Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

obroty silnika

V

Najlepsza odpowiedź damian398 , 21:36, 11.03.2016

Po wielu godzinach spędzonych w garażu i walką z obrotami problem udało się rozwiązać. Przyczyną był IACV. Dzisiaj założyłem z rover 600 i wreszcie schodzą obroty tak jak powinny. 

 

Ale pojawił się kolejny problem. Przy zmianie biegów obroty skaczą do góry gdzieś o 300. Ktoś spotkał się z takim czymś ?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:24, 03.03.2016

Witam.

 

Od jakiegoś czasu walczę z obrotami silnika. Dzisiaj wymieniłem ostatnią rzecz jaką miałem do wymiany i obroty dalej nie spadają. Wymieniłem czujnik VSS, nowy filtr powietrza, wyczyszczony IAC. Lewego powietrza samochód nie dostaje bo po zasłonięciu ręko przepustnicy od razu gaśnie. 

 

Dzisiaj zobaczyłem ciekawą rzecz. Odpaliłem samochód w celu regulacji obrotów po wymianie i czyszczeniu części. Zdjąłem rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicą i obroty się uspokoiły. Zakładam rurę na chodzącym silniku i usłyszałem w tej rurze powietrza jakiś klik i obroty wskoczyły znowu. Zrobiłem tak kilka razy że na chodzącym silniku zakładałem i ściągałem rurę z przepustnicy do filtra powietrza i za każdym razem to samo. Wewnątrz rury słychać klik i obroty podnoszą się do góry. Zdziwiony tym faktem pytam was czy to możliwe żeby coś było wewnątrz tej rury co by blokowało jakiś przepływ powietrza ? nie miałem czasu dzisiaj już jej diagnozować.

 

Obecnie mam założoną taką rurę

 

rura-waz-przewod-guma-do-honda-accord-ro


Użytkownik damian398 edytował ten post 16:34, 03.03.2016

  • 0

#2 Wieczór

Wieczór
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE85
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:20, 03.03.2016

Nie.. Ale zmienia sie pewnie cisnienie jak jest zalozona, a moze cos z ziemi zebrales i zablokowane jest jeszcze przed filtrem powietrza?
  • 0

#3 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:06, 03.03.2016

oki jutro przejrzę rurki przed filtrem i całą obudowę filtra. 

 

A jest taka możliwość że samochód ma jakieś problemy z ssaniem i dla tego wchodzi na obroty ?


  • 0

#4 Wieczór

Wieczór
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE85
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:15, 03.03.2016

Jesli gasnie jak zatkasz przepuatnice to chyba nie.. Ale cholera wie.. Generalnie obroty to z roznych przyczyn moga falowac ale jesli jest lepiej jak ja zdejmiesz to szukalbym gdzies przed filtrem, przy filtrze...
  • 0

#5 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:30, 04.03.2016

Rano zdejmę rurę i przejadę się z 50 km bez filtra i zobaczę czy jest lepiej
  • 0

#6 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:11, 04.03.2016

mam kolejną "wskazówkę" 

 

Na postoju włączam sobie klimatyzację. Obroty podskakują gdzieś o 200 do góry ale najlepsze jest to że gdy ją wyłączę obroty wskakują do góry o kolejne 500. Może to coś nie tak z alternatorem jest ? Jak sprawdzić czy jest sprawny ?


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:09, 04.03.2016

Alternator sprawdzisz przez proste sprawdzenie ładowania bez i pod obciążeniem.


  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:06, 04.03.2016

Sprawdź czy rurki które dochodzą do IACV i FITV (te z dołu) nie są zapchane, najlepiej głęboko sięgając jakąś szpilką gwintowaną żeby jak najwięcej syfu wyciągnąć. Po czyszczeniu sprawdź jak silnik pracuje, jak nie da to efektu możesz odpiąć sondę i odpalić bez niej na rozgrzanym silniku sprawdzić jaki będzie efekt przy czym po ponownym wpięciu zrób reset kompa i adaptacje czyli zostaw go na chwilę odpalonego później się przejedź i postaw odpalonego na jakieś 2 minuty niech się unormuję i opisz efekt. No i tak jak wcześniej opisywali sprawdź alternator ale bardziej pod kątem mostka: napięcie/stałość napięcia. 

No i pytanie podstawowe czy na PB i na LPG jest to samo?? I kiedy były regulowane zawory?  (Jaki przebieg od regulacji zaworów).  


  • 0

#9 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 04.03.2016

po regulacji przejechane gdzieś 1 tyś km. Wszystko sprawdzam na benzynie. Zrobię pomiary na aku i dam znać 


  • 0

#10 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:20, 04.03.2016

A przed regulacją było ok? 


  • 0

#11 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:01, 04.03.2016

przypomniałem sobie że pomiary miałem robione miesiąc temu przy regulacji zaworów.

 

we8bpbzdsve7_t.jpg

 

wpr6j8bnfhco_t.jpg

 

aozni7lev2b8_t.jpg

A przed regulacją było ok? 

 

 

nie było ok dla tego się zainteresowałem tymi obrotami.

 

Wymieniałem jeszcze czujnik map bo po jego odpięciu też obroty się uspakajają i wszystko chodzi jak powinno ale tylko jak podepnę czujnik wskakują z 700 na 1500


  • 0

#12 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:50, 04.03.2016

Zrobiłem pomiar aku. Bez obciążenia 14.4 a z AC grzaniem tylnej szyby oraz dmuchawy na maksa 14.1. Zapalone światła drogowe oraz AC nadmuch full grzanie tylnej szyby oraz radio 13.3-13.5
Po odpaleniu zimnego silnika nie zszedł z 1500 obrotów przez pół godziny. Dopiero jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo obroty zeszły do 800

Użytkownik damian398 edytował ten post 13:55, 04.03.2016

  • 0

#13 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:07, 04.03.2016

nagrałem filmik jak to u mnie wygląda.

 

https://youtu.be/vLpQip8y5bo

 

ledwo ruszę że nawet prędkościomierz się nie podniesie a obroty już do góry lecą i nie spadają.


  • 0

#14 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:44, 04.03.2016

hmmmm bardzo dziwna sytuacja....

 

A gdy gazujesz bez ruszania autem obroty też podskakują i zostają?


Użytkownik h1tman edytował ten post 21:44, 04.03.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:13, 04.03.2016

1. ponawiam pytanie h1tmana

 

2. z zupełnej ciekawości - jak odepniesz VSS to co się dzieje?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq