Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Luz zaworowy-> mechanik -> problem

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:09, 27.11.2015

No i jestem, byłem u tego partacza.

Twierdzi że chciaÅ‚ górne poÅ‚ożenie tÅ‚oka znaleźć i wsadziÅ‚ tam coÅ› aluminiowego co wpadÅ‚o do Å›rodka, zastanawia mnie tylko to że powiedziaÅ‚ że luzy sÄ… ustawione, wystarczy to wyciÄ…gnąć i poskrÄ™cać wszystko - no dobra ale jak mógÅ‚ ustawić to jeÅ›li tak naprawdÄ™ nie mógÅ‚ znaleźć tego górnego poÅ‚ożenia tÅ‚oka jeÅ›li mu coÅ› tam wpadÅ‚o - nie wiem może ja źle myÅ›lÄ™ ale na zdrowy rozum to tÅ‚ok nie doszedÅ‚ do samej góry bo coÅ› go blokowaÅ‚o. MówiÅ‚ że nie odpalaÅ‚ go na pewno tylko ruszyÅ‚ waÅ‚em i to blokowaÅ‚o, jak siÄ™ nie uda to bÄ™dzie trzeba drzeć gÅ‚owicÄ™...co siÄ™ z tym wiąże jakie części bÄ™dÄ™ musiaÅ‚ zamówić? Uszczelka, planowanie gÅ‚owicy i...? 

Wiadome on za to płaci - dlatego nie istotne jest ile bedzie to kosztować tylko powiedzcie mi co muszę zamówić żeby było to na tak jak książka pisze. Części zamówię osobiście żeby czasem nie złożył na starych...aha i czas oczekiwania w aso około miesiąca.


  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:18, 27.11.2015

Opcje sÄ… dwie:

 

1.

Nie kombinować tylko zrzucać głowicę żeby ocenić uszkodzenia

Uszczelka z ASO to na pewno, co więcej - wyjdzie w praniu.

Oczywiście sprawdzenie głowicy przed złożeniem będzie potrzebne.

 

2.

Jeśli jest opcja wsadzenia kamerki i zobaczenia czy nie ma uszkodzeń.

Jak nie ma, to bierz rachunek z protokołem naprawy w którym będzie napisane jaka była sytuacja.

Wtedy jak coś padnie później to w razie jakby się wypierał opinia rzeczoznawcy który potwierdzi przyczynę uszkodzenia i masz jakąkolwiek kartę przetargową.


  • 0

#18 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 27.11.2015

Dzieki kolego za odpowiedz, 

 

Tylko nic mnie tak nie złości jak ingerencja już w ten silnik...Był on od nowości w rodzinie i nigdy nikt nic nie robił...

 

1.A jeśli stwierdzi on że wyciągnął i jest wszystko ok, a w rzeczywistości może delikatnie np. porysować ściankę cylindra bądź będą jakieś ubytki w tłoku czy też zaworach, to czy wyjdzie to jakoś w praniu i będę mógł jakoś to stwierdzić że to wina tego zabiegu?

 

2. On pewnie nie ma żadnej kamerki...


  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 16:03, 27.11.2015

Jak coś na tłoku to nie problem. Gorzej jak cylinder zarysowany to zacznie olej brać. Jak zawór dostał to kompresja może polecieć. Ale to trzeba by rozrusznikiem kręcić.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#20 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 27.11.2015

1.A co myślicie o tej regulacji zaworów, powiedział że są ustawione ale skoro coś mu wpadło to nie mógł tłoka ustawić w górnej pozycji ponieważ blokowało "to cos".

 

2. Gdyby przyszło do zmiany uszczelki pod głowicą to czy trzeba od razu robić jedną i drugą?

 

3.Aha i jak to sformułować ewentualnie żeby się pod tym podpisał - może głupie pytanie ale pierwszy raz jestem w takiej sytuacji, może iść z tym do prawnika


Użytkownik tmaxx88 edytował ten post 18:42, 27.11.2015

  • 0

#21 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:32, 27.11.2015

To coś to pewnie prencik, a że był za krótki to pokręcił wałem, tłok pechowo poszedł w dół i po ptokach. Ja za wszelką cenę nierozbierałbym silnika. Są kamerki chociażby w sklepach dla niby detektywów, manipulatory. Nie takie rzeczy dawało się wyciągnąć. Cierpliwość i precyzja potrzebna. Kręcąc ręką nie mógł w cylindrze coś wiele narozrabiać, przecież silnik nie z plasteliny. Konsultowałbym z jakimiś kumatym mechanikiem z okolicy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 27.11.2015

Po tej robocie ciezko bedzie mi zaufać komukolwek, miałem wymieniać u niego rozrząd...Rozumie że każdemu się zdarzy, tylko nie mógł wsadzić tam np. śrubokręta?


  • 0

#23 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:54, 27.11.2015

Kurde szkoda że to coś aluminiowego bo na magnes tego nie wyciągnie. Ogólnie ciężko coś z tym zrobić będzie bez ściągnięcia głowicy bo gdyby chociaż te otwory od świec były na wierzchu a tutaj jeszcze są te rury powyżej, które znacząco utrudniają dostęp i widoczność.

 

Jeśli mu coś wpadło to przynajmniej na jednym cylindrze luzu nie wyregulował (przy założeniu że wpadł mu przy regulacji ostatniego) bo nie miał możliwości ustawienia tłoka w odpowiednim położeniu.

 

Co do Å›ciÄ…gania gÅ‚owicy to wystarczy Å›ciÄ…gnąć jednÄ…, najlepiej jak napisano powyżej gÅ‚owicÄ™ dać do sprawdzenia i zabielić delikatnie (zeszlifować) tak 0.01 mm. No i oczywiÅ›cie nowa uszczelka oryginalna. Nie bój siÄ™ silnikowi nic siÄ™ nie stanie przez wymianÄ™ uszczelki, tylko niech to zrobi dobrze, zgodnie z instrukcjÄ… podanÄ… przez HondÄ™, która jest gdzieÅ› dostÄ™pna na tym forum. A jeÅ›li nie to możesz Å›ciÄ…gnąć z tej strony tylko musisz siÄ™ zarejestrować (bezpÅ‚atnie): http://www.hondahook...?do=file&id=163


Użytkownik pawel84j edytował ten post 20:05, 27.11.2015

  • 0

#24 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:00, 27.11.2015

Tylko skoro w taki sposób szukał położenia tłoka to raczej na czuja zawory regulował bo w książce miałby opisane co i jak.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:30, 27.11.2015

Jeżeli mu COŚ wpadło to niech to wyciąga bez ściągania głowicy wpadło to i wyjdzie, kwestia podejścia.

 

Jeżeli nie kręcił rozrusznikiem to na bank się nic nie stało.

 

Kamerka i jazda.


  • 0

#26 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 27.11.2015

Byłem tam dzisiaj i widziałem że już wszystko poskręcane więc pewnie nie będzie się mu chciało jeszcze raz rozbierać i regulować tego jednego cylindra. Co za dramat mnie spotkał...


  • 0

#27 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:42, 27.11.2015

Dziwi mnie że skoro gość daÅ‚ ciaÅ‚a że nie stara siÄ™ tego szybko zaÅ‚atwić na jego miejscu sam bym kupiÅ‚ takÄ… kamerkÄ™ do 300 zÅ‚ można spokojnie coÅ› przyzwoitego kupić a skoro jest mechanikiem to w przyszÅ‚oÅ›ci coÅ› takiego mu siÄ™ przyda. Klientowi zrobić zdjÄ™cie lub filmik i pokazać jak to wyglÄ…da. 

 

Nie ma tego jak tam złapać, pensetą nie dojdzie musiałby mieć jakiś nie wiem jak to nazwać manipulator na giętkim przewodzie z możliwością manewrowania końcówką z jakimś chwytakiem ale i tak wątpię żeby się się przez taki mały otwór udało dotrzeć a w szczególności wyciągnąć ten przedmiot.


  • 0

#28 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:45, 27.11.2015

otwór M16 to mały otwór? jak wpadło to i by wyszło.

Może nawet dobrym odkurzaczem z dorobioną końcówką by wyciągnął


  • 0

#29 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:00, 27.11.2015

No pewnie że mały do takiego zadania tym bardziej że w przypadku gwintu rzeczywista średnica będzie poniżej 15 mm (No ale nie ma sensu kłócić się o to bo w sumie to nie pomoże koledze). Tak jak napisałem niech gość próbuje na różne sposoby ale będzie mega trudno. Osobiście życzę aby się udało bez demontażu głowicy.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 21:11, 27.11.2015

  • 0

#30 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 28.11.2015

Powiem wam szczerze, czytam i nie dowierzam, kto wam robi te auta. W jednym wątku tylko aso, aso sprawdza, aso monitoruje aso bedzie badać sprawę, tutaj jakiś kowal pcha pręty na tłoki i trzyma auto przez tydzień, kto to, mechanik? Chyba jakiś nieudacznik z zestawem ruskich narzędzi. Powiem tak, gdyby mi coś wpadło na tłok robiąc klientowi auto to bym stanął na głowie żeby to wyjać jak najszybciej, tak aby właściciel nigdy sie nie dowiedział ze jestem łachmaniarzem. Sa inne warsztaty, sa inni ludzie z branży, zawsze ktoś pomoże wybrnąć szybko.
O taki przykład. Skoro mowicie ze 15 mm to mało: 1.6 hdi, ukręcona świeca, zostal element grzejny świecy w głowicy. Procedura na szybko: za pomoca iglicy ze starego wtrysku piezo (zajeb... twardy pręcik) wbijam końcówke swiecy na tlok, oczywiście wpada do komory spalania w denku, wyciągam wtryskiwacz, maly magnesik o fi 5mm wjeżdża do komory spalania, trochę dziubania i po minucie świeca na wierzu. Całośç roboty to 15 minut, koszty to 10 zl magnes i 2 zl podkładka pod wtrysk...a wy mówicie o ściaganiu głowic i jakis tygodniach..boże
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq