Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Klepanie miedzy 2,5-3,5 tys obrotow, 2.2 vtec f22b1. Panewka?

V Stukot Klepotanie F22b1 Vtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:55, 17.12.2015

Panowie mi ostatnio obróciło panewkę. Zrobiłem remont, nowy wał, nowe dwa tłoki, głowica od F20B5 z Vitkiem (wcześniej miałem bez).

Luzy panewek głownych i korbowodowych sprawdzone i mieszczą się w specyfikacji. Sworznie nie miały luzów.

Zawory wyregulowane.

Od samego złożenia silnika mam identyczne stukanie jak na filmie:

Pojawia się ono tylko na wpełni rozgrzanym silniku, na zimnym chodzi pięknie.

Gdy stuka to czuć to na pedale sprzęgła i gazu.

Olej 5W40. Ciśnienie oleju monitorowane od samego remontu i wynosi na rozgrzanym silniku 15psi.

Po 300km jeszcze raz sprawdziłem panewki i są ok.

Już przejechałem ok. 500km i nadal nic się nie zmienia.
Stukanie jest najbardziej słyszalne w przedziale 2,5-3,5k obr. gdy jedzie się ze stałą prędkością na np 2 biegu.

 

Wiem, że te silniki warkoczą ale to jest już przesada... Poprostu jest denerwujące.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:00, 17.12.2015

Trochę małe te ciśnienie 1 bar na jałowych, ja mam 1,5bara też na 5w40

dźwięk stukania jak panewki noi ten przedział obr też się zgadza, ale skoro mówisz że na bank są dobre to hmm


  • 0

#18 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:31, 17.12.2015

Ciśnienie zależy od pasowania panewek. Moje mieszczą się w luźniejszej połowie specyfijnacji więc i ciśnienie mniejsze.

Poza tym minimum (według Manuala) to 10 psi na jałowych a 50 psi na 3000 rpm (ja mam 70 psi).

 

Gdybym nie zaglądał do panewek to był też twierdził, że to one....

Zresztą gdyby to była panewka to ciśnienie by poleciało.

 

Stukanie na takią częstotliwość jakby pochodziło tylko z jednego cylindra. Jak znajdę czas to poodłączam cylindry i sprawdzę który wydaje taki dzwięk.


Użytkownik h1tman edytował ten post 15:34, 17.12.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#19 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:22, 17.12.2015

Też mam w luźniejszej połowie specyfikacji, jak oglądałeś panewki po 300km to wyciągałeś wszystkie? ta powłoka szara nie błyszcząca była coś naruszona?


  • 0

#20 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:39, 18.12.2015

Główne nie miały żadnych śladów.

Korbowodowe mam King Racing i są one pokryte taką czarną warstwą. Na tej warstwie były ślady zużycia.

Wszystkie wyglądały tak:

Załączony plik  panewka.jpg   69,67 KB   4 Ilość pobrań

 

Na środku gdzie akurat odbija się światło ta czarna warstwa jest zdarta po całej szerokości panewki.


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:42, 18.12.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#21 ooRYBAoo

ooRYBAoo
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:>210
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe / Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 18.12.2015

CiviT, to na 100% nie jest wina panewek, miałem takie 2 silniki i panewy w nich były ok, trzeba szukać gdzie indziej


  • 0

-1ST HONDA - ACCORD SEDAN CE8 iES F20Z1  -> SWAP H22  (DONE) @OWN

-2ND HONDA - ACCORD COUPE CG4 iES F20B6 -> SWAP H22  (DONE) @OWN http://www.accordklu...coupe-cg4-ryba/


#22 vinchenzo

vinchenzo
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:149
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:cd5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 18.12.2015

a wie ktoś gdzie dostać i ile kosztują te king racing do silnika F22B1?


  • 0

I love My CD5

CHECK THIS ----> http://www.accordklu...izacja-1-postu/ <---- CHECK THIS


#23 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:02, 18.12.2015

220 PLN

http://jdmshop.eu/pa...er_name=panewki

 

Jednak nie posiadają one otworów do smarowania denek tłoków (ja swoje nawiercałem jak widac na zdjęciu w poprzednim poście).


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:02, 18.12.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#24 vinchenzo

vinchenzo
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:149
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:cd5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 18.12.2015

i one do F22b1 na 1000% będą pasować??


  • 0

I love My CD5

CHECK THIS ----> http://www.accordklu...izacja-1-postu/ <---- CHECK THIS


#25 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:24, 18.12.2015

Tak, nawet na 1001%.

 

tu:

http://www.accordklu...co-robić/page-2

masz wypisane panewki innych firm które również będą pasować.

 

 

Trochę małe te ciśnienie 1 bar na jałowych, ja mam 1,5bara też na 5w40

dźwięk stukania jak panewki noi ten przedział obr też się zgadza, ale skoro mówisz że na bank są dobre to hmm

 

 

Co do małego ciśnienia to przypomniało mi się, że mam poszerzone kanały olejowe na czopach tzw chamfer i to zapewne powoduje, że mam mniejsze ciśnienie oleju.

 


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:15, 24.12.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#26 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 24.12.2015

To klepanie miedzy 2-3tys obrotow to zazwyczaj sa panewki. Sprawdzales korbowodowe i glowne czy rzadna sie nie wyrobila? U mnie klepala pol roku bo byla sienka jak zyletka, a dopiero jak sie obkrecila to stracilem cisnienie oleju. Ale podobny dzwiek moze dawac zle ustawienie walkow balansujacych, badz nadmiernie zuzytu juz tloki ktore maja minimalny luz przez co pojawia sie taki dzwiek :)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  • 0

9ihjy8.jpg


#27 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 24.12.2015

Sprawdź dokładnie kolektor wydechowy. Ostatnio też miałem podobne stuki i znalazłem dziurkę wielkości igły. Póki co smarknięte i cisza. 

 

 

P.S Ktoś wie czy ten kolektor podejdzie do F22B5? http://mtuning.pl/Ko...-02-4cyl,p,2328


  • 0

#28 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:45, 24.12.2015

Tak, panewki sprawdzałem i są wszystkie ok. Luz tłok cylinder raczej też jest ok. Gdyby to był piston slap to wraz ze wzrostem temp stukanie by cichło a u mnie właśnie pojawia się jak silnik się nagrzeje. 

 

Nagrałem film jak to dokładnie słychać:

 

Sprawdź dokładnie kolektor wydechowy. Ostatnio też miałem podobne stuki i znalazłem dziurkę wielkości igły. Póki co smarknięte i cisza. 

 

 

P.S Ktoś wie czy ten kolektor podejdzie do F22B5? http://mtuning.pl/Ko...-02-4cyl,p,2328

 

Tak, ten kolektor z portkami podejdzie do F22B5. 


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#29 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:37, 24.12.2015

Koło zmiennych faz rozrządu ?

 

Póbowałeś wkręcać przy ściągniętym pasku wielorowkowym ?, eliminacja osprzętu.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 13:38, 24.12.2015

  • 0

#30 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 24.12.2015

Koło zmiennych faz rozrządu ?

 

Póbowałeś wkręcać przy ściągniętym pasku wielorowkowym ?, eliminacja osprzętu.

W F22B5 nie ma zmiennych faz rozrządu. 

 

 

 

Miałem taki sam warkot po nagrzaniu przy dziurce w kolektorze. Najpierw cykanie/klekotanie, zwiększając częstotliwość przy wzroście obrotów. Powyżej 4k obrotów to już jednostajne buczenie, doprowadzające do raka uszu...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Stukot, Klepotanie, F22b1, Vtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq