Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wymiana płynu do układu wspomagania - częstotliwość

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
289 odpowiedzi w tym temacie

#106 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:22, 06.03.2015

Do wspomagania wchodzi coś około 1 litra, więc wlałeś 10%

Podaj przyczynę dolewki tzn. widzisz gdzieś wyciek z układu - przewody, magiel, pompa, chłodnica wspomagania ?

Jakieś inne przyczyny dolania ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#107 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:32, 07.03.2015

Czy się stanie czy nie - ile osób tyle opinii. Są osoby które dolewały inne płyny i jeżdżą. Tak więc Twoja decyzja.


  • 0

#108 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 08.03.2015

Witam. Czarnota powodem było jak mechanik zauważył mokra pompa wspomagania. Jeżdżę już od dolania miesiąc i płynu nie ubywa. Mam podejrzenia że może magiel do regeneracji będzie. Przebieg zbliża się do 200 tyś hm.


  • 0

#109 mathiuzz

mathiuzz
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:56, 08.03.2015

takie pytanko jak juz temat o płynie, jest jakaś metoda odsysania płynu? Jutro mechanik będzie mi odsysal płyn i żałował nowy, kazał 2l psfa kupić. jakaś specjalna odsysarka do płynu wspomagania jest?
  • 0

#110 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:08, 08.03.2015

Ja podniosłem koła i przelałem jeden litr niego płynu a potem wlałem drugą butelkę został się trochę na dolewke

Wysłano z Galaxy S4
  • 0

#111 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:27, 08.03.2015

Witam. Czarnota powodem było jak mechanik zauważył mokra pompa wspomagania. Jeżdżę już od dolania miesiąc i płynu nie ubywa. Mam podejrzenia że może magiel do regeneracji będzie. Przebieg zbliża się do 200 tyś hm.

No dobrze, mechanik zauważył i co dalej zrobił coś z pompą ? - daj więcej wiedzy.

Magiel, póki kręci i nie sika to jeździć, tylko nie dobijaj kierą w skrajnych położeniach - uczulam i nakazuję wyrobić sobie odruch kręcenia kierą tylko na toczących sie kołach :)

 

 

takie pytanko jak juz temat o płynie, jest jakaś metoda odsysania płynu? Jutro mechanik będzie mi odsysal płyn i żałował nowy, kazał 2l psfa kupić. jakaś specjalna odsysarka do płynu wspomagania jest?

"żalował nowy" - rozumiem "zalewał nowy". Nie ma specjalnej odsysarki, mechanik będzie wymieniał na zasadzie wypychania starego płynu nowym płynem, stąd na wszelki wypadek 2ltr PSF. Jak będzie mu się chciało to może wyciągnie płyn ze zbiorniczka strzykawką :)

 

 

 

Ja podniosłem koła i przelałem jeden litr niego płynu a potem wlałem drugą butelkę został się trochę na dolewke

Wysłano z Galaxy S4

Szczerze, nie łapię - możesz ująć to w paru zdaniach ? :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#112 sebulek

sebulek
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:1850
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH06
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 08.03.2015

Sebulek litości, czytałeś chociaż 5 ostatnich stron ?

Na dolewki, na wymianę, na płukanki tylko i wyłącznie oryginalny PSF Honda, takie moje zdanie :)

 

Czarnota będę lać tylko i wyłacznie PSF..słowo harcerza:)

Chciałem poznać jedynie Wasze zdanie.

 

Powiedzcie mi czy są jakieś możliwości uszczelnienia magla czy jedynie regeneracja bądź wymiana wchodzi w grę?


  • 0

#113 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:01, 09.03.2015

Właśnie jestem po wymianie płynu u siebie. zakupiłem 1 l. płynu Mannol 8970 PSF dokładnie taki jak na fotce w poście 72.

Jest na Alledrogo

Podobnie jak Ravenol PSF jest zgodny ze specyfikacją Hondy 08206-9002

http://mannol.de/pl/... Steering Fluid

Odessałem stary płyn ze zbiorniczka pompką do napełniania skrzyń biegów, wymontowałem go i wymyłem benzyną ekstrakcyjną bo było trochę błotka na dnie. Wysuszyłem sprężonym powietrzem i podłączyłem przewód ssawny do pompy. Podlewarowałem przód aby koła oderwały się od ziemi aby było lekko kręcić kierą.

Do zbiorniczka nalałem nowego płynu do poziomu króćca powrotu z magla. Pod przewód powrotny podstawiłem małą puszkę. Za fajerą zasiadła

druga połówka która kręciła powoli od L do P i na odwrót oczywiście przy wyłączonym silniku. Ja dolewałem nowy płyn aby pompa nie zassała powietrza.

Muszę przyznać że poszło bardzo sprawnie choć trochę nabluzgałem bo jest dość ciasno no i u mnie dochodzą elementy inst. LPG.

Po uruchomieniu silnika zrobiłem standardowe odpowietrzanie - ubyło ok 1 cm w zbiorniczku i trochę powietrza się dostało przy odłączaniu przewodów. Po wymianie wszysto ok.

Dodam że 1 l. na wymianę to trochę z mało. Wlałem cały 1l. nowego płynu który ma jasmy kolor jak w strzykawce na fotce w poście 72, u mnie

zlatywał jeszcze stary ciemny płyn który dopiero się rozjaśniał.

 

W moim Civicu ok 10 lat wstecz rozszczelnił się przewód powrotny z magla.

Wyrzygało cały płyn pod maskę... Zrobiłem jeszcze 2 km do najbliższej miejscowości gdzie pożyczyłem klucze i zdjąłem pasek wielorowkowy z pompy aby się nie zatarła (pompa jest napędzana oddzielnym paskiem).

Tak jeździłem chyba ze trzy dni. Gdyby to trwało dłużej wyglądałbym jak Spejson z blok ekipy :mrgreen:

Po naprawie przewodu zalałem zwykłym Hipolem ATF II D. Tak śmiga do dziś oczywiście bezusterkowo.

 

Jeżdżę Hondami od kilkunastu lat i twierdzę że nie jest konieczna wymiana na oryginalny płyn Honda PSF podobnie

jak do manualnych skrzyń biegów nie jest konieczny oryginalny olej Honda MTF.

Jeśli ktoś sra milionami to nie ma sprawy. Kto bagatemu zabroni :-D

Ma ktoś z was motocykl Hondy ? Silnik i skrzynia są smarowane tym samym olejem tzn jest jeden obieg . Ta firma tak ma.

Mój Civic ma w skrzyni Lotos 5W40 i śmiga tak parę lat.

Myślę że co niektórzy niepotrzebnie straszą mniej doświadczonych kolegów.

W razie problemów chętnie pomogę. Można tez pisać na PW


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#114 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 01:07, 09.03.2015

Hej :-)
Kryniek, masz swoje racje i doświadczenia i OK, ale na forum były opisywane przypadki, kiedy wlanie nie PSFa, czy MTFa powodowało jednak problemy... argument o milionerach do mnie nie trafia, bo szczerze to dziwię się tym, którzy kupują auto za >20k zł, a później żałują wydać 50, czy 100 zł więcej na taki czy inny olej, tym bardziej, że to wydatek na raz na co najmniej raz kilka lat...
Dodatkowo często później się okazuje, że chytry traci 2 razy i wydaje jeszcze więcej.... ale jak sam napisałeś kto bogatemu zabroni... szczerze życzę, aby Ciebie ominęły te problemy...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#115 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:18, 09.03.2015

Tak to jest jak napisał @Statom.

 

Nie trzeba nic filozofować tylko przeczytać jak się zmienia i co zaleca producent czyli I-IONDA, link:

http://www.accordklu...gania/?p=542231

 

link2:

http://www.accordklu...gania/?p=588016

 

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:19, 09.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#116 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:12, 09.03.2015

Wszystko co piszecie  ma sens.

Ja dodam, że u siebie po regeneracji magla zalano mi dextrona III jako płyn wspomagania i wszystko od 4 lat chodzi jak złoto. Magiel sprawny i pompa wspomagania cicho pracuje .


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#117 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 09.03.2015

Witam. Czarnota odnośnie pompy wspomagania  na razie mam właśnie jeździć, dziś byłem u mechanika - co do magla też suchy. Więc będę jeździł i obserwował. Teraz mnie czeka wymiana innych części i szukam gdzie można dobrze i dobre części kupić? 


  • 0

#118 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:42, 09.03.2015

Dzięki Tomek, Rónież życzę bezawaryjności :oki2:

 

Kardynal, twój wpis zainspirował mnie do tej roboty, zwłaszcza zamieszczone zdjęcia - dzięki.

Też wymyłem zbiorniczek i użyłem tego samego płynu. Myślałem zakupić Ravenol PSF-Y (nie PSF)  ale

ostatecznie padło na Mannol 8970

Na niemieckiej stronie jest informacja że ten Ravenol jest pełnosyntetycznym płynem na bazie PAO. Ciekawe, no nie ??

http://www.ravenol.d...sf-y-fluid.html

Zmieniłbym tylko trzeci punkt twojej instrukcji. Na wyłączonym silniku pracuje się spokojnie, nie trzeba się śpieszyć.

Przy ruszaniu kierą stary płyn elegancko się zlewa. Chciałem  uniknąć zbuzowania nowego płynu w układzie bo wtedy trudniej odpowietrzyć.

Do zbiorniczka leci taki płyn i zaraz pompa go zasysa i tak krąży.

Gilotyn@ o tym pisał.

 

Pochwal się Seth gdzie regenerowałeś tego magla, co konkretnie było robione, polecasz ?

Mój wół roboczy Civic ma nalatane 280 tys. Co prawda maglownica suchutka, na przeglądzie spoko ale wyczuwam już luzik :D


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#119 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:55, 09.03.2015

Krótkie porównanie cen:

 

Mannol           1ltr ok 40 zł

 

PSF Honda   1ltr ok. 75 zł

 

"Przepłacacie" 35 zł i jest spokojna głowa - zdecydowanie dedykowany przez Hondę, na długie lata optymalne smarowanie, brak niepotrzebnych eksperymentów.

 

 

@TomekTomek, części: Jerusnet, JDM, Wolek Garage, Haparts. Nie będzie u nich, pozostaje ASO


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#120 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:21, 09.03.2015

To jest miedzy innymi ta duża różnica jak:

 

PSF jast pełno-syntetycznym olejem a040.gif

 

Dextron III jest półsyntetycznym olejem a050.gif

 

 

Edit: No i jak sama nazwa wskazuje co do czego jest: ATF      i      PSF (...nie widac te roznice?  a015.gif   )

 

No ale lejcie co sobie chcecie, tylko nie piszcie głupot ze tak jest lepiej żeby lać atf do wspomagania.  a025.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 07:36, 10.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq