Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Check engine a emulator

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 05.01.2016

Muzyczka, czyli mogę być pewien że jeśli błąd 420 i 430 to wina kata i emulatory 2 sond powinny pomóc? A czy może być tak że "dziurka" w emulatorze może być za duża? Niestety u mnie jest straszny dostęp do drugich sąd i za każdym razem musiał bym rozbierać wydech chcąc powiększyć lub pomniejszyć otwór.


  • 0

#17 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 05.01.2016

Muzyczka a przy pomocy jakiego interfejsu mógłbym wyłączyć tę drugą sondę lambda? 

Odnośnie rozwiercania to jest zależność im gorszy stan katalizatora tym większy otwór wiercimy czy odwrotnie ?


  • 0

#18 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 05.01.2016

Im gorszy stan tym mniejszy otwor. Podlaczam sie pod pierwsza czesc.

Wi@S4 via Taptalk

Użytkownik pawel83waski edytował ten post 20:26, 05.01.2016

  • 0

#19 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 05.01.2016

A co gdybym całkiem zaślepił otwór?To co przeczytałem: "W przypadku zbyt dużej ilości powietrza w spalanej mieszance powstaje mieszanka „uboga”, natomiast zbyt duża ilości paliwa generuje mieszankę bogatą" To czy w obydwu przypadkach pojawi sie check lub błąd w komputerze? Rozumiem że zniszczony katalizator daje zbyt mało powietrza w spalanej mieszance czy tak? Na marginesie klucz potrzebny jest do sondy chodzi mi o rozmiar bo mam zamiar kupić sobie specjalny "sprzęt" do tego.


  • 0

#20 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 05.01.2016

Jak kupisz specjalny do sondy to rozmiarem nie musisz się martwić(22).


  • 0

#21 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:22, 05.01.2016

W obu przypadkach powinien pojawic sie blad ale w kazdym bedzie inny.

Wi@S4 via Taptalk

Użytkownik pawel83waski edytował ten post 23:23, 05.01.2016

  • 0

#22 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:43, 06.01.2016

A co gdybym całkiem zaślepił otwór?To co przeczytałem: "W przypadku zbyt dużej ilości powietrza w spalanej mieszance powstaje mieszanka „uboga”, natomiast zbyt duża ilości paliwa generuje mieszankę bogatą" To czy w obydwu przypadkach pojawi sie check lub błąd w komputerze? Rozumiem że zniszczony katalizator daje zbyt mało powietrza w spalanej mieszance czy tak? Na marginesie klucz potrzebny jest do sondy chodzi mi o rozmiar bo mam zamiar kupić sobie specjalny "sprzęt" do tego.

Koledzy zacznijmy od podstaw: silnik V6 posiada dwa razy po trzy cylindry. Pierwsze sondy odpowiada za stan mieszanki, drugie sondy za stan spalin za katem. Emulator można tylko włożyć w drugą sondę w celu ograniczenia ilości mierzonej ilości spalin.
Jeszcze w komputerze silnika jest zapisany taki parametr jak "czas reakcji sondy", jeśli ten parametr nie będzie się zmieniał wywali checka Więc wielkość otworu , albo będzie dobra i pomoże albo nie ,ponieważ nie wiem co tam siedzi w amerykańskim programie silnika . Jak pracują sondy można odczytać za pomocą np elm327, są wersje na BT i na kabel cena na ebay  od 3 $ lub na allegro 20 zł.

 

Muzyczka a przy pomocy jakiego interfejsu mógłbym wyłączyć tę drugą sondę lambda? 

Taniej wyjdzie Ci kupić nowy katalizator w ASO niż samemu kupić taki interfejs. Ja posiadam www.hondata.com z odpowiednim ecu to koszt 1400 $ . Wstawienie płytki do kompa w PL koszt 3600 zł...


 


  • 0

#23 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:23, 06.01.2016

W pl uzywana hondate k100 mozna kupic za okolo 1.5k a za 600 mozna kupic EMU ale do tego dojdzie jeszcze monataz i strojenie.
Wiecej i konkretnie dowiem sie w piatek bo jade do mojego "tunera" skladac B18T w moim EK. Bedzimy sprawdzac co i jak ogarnac zeby K20 latalo jak trzeba bez kata ;)
Jak widac nikt nie pomoze, tak przez forum, bo kto wie co i jak zrobic, chce zarobic a nie oddawac wiedze za darmo... nawet na forum :/
A wystarczy nie owijac w bawelne i powiedziec: "jest do ogarniecia, ja biore za tu 500" i juz!

Wi@S4 via Taptalk

Użytkownik pawel83waski edytował ten post 10:25, 06.01.2016

  • 0

#24 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:01, 06.01.2016

pawel83waski a w jakim aucie chcesz wyłączyć tą sondę. Na  forum dzielę się wiedzą, ale sam do pewnych rzeczy muszę dochodzić i nikt mi nie podpowiada co i jak. Teraz od jakiegoś czasu bawię się tuningiem samodzielnie (po godzinach) i obecnie wyłączam tylko w silnikach k24, k20 się robi stroi . A wiedza niektórych tunerów jest czasami odwrotnie proporcjonalna do sławy jaką mają ..... Już nie powiem ile wiedzą zwykli ludzie - czasami tyle samo co tunierzy ....
  • 0

#25 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:12, 06.01.2016

Wiem, wiem... ja rozumie ze nikt swojego czasu nie bedzie poswiecal w gratisie.
Ja tez juz kilkanascie lat dlubie w autach i nikt mi nie pomagal, tylko szukanie teorii i sprawdzanie w praktyce, ale w K-serii jestem swiezy ;) Dokladnie K20 w FR-V (pierwsze w PL modzone FR-V).
Wiem jak to jest z tymi tunerami... u mnie tez mialo byc latwo, emulator drugiej sondy i z bani a tu okazuje sie ze blad jest pierwszej sady: "za wysokie napiecie" (Stag jest pod nia wpiety wiec dobrze pokazuje 2.15V) i to na benie :/ Na LPG niezbacznie sie zmniejsza.
Sada pracuje w tzw. "przeciaga" i z tad moze byc ta zawyzona wartosc mimo ze silnik pracuje normalnie.
Tak czy siak druga sade mozna by wylaczyc zeby pozbyc sie dodatkowego problemu.
W piatke bedziemy sprawdzac korekty na mapie benzynowej i temat powinien sie wyjasnic.

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#26 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:27, 06.01.2016

No to rzeczywiście koszt zakupu dla siebie samego za duży. myślałem że da się to ogarnąć tym HDS HIM.

Muzyczka to aby pozbyć się tej drugiej sondy trzeba jeszcze dodatkowo wstawiać płytkę do komputera ?


  • 0

#27 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 06.01.2016

mam elm wersję wi-fi i system na iphone ios, ale nie wiem jakim programem mogę odczytać sądy...Czyli Muzyczka może być tak że u mnie w V6 nic nie da wstawienie emulatorów? Czy po numerze oe sondy można gdzieś zobaczyć jakie ma parametry?


Użytkownik tmaxx88 edytował ten post 13:56, 06.01.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq