Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd grzałki sondy Lambda - P0135/ KOD 41

VII Lambda sonda błąd grzałka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#91 cyfron

cyfron
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 19.06.2016

Witaj, kupiłem DENSO DOX 1424, taką polecali forumowicze w innych postach i taka zaleca firma DENSO.

Pod adresem:

www.denso-am.pl (niestety nie mogłem linka wsadzić) jest e-catalog- wpisz dane hondy a Ci model wyskoczy.

Zrobiłem już niej kilka tys km i działa bez zarzutu.


  • 0

#92 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:28, 27.05.2017

Witam,

Mam taki problem zacznę od początku, wczoraj czyściłem komputer ponieważ w tamtym roku został zalany podczas czyszczenia klimy i chciałem w tym roku go dodatkowo sprawdzić (w tamtym roku od razu po zalaniu był czyszczony) jak on wygląda, psikałem sprayem do styków elektrycznych i delikatnie wycierałem pieluchą bo był jeszcze delikatny klejący nalot, po tym wszystkim samochód elegancko zapalił nic się nie działo. Rano odpaliłem i pojechałem do serwisu na ozonowanie klimy plus dodatkowo granat, i przy odbiorze palii się check silniczka, więc wracam gościu podpina i wyskakuje błąd pierwszej sony obwód 1 grzewczy, moje pytanie:

- czy podczas czyszczenia komputera mogłem coś uszkodzić i teraz to spowodowało ten błąd

- czy podczas ozonowaniu mogło się coś uszkodzić

- czy po prostu mam pecha i ten błąd nie ma nic do rzeczy z tym co robiłem i po prostu sonda zakończyła żywot

- do ozonowaniu wyciągałem filtr przeciwpyłkowy

Accord VII Tour Silnik 2.0 przebieg 160 tys.


Użytkownik tomaszeknce edytował ten post 09:12, 29.05.2017

  • 0

#93 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:15, 28.05.2017

Błąd wczoraj znikł, odłączyłem akumulator aby zresetować komputer rano odpalam pochodził jakieś 3 minuty i znowu wywaliło błąd, sonda się kończy ??, brak problemów z uruchamianiem, obroty stabilne, przyspiesza normalnie.

Rozumiem że jak coś kupować sondę DENSO.

Czy te sondy będą odpowiednie :

https://www.ucando.p...18C027D165-3922

http://e-katalog.int...nda-lambda.html

W intercars występuje w opisie że to do silnika K20A6 a ja mam K20Z2 będzie pasować.

Dodatkowo moje pytanie przy jakim przebiegu lubi kończyć się sonda.


Użytkownik tomaszeknce edytował ten post 12:48, 29.05.2017

  • 0

#94 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:02, 28.05.2017

400-500 zł.
  • 0

#95 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 29.05.2017

Ma ktoś może schemat lub może gdzieś na zdj sterownika zaznaczyć w którym miejscu szukać uszkodzeń które mogły by powodować ten błąd sondy.

Szukałem w ESM wersji polskiej ale nie ma tam nic na temat sondy.


Użytkownik tomaszeknce edytował ten post 13:41, 29.05.2017

  • 0

#96 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:23, 31.05.2017

Sonda może już nie działać prawidłowo po przebiegu 150 tyś ma wolniejsze odczyty mimo to komputer nie zgłasza błędu a do twojego modelu jest ta: 

DENSO 02/03-05/08       DOX-1424


Użytkownik Kryss edytował ten post 17:25, 31.05.2017

  • 0

#97 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 02.06.2017

Sonda zakupiona i wymieniona na pudełko widnieje tylko napis DOX-1424 DOX14240003D ale pierwszy człon zgadza się z tym co napisałeś kolego, aktualnie błąd zniknął wszystko chodzi dobrze, przy tamtej sondzie na komputerze pokazywało że grzałka od razu była odłączna jakby było zwarcie na niej.

Jest sen odłączać akumulator i robić reset ustawień, ostatnio odłączałem akumulator przy tym błędzie. Obroty stabilne.


  • 0

#98 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:19, 03.06.2017

Na pewno mu nie zaszkodzi.Osobiście nie wymieniałem jeszcze sondy w Hondzie ale przy niektórych europejczykach muszę przeprowadzić adaptację sondy przy jej wymianie.Robię to przy pomocy diagnoskopu.Ale sądzę że inżynierowie Hondy nie byli tacy głupi i nie popełnili tego samego błędu :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 00:06, 05.06.2017

  • 0

#99 Staniu

Staniu
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Biskupiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 24.08.2020

Witam. Mam mały problem. Wyskoczyła mi kontrolka CE. Metodą na spinacza wymrugałem błąd 41 czyli grzałką pierwszej sondy lambda. Znalazłem na allegro używkę oryginał w dość okazyjnej cenie i wymieniłem, niestety błąd pozostał(Mam jakieś przeczucia że mogła być również zepsuta tym bardziej że po 2 tygodniach zaczęła grzechotać. To spowrotem starą założyłem) Po jakimś czasie w innych wątkach wyczytałem że najłatwiej zdiagnozować sonde przez pomiar oporu. Odpiąłem sondę od gniazda i na dwóch czarnych przewodach od grzałki wyświetliło mi 2,8 Ohma przy rozgrzanym silniku było 4,8 Ohma. Nie wiem czy to dobry wynik lecz wydaje sie ok, chociaż jak patrzyłem to w innych autach mają ok. 10 ohma Teraz się zastanawiam czy zamawiać nową sondę denso za 400zl czy szukać innych przyczyn. Bezpieczniki sprawdzone.

Pomyślałem żeby zmierzyć napięcie na gnieździe od grzałki przy działającym silniku czy jest napięcie to ogólnie nic nie pokazywało jedynie przy uruchomieniu silnika zaczęło przez sekundę coś wariować. Ale może tak musi być.
Z góry dziękuję za radę.
  • 0

#100 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:53, 25.08.2020

Cześć,

Według serwisówki grzałka ma prawidłową oporność

 

2,1-2,9 ohm w temperaturze pokojowej

 

Prawdź te bezpieczniki:

  • Bezpiecznik nr 19 OPCJA (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
  • Bezpiecznik nr 4 CZUJNIK A/F (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
  • Bezpiecznik IGP nr 23 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą

  • 0

#101 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:15, 25.08.2020

Przenoszę do istniejącego tematu. 

Proszę korzystać z wyszukiwarki. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#102 Staniu

Staniu
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Biskupiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:27, 26.08.2020

Sprawdziłem dokładnie wskazane bezpieczniki i niestety sprawne.

Dodam tylko że wymontowując sondę za pierwszym razem znalazłem lekko przytarte przewody od grzałki, więc będąc przekonany że to jest przyczyną skróciłem i złączyłem na termokurczke. Jednak skoro opór jest prawidłowy to chyba nie może to być przyczyną?
  • 0

#103 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:53, 26.08.2020

Sprawdź jeszcze przekaźnik sondy.

ca63a4e20789a289med.jpg


  • 0

#104 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:07, 20.05.2021

Lipson w jaki sposób można sprawdzić przekaźnik?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
  • 0

Andrzej
 


#105 Staniu

Staniu
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Biskupiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:26, 21.05.2021

Lipson w jaki sposób można sprawdzić przekaźnik?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Zapodaj mu napięcie i zobacz czy pstryka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Lambda, sonda, błąd, grzałka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq