Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

obroty silnika

V

Najlepsza odpowiedź damian398 , 21:36, 11.03.2016

Po wielu godzinach spędzonych w garażu i walką z obrotami problem udało się rozwiązać. Przyczyną był IACV. Dzisiaj założyłem z rover 600 i wreszcie schodzą obroty tak jak powinny. 

 

Ale pojawił się kolejny problem. Przy zmianie biegów obroty skaczą do góry gdzieś o 300. Ktoś spotkał się z takim czymś ?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:23, 06.03.2016

Na rozgrzanym silniku fitv nie ma zadnego wplywu na prace silnika jesli dziala poprawnie.... Wiec zatkanie go pozwala sprawdzic czy dziala poprawnie.

Wysłane z mojego One S przy użyciu Tapatalka
  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#32 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:39, 06.03.2016

Największy wpływ ma na zimny silnik, temperatura może wpływać na jego działanie dlatego jeszcze raz powtórzę. Nie sprawdzisz w ten sposób czy działa w poprawnie w 100%. I to mówię opierając się na problemie który kiedyś ja miałem, na zimnym wszystko ok a na Ciepłym zaczynały się balety i winowajca był fitv wiec nie zgodzę się z tym iż na rozgrzanym silniku nie ma żadnego wpływu. Kwestie z falującymi obrotami, brakiem spadku obrotów do nominalnych na biegu jałowym przerabiałem już na 2 silnikach f18a3 i wszystko zbiegało się do fitv i iacv. W jednym przypadku nawet wszelkie sprawdzania testy nie wskazywały na te elementy a jednak.. 


  • 0

#33 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:28, 06.03.2016

Powtórzę jeszcze raz JEŚLI FITV jest sprawny to nie ma wpływu na prace ROZGRZANEGO silnika. Koniec kropka. Jeśli silnik jest rozgrzany i zatkamy dziurę w przepustnicy którą FITV pobiera powietrze i obroty SIĘ ZMIENIĄ to znaczy, że nie domyka się do końca = jest wadliwy/źle ustawiony. 

 

W tym przypadku jeśli obroty podskoczą do 1500 jak widać na filmiku i zatkamy dziurę w przepustnicy od FITV i nic się nie stanie (nie obniżą się do ~800) to znaczy, że FITV nie jest winowajcą bo nie puszcza lewego powietrza!! Łopatologiczniej się już nie da.

 

PS. Gdy obroty trzymają się na 1500 i odepniesz IACV to spadają do 500 czy nie?


Użytkownik h1tman edytował ten post 15:30, 06.03.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#34 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:48, 06.03.2016

Sprawdz jeszcze evap, on tez korzysta z podcisnienia.

 

A możesz powiedzieć gdzie to się znajduje i jak mniej więcej wygląda ?

 

Daję filmik do oglądnięcia co się dzieje na zimnym silniku po odpaleniu. Od 25 sekundy widać. Jak odpaliłem silnik to się nagrzał kilka razy aż do włączenia wentylatorów i stał tak co najmniej 40 min i obroty nie zeszły na dół. Dopiero jak zgasiłem i odpaliłem ponownie obroty weszły na 800

 

https://youtu.be/GSAeZo4Ihlk

 

W razie czego używany FITV to koszt 50 zł więc przy czasie jakim już walczę z tymi obrotami to są groszowe sprawy akurat :)


 

 

PS. Gdy obroty trzymają się na 1500 i odepniesz IACV to spadają do 500 czy nie?

 

Mam rozgrzać silnik i jak obroty się podniosą na odpalonym silniku wypiąć wtyczkę od IACV i sprawdzić co się stanie ?


Użytkownik damian398 edytował ten post 15:39, 06.03.2016

  • 0

#35 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:42, 06.03.2016


 

Mam rozgrzać silnik i jak obroty się podniosą na odpalonym silniku wypiąć wtyczkę od IACV i sprawdzić co się stanie ?

Dokładnie.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#36 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:52, 06.03.2016

Dokładnie.

 

oki zrobię ten eksperyment i dam znać co wyszło.


  • 0

#37 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:04, 06.03.2016

Dokładnie.

 

 

Zrobiłem jak mówiłeś i po odpięciu wtyczki zero reakcji silnika. Wyskoczył tylko check a obroty dalej podwyższone.


  • 0

#38 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:41, 07.03.2016

Czy albo zacięty IACV albo gdzieś łapie lewizne. 


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#39 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:41, 07.03.2016

Czy albo zacięty IACV albo gdzieś łapie lewizne.


Jak bym odkręcił IACV i włączył zapłon to czy zobaczę poruszający się tłok w środku? Czy sprawdzę go tylko poprzez podmianę na nowy?
  • 0

#40 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:06, 07.03.2016

Na wlocie jest siateczka ale czy po usunięciu siateczki zobaczysz mechanizm tego nie wiem.

 

Zrób tak:

- rozgrzej silnik,

- zgaś silnik,

- odłącz IACV,

- odpal silnik,

- rusz samochód.

 

Czy teraz obroty też podskocza do 1500?

 

Na odłączonym IACV i z maksymalnie wkręconą śrubą auto powinno gasnąć albo mieć bardzo niskie obroty (zależnie od szczelności kolektora, przepustnicy itp.)


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#41 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:44, 07.03.2016

Na wlocie jest siateczka ale czy po usunięciu siateczki zobaczysz mechanizm tego nie wiem.

Zrób tak:
- rozgrzej silnik,
- zgaś silnik,
- odłącz IACV,
- odpal silnik,
- rusz samochód.

Czy teraz obroty też podskocza do 1500?

Na odłączonym IACV i z maksymalnie wkręconą śrubą auto powinno gasnąć albo mieć bardzo niskie obroty (zależnie od szczelności kolektora, przepustnicy itp.)


Zrobiłem jak pisałeś i efekt taki że obroty chodza idealnie tak jak powinny. Czuć tylko podczas jazdy jakby spadek mocy i na postoju silnik bardziej się trzęsie. Bez IACV samochód nie chciał odpalić i musiałem mu na przepustnicy dodać obrotów

Użytkownik damian398 edytował ten post 16:53, 07.03.2016

  • 0

#42 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:49, 08.03.2016

I jak ktoś ma jakiś jeszcze pomysł.

Użytkownik damian398 edytował ten post 14:50, 08.03.2016

  • 0

#43 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:17, 08.03.2016

Jakie obroty miał gdy odpaliłeś z odpiętym IACV?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#44 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 08.03.2016

Jakie obroty miał gdy odpaliłeś z odpiętym IACV?


Bez IACV nie chciał odpalić więc pokręciłem je na śrubie przepustnicy i jak odpalił ustawiłem na 800 i tak stały nieruchomo i nie falowały ani na biegu jałowym ani podczas jazdy nie wskakiwały na 1500 tylko normalnie spadły na 800 i to bez różnicy czy na benzynie czy na lpg. Wszystko działało jak powinno tylko tyle ze IACV byl odpięty i check zapalony byl

Użytkownik damian398 edytował ten post 18:32, 08.03.2016

  • 0

#45 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:56, 08.03.2016

Hmmm z tego wynika, że prawdopodobnie zacina się IACV skoro na odpiętym wszystko było ok.

 

Trzeba było odpalić z użyciem gazu. 

 

Przy odpiętym IACV silnik powinien trzymać obr około 550-600 z tego co pamiętam.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq