Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#1 calzone

calzone
  • Klubowicz
  • 366 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:12, 27.04.2016

nie na temat


Użytkownik calzone edytował ten post 22:52, 18.12.2016

  • 1

#2 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5747 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 54
Super

Napisano 11:22, 27.04.2016

 na  forum można pisać 8 lat wkółko jak jest z zaworami i jak krew w piach

teorie wciąż te same, wierzenia ludowe niezmienne - cud ,że ktoś wogóle zaczął zawory regulować - ale ile teorii jest odnośnie regulacji ło hoho

Teraz nowe:

 

- jaki olej do zaworów

- jaki olej wycisza prace zaworów

- jakie luzy ustawiać vs zalany olej 

 

Niezmienne teorie

 

- gęstszy olej, lepszy olej

- powyżej 200 tys trzeba zalac 10w-40

- cicho pracuje silnik - super nie warto sprawdzać zaworów

- po regulacji klepie - silnik do remontu

 

calzone świetnie wszystko po raz n-ty opisał 

 

Ale calzone obawiam sie ,że większość traktuje twoje fakty jako głupoty - o ile ktoś to wogóle przeczytał


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 27.04.2016

Wydawać by się mogło, że układ symetryczny powoduje znoszenie sił powstających przez ruch tłoków, ale niestety – tłoki podnoszące się w górę poruszają się z innymi prędkościami niż te poruszające się w dół. Stąd często konieczność dodatkowych wałków wyrównoważających, które i tak nie zlikwidują drgań w 100%.


Serio? A ja myslalem ze wszystkie tloki poruszaja sie z taka sama predkoscia, zarowno w gore jak i w dol, zalezna od predkosci obrotowej walu korobowego ;) To jak jest w ostatecznosci?


znam temat, na oleju o większej lepkości na zimnym czyli 10w zaworów praktycznie nie słychać, na 5w słychać od razu po odpaleniu a najbardziej w przedziale 2-3k obr dopóki głowica nie złapie temp ok 75stopni wtedy luzy się kasują i jest cisza, testowałem na trzech 10w i dwóch 5w zawsze taki sam efekt


Po rozgrzaniu silnika, luzy zaworowe sie zwiekszaja a nie kasuja.

Zrob prosty test - wyreguluj zawory (nawet jeden wystarczy) tak zeby luz byl skasowany. Rozgrzej silnik i sprawdz szczelinomierzem co sie zmienilo.

Pozniej oczywiscie ustaw prawidlowe wartosci na zimnym silniku.


BTW, regulacja zaworow przy uzyciu plytek 0.23 i 0.28 przynosi zamierzony efekt. Silnik pracuje cicho i poprawnie, powiedzialbym ze ciszej od Renault F4RT z hydroregulatorami. Jak sie przysluchac z bliska to delikatnie slychac ich prace. Olej to Millers EE Longlife ECO 5w30. Klepiace zawory oznaczaja zbyt duzy luz. Nierowna praca, w szczegolnosci na zimnym silniku swiadczy o zbyt malym luzie.

Kontrole luzu zaworowego przeprowadza sie okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta. Bagatelizowanie tej procedury moze doprowadzic do uszkodzenia glowicy. Jest to rownie wazne co zmiana rozrzadu i sworzni zwrotnicy.
  • 0

#4 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 27.04.2016

https://en.wikipedia...ne#Piston_speed
 
edit: jest i po polsku
http://autowiedza.re...t_ukl_korb.html


Teraz ma to rece i nogi :)

Przyspieszenie i predkosc to dwa rozne parametry, warto byloby skorygowac informacje zawarte w poczatkowym poscie.

Użytkownik fuegos edytował ten post 13:42, 27.04.2016

  • 0

#5 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 27.04.2016

Masz racje. Wszystko widac na zalaczonym wykresie.

Załączony plik  Capture.PNG   25,17 KB   201 Ilość pobrań


  • 0

#6 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 27.04.2016

Nie ma sprawy :) Milo jest wspierac osoby ktore sa glodne wiedzy i dociekliwe. Potrzebujemy wiecej takich na forum.

 

Tytul inzyniera posiadam, co prawda z zupelnie innej dziedziny, ale nigdy tez nie interesowalem sie fizyka pracy ukladow korbowych :)

 

 

Narozbieralem sie i naskladalem wiele silnikow i napewno moge stwierdzic, ze wszelkie niepozadane wibracje najczesciej biora sie z powodu:

 

- roznic kompresji pomiedzy cylindrami

 

- nieprawidlowo pracujacego uklad rozrzadu, w tym sterowania zaworami

 

- nieprawidlowego skladu mieszanki paliwowo-powietrznej

 

- zuzycia poduszek silnika

 

- niewywazenia elementow ukladu korbowego

 

Najbardziej zszkowal mnie fakt ze K24 po 160tys. km przebiegu, ciagle na oryginalnych poduszkach silnika, jest znacznie mniej wyczuwalny i slyszalny w srodku od V6 w Renault Laguna (2005r. 130 tys. przebiegu) z wszystkimi, poduchami wymienionymi na nowe oryginaly! Oba silniki maja wolne obroty w granicach 650rpm. Duzy plus dla japonczykow za udana konstrukcje.

 

 

Wracajac do tematu klepania zaworow po wymianie oleju, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby skontrolowac luzy, ktore napewno okaza sie poza dopuszczalna norma.

 

Nalezy pamietac o prostopadlym ulozeniu plytki w stosunku do powierzchini zaworu. W przeciwnym razie wyregulowany luz bedzie napewno za duzy i regulacja nie przyniesie zamierzonego efektu.

 

Plytki maja przesuwac sie z pewnym oporem, nie za duzym. Jezeli regulacja jest prawidlowa, wieksza plytka nie wejdzie a mniejsza bedzie dosc luzna.

 

Kontrujac srube regulacyjna, luz lekko sie zwiekszy wiec warto wziac tez namiar na ten czynnik i sprawdzic 2x przed zalozeniem pokrywy.


  • 0

#7 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 28.04.2016

U mnie glowica tez zrobila sie minimalnie glosniejsza od tego co bylo przed regulacja, a bylo podparte. Lecz nie jest to jakies klepanie luznych zaworow! Prawda jest ze glosnosc pracy silnika jest subiektywnym odczuciem sluchajacego. Co jak co, gluchy nie jestem i moge stwierdzic ze silnik po regulacji pracuje cicho na tle innych konstrukcji.

 

Nagralem krotki filmik, na ktorym slychac prace silnika na roznych paliwach

 

https://www.youtube....h?v=-O79KgzcCW0

 

Auto uruchamia sie na benzynie, po czym przelacza automatycznie na LPG w 10s

 

Reczne przelaczenie na benzyne w 32s

 

Reczne przelaczenie na LPG w 48s

 

Co myslicie?


  • 0

#8 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2371 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:36, 28.04.2016

Nigdzie, przenigdzie w żadnym manualu Hondy nie znajdziemy zaleceń, by na siłę i za wszelką cenę doprowadzać silnik do całkowitego braku drgań (bzdurny test monety stawianej na sztorc) lub też całkowitego wyciszenia.

niby "bzdurny test" a przydaje się do rozreklamowania mało popularnego tematu do którego pies z kulawą nogą by nie trafił jakbyś go Tu nie wkleił :) , a co do zarzutu że filmiki które są umieszczone tutaj mogą mieć źle ustawione zawory i dlatego przechodzą ten test, to na prawdę myślisz że ktoś z forumowiczów lub ja sam specjalnie źle ustawiłem zawory w mojej hondzie tylko po to żeby zabłysnąć na tutejszym forum? i jak tylko to możliwe latam sobie 200km/h z przyciasnymi zaworami nie bacząc na to że zaraz silnik szlag trafi?, sam fakt że nie założyłem do auta LPG powinien dać ci do myślenia jak bardzo dbam o mój samochód, nie wspominając już o tym że przepłaciłem za auto i wpakowałem w nie drugie tyle kasy co za nie dałem, a z zewnątrz auto nic się nie zmieniło. Więc jak nie chcesz się w "to" bawić to twoja sprawa ale nie psuj zabawy innym.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:43, 28.04.2016

  • 1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2371 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:58, 28.04.2016

widzę że dale nie rozumiesz sensu tego wątku, ma być profesjonalnie, naturalnie, a jak przy okazji będzie śmiesznie to już rewelacja, wstawiając niecały filmik to tak jakbyś wstawił swoje zdjęcie obrobione w fotoszopie, niby wszystko jest poprawnie i ładnie, ale niedosyt pozostał, choć ten gest palcem zaraz po postawieniu monety jest bardzo wymowny (jednak liczyłeś że moneta się nie przewróci i pozostawiłeś ją bez asekuracji i dlatego zaginęła) :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:01, 28.04.2016

  • 1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:23, 28.04.2016

Nie pomyłka.

Twoj pierwszy post w tym temacie odnosil sie do testu monety,i dalsza dyskusja od momentu gdy Maxell zacytowal Twoj post rowniez.

Ja przenosilem tutaj,bo to lepsze miejsce na ta niezwykle interesujaca dyskusje do ktorej nawet chetnie dolacze:-)
  • 0

#11 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:39, 28.04.2016

Ma sie to tak samo jak predkosci i przyspieszenia tlokow do regulacji zaworow.

Dyskusja sie rozwinela nad tym co procz zaworow powoduje drgania i dlaczego tak sie dzieje. Na przykladzie testu monety wylozyles przepieknie swoj punkt widzenia.
Niesamowicie ciekawe jest co do tej pory juz napisaliscie. Lepiej zeby bylo to w jednym miejscu,i stwierdzilem ze ten temat bedzie lepszy.

EOT
  • 0

#12 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 597 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:09, 28.04.2016

Nie mogę się zgodzić z Fuegos, że po rozgrzaniu silnika luzy zaworowe się zwiększają. Jest odwrotnie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 verul

verul
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 28.04.2016

Milo przeczytac, ze ten test nie swiadczy o niesprawnosci lub sprawnosci silnika, bo mi dopiero chyba za 4 czy 5 razem wyszedl, a za pierwszym tez zleciala... czyli dobrze ze przeszedl i dobrze, ze nie za kazdym razem (bo drgania to tez zdrowy objaw).


  • 0

#14 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 28.04.2016

Zaden test monety nie zastapi testu kompresji, ktory do pewnego stopnia zobrazuje kondycje silnika.

 

Spotkalem sie jeszcze z testem szklanki wody :szczerb:

 

https://www.youtube....h?v=gyNLV-gWkm0

 

 

Generalnie rzecz biorac, jezeli poduszki sa sprawne, o odpowiednio dobranej szytwnosci, drgania nie beda przenoszone na karoserie a silnik bedzie zamocowany prawidlowo.

 

Przy za twardych poduszkach, np. poliuretan, bedzie czuc kazdy zaplon na kazdym elemencie karoserii (w v6 fajnie masuje)

 

Przy za miekkich poduszkach, czyli uszkodzone, zerwane, zuzyte, bedzie sie mialo wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski, do tego moga dojsc jakies stuki itp. Oczywiscie silnik moze "tanczyc" pod maska.

 

 

Niedoskonalosci w pracy wynikajace z konstrukcji silnika spalinowego z napedem korbowym nie sa az tak widoczne i wyczuwalne golym okiem. Sa to bardziej parametry nad ktorymi zastanawiaja sie konstruktorzy jednostek, ktorzy doglebnie rozwarzaja sily dzialajace na elementy skladowe silnika.

 

Doswiadczenie i praktyka pokazuje iz sprawne silniki 4cyl potrafia pracowac bez wiekszych wibracji. Duzo zalezy tutaj od konkretnej sztuki, czyli montazu/wywazenia silnika w fabryce.

 

Mialem duzo do czynienia z nowymi autami, zanim trafily do pierwszego wlasciciela. Niestety musze stwierdzic iz kultura pracy tego samego modelu silnika potrafila roznic sie znacznie pomiedzy autami z tej samej serii. Sorry koledzy ale nasze auta to zwykle masowki wiec nie oczekujmy tutaj kultury pracy na poziomie konstrukcji skladanych recznie, gdzie wszystko jest wazone i pasowane pod konkretna sztuke.

 

O najczestszych przyczynach wszelkich silnikowych drgawek napisalem w poprzednim poscie.

 

 

A tez sobie strzele test monety, ale zeby nie spadla przykleje dla pewnosci... :diabelmruga:


Nie mogę się zgodzić z Fuegos, że po rozgrzaniu silnika luzy zaworowe się zwiększają. Jest odwrotnie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Sprawdzone nie raz. Wyreguluj zawor na sztywno, rozgrzej auto a zobaczysz ze luz sie sam pojawi.

 

 

Albo jeszcze inaczej, ustaw luz ponad norme. Zobaczysz ze na zimnym bedzie cicho a na cieplym orkiestra.

 

 

Taka sytuacja:

 

Slaba kompresja na zimnym silniku, po rozgrzaniu w normie. Po regulacji zaworow prawidlowo na zimnym jak i na cieplym.

 

Jak to wytlumaczysz?

 

 

Z tego co sobie przypomniam, aluminium ma 2x wiekszy wspolczynnik rozszerzalnosci w stosunku do stali...


  • 0

#15 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5747 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 54
Super

Napisano 12:00, 28.04.2016

Kurcze naprawdę nie wiadomo co pisać i z czego wynika jakaś moda na nowe teorie :bag

Serio ktoś ten test monety traktuje poważnie? Wyznacznik to jest jakiś? A to musi być jakiś konkretny nominał? 

A o czym świadczy jeśłi test zaliczony jest z 2 zł a niezaliczony z 10groszy? Albo zaliczo go 1 i 2 zł a 5 zł zalicza przez 10 sekund? 

Albo 20gr zalicza przez 3 sek, 1zł przez 20 sek , 2zł przez 22sek a 5 zł topi sie na silniku?  :czytaj:

 

Ja bym dodał do tego co jeśli zalejemy 5w40, ustawimy zawory za ciasno, przerwe na świecach zmienimy bo mamy LPG, podegniemy pływak aby więcej LPG do baku weszło i jednocześnie usuniemy rezonator i zalejemy 98 PB - ale odpalimy na LPG i zapomniał bym,że nie mamy osłony kolektora wydechowego - polecam świetny test! Zaraz jakiś temat trzeba zakładać :bag

 

 

Luz zaworowy ma być taki jak podaje producent.

Luzu nie ustawiamy laserowo, więc różnicy 0,0001 mm nie da się odczuć a napewno nie da się wyregulować

Olej ma być taki jak zaleca producent do danego silnika (mówie o parametrach a nie o marce)

Testu monety - producent nie przewiduje przy przeglądach

Głośniejsza praca silnika (bo coś cyka albo stuka, albo puka, albo szemrze) nie świadczy iż należy silnik remontować (głośniejsza o 0,01 dB od tego stojącego na światłach albo głośniejsza o 0,0001dB od kolegi na spocie)

Acco to nie cuda techniki

Acco nie mają wartości miliardów dolarów

Najważniejsze 80% (niczym to niepoparte, to tak na zdrowy rozum :D ) samochodów ma przebiegi dużo wyższe niż pokazujące to liczniki przebiegu

Troche zdrowego rozsądku panowie


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq