Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czy to koniec sprzęgła??

VII sprzęgło wysprzęglik zmiana biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:51, 09.07.2015

jest takie deliaktne bardzo szarpniecie przy włożeniu pierwszy raz pierwszego biegu 


  • 0

#17 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:54, 09.07.2015

Uruchamiasz silnik i jedziesz na trójce, albo wzywamy lawetę.
Tak samo jak auto zgaśnie na przejeździe wbijasz 2, lub 3 i zjeżdżasz na rozruszniku, a nie biegniesz w stronę pociągu i machasz rękami.
Jak diesel zaciągnie olej i się rozbiegnie, wbijasz 1 zaciągasz ręczny, hamulec w podłogę i puszczasz sprzęgło (zadławiasz silnik) jak masz automat to tylko szmata w dolot powietrza.
Odnośnie sprzęgła można spróbować wyregulować, przedłużyć trzpień pod pedałem.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 1

#18 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:57, 09.07.2015

a ta pierwsza opcja zadziała jak padnie mi sprzegło??


  • 0

#19 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:06, 09.07.2015

Uruchamiasz silnik i jedziesz na trójce, albo wzywamy lawetę.
Tak samo jak auto zgaśnie na przejeździe wbijasz 2, lub 3 i zjeżdżasz na rozruszniku, a nie biegniesz w stronę pociągu i machasz rękami.
Jak diesel zaciągnie olej i się rozbiegnie, wbijasz 1 zaciągasz ręczny, hamulec w podłogę i puszczasz sprzęgło (zadławiasz silnik) jak masz automat to tylko szmata w dolot powietrza.
Odnośnie sprzęgła można spróbować wyregulować, przedłużyć trzpień pod pedałem.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

Nie 1 a 5 jak już.....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#20 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:10, 09.07.2015

Zgoda :) może być 4.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:45, 09.07.2015

Rozrusznik trochę dostaje, poza tym nic wielkiego się nie dzieje.
3 jest na tyle elastyczna że daje duże możliwości poruszania. Jak musisz się zatrzymać spokojnie w większości samochodów wyjmiesz bieg w okolicach tysiąca obrotów, gasisz silnik wbijasz 3 i jedziesz. Oczywiście bez przesady w godzinach szczytu odstawiasz auto i przychodzisz po nie raczej nocną porą. To jest awaryjne wyjście.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:10, 09.07.2015

jasne dzieki za uwag. ogołem byłem juz u 4 mechaniorow dziś i dwóch wydzwoniłem i powiedzieli że mozna z tym jeździć ale  raczej delikatnie nie szaprac nie ruszac z piskiem opon i nie zgrzytac skrzynią. Czyli ogołem normalnie. [pojexdze troszke i zoabczymy.

Koledzy a jakie koszta są z tym sprzegłem??


  • 0

#23 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:11, 09.07.2015

sprzegło ok 700zł robota ok 500zł

tak na marginesie to mi też szarpie jak wrzucam jedynke z luzu, taki lekki ruch auta prawie niewyczuwalny ale to jest chyba normalne... sprzęgło dopiero co wymieniłem...


Użytkownik Talar edytował ten post 19:18, 09.07.2015

  • 0

#24 Orion

Orion
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 09.07.2015

sprzegło ok 700zł robota ok 500zł

tak na marginesie to mi też szarpie jak wrzucam jedynke z luzu, taki lekki ruch auta prawie niewyczuwalny ale to jest chyba normalne... sprzęgło dopiero co wymieniłem...

 

miałem dokładnie te same objawy które macie - szarpanie, zgrzytanie, ciężko pracujące sprzęgło, po wrzuceniu jedynki, jeszcze na wciśniętym sprzęgle delikatny ruch auta, sprzęgło brało przy samej podłodze. I teraz  po kolei - wymiana płynu i odpowietrzenie sprzęgła, wymiana kompletnego sprzęgła plus wymiana oleju w skrzyni. Jak ręką odjął, od wczoraj uczę się nowej pracy sprzęgła - lekko, płynnie, bez jakichkolwiek zgrzytów czy szarpnięć. Dziwnie :-D
O ile tarcza (grubość) była jeszcze w miarę, to sprężyny (tłumiki) w niej latały praktycznie luzem, docisk również nadawał się właściwie tylko do huty, łożysko również. Przy wymianie płyny w układzie sprzęgła przekonałem się, jaki tam może być syf, naprawdę... Koło zamachowe na szczęście było w porządku, nie porysowane.

 

kolego Gwiazdor, sprzęgło w dobrej cenie - pisz do kolegi Wołek - dostałem Aisin`a z wytłoczonymi napisami Honda (OEM, tylko w innym pudełku?) za połowę ceny z ASO po promocjach i rabatach. Olej do skrzyni - kolega Jarusnet, też sporo taniej niż ASO. W ASO możesz sobie kupić nowe podkładki pod korki wlew - spust oleju skrzyni - koszt kilku złotych za szt. Koszt wymiany - to już jest względne. A opinia można z tym jeździć - jasne, można, tylko po co?

 

P.S. jak będziesz zmieniał sprzęgło, pomyśl nad sprawdzeniem i wymianą przy okazji innych elementów w pobliżu - np tulei stabilizatora. Jak coś jeszcze - pisz na priv, nie będziemy robić off-topa.


Użytkownik Orion edytował ten post 20:04, 09.07.2015

  • 0

#25 Swider

Swider
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:50, 04.11.2016

Powiem ci, że miałem podobnie tylko mi dodatkowo ciężko sprzęgło chodziło i skrzynia terkotała jak była zimna albo jak mocno rozgrzana przy włączonej klimatyzacji i poczytałem trochę na temat łożysk w skrzynii i tak naprawdę nie wiem, które z tych rzeczy pomogło bo wymieniłem 6 łożysk w skrzyni dodatkowo przy wyjęciu skrzyni wyjąłem sprzęgło na którym nie było już tarczy wymieniłem sprzęgło dodatkowo oczywiście nowy płyn w sprzęgle i olej w skrzyni i biegi wchodza palcami jak masełko :) i pedał sporo lżej i tyle moge powiedzieć na temat co było u mnie :)

Gdzie regenerowaleś skrzynię? mi się kończy w kupiłem używkę, ale może po wymianie łożysk uda mi się przywrócić swoją do życia.


  • 0

#26 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:25, 04.11.2016

Panowie chodzi mi po glowie pewna mysl, chodzi o skrzynie. Zeby nie uruchamiac auta, gdy ktos ma druga skrzynie, naprawia ta zdjeta, pozniej 1 dzien przerzuca do auta a ta zdjeta odsprzedaje dalej, dla innego uzytkownika po czym sekwencja sie powtarza. Ostatni zostaje z dwiema skrzyniami, wyszlo cos w rodzaju piramidy hehe. Ale wiadomo ze dobrej uzywki to raczej nie kupimy. Wymiana lozysk w skrzyni to nie jest jakies mega skomplikowane, jak sie ma chociaz minimalne zaplecze techniczne. Robilem to kiedys w innym aucie i czarow tam nie ma.


  • 0

#27 seiwek

seiwek
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190/K24a3
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:35, 15.03.2017

esli kogos dopadl taki oto problem to Bede wdzieczny jesli podzieli sie swoimi doswiadczeniami Pacjent to k24a3 a choroba to tzw cwierkanie na jalowym , dobiegajace zpod maski . Ustepuje po leciutkim nacisnieciu sprzegla . Ponadto pedal przy tym nadepnieciu jakby wibrowal pod stopa . Ta przypadlosc wystepuje z przerwami od oklo miesiaca . Pytam aby mechanika celnie maprowadzic ,bo to chyba nieuniknione:/
  • 0

#28 michal81

michal81
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:38, 15.03.2017

Może być łożysko dociskowe.


  • 0

#29 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:54, 09.05.2017

Stawiam na łożysko oporowe, rozbieranie nieuniknione tak czy owak niestety.
  • 0

#30 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:24, 09.05.2017

Jeśli ustępuje po naciśnięciu sprzęgła,to jest to łożysko na wałku zdawczym skrzyni.Gdyby było odwrotnie tzn.po naciśnięciu ćwierkotało,to wtedy jest łożysko oporowe.

Miałem takie przypadki civicach które robiłem.

Można z tym jezdzić do póki sprzęgło nie klęknie,bo przy okazji zrobisz 2 rzeczy na raz.

Albo robisz teraz i przy okazji sprzęgło jak masz już dużo na nim najechane


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło, wysprzęglik, zmiana biegów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq