Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
III

Remont H22a - kilka pytań

III H22a

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:37, 23.10.2016

Witam ..

Silnik kupiony z małą wadą (słabe cisnienie na dwóch cylindrach )

Na zimnym silniku :  idąc od strony rozrządu ;  16 -  16  -  11.5  -  13,5

 

Zaryzykowałem i się opłacało - do roboty głowica bo zawory nie trzymały

Ale z racji tego ze silnik w środku wyglądał jak by nigdy nikt oleju nie zmieniał (czarny syf i szlam) wszystko rozkręcone i umyte !

 

teraz kilka pytań ;

 

wał w super stanie , panewki też , jednak nie dają mi spokoju główne bo niby są ok ale od strony która dolega do boku zaczynają się łuszczyć !!

 

Spotkał się ktoś z takim czymś kiedyś ??

Ruszać to ?? zmieniać ??

 

czy lepiej zostawić OEM ??

 

Jeśli zmienić to na jakie ?? :zakaz:


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:52, 23.10.2016

Jak panewki się łuszczą to są do wymiany, można kupić zamienniki, główne+korbowodowe kupisz na Jdmshop.pl lub Topendpower.pl, nie oszczędzaj na panewkach i nowych pierścieniach tłokowych bo za chwilę będziesz musiał znowu wyciągać silnik, dwudziestoletnie już H22 aż proszą się o remont !


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:27, 23.10.2016

Jak panewki się łuszczą to są do wymiany, można kupić zamienniki, główne+korbowodowe kupisz na Jdmshop.pl lub Topendpower.pl, nie oszczędzaj na panewkach i nowych pierścieniach tłokowych bo za chwilę będziesz musiał znowu wyciągać silnik, dwudziestoletnie już H22 aż proszą się o remont !

 

Tylko , tyle tego jest ,ze nie wiadomo co wybrać :depresja:

 

Clevite

King RACE

ACL

TAIHO

 

a im wiecej forów przeglądam tym gorzej :zoltek:


  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:24, 24.10.2016

Hej,

 

Co byś nie wybrał to będzie dobrze.

Najważniejsze jest dobre spasowanie i żeby  nie było brudu w kanałach olejowych podczas składania.


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:25, 24.10.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:07, 24.10.2016

Cześć. Skąd kupowaleś h22?
Te słabsze cylindry to od strony rozrządu?
  • 0

#6 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:34, 24.10.2016

Co do panewek to bierz taiho bo cena śmieszna a spokojnie dadzą radę, mówię z własnego doświadczenia. ACL już nie ma, teraz jest King. Kupiłem Kinga ale zmieniłem na taiho bo odpowiadają oem panewką podobno.
  • 0

#7 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:10, 24.10.2016

Cześć. Skąd kupowaleś h22?
Te słabsze cylindry to od strony rozrządu?

Dokładnie nie pamiętam skąd ten Gość był
, ciśnienia słabe od strony skrzyni

 

 

Co do panewek to bierz taiho bo cena śmieszna a spokojnie dadzą radę, mówię z własnego doświadczenia. ACL już nie ma, teraz jest King. Kupiłem Kinga ale zmieniłem na taiho bo odpowiadają oem panewką podobno.

 

 

Dzięki za naświetlenie troche tematu :)

 

Hej,

 

Co byś nie wybrał to będzie dobrze.

Najważniejsze jest dobre spasowanie i żeby  nie było brudu w kanałach olejowych podczas składania.

 

Wszystko umyte , wyczyszczone wiec powinno być ok :zoltek:

Jutro wiozę głowicę do roboty , mostki z wałków rozrządu i z wału na myjkę ultra dzwiękową i powoli zacznę to składać !

 

Dysponuje Ktoś z Was Panowie manualem z jakimiś momentami dokręcania  całego dołu ?? Nie ukrywam ,że pytań bedzie jeszcze sporo bo chciał bym to ogarnąć dobrze żeby to jezdziło jak trzeba :diabel:

 

Co z uszczelką pod głowicę ?? OEM ?? czy można jakis zamiennik zakładać ??


  • 0

#8 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:05, 25.10.2016

Manuala szukaj na forum PTP najlepiej.

UPG możesz zamiennik, nikt ci nie broni ale podzwoń, popytaj i porównaj ceny
  • 0

#9 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:41, 22.11.2016

Panowie kończę powoli składać silnik :

 

- nowe panewki

- pierścienie

- głowica cała zrobiona

- nowe uszczelniacze wałków , wału itp

-wszystko umyte i wyczyszczone

 

Przyszedł czas na rozrząd ( bedzie konwersja na manualny napinacz )

Ale pojawiło się kilka zagadek :)

 

Czy ktoś orientuję sie jakie są róznicę w kolektorach ssacych z h22a a h22a5 ??

Jakie ewentualnie mody można zrobić z ssakiem z H serii ??

 

mam dostęp do jednego jaki i drugiego i nie wiem który zalozyć !

podobne ma się też sprawa z wtryskami , są takie same czy inne ??

 

Pytam bo z h22a mają inne wtyczki niz te z h22A5 - jeśli są takie same zostawiam i jest jeśli inne bede musiał wiązkę przerabiać :(


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:55, 22.11.2016

Ssaki JDM i A5 są praktycznie identyczne a przepustnice mają taką samą średnicę (różnica jest tylko w umiejscowieniu map sensora).

 

Wtryski załóż pod ECU jakie zainstalujesz, jeżeli z JDM'a lub strojony P28 to załóż od H22A, które są niskoomowe i mają większą wydajność od wtrysków A5 (310cc vs 280cc).

 

Jeżeli robisz swap do 4.gen'a to najłatwiej będzie ze ssakiem i ECU H22A, zostawiasz wszystkie zaworki i map sensor z Accord'a, EGR z F-serii też powinien pasować i nie będziesz musiał przerabiać wtyczki EGR'a.

 

A co do kolektora to możesz założyć przepustnicę z H22A7 (po wywierceniu na niej dziury i zamontowaniu śruby regulacyjnej, która da więcej powietrza na wolnych)  i spasować do niej wejście do kolektora, jest mod polegający na usunięciu motyli ale bez strojenia jeszcze pogorszy zbieranie się od dołu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:26, 23.11.2016

Pejot , dzieki wielkie za odpowiedz !

 

Teraz już trochę wiem :)

Ogólnie z wiązka silnika to nie problem bo obecnie w Accordzie mam całą góre z silnika A5 i wiązka jest zrobiona .

o kolektory pytam bo mam LPG (stety albo niestety ) i jednak chciał bym zostawić i jeśli kolektory są podobne to zostawil bym ten z dziurami pod wtryski gazu !


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:25, 23.11.2016

Jeżeli masz dwa kolektory to skompletuj działający zestaw puszka+zaworek podciśnieniowy do obsługi motyli IAB ;-)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:02, 25.11.2016

Jeżeli masz dwa kolektory to skompletuj działający zestaw puszka+zaworek podciśnieniowy do obsługi motyli IAB ;-)

 

Widzę , że ogarniasz mocno H serie więć mam kilka pytań :) 

 

Masz moze wiedze na temat sterowania tymi motylami w kolektorze ??

Który to pin w kostce ECU ??

Mam też zagadkę :

Mam ECU o numerze ; 4W 37820-P13-G01 528-300043

 

co to i z czego ??

Do tej pory na nim smigałem , i tak się zastanawiam czy zostawić to czy kupić coś typowo od H22a ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: III, H22a

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq