Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sprezarka sie nie wlacza

VII Sprezarka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#61 Stoowa

Stoowa
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:45, 09.08.2015

miałem dokładnie ten sam problem... niestety skończyło się na wyciąganiu sprężarki.


  • 0

#62 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:51, 09.08.2015

Ktoś podpowie czy dużo roboty z wymiana sprężarki ?
Mam zamiar sie za to zabrać, ale nie wiem ile czasu zarezerwować.
No i mam wrażenie, ze bez kanału bedzie cieżko.
  • 0

#63 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 12:00, 09.08.2015

Troche jest roboty,z kolega z forum wyjmowalismy sprezarke ostatnio,i wymienialismy cewke.

Sciagasz wentylator od klimy(lewy) razem ze zbiorniczkiem wyrownawczym,odkrecasz przewody od sprezarki a potem 4 sruby mocujace sprezarke.oczywiscie w miedzyczasie sciagasz pasek.
dostep od gory spoko,od dolu koszmar-bez kanalu slabo to widze.
ogolnie nam jako amatorom wyjecie sprezarki,wymiana cewki oraz zlozenie zajelo okolo 6h. Po drodze mielismy mala niespodzianke,ktora opisze jak upewnie sie,ze patent zadzialal:-)
  • 0

#64 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:59, 09.08.2015

6 godz. to troche długo,ale z tego co piszesz wynika, ze nie jest to bardzo skomplikowana operacja.
Odejmę ze dwie godz. na wymianę cewki której nie będę robił i godz. na przysłowiowego papieroska.
Myślisz,ze w trzech godz. ogarnę same wyjecie i włożenie sprężarki ?
  • 0

#65 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:24, 09.08.2015

Wymiana cewki, gdy sprezarka jest juz wyjeta to jest najprostsza robota.  Problem jest z 1 sruba bo jest w dosc niedostepnym miejscu i trzeba sie mocno nagimnastykowac zeby to odkrecic. Ogolnie calosc nie jest jakos mega skomplikowana i jezeli sruba mocujaca sprezarke o ktorej mowie nie bedzie Ci bardzo utrudniala to 3h w zupelnosci wystarczy. Oczywiscie mowimy o sytuacji, gdzie nie ma niemilych niespodzianek...


Użytkownik viper505 edytował ten post 17:26, 09.08.2015

  • 0

#66 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:52, 09.08.2015

Jakby viper nie pozwalal mi sie zabierac za rozne klucze,mlotki i inne narzedzia to mysle ze w 3h by sie wyrobil i do tego nic by nie popsul jak ja:-D
  • 0

#67 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:05, 18.08.2015

Sprezarka zmieniona i faktycznie robota nieprzyjemna, ale w 3 godziny dałem radę.
Najgorsze jednak jest to, ze klima jak nie chodziła tak dalej nie chodzi.

Teraz podejrzanym jest czujnik cisnienia, bo przekaźnik, bezpiecznik sprawdzony.
Komputer widzi panel sterowania, natomiast błędów nie wywala.
Włączając panelem klime załączają sie wiatraki, ale sprężarka juz nie.
Gaz oczywiście sprawdzony, szczelność tez.Tu wszystko OK.

Przy braku czynnika, wiatraki nie startują, układ musi byc napełniony.
Wychodzi na to, ze czujnik ciśnieniowy troche jednak działa.

Pytanie czy czujnik zczytuje dane i podaje dalej czy działa na zasadzie załącz/wyłącz ?
  • 0

#68 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:40, 18.08.2015

Bez sprawnego czujnika nie wystartują nawet wiatraki to jest pierwszy warunek uruchomienia klimy a sprężarka znowu nie wystartuje jeżeli nie przewodzi prądu termik sprężarki (podaj 12V z aku na przewód sprężarki czy załączy się sprzęgiełko ?).

 

Pobaw się też AC ON/OFF i sprawdź miernikiem czy przekaźnik dostaje masę z panelu, możesz też załączyć sprężarkę z poziomu puszki to będzie wiadomo czy nie jest uszkodzona wiązka.

 

Tutaj kolega ma podobny problem ale chyba sam nie ogarnia elektryki:

http://www.accordklu...-pracuje/page-3


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#69 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:55, 18.08.2015

Po spięciu na krótko z poziomu przekaźnika, czyli z puchy sprężarka rusza, czyli wiązki sprawne, sprzęgło, termik wychodzi, ze tez.
Panel masę podaje, AC ON/OFF jakos u mnie nie trybi. AUTO/ DUAL i OFF/SZYBA za to juz tak.

Po załączeniu klimy wiatraki ruszają, ale sie nie zatrzymują. Nawet jak spialem kompresor na krótko na około 1min to wiatraki pracowały non stop.
Dlatego obstawiam czujnik cisnienia jako uszkodzony i podający wartość 00 (przy pustym układzie nie pozwala włączyć wiatraków) lub wartość max 99 ( przy pełnym układzie nie pozwala włączyć sprężarki a obniża ciśnienie w układzie chłodząc wiatrakami)

W/g mnie czujnik powinien zczytywac wartość cisnienia i przy odpowiednich wartościach panel załącza lub wyłącza sprężarkę i wiatraki.
Tyle, ze to tylko moja teoria i stad moje pytanie na forum.
  • 0

#70 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:05, 18.08.2015

2-pinowy czujnik w benzyniakach nie podaje wartości ciśnienia (czyli tylko załącz/wyłącz) a w dieslach jest już czujnik 3-pinowy i można sobie sprawdzić ciśnienie z poziomu panelu.

 

Chodziło mi czy na pewno panel daje masę na przekaźnik  jak włączysz klimę i masa znika jak wyłączysz ?

 

Wiatraki i sprężarka pracują tak długo aż parownik nie osiągnie odpowiednio niskiej temperatury, panel sprawdza temperaturę z czujnika przy parowniku.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#71 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:10, 18.08.2015

Jest dokładnie tak jak piszesz.
Masa pojawia sie jak załączam i znika kiedy wyłączam.

Czyli mozna przyjąć, ze czujnik cisnienia jest sprawny.
W takim razie jedynym podejrzanym został czujnik temperatury przy parowniku o ktorym piszesz.

Domyślam sie, ze trzeba go szukać w środku gdzieś pod nogami pasażera.
Jest to ustrojstwo dostępne solo czy trzeba wymieniać razem z parownikiem?
Ktoś podrzuci jakiś schemacik, albo zdjęcie. Jak ten czujnik wyglada ?

Użytkownik nilss edytował ten post 16:12, 18.08.2015

  • 0

#72 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:54, 18.08.2015

Próbowałeś jeszcze podmienić przekaźnik na inny bo masz ich kilka pod maską ?

Jeżeli jest masa i 12V na stykach "załączających" przekaźnik to sprężarka powinna pracować ...

 

Wogóle musisz sobie ściągnąć manuala "Accord ESM" bo trzeba będzie chyba więcej pokombinować.


Użytkownik Pejot edytował ten post 06:49, 19.08.2015

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#73 mushroom

mushroom
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Norwich
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:caravan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 19.08.2015

czujnik cisnienia pokazuje cisnienie w ukladzie, a jesli pokazuje ER to albo nie ma zasilania albo nadaje sie do smietnika, jesli pokazuje 00 to znaczy ze nie ma czynnika....po nabiciu powinien chyba pokazywac 07 co ma odpowiadac 7 bar cisnienia, tak mi tlumaczyl to gosciu ktory naprawial mi klime.


  • 0
nigdy nie mow nigdy...

#74 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:02, 19.08.2015

Pejot przekaznik podmieniony nawet kilkukrotnie.
I to robiłem w ten sposób, ze odpalałem auto, czekałem az sie włączą wiatraki z czujnika wody i wtedy podmieniłem przekaźniki żeby mieć całkowita pewność, ze sa sprawne.Wszystkie trzy sa ok.
Mushroom mozesz mieć racje tylko, ze to potwierdza to co napisał Pejot, ze czujnik cisnienia działa na zasadzie załącz/ wyłącz i nie zczytuje cisnienia na bieżąco.

Dzisiaj jeszcze raz pogrzebie i posprawdzam miernikiem masę( może podam dodatkowa z aku na przekaźnik),bo mam juz teraz niemal całkowita pewność, ze problem leży gdzieś w elektronice. Wszystkie elementy mechaniczne mam sprawne, tylko jakis czujnik blokuje start sprężarki.
  • 0

#75 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:48, 20.08.2015

Przekaźnik musi dostać masę z panelu i mieć 12V z aku to wtedy załączy Ci sprężarkę, która jak pisałeś rusza po ręcznym zwarciu styków w puszce.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Sprezarka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq