Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Łożysko koła tylnego z piastą

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:44, 09.03.2016

Jeśli chodzi o wersję tourer z 2003 silnik 2.0 tylna oś, czy da radę wymienić samo łożysko czy trzeba z całą piastę zakupić ? 


  • 0

#17 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:06, 11.03.2016

Jeśli chodzi o wersję tourer z 2003 silnik 2.0 tylna oś, czy da radę wymienić samo łożysko czy trzeba z całą piastę zakupić ? 

Kombi ma przykręcaną piastę na jedną centralną śrubę klucz 36mm i momentem 230 Nm..... łożysko żeby wymienić to trzeba wiedzieć jakie idzie , może wyprasuje z piasty i napisze jakie idzie do kombi .. Ale  jak  po rabatach piasty zaczynają się od 150 zł  to łożysko + wyprasowanie wprasowanie nie wiem czy będzie taniej ....


  • 0

#18 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:02, 01.04.2016

Czy przy montażu tej piasty nakładać jakiś smar czy te łożyska są zamknięte i mają smar ?


  • 0

#19 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:06, 01.04.2016

Zamknięte


  • 0

#20 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:36, 02.04.2016

Ciekawa sprawa wymieniłem dzisiaj w acco 7 kombi tylną piastę na NTN HUB331 Japan (założona była chyba jeszcze oryginalna NTN HUB150 Japan podejrzewam że po tylu latach zmienili oznaczenia) i gdy auto stoi na kołach i mocno szarpię za górną krawędź koła to w kierunku do siebie nadal jest luz, po drugiej stronie też tak jest. Piastę wymieniłem z lewej strony ponieważ w ostrych zakrętach w prawo słychać było obcieranie i był luz przy szarpaniu za koło. Nie wiem czy taki luz ma być czy co.

Co mnie też zdziwiło to że bieżnia wewnętrzna na trzpieniu nie jest pasowana na ciasno tylko na 0/luźno.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 16:39, 02.04.2016

  • 0

#21 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:57, 02.04.2016

Na pewno ten luz jest na piaście a nie na sworzniu górnego wahacza ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#22 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:03, 02.04.2016

Pewności nie mam, nawet zacząłem po cichu podejrzewać, że może coś z zawieszeniem jest nie tak, będę musiał to sprawdzić.


  • 0

#23 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:19, 02.04.2016

Na pewno ten luz jest na piaście a nie na sworzniu górnego wahacza ?

bardzo słuszna uwaga, też poszedł bym tym tropem...


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#24 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:34, 03.04.2016

Macie jakiś patent jak sprawdzić ten sworzeń bez demontowania wahacza i bez udawania się na szarpaki ?


  • 0

#25 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:44, 03.04.2016

ogólnie sworzeń górny zarówno z przodu jak i z tyłu właśnie przez poziome szarpanie koła się sprawdza..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#26 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:45, 03.04.2016

Z tego co piszecie to będą te sworznie, ewentualnie jeszcze może tuleje w tym wahaczy mogą powodować luzy.


  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:51, 03.04.2016

Macie jakiś patent jak sprawdzić ten sworzeń bez demontowania wahacza i bez udawania się na szarpaki ?

Zrób jak wcześniej ..ale w dwie osoby jeden szarpie by wywołać luz drugi lapie ręką w miejscach wahacza gdzie moźe może być luz ...będzie to czuć pod ręką

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:52, 03.04.2016

  • 0
                       

#28 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:05, 07.04.2016

Teraz dodatkowo przy ruszaniu ale nie zawsze np. z miejsca parkingowego do tyłu i później do przodu słyszę lekki stukot z tyłu (zarówno przy ruszaniu do tyłu jak i do przodu słychać ten stukot)

 

Dzisiaj podniosłem obydwa tylne koła do góry złapałem za ramiona felgi i wykonywałem dynamiczne ruchy w prawo i w lewo i na obydwu kołach przy zmianie kierunku obrotu było słychać takie lekkie pukanie, podejrzewam że to z tego pochodzi. Lewe koło nowe łożysko prawe koło stare łożysko. Więc raczej łożyska odpadają.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 17:01, 09.04.2016

  • 0

#29 yonasz

yonasz
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 02.05.2016

Podłączę się pod temat. Czy ktoś mi powie czy do accorda vii są sprzedawane łożyska bez abs?? Znajomy mechanik powiedział mi abym przez przypadek nie kupił bez abs'u i mam małego stresa. Zakupiłem takie coś http://www.ebay.co.u...=STRK:MEBIDX:IT . Chcę tani zamiennik gdyż samochód niedługo będzie do sprzedania (już szukam civica viii) i nie chcę się wpakować w duże koszty...


  • 0

#30 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:12, 02.05.2016

Nie slyszalem jeszcze o wersji bez ABSu ale byc moze takie byly na kraje trzeciego swiata hehe. Na przyklad na Islandii sa wersje bez klimy. To lozysko z linka powinno pasowac, jak byk widac na foto koder ABSu.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq