Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
III

Nie chce rozwijać prędkości maksymalnej

III Nie chce rozwijać prędkości m

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:56, 09.08.2015

Siema borykam się z problemem, że auto nie chce rozwijać mi prędkości maksymalnej. Do 110 idzie w zadowalającym jak dla mnie tempie potem do 140 coraz wolniej i na tym się kończy tak jak by jakąś blokadę miało z górki minimalnie trochę więcej się rozpędzi +5 km/h. Auto na biegach od 1-3 kręci normalnie ale na 4 biegu kręci do 4 tys i koniec dalej nie chce (skrzynia 4-biegowa automat). Do nie dawna rozpędzenie do 150-160 nie stanowiło problemu szybciej nie jechałem bo nie było takiej potrzeby. Od czasu do czasu zapalał mi się błąd egr i nic poza tym głównie jak korzystałem z tempomatu. Po wstępnych przemyśleniach padło na przestawiony rozrząd, przestawiony zapłon lub zapchany kat albo ten egr szwankuje.

 

Czy ktoś się borykał kiedyś z takim problemem i czy miejsca przyczyny które wymieniłem mogą mieć coś z tym wspólnego ?

 

Pozdro 


Użytkownik adrian13007 edytował ten post 12:37, 11.08.2015

  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:14, 09.08.2015

brak mocy moze miec rozne przyczyny.

zobacz co bylo i jak jest, np. przed i po wymianie rozrzadu.

 

filtry zmienione?

np.: podstawa jak powietrza i paliwa?

 

a tak wogole to masz wtrysk czy gaznik?

 

Automat nie ma nic do tego, moim zdaniem.

 

Jeszcze nigdy nie mialem problemu z brakiem mocy u mojego ca5 (twoja maszyna) z + - 280tys z z wtryskiem i aktulanie  przy 65tys jako ca5 gaznik.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:35, 09.08.2015

Filtr paliwa odpada bo na gazie i benzynie jedzie tak samo. Wymienię filtr powietrza bo w sumie dawno nie był wymieniany chociaż obecny nie wydaje mi się zbyt brudny. Silnik jest na wtrysku

Użytkownik adrian13007 edytował ten post 23:35, 09.08.2015

  • 0

#4 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:58, 10.08.2015

Dzisiaj stawiony nowy filtr k&n trochę się żywszy zrobił szybciej sie zbiera ale dalej osiągnie tą prędkość 140 obroty zatrzymują się w miejscu pedał gazu w podłodze i dalej nie idzie. Na amerykańskim forum polecili mi ustawić TV cable (throttle valve cable) wiesz coś o tym Kardynal ? 


  • 0

#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:12, 10.08.2015

Ile masz km na liczniku?
K&N nie polecam, bo moim zdaniem źle filtruje tzn. gorzej jak filtr papierowy ale na próbę bawełniak może być. c043.gif
 

Throttle valve cable to jest linka przepustnicy. Sensu przestawienia tej linki nie widzę.
Przepustnica jest ustawiona fabrycznie śrubką i sie tam nic nie zmienia.
Zmiana napięcia linki może spowodować przesuniecie linki tym samym przepustnicy i np. podwyższenie wolnych obrotów.

Dedalem gazu otwierasz przepustnice (linka) więc wychodzę z założenia ze przy pełnym gazie jest na max otwarta jak było zawsze.
 

Jak juz napisałem brak mocy może mieć rożne przyczyny.
Bez lpg szukanie błędu jest prostsze.
Teoretycznie badając skład spalin można także rozpoznać czy mieszanka jest ok.
 

Wszystko co ma wpływ na moc silnika może być przyczyna jak np.:
- przestawiony rozrząd
- nieszczelne zawory (kiedy ostatnio sprawdzałeś luz, może sprawdź luz bo masz lpg więc luz sprawdza sie częściej niż w benzyniaku)
- egr (miałeś błąd. ja bym na twoim miejscu zaślepił egr blaszka którą można kupić na ebay)
- zapłon i jego podzespoły jak świece, kable itd. ( może jakiś cylinder źle pali)
- kat albo tłumik (rdza) częściowo przypchany (jak ostro nie jeździsz to kat powinien być ok ale masz lpg co nie jest dla kat optymalne)

- czujnik tp albo map (z manuala)
 

Nie reperuj na ślepo bo zwykle jest to bez potrzeby tylko zastanów sie co było ostatnio zmieniane, naprawiane bo może po zmianie czegoś sie pogorszyło moc silnika.
Napisałeś “Filtr paliwa odpada bo na gazie i benzynie jedzie tak samo” wiec wtryski, pompa paliwa, kiepskie paliwo  i regulator ciśnienia paliwa także raczej odpada.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:46, 10.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:59, 10.08.2015

Jak dorwę brata to wrzucę Ci wideo jak to idzie ale teraz sobie manuala przeczytałem i wychodzi na to, że za wcześnie zmienia biegi. Na pełnej otwartej przepustnicy powinien zmieniać z 3 na 4 przy 146 - 156 km/h u mnie przy tej prędkości juz dawno ma zapiętą 4. Sprawdzaliśmy z kolegą pedał gazu rzeczywiście linka do pedału jest naprężona a do skrzyni ma spory luz i może przez to cały czas myśli, że przepustnica jest przymknięta. 

 

Oczywiście dzięki za rady na pewno posprawdzam to co wymieniłeś :)


  • 0

#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:05, 11.08.2015

skrzynia biegow nie ma moim zdaniem zadnego wplywu na moc silnika i tym samym na osiagniecie predkosci koncowej o ktorej napisales.

jak bieg 4 siedzi i moc silnika jest ok to obrotami silnika osiagasz max predkosc.

jesli twoj silnik ma mniejsza moc jak normalnie to logiczne jest ze skrzynia biegow wrzuca 4 bieg wczesniej.

To jest podobnie jak osiaganie predkosci wrzucania 4 biegu na niepelnym gazie.

na polgazie siedzi 4 bieg juz miedzy 90km/h a 100km/h.

Ze twoj accord nie osiaga max mocy wrzuca 4 bieg pomiedzy 90 a 150, prawdopodobnie przy 120km/h.

 

Ja nigdy nie zmienialem regulacji skrzyni biegow, ani w starym ca5 do + - 280tys km i tym co teraz mam.

Linka sie nie wydluza bo jest ze stali. Jedynie jak pancerz linki sie poluzuje co sie nie zdarza moze sie cos przestawic.

ale naturalnie twoj wozek wiec rob jak uwazasz.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:26, 11.08.2015

Chodzi mi dokładnie o ten luz.

www.3geez.com/forum/how/40885-automatic-transmission-fluid-check-throttle-valve-tv-cable-adjustment.html

 

Wczoraj sprawdzałem na przepustnicy i strasznie luźno było. Na dole nie dałem rady bo ciemno i słaby dostęp może dzisiaj sprawdzę jak będzie ok to znaczy że skrzynia jest ok.

 

Mam też wrażenie, że przy wyższych obrotach trochę za agresywnie biegi zmienia wydaje mi się że trochę płynniej powinny wchodzić.


Użytkownik adrian13007 edytował ten post 11:28, 11.08.2015

  • 0

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:47, 11.08.2015

link nie dziala u mnie.

 

skrzynia automatyczna od ca5 nigdy nie byla za delikatna ale juz zrobiles duzo km wiec powinienes wiedziec.

przy wyzszych obrotach i mocnym przyspieszaniu wrzuca agresywnie bo to gaz powoduje.

jak sie jezdzi spokojnie to wrzuca spokojnie.

 

Jak jest mroz to moja skrzynia przy pierwszym wrzucaniu zgrzyta ze az wstyd ale taka jej natura.

u hondy dawno dawno temu potwierdzili ze tak musi byc a myslalem ze popsuta. ;-)

ja jestem z automatu zadowolony mimo pewnych no powiedzmy to "niedoskonalosci".

 

jak chcesz zeby przyjemniej biegi wchodzily to zmien olej.

jak zmienisz olej i nie bedzie lepiej to znaczy ze tak musi byc. ;-)

ja uzywam olej ATF Dexron D II firmy Ravenol.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:53, 11.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:54, 11.08.2015

No to u mnie jest tak samo jak opisałeś ;) a ile maksymalnie swoim leciałeś ?


  • 0

#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:23, 11.08.2015

kiedys dawno dawno temu jak jeszcze nie szanowalem accorda tego z wtryskiem to z tego co pamietam okolo 180 km/h, moze troche ponad z gorki u niemiaszkow.

 

ten ktorego teraz mam z gaznikiem nie jest taki szybki bo ma okolo 10 PS mniej.

zwykle jezdze nie ponad 130 km/h.

kiedys tam lecialem szybciej ale ile to bylo juz nie pamietam.

max km/h jeszcze nie wyprobowalem, bo to dla mnie juz nie takie wazne. ;-)

 

moze kiedys tam z ciekawosci na krotkim odcinku wyprobuje, bo jak na razie hamulce i zawieszenie jest bardzo dobrym stanie.

wlasnie dostalem przeglad na 2 lata.

jak na razie idzie na autobanie jak po szynach, wiec mozna wprobowac.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:30, 11.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:36, 11.08.2015

No ja podczas wyjazdu na zlot zorientowałem się że coś jest nie tak jak chciałem szybciej polecieć :-( Zwykle jeżdżę przepisowo albo 110 - 120 tak więc nie wiedziałem że przy wyższej prędkości ma muła. Chociaż jeśli dobrze pamiętam z 1-2 lata temu to 150 spokojnie poleciał i miał chęci iść dalej.

 

@edit kręci do 4 tys ale ogólnie dziwna sprawa że idealnie na tych obrotach się zatrzymuje


  • 0

#13 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 11.08.2015

a do ilu możesz kręcić na 2 i 3 biegu?


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:16, 11.08.2015

w moich papierac do accorda ca5 7100 434 z wtryskiem z 116 PS, predkosc max: 185 km/h i tyle + - lecial.

accord ca5 7100 433 z gaznikiem z 103 PS, predkosc max: 172 km/h i sadze ze tyle poleci.

Zobacz w swoich papierach ile masz wpisane.

 

sam silnik jak ktos nie grzeja jak wariat to np. na wakacjach jest bardzo oszczedny.

np. z wtryskiem palil mi 7,2 litra na 100km przy okolo 100 km/h (z tego co pamietam) zaladowany 4 osoby i jeszcze bagznik na dachu.

ten z gaznikiem takze pali w tych granicach, moze minimalnie wiecej z tego co na razie wyczailem.

 

tak wiec to dobre silniki trzeba tylko szanowac.

mi 12 zawrow wystarczy. ;-)

a ile twoj pali? masz rozeznanie z dlugiej trasy?


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 adrian13007

adrian13007
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE-I
  • KM:120
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1989
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:25, 11.08.2015

a do ilu możesz kręcić na 2 i 3 biegu?

Kręci do czerwonego pola jak już się do niego zbliża to zmienia bieg. Postaram się nagrać wideo i przeanalizuje sobie to na spokojnie jak na każdym biegu się zachowuje ;)

 

Rekord to 8,5 l gazu i sporadycznie włączana klima trasa 90-120 km/h trochę terenów zabudowanych. Maksymalnie kalkulować muszę 13 litrów ale zazwyczaj w trasie potrafi zejść niżej.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: III, Nie chce rozwijać prędkości m

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq