Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Silnik F22B5 - padła panewka. Co robić?

V F22b5panewki

Najlepsza odpowiedź Pejot , 20:58, 10.09.2015

Mógłbyś wrzucić oznaczenie panewek nominalnych do F20B3 / F22B5 (głównych i korbowodowych) które warto wrzucić?

 

Nie ma problemu z wymianą panewek korbowodowych czy głównych bez wyciągania wału (główne wychodzą przy obracaniu wałem).

 

4./5.gen. F20/F22 mają takie same panewki główne (średnica 50mm) ale inne korbowodowe (średnica czopów wału - F20 45mm a F22 48mm tak jak w H22).

 

Główne na wał 50mm/20mm  np:

- Taiho M459H-STD

- ACL Duraglide  5M1937

- Clevite Tri-Metal MS-2012P

 

Korbowodowe 48mm/19,5mm (F22 / H22) np:

- NPR 07030SA

- King Racing CR4033XP

- Clevite Tri-Metal CB-1780P

- ACL Race 4B1912

 

Korbowodowe 45mm/19,5mm (F18 / F20 / B16) np:

- NPR 07009

- ACL Duraglide 4B1946

- Clevite Tri-Metal CB-1353P

- ACL Race 4B1946

 

Jeżeli mamy w planach montaż kompresora lub soft turbo to warto od razu zainwestować w Clevite Tri-metal lub ACL Race.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:19, 10.09.2015

Nie ma problemu z głównymi po stronie sprzęgła? Po zdjęciu stopki idzie wymienić tą panewkę która w bloku siedzi?

Się chyba rozglądnę i przy okazji następnej wizyty u teścia z kanału sobie to zrobię.

 

 

To już może w tym temacie kontynuujmy.

Mógłbyś wrzucić oznaczenie panewek nominalnych do F20B3 / F22B5 (głównych i korbowodowych) które warto wrzucić?

F20B3 ma inne średnice na wale niż F22B5 wiec i panewki będą inne.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8891 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:39, 10.09.2015

Ale poprosiłem o obie, tak, żeby zostało dla innych. Podepnie się posta jako rozwiązany i będzie dla kolejnych gotowiec.

O to mi chodziło tylko.


  • 0

#18 LeXXus_44

LeXXus_44
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 10.09.2015

Gdzie można zawieźć wał do szlifu we Wrocku? Możecie kogoś polecić? Ewentualnie trasa Wrocław - Opole?


  • 0

#19 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:58, 10.09.2015   Najlepsza odpowiedź

Mógłbyś wrzucić oznaczenie panewek nominalnych do F20B3 / F22B5 (głównych i korbowodowych) które warto wrzucić?

 

Nie ma problemu z wymianą panewek korbowodowych czy głównych bez wyciągania wału (główne wychodzą przy obracaniu wałem).

 

4./5.gen. F20/F22 mają takie same panewki główne (średnica 50mm) ale inne korbowodowe (średnica czopów wału - F20 45mm a F22 48mm tak jak w H22).

 

Główne na wał 50mm/20mm  np:

- Taiho M459H-STD

- ACL Duraglide  5M1937

- Clevite Tri-Metal MS-2012P

 

Korbowodowe 48mm/19,5mm (F22 / H22) np:

- NPR 07030SA

- King Racing CR4033XP

- Clevite Tri-Metal CB-1780P

- ACL Race 4B1912

 

Korbowodowe 45mm/19,5mm (F18 / F20 / B16) np:

- NPR 07009

- ACL Duraglide 4B1946

- Clevite Tri-Metal CB-1353P

- ACL Race 4B1946

 

Jeżeli mamy w planach montaż kompresora lub soft turbo to warto od razu zainwestować w Clevite Tri-metal lub ACL Race.


Użytkownik Pejot edytował ten post 14:18, 11.09.2015

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#20 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:53, 11.09.2015

A czy takie korbowodowe podejdą?

 

King Racing Honda CR4033XP

 

bo widzę, że mają szerokość 19,40 mm  zamiast 19,5mm....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#21 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:05, 11.09.2015

A czy takie korbowodowe podejdą?

 

King Racing Honda CR4033XP

 

bo widzę, że mają szerokość 19,40 mm  zamiast 19,5mm....

 

Tak też podejdą i panewki King nawet w wersji standardowej a nie Racing są bdb oraz tanie ale ostatnio trudniej jest je znaleźć w hurtowniach.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#22 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:45, 14.09.2015

Dla pewności po podmianie należałoby sprawdzić ich luz za pomocą paska plastigage (dostępne w IC)


  • 0

#23 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:51, 24.11.2015

Panowie, panewki King Racing CR4033XP nie bardzo się nadają do F22 bo nie mają otworu do natrysku oleju na cylinder....

Nie wiem jak pozostałe z tej listy.

 

Teraz nie wiem czy kupić inne czy nawiercić te co mam.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#24 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:51, 25.11.2015

Podobnie panewki ACL Race dla H22/F22 nie mają dziury tak jak OEM a ludzie zakładają od lat i jest wszystko OK.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#25 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:34, 25.11.2015

H22 mają dysze natryskujące olej na denka tłoków których F22 nie mają....  Ja swoje chyba nawierce bo oryginalne panewki miały otwory.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, F22b5panewki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq