Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszkodzony czujnik ABS?

VII 16 17 18 ABS czujnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#46 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:31, 24.09.2015

kontrolka ręcznego włącza się gdy są uszkodzone czujniki, też tak miałem, najpierw padł mi prawy tył i nim zdążyłem go wymienić padł mi też prawy przód, w momencie uszkodzenia tego przedniego zaświeciła się również kontrolka od ręcznego, też sprawdzałem poziom płynu, czy wajcha od ręcznego jest opuszczona itp., stwierdziłem że to już zbyt duża choinka na zegarach no i allegro...najpierw dojechał do mnie czujnik przedni no to go wymieniłem - zgasła kontrolka od ręcznego a za tydzień wymieniłem tył no i w tym momencie pogasły pozostałe 3 kontrolki od VSA, trójkąt itp. 

Teraz się tylko zastanawiam czy ta kontrolka od ręcznego świeci gdy dwa czujniki są uszkodzone czy wtedy gdy któryś przedni, może kiedyś się zmuszę i odłączę sam przód bo trochę łatwiej dostać się do kostek - wystarczy tylko maskę podnieść :P


  • 0

#47 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:55, 24.09.2015

Ciekawe spostrzezenie, jak mialem uwalony czujnik z tylu to lampka recznego nie swiecila. Byc moze tak jest, ze jak uszkodzony jest wiecej niz jeden czujnik to zapala sie lampka recznego. Trzeba to sprawdzic.


  • 0

#48 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:23, 05.05.2016

 A jak z tylu bedziesz wyszarpywal czy rozwiercal czujnik to najpierw odkrec piaste.

 

U mnie w sedanie nie było szans wyszarpać ani wybić czujnika ABS z tyłu, ewidentnie jest zamontowany na kleju.

 

Jeżeli ktoś zabiera się za wymianę czujnika z tyłu to trzeba od razu zarezerwować sobie czas na demontaż hamulców, piasty i rozwiercenie czujnika (wiertło 9mm) ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#49 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 11.05.2016

Według mnie czujnika nie można wyjąć ponieważ 'amelinium' z którego wykonana jest zwrotnica utlenia sie i 'puchnie' wokół nieszczęsnego czujnika. Po rozwierceniu delikwenta, polecam zamontowanie nowego na sylikonie. W przeciwnym razie, możecie mieć wkrótce piaste do wymiany. Podczas wiercenia, chcąc nie chcąc powiększamy średnice otworu. Ponadto nie wiadomo, czy zamienniki z alle-drogo są identyczne i mają dobre uszczelnienie. Po zamontowaniu nowego czujnika będzie luz przez który do wnętrza zwrotnicy dostanie się woda, która zabije łożysko. Wiem co mówie, bo właśnie jestem po wymianie drugiej piasty (stara zdechła kilka miesiący po wymianie czujnika. Nowa SNR wytrzymała od września 2015 do teraz).


  • 0

#50 tobiaszt

tobiaszt
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 17.05.2016

Witam jestem tutaj nowy i mam pytanie,zapalila sie dzisiaj podczas jazdy kontrolka ABS w moim accordzie .Po zatrzymaniu wylaczylem silnik i po nownym odpaleniu zgasla no i jazda przed siebie.Kilka godzin pozniej odpalam auto i znowu sie zapalila.Zrobilem to samo co wczesniej wylaczylem auto i odpalilem jest ok.Kolejna proba azeby upewnic sie,ze jest ok niestety juz caly czas sie pali.No i co teraz? brac sie za wymiane czujnika?tylko pytanie ktory to?jak je sprawdzic,azeby nie wymieniac wszystkich.Czytalem,ze wymiana nie jest,az taka tragiczna,jakies podpowiedzi prosilbym bo za bardzo nie usmiecha mi sie jezdzic po mechanikach bo ostatnio mam zle doswiadczenia jak reanimowalismy ojca auto kazdy mechanik i inne diagnozy poprostu koszmar.Auto oczywiscie Accord 2004 rok 2.0 benzyna sedan.Z gory jestem wdzieczny za pomoc!!!pozdrawiam


  • 0

#51 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:06, 17.05.2016

Troszke wiecej wlasnej inwencji. Poczytaj forum jak zrobic diagnostyke spinaczem. W skrocie napisze ze zwieramy piny 4 i 9 w zlaczu OBD i wlaczamy stacyjke. Mozesz tak zrobic i wstawic filmik z blyskaniem lampki to wspolnie na forum postawimy diagnoze :lol:.


  • 0

#52 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:00, 19.05.2017

Cześć, Mam błąd ABS 14, wcześniej raz wystąpił błąd nr 13. Po skasowaniu, błąd pojawia się po przejechaniu kolejnych 1 - 30km, różnie. 

Wymieniałem przednie sworznie, czy to może być przez brud na tarczy magnetycznej? 

Czy możecie mi potwierdzić, którego czujnika dotyczy mój problem albo dać namiar gdzie znaleźć wykaz błędów ABS? 


  • 0

#53 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:10, 22.05.2017

13 i 14 to błąd przedniego lewego czujnika


  • 0

#54 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:08, 22.05.2017

dzięki. Problem pojawił się po wymianie sworznia - myślicie że wystarczy wyczyścić? (zostało tam trochę smaru litowego na czujniku). Nie wiem czy kupować czujnik czy spróbować wyczyścić. Szkoda to dwa razy rozbierać. 


  • 0

#55 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:47, 24.05.2017

dzięki. Problem pojawił się po wymianie sworznia - myślicie że wystarczy wyczyścić? (zostało tam trochę smaru litowego na czujniku). Nie wiem czy kupować czujnik czy spróbować wyczyścić. Szkoda to dwa razy rozbierać. 

Daj znać czy czyszczenie pomogło czy wymiana. U mnie pojawił się bład 15 (czujnik prawy tył) po ustawieniu geometrii i też nie wiem czy kupować nowy czy próbować czyścić.


  • 0

#56 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:14, 24.05.2017

Więc tak:

wszystko ok do czasu wymiany sworzni, po wymianie, rano wyskakiwał błąd, po jego skasowaniu cały dzień jeżdżenia i błędu nie było

następnie

wykonałem "czyszczenie" polegające na wydmuchaniu i psikaniu WD oraz sprężonym powietrzem w okolice czujnika bez jego rozkręcania. Teraz błąd jest cały czas i nie da się go już skasować. 

Sam już nie wiem czy jest sens próbować rozbierać i czyścić (trzeba odkręcać przegub itd) czy wymienić czujnik na nowy http://allegro.pl/cz...6826498224.html

Ktoś z was ma te tanie czujniki? 


  • 0

#57 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 24.05.2017

I ja się dołączę do pytania. Te czujniki z allegro nie różnią się od ORI? Bo używki widzę że sa na 2 śruby (jak tu: http://allegro.pl/ho...79608928.html),natomiast te tanie z allegro chyba na 1 np.  http://allegro.pl/cz...6659698224.html


Użytkownik bartek87 edytował ten post 20:54, 24.05.2017

  • 0

#58 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:44, 24.05.2017

Czyjniki NTY są OK, działają jak OEM. Znam 2 osoby co smigaja na takich.

Przód na 2 śruby, tył na 1 mocowanie.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 16:45, 24.05.2017

  • 0

#59 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 24.05.2017

Potwierdzam, ostatnio wymieniłem prawy przód, NTY działa bez problemu.


  • 0

#60 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:02, 24.05.2017

To zamawiam NTY. Wahałem się pomiędzy NTY (~50zł) a firmą ABS (~95zł).

Dzięki za konkretne odpowiedzi. 

 

PS - może się zdarzyć że uszkodzi się "impulsator" - to coś magnetyczne co jest przy łożysku ? Trochę tam WD naleciało...


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:07, 24.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 16, 17, 18, ABS, czujnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq