Do wspomagania wchodzi coś około 1 litra, więc wlałeś 10%
Podaj przyczynę dolewki tzn. widzisz gdzieś wyciek z układu - przewody, magiel, pompa, chłodnica wspomagania ?
Jakieś inne przyczyny dolania ?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 20:22, 06.03.2015
Do wspomagania wchodzi coś około 1 litra, więc wlałeś 10%
Podaj przyczynę dolewki tzn. widzisz gdzieś wyciek z układu - przewody, magiel, pompa, chłodnica wspomagania ?
Jakieś inne przyczyny dolania ?
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
Napisano 11:32, 07.03.2015
Czy się stanie czy nie - ile osób tyle opinii. Są osoby które dolewały inne płyny i jeżdżą. Tak więc Twoja decyzja.
Napisano 19:08, 08.03.2015
Witam. Czarnota powodem było jak mechanik zauważył mokra pompa wspomagania. Jeżdżę już od dolania miesiąc i płynu nie ubywa. Mam podejrzenia że może magiel do regeneracji będzie. Przebieg zbliża się do 200 tyś hm.
Napisano 20:56, 08.03.2015
Napisano 21:08, 08.03.2015
Napisano 21:27, 08.03.2015
Witam. Czarnota powodem było jak mechanik zauważył mokra pompa wspomagania. Jeżdżę już od dolania miesiąc i płynu nie ubywa. Mam podejrzenia że może magiel do regeneracji będzie. Przebieg zbliża się do 200 tyś hm.
No dobrze, mechanik zauważył i co dalej zrobił coś z pompą ? - daj więcej wiedzy.
Magiel, póki kręci i nie sika to jeździć, tylko nie dobijaj kierą w skrajnych położeniach - uczulam i nakazuję wyrobić sobie odruch kręcenia kierą tylko na toczących sie kołach
takie pytanko jak juz temat o płynie, jest jakaś metoda odsysania płynu? Jutro mechanik będzie mi odsysal płyn i żałował nowy, kazał 2l psfa kupić. jakaś specjalna odsysarka do płynu wspomagania jest?
"żalował nowy" - rozumiem "zalewał nowy". Nie ma specjalnej odsysarki, mechanik będzie wymieniał na zasadzie wypychania starego płynu nowym płynem, stąd na wszelki wypadek 2ltr PSF. Jak będzie mu się chciało to może wyciągnie płyn ze zbiorniczka strzykawką
Ja podniosłem koła i przelałem jeden litr niego płynu a potem wlałem drugą butelkę został się trochę na dolewke
Wysłano z Galaxy S4
Szczerze, nie łapię - możesz ująć to w paru zdaniach ?
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
Napisano 22:38, 08.03.2015
Sebulek litości, czytałeś chociaż 5 ostatnich stron ?
Na dolewki, na wymianę, na płukanki tylko i wyłącznie oryginalny PSF Honda, takie moje zdanie
Czarnota będę lać tylko i wyłacznie PSF..słowo harcerza:)
Chciałem poznać jedynie Wasze zdanie.
Powiedzcie mi czy są jakieś możliwości uszczelnienia magla czy jedynie regeneracja bądź wymiana wchodzi w grę?
Napisano 00:01, 09.03.2015
Właśnie jestem po wymianie płynu u siebie. zakupiłem 1 l. płynu Mannol 8970 PSF dokładnie taki jak na fotce w poście 72.
Jest na Alledrogo
Podobnie jak Ravenol PSF jest zgodny ze specyfikacją Hondy 08206-9002
http://mannol.de/pl/... Steering Fluid
Odessałem stary płyn ze zbiorniczka pompką do napełniania skrzyń biegów, wymontowałem go i wymyłem benzyną ekstrakcyjną bo było trochę błotka na dnie. Wysuszyłem sprężonym powietrzem i podłączyłem przewód ssawny do pompy. Podlewarowałem przód aby koła oderwały się od ziemi aby było lekko kręcić kierą.
Do zbiorniczka nalałem nowego płynu do poziomu króćca powrotu z magla. Pod przewód powrotny podstawiłem małą puszkę. Za fajerą zasiadła
druga połówka która kręciła powoli od L do P i na odwrót oczywiście przy wyłączonym silniku. Ja dolewałem nowy płyn aby pompa nie zassała powietrza.
Muszę przyznać że poszło bardzo sprawnie choć trochę nabluzgałem bo jest dość ciasno no i u mnie dochodzą elementy inst. LPG.
Po uruchomieniu silnika zrobiłem standardowe odpowietrzanie - ubyło ok 1 cm w zbiorniczku i trochę powietrza się dostało przy odłączaniu przewodów. Po wymianie wszysto ok.
Dodam że 1 l. na wymianę to trochę z mało. Wlałem cały 1l. nowego płynu który ma jasmy kolor jak w strzykawce na fotce w poście 72, u mnie
zlatywał jeszcze stary ciemny płyn który dopiero się rozjaśniał.
W moim Civicu ok 10 lat wstecz rozszczelnił się przewód powrotny z magla.
Wyrzygało cały płyn pod maskę... Zrobiłem jeszcze 2 km do najbliższej miejscowości gdzie pożyczyłem klucze i zdjąłem pasek wielorowkowy z pompy aby się nie zatarła (pompa jest napędzana oddzielnym paskiem).
Tak jeździłem chyba ze trzy dni. Gdyby to trwało dłużej wyglądałbym jak Spejson z blok ekipy
Po naprawie przewodu zalałem zwykłym Hipolem ATF II D. Tak śmiga do dziś oczywiście bezusterkowo.
Jeżdżę Hondami od kilkunastu lat i twierdzę że nie jest konieczna wymiana na oryginalny płyn Honda PSF podobnie
jak do manualnych skrzyń biegów nie jest konieczny oryginalny olej Honda MTF.
Jeśli ktoś sra milionami to nie ma sprawy. Kto bagatemu zabroni
Ma ktoś z was motocykl Hondy ? Silnik i skrzynia są smarowane tym samym olejem tzn jest jeden obieg . Ta firma tak ma.
Mój Civic ma w skrzyni Lotos 5W40 i śmiga tak parę lat.
Myślę że co niektórzy niepotrzebnie straszą mniej doświadczonych kolegów.
W razie problemów chętnie pomogę. Można tez pisać na PW
Napisano 01:07, 09.03.2015
Napisano 01:18, 09.03.2015
Tak to jest jak napisał @Statom.
Nie trzeba nic filozofować tylko przeczytać jak się zmienia i co zaleca producent czyli I-IONDA, link:
http://www.accordklu...gania/?p=542231
link2:
http://www.accordklu...gania/?p=588016
pozdro
Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:19, 09.03.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
Napisano 12:12, 09.03.2015
Wszystko co piszecie ma sens.
Ja dodam, że u siebie po regeneracji magla zalano mi dextrona III jako płyn wspomagania i wszystko od 4 lat chodzi jak złoto. Magiel sprawny i pompa wspomagania cicho pracuje .
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
Napisano 20:24, 09.03.2015
Witam. Czarnota odnośnie pompy wspomagania na razie mam właśnie jeździć, dziś byłem u mechanika - co do magla też suchy. Więc będę jeździł i obserwował. Teraz mnie czeka wymiana innych części i szukam gdzie można dobrze i dobre części kupić?
Napisano 20:42, 09.03.2015
Dzięki Tomek, Rónież życzę bezawaryjności
Kardynal, twój wpis zainspirował mnie do tej roboty, zwłaszcza zamieszczone zdjęcia - dzięki.
Też wymyłem zbiorniczek i użyłem tego samego płynu. Myślałem zakupić Ravenol PSF-Y (nie PSF) ale
ostatecznie padło na Mannol 8970
Na niemieckiej stronie jest informacja że ten Ravenol jest pełnosyntetycznym płynem na bazie PAO. Ciekawe, no nie
http://www.ravenol.d...sf-y-fluid.html
Zmieniłbym tylko trzeci punkt twojej instrukcji. Na wyłączonym silniku pracuje się spokojnie, nie trzeba się śpieszyć.
Przy ruszaniu kierą stary płyn elegancko się zlewa. Chciałem uniknąć zbuzowania nowego płynu w układzie bo wtedy trudniej odpowietrzyć.
Do zbiorniczka leci taki płyn i zaraz pompa go zasysa i tak krąży.
Gilotyn@ o tym pisał.
Pochwal się Seth gdzie regenerowałeś tego magla, co konkretnie było robione, polecasz ?
Mój wół roboczy Civic ma nalatane 280 tys. Co prawda maglownica suchutka, na przeglądzie spoko ale wyczuwam już luzik
Napisano 21:55, 09.03.2015
Krótkie porównanie cen:
Mannol 1ltr ok 40 zł
PSF Honda 1ltr ok. 75 zł
"Przepłacacie" 35 zł i jest spokojna głowa - zdecydowanie dedykowany przez Hondę, na długie lata optymalne smarowanie, brak niepotrzebnych eksperymentów.
@TomekTomek, części: Jerusnet, JDM, Wolek Garage, Haparts. Nie będzie u nich, pozostaje ASO
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
Napisano 22:21, 09.03.2015
To jest miedzy innymi ta duża różnica jak:
PSF jast pełno-syntetycznym olejem
Dextron III jest półsyntetycznym olejem
Edit: No i jak sama nazwa wskazuje co do czego jest: ATF i PSF (...nie widac te roznice? )
No ale lejcie co sobie chcecie, tylko nie piszcie głupot ze tak jest lepiej żeby lać atf do wspomagania.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 07:36, 10.03.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych