Akurat moment dokrecania tych srub jest okreslony w instrukcji. I da sie tez to urwac kluczem dynamometrycznym. Urwalem to wiem. Co wiecej klucz to nie chinczyk...
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#31
Napisano 15:56, 19.01.2017
#33
Napisano 16:18, 19.01.2017
Nie zgodze sie, ze jest to proste. Po to ktos policzyl moment dokrecania, zeby ta sruba to wytrzymala.
#34
Napisano 16:34, 19.01.2017
#35
Napisano 17:19, 19.01.2017
jeśli śruba (lub gwint wewnętrzny w tym co się ją wkręca) jest przeciągnięty to wiadomo że dynamometryk może zerwać takie połączenie, a że ręcznie można takie coś dokręcić to inna sprawa, tylko czy to jest profesjonalnie zrobione? w każdym razie jest to zrobione nie tak jak zalecił producent, może używacie nie takich kluczy jak trzeba, do malutkich śrub są dynamometryki np. 6-25Nm, a jak ktoś próbuje dokręcać śrube 20Nm kluczem 20-200Nm to wiadomo że taki klucz może nie być na tyle dokładny aby to dokręcić, i może w tym momencie narażę się komuś ale wszystkie problemy z połączeniami gwintowanymi są spowodowane nieużywaniem kluczy dynamometrycznych, każdy mechanik może mieć zły dzień i czasami zdarzy mu się za mocno coś dociągnąć nawet nieświadomie, a o amatorach to nawet nie wspomnę bo 99% przekręconych gwintów to ich sprawka.
#36
Napisano 07:46, 20.01.2017
Wystarczy zerknac na srube i juz wiadomo jak ja dokrecac. W VII jest kapturkowa nakretka, wiec kazde1/10 obrotu za duzo albo i 1/100 to przeciagniecie tej sruby i nakretki. W VI jest na srubie gwint i potem taki powiedzmy kolnierz. Sruba dokreca sie do momentu jak spotyka sie kolnierz z glowica i koniec. I znow kazda proba mocniejszego dokrecenia konczy sie przeciagnieciem albo zerwaniem gwintu.
Porobie wam zdjecia chyba
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#37
Napisano 08:17, 20.01.2017
Przecież to czuć .....nawet nie wpadłbym na to aby klucz dynam. brać do tego .
Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:19, 20.01.2017
#38
Napisano 10:03, 20.01.2017
Czy czuc czy nie czuc, nie ma to znaczenia. Jezeli jest okreslony moment maksymalny jaki jest dopuszczalny dla tego polaczenia, sruba powinna to wytrzymac.
#39
Napisano 10:11, 20.01.2017
#41
Napisano 11:15, 20.01.2017
nie zapominajmy że pod pokrywą zaworów jest uszczelka która chroni przed wyciekaniem oleju z silnika, więc aż się prosi aby to mocniej dociągnąć aby nic nie ciekło, a dokręcając dynamometrykiem robimy to bezstresowo i czekamy na charakterystyczny odgłos klucza mówiący nam że dokręciliśmy pokrywę tak samo jak robot japońskiej fabryce, ale z jednym się muszę zgodzić, jesli ktos parę razy dokręcił ta śrube dynamometrykiem to już ma takie wyczucie że nie musi go używać, zgodzę się również że śruby w zależności od wielkości mają standardowe momenty dokręcania, aczkolwiek czasami może się to różnic z tym co zaleca producent danego auta.
Użytkownik Maxell edytował ten post 11:16, 20.01.2017
#42
Napisano 12:14, 20.01.2017
A może tak naprawdę te śruby po iluś dokręceniach (nawet kluczem dynamometrycznym) po prostu mają się zerwać i ASO jest zadowolone
Śruby zbieżności tył VI i VII generacja
#43
Napisano 12:39, 20.01.2017
Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:01, 20.01.2017
#44
Napisano 08:52, 22.06.2017
a po co do tego klucz dynamometryczny?
tyle razy pisałem, śruby pokrywy zaworów dokręca się do poczucia oporu i absolutnie koniec dokręcania - robi się to ręka małą grzechotką lub kluczem - dosłownie muska- czujesz że opór i koniec
klucz dynamometryczny się nie nadaje do tego
Seth, mam prośbę. Jak znajdziesz czas to dopisz do manuala z regulacji luzów zaworowych accorda VII, żeby kręcić małą grzechotką przy dokręcaniu pokrywy. Najlepiej jakby to wpisać drukowanymi, czerwono i na samym początku. Przyznam, że nie czytałem całego manuala tylko do momentu regulacji na pierwszym cylindrze no a reszta według ESM. Na piątej szpilce zerwałem dynamometrycznym ustawionym na 10Nm Szkoda, że nie zabrałem się za dokręcanie pokrywy od przeczytania tematu "wymiana zerwanych szpilek pokrywy" Kręciłbym grzechotką jak zalecasz.
PS. Ktoś z okolic Jastrzębia-Zdroju / Śląsk ma szpilkę na sprzedaż od zaraz?
Użytkownik tomko edytował ten post 08:53, 22.06.2017
#45
Napisano 22:58, 23.10.2017
Yh Wszystko szło dobrze, urwałem jedną... przy dokręcaniu ! Fail!
1. Odkrecając je nie czułem wielkiego oporu
2. Polecam metode na minimalny opór na małej grzechotce, bo te czopy pod spodem oszukują
Teraz z innej beczki. Urwalem sam łeb gwintu, nakrętka wchodzi ale metalowa podkładka mnie blokuje. Docisnąć to od góry i jakos dokręcić ? Nie wiem jak wygląda procedura wymiany szpili. Od biedy mogę przykręcić samą srubkę bez podkładki, ale nie wiem czy przejdzie:)
Btw. To była operacja regulacji luzów zaworowych i nie spodziewałem się, że padnę na etapie składania.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych