Kupiłem dziś szczelinomierz, jeszcze tylko uszczelka i sprawdzę zawory może w sobotę. Nie jest to stukot zaworów a cykanie. Ogólnie nie przeszkadza mi to wcale jeśli tylko nie szkodzi silnikowi, a oleju nie mam zamiaru zmieniać bo niestety nie leci z kranu i szkoda mi 215pln za olej i filtr. A mimo wszystko jest od tego czegoś czarnego co tam było o nazwie niewiadomej.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 19:52, 13.04.2016
#17
Napisano 20:56, 13.04.2016
Szczególnie w tym kierunku... nie idź tą drogątimur, to na pewno nie wina oleju i na twoim miejscu bym tak nimi nie "żonglował".
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona
#18
Napisano 19:26, 26.04.2016
a wiec tak-rano na zimnym słychać szczególnie w przedziale 1,5-2,5 tys obrotów a potem jak się silnik rozgrzeje słychać mniej(minimalnie jak się przysłuchać)-zastanawiam się aby jeszcze raz zajrzeć do zaworów
#19
Napisano 19:42, 26.04.2016
znam temat, na oleju o większej lepkości na zimnym czyli 10w zaworów praktycznie nie słychać, na 5w słychać od razu po odpaleniu a najbardziej w przedziale 2-3k obr dopóki głowica nie złapie temp ok 75stopni wtedy luzy się kasują i jest cisza, testowałem na trzech 10w i dwóch 5w zawsze taki sam efekt
#20
Napisano 20:48, 26.04.2016
#21
Napisano 23:23, 26.04.2016
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#22
Napisano 06:41, 27.04.2016
Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:32, 27.04.2016
#23
Napisano 10:55, 27.04.2016
#24
Napisano 11:09, 27.04.2016
a wiec tak-rano na zimnym słychać szczególnie w przedziale 1,5-2,5 tys obrotów a potem jak się silnik rozgrzeje słychać mniej(minimalnie jak się przysłuchać)-zastanawiam się aby jeszcze raz zajrzeć do zaworów
Czy ktoś interesował się kiedyś wydajnością pompy oleju? Znam przypadki, gdzie to właśnie pompa oleju nie dawała odpowiedniego ciśnienia, co szczególnie przy uruchamianiu zimnego silnika skutkowało stukaniem zaworów lub popychaczy.
#25
Napisano 11:38, 27.04.2016
No właśnie mnie to w..........
Dojdzie do tego że ktoś powie że olej o nazwie ........ reguluje zawory i nie trzeba tego robić mechanicznie
#26
Napisano 11:57, 27.04.2016
Mirek, brawo, że chciało Ci się kolejny raz tłumaczyć - będzie podpięty ten post...
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona
#27
Napisano 13:05, 27.04.2016
Brawo Jasiu
#28
Napisano 07:49, 28.04.2016
Wybaczcie Koledzy, ale musiałem część tego wątku wydzielić, ku potomnym, do osobnego tematu (wyróżnionego i podpiętego w tym dziale; informacje były na tyle istotne, że wymagały wyróżnienia)...
Jeśli się uda to wkleję, w nieco inny sposób tutaj tą dyskusję (niestety forum nie posiada funkcji powielenia postów).
Oto ten temat: Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować
Pozdrawiam
Tomek
P.S. jeśli macie pomysł, szczególnie Ty Mirku, na lepszy tytuł proszę o informację
A teraz próba 'odzyskania' informacji w tym wątku:
Czterocylindrowy, benzynowy silnik Hondy z prawidłowo wyregulowanymi zaworami i prawidłowo dobranym wg zaleceń producenta olejem powinien być LEKKO słyszalny (charakterystyczne "cykanie") oraz jest dla niego normalne, że na wolnych obrotach LEKKO drga.
Zwracam uwagę na słowo "lekko". To znaczy, że buda nie powinna się trząść ani też silnik nie powinien klekotać jak diesel czy inny czołg
Nigdzie, przenigdzie w żadnym manualu Hondy nie znajdziemy zaleceń, by na siłę i za wszelką cenę doprowadzać silnik do całkowitego braku drgań (bzdurny test monety stawianej na sztorc) lub też całkowitego wyciszenia.
Jeśli chodzi o drgania - jest to NORMALNY objaw dla zdrowego czterocylindrowego rzędowego silnika, w którym z powodów konstrukcyjnych zapłon następuje co każde 180 stopni. Zawsze dwa tłoki znajdują się w tej samej pozycji i poruszają się w tym samym kierunku. Wydawać by się mogło, że układ symetryczny powoduje znoszenie sił powstających przez ruch tłoków, ale niestety – tłoki podnoszące się w górę poruszają się z innymi prędkościami niż te poruszające się w dół. Stąd często konieczność dodatkowych wałków wyrównoważających, które i tak nie zlikwidują drgań w 100%.
Widać to na obrazku:
Forces generated by pistons and rods which are moving up and
down do not cancel themselves but result in 'second order forces'.
Dlatego też stosuje się poduszki silnika – one mają za zadanie odseparować normalne drgania zdrowego silnika od nadwozia. W przypadku konstrukcji wielocylindrowych i innych układów cylindrów drgania będą dużo mniejsze. Silnik V6 czy V12 będzie z natury pracował o wiele „kulturalniej”.
Co do cykania zaworów – ktoś już w tym wątku słusznie zwrócił uwagę, że nie będą klepać zawory „podparte” To słuszna uwaga. Ale wypada zrozumieć dlaczego tak się dzieje. Prawidłowo ustawiony luz zaworowy oznacza, że MUSI być określona przez producenta silnika przerwa w układzie między krzywką a dźwigienką zaworu. Dopiero w momencie, gdy wskutek obrotu wałka dojdzie do kontaktu garba krzywki z dźwigienką zaworu – ten się otwiera. I to normalnie i najzwyczajniej w świecie słychać(!)
Ten odgłos cykania zaworów to charakterystyczna cecha silników Hondy. To objaw pracy zdrowego i prawidłowo wyregulowanego silnika. Problem pojawia się wtedy gdy wskutek zbyt małego luzu zaworowego (zbyt ciasna regulacja) albo nawet jego skasowania dochodzi albo do zbyt długiego czasu otwarcia zaworów albo całkowitego ich podparcia (nigdy się w pełni nie zamykają). Prowadzi to w prostej drodze do ich WYPALENIA wskutek braku możliwości chłodzenia, nie wspominając o innych problemach.
Teraz najważniejsze: silnik ze zbyt ciasno ustawionymi zaworami będzie pracował CISZEJ niż silnik z prawidłowym luzem zaworowym.
Szczególnie luz zaworowy na wydechu ma tendencję do zmniejszania się wraz z przebiegiem i zużywaniem się silnika. To dlatego właśnie charakterystyczne i jak najbardziej prawidłowe jest, że po prawidłowym wyregulowaniu zaworów silnik będzie pracował GŁOŚNIEJ niż przed regulacją. Kto tego nie rozumie polecam filmiki na YT, które w prosty i obrazowy sposób pokazują cały opisany mechanizm. Polecam też filmiki ETCG, który wielokrotnie opisując prawidłowe ustawienie zaworów powtarza, że bezpieczniej jest ustawić je nieco za luźno niż za ciasno. Dlaczego? Bo „better to hear them than to smell them”. Lepiej jak je słychać niż czuć smród wypalania
Olej do tego wszystkiego ma się tak, że im gęstszy, tym większe ma właściwości tłumiące – zarówno w stosunku do drgań jak i akustycznie. Temat ten był kiedyś do bólu wałkowany na forum bitog, gdzie oprócz speców od olejów wypowiadali się nawet inżynierowie akustycy (polecam dociekliwym).
I rzeczywiście dzieje się tak, że olej gęstszy (bardziej lepki) w temperaturze pracy może powodować niewielką różnicę w akustyce silnika, praca zaworów może być nieco cichsza. Nawet drgania mogą być minimalnie mniejsze – choć to nie zawsze, bo wzrastają wewnętrzne opory tarcia. Sęk jednak w tym, że to są zjawiska kompletnie oderwane od najważniejszych parametrów oleju i celów, jakim olej ma służyć.
Olej silnikowy nie jest po to, by cokolwiek wygłuszać ani by redukować wewnętrzne inercyjne siły współpracujących ze sobą w ruchu elementów(!) Spełnia zupełnie inne zadania. Zalewanie więc niezalecanego przez Hondę oleju do silnika tylko po to, by ten odrobinę ciszej pracował mija się z celem. No chyba, że ktoś ma gdzieś prawidłowe smarowanie, chłodzenie itd. i zależy mu tylko by silnik pracował „cicho”. No to proszę bardzo.
Praca naszych silników na biegu jałowym powinna być słyszalna (charakterystyczne cykanie zaworów), mogą lekko drgać nie przenosząc jednak tych drgań na nadwozie. To są objawy prawidłowe. Zbyt cicha praca i całkowity brak drgań może świadczyć o ciasnym ustawieniu zaworów, co grozi ich wypaleniem oraz nieprawidłowym doborze lepkości oleju. Nie twierdzę, że zawsze tak będzie - wskazuję tylko zagrożenia biorące się z przeginaniem w jedną lub drugą stronę.
na forum można pisać 8 lat wkółko jak jest z zaworami i jak krew w piach
teorie wciąż te same, wierzenia ludowe niezmienne - cud ,że ktoś wogóle zaczął zawory regulować - ale ile teorii jest odnośnie regulacji ło hoho
Teraz nowe:
- jaki olej do zaworów
- jaki olej wycisza prace zaworów
- jakie luzy ustawiać vs zalany olej
Niezmienne teorie
- gęstszy olej, lepszy olej
- powyżej 200 tys trzeba zalac 10w-40
- cicho pracuje silnik - super nie warto sprawdzać zaworów
- po regulacji klepie - silnik do remontu
calzone świetnie wszystko po raz n-ty opisał
Ale calzone obawiam sie ,że większość traktuje twoje fakty jako głupoty - o ile ktoś to wogóle przeczytał
Serio? A ja myslalem ze wszystkie tloki poruszaja sie z taka sama predkoscia, zarowno w gore jak i w dol, zalezna od predkosci obrotowej walu korobowego To jak jest w ostatecznosci?
Po rozgrzaniu silnika, luzy zaworowe sie zwiekszaja a nie kasuja.
Zrob prosty test - wyreguluj zawory (nawet jeden wystarczy) tak zeby luz byl skasowany. Rozgrzej silnik i sprawdz szczelinomierzem co sie zmienilo.
Pozniej oczywiscie ustaw prawidlowe wartosci na zimnym silniku.
BTW, regulacja zaworow przy uzyciu plytek 0.23 i 0.28 przynosi zamierzony efekt. Silnik pracuje cicho i poprawnie, powiedzialbym ze ciszej od Renault F4RT z hydroregulatorami. Jak sie przysluchac z bliska to delikatnie slychac ich prace. Olej to Millers EE Longlife ECO 5w30. Klepiace zawory oznaczaja zbyt duzy luz. Nierowna praca, w szczegolnosci na zimnym silniku swiadczy o zbyt malym luzie.
Kontrole luzu zaworowego przeprowadza sie okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta. Bagatelizowanie tej procedury moze doprowadzic do uszkodzenia glowicy. Jest to rownie wazne co zmiana rozrzadu i sworzni zwrotnicy.
https://en.wikipedia...ne#Piston_speedSerio? A ja myslalem ze wszystkie tloki poruszaja sie z taka sama predkoscia, zarowno w gore jak i w dol, zalezna od predkosci obrotowej walu korobowego To jak jest w ostatecznosci?
edit: jest i po polsku
http://autowiedza.re...t_ukl_korb.html
Z powyższego wzoru wynika, że przyspieszenia tłoka w GMP i w DMP nie są jednakowe,
gdy kąt obrotu jest równy zero (GMP) to:
a gdy 180 stopni (DMP) to:
Teraz ma to rece i nogi
Przyspieszenie i predkosc to dwa rozne parametry, warto byloby skorygowac informacje zawarte w poczatkowym poscie.
Oczywiście, że to dwa różne parametry.
Jeżeli dwa tłoki startujące z prędkości zero (martwe punkty) poruszają się z różnym przyspieszeniem, to w danej określonej chwili będą się poruszały z różną prędkością. Nic nie trzeba korygować w pierwotnym poście.
Dzięki stary za wsparcie
Nie będę ukrywał, że nie jestem inżynierem i odkrycie tego "secondary dynamic imbalance" w moim silniku było dla mnie konkretnym szokiem.
Nie ma sprawy Milo jest wspierac osoby ktore sa glodne wiedzy i dociekliwe. Potrzebujemy wiecej takich na forum.
Tytul inzyniera posiadam, co prawda z zupelnie innej dziedziny, ale nigdy tez nie interesowalem sie fizyka pracy ukladow korbowych
Narozbieralem sie i naskladalem wiele silnikow i napewno moge stwierdzic, ze wszelkie niepozadane wibracje najczesciej biora sie z powodu:
- roznic kompresji pomiedzy cylindrami
- nieprawidlowo pracujacego uklad rozrzadu, w tym sterowania zaworami
- nieprawidlowego skladu mieszanki paliwowo-powietrznej
- zuzycia poduszek silnika
- niewywazenia elementow ukladu korbowego
Najbardziej zszkowal mnie fakt ze K24 po 160tys. km przebiegu, ciagle na oryginalnych poduszkach silnika, jest znacznie mniej wyczuwalny i slyszalny w srodku od V6 w Renault Laguna (2005r. 130 tys. przebiegu) z wszystkimi, poduchami wymienionymi na nowe oryginaly! Oba silniki maja wolne obroty w granicach 650rpm. Duzy plus dla japonczykow za udana konstrukcje.
Wracajac do tematu klepania zaworow po wymianie oleju, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby skontrolowac luzy, ktore napewno okaza sie poza dopuszczalna norma.
Nalezy pamietac o prostopadlym ulozeniu plytki w stosunku do powierzchini zaworu. W przeciwnym razie wyregulowany luz bedzie napewno za duzy i regulacja nie przyniesie zamierzonego efektu.
Plytki maja przesuwac sie z pewnym oporem, nie za duzym. Jezeli regulacja jest prawidlowa, wieksza plytka nie wejdzie a mniejsza bedzie dosc luzna.
Kontrujac srube regulacyjna, luz lekko sie zwiekszy wiec warto wziac tez namiar na ten czynnik i sprawdzic 2x przed zalozeniem pokrywy.
Dowcip polega też niestety na tym, że nie zdefiniujemy precyzyjnie co dla kogo jest "cykaniem" zaworów, a co "klepaniem". Bo niby jak to zrobić, mierzyć decybelomierzem? Aha, jeszcze jest "stukanie" zaworów... no to gdzie ono jest, między cykaniem a klepaniem, czy to gorzej niż klepanie?
Wydaje mi się, że w tej sytuacji trzeba szukać pewnych prawidłowości, reguł, które zawsze w praktyce się sprawdzają i mają uzasadnienie techniczne. Taką regułą jest, że silnik ze zbyt ciasnymi zaworami (a zwłaszcza na wydechowych z czasem luz się zmniejsza) po prawidłowej regulacji (połączonej często z wymianą oleju) będzie pracował głośniej. To jest uniwersalne doświadczenie praktyków (patrz na ETCG) i wynika z konstrukcji zaworów, które nie są sterowane hydraulicznie.
I tyle. Jest całkowicie zrozumiałe, że dla normalnego użytkownika Hondy, zadowolonego z tego jak pracuje silnik w jego samochodzie, będzie SZOKIEM to, że po regulacji i na nowym oleju nagle zrobi się głośniej. No trudno, trzeba to przeżyć. Ja też mam swoje niewielkie w tym doświadczenie, bo mimo że wiedziałem czego się spodziewać, to i tak zawory regulowałem dwukrotnie, drugi raz po 48h, z użyciem innych szczelinomierzy, innych narzędzi, każdy zawór dokręcając dynamometrykiem, pilnując by na wydechu było 14Nm a na ssaniu 20Nm (kurde, to jest konkretna różnica), sprawdzając wszystko czerokrotnie od początku. I dalej jest głośniej niż było przed
A w budzie jest cicho, nic nie słychać, nie ma drgań, a auto zbiera się do przodu jak dzikie.
Niestety, cytowanie też ma swoje ograniczenia - jak znajdę chwilkę to poprawię to tak, żeby wyglądało lepiej i oddawało w pełni wydzieloną zawartość...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych