierownice z rozpędu przy parkowaniu to slychac jak pracuje (tak powinno byc?)

I co kolego z tym zrobiłeś?

To z dragsterowymi oponami to żart prawda? :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:21, 02.05.2016

ja wymieniłem... niby nie ciekły niby ok ale niestety auto nie było stabilnie i pływało po drodze. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#10 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 03.05.2016

To z dragsterowymi oponami to żart prawda? :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

No chyba? :)


ja wymieniłem... niby nie ciekły niby ok ale niestety auto nie było stabilnie i pływało po drodze. 

wymieniles na zwykle? sprezyny tez? jakiej to wszystko firmy jest?


Użytkownik micmat87 edytował ten post 07:22, 03.05.2016

  • 0

#11 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:29, 03.05.2016

mi akurat udało się wyrwać fabryczne amory po przebiegu 5 tys km. Leżały sobie na składzie byłego salonu Hondy. 

 

Ale polecam Ci kayabe albo bilsteina. Tylko amory zmieniałem. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#12 pawel-sek

pawel-sek
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:01, 03.05.2016

Sprawdź gumy i łączniki stabilizatora. Jeżeli stabilizator luźno chodzi w gumach to zawieszenie będzie pływać, musi ciasno chodzić i nie mieć luzów żeby dobrze spinał lewą i prawą stronę zawieszenia sprawdź przód i tył ja miałem podobnie w Civicu.


  • 0

#13 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 03.05.2016

Sprawdź gumy i łączniki stabilizatora. Jeżeli stabilizator luźno chodzi w gumach to zawieszenie będzie pływać, musi ciasno chodzić i nie mieć luzów żeby dobrze spinał lewą i prawą stronę zawieszenia sprawdź przód i tył ja miałem podobnie w Civicu.

wymieniałem z miesiąc temu :/


  • 0

#14 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 12.08.2016   Najlepsza odpowiedź

wymieniałem z miesiąc temu :/

Jest poprawa sterowania. Co prawda nie przy predkosciach o  jakich mowa w pierwszym poscie, ale kolo 180km/h nic niepokojacego sie nie dzieje. Rozwiazanie wyszlo mimochodem gdy musialem zrobic geometrie... :) (w porzadnym warsztacie)


Użytkownik micmat87 edytował ten post 21:09, 12.08.2016

  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:19, 12.08.2016

mi akurat udało się wyrwać fabryczne amory po przebiegu 5 tys km. Leżały sobie na składzie byłego salonu Hondy.

Ale polecam Ci kayabe albo bilsteina. Tylko amory zmieniałem.

Kayaby właśnie mam teraz założone przód(wczoraj).Jestem wkur..ny na maxa. Pukają lekko na drobnych nierównościach .Leżę i kwiczę ..niechce mi się tego targać znowu z samochodu . ...reklamacje itp. Ja piepszę ..a miało być tak pięknie .Pukają obydwa jeden słabiej drugi mocniej .Chyba zacznę szukać OEM używek.jednego
Nie ruszałbym gdyby oryginał prawy lekko nie wylał i było coraz gorzej.
Spełniły się w pełni moje obawy co do nowych amorów zamienników .Miałem wziąc używkę OEM za 50 zł cały "Mcpherson" i zmienić w pól godzinki ..ale jak to stary ? Nowe dwa jak ustawa przewiduje i będzie spokój na lata ..no i mam ..:@ bujać się z tym nie wiadomo ile ? 500 zł w plecy ...a z reklamacją już widzę jak płacą...Nie chce drugiej pary ,bo na 90% będzie to samo

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:31, 12.08.2016

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ATS Zawieszenie, bujanie, Amortyzatory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq