Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#91 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:37, 14.05.2010

Istnieje mozliwosc ze cos sie dotrze i nie bedzie pykac?

Nie ma takiej możliwości to niestety jest wada fabryczna i wielu już o tym się przekonało.Mechanicy z ASO mówią,że nawet po wymianie elementów na nowe to i tak z biegiem czasu będzie "pykać".Ja jakoś mam nasmarowane gęstym smarem i nic nie pyka,a czynność tą profilaktycznie wykonuję co 2 miesiące.
  • 0

#92 orfik11

orfik11
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 15.05.2010

Również przerabiałem problem "pykania" sprzęgła. Poddałem go czyszczeniu i smarowaniu, dodatkowo wymienili mi tulejki. Minęło prawie 10 miesięcy. Jest zdecydowanie lepiej, w zasadzie nie pyka, jednak czasami mam wrażenie, że skrzypi. Czynności wykonałem w ASO i powiem, że odradzali mi szczególne zabiegi czy wręcz wymianę. Po prostu stwierdzili, że i tak problemy wrócą. Taka ponoć uroda Accorda VII. Podkreślano jednak, że w żaden sposób nie wpływa to na bezpieczeństwo a jedynie na doznania akustyczne w czasie jazdy. Przestałem się więc tym przejmować.
  • 0
Honda Accord 2004- Hondiczka nr. 3
Serdecznie wszystkim dziękuję za przesłane życzenia, bardzo mi miło. Dziękuję.

#93 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 15.05.2010

Ja dzis sobie to wszytko ogladalem jak to wyglada... W razie czego to smar nalezy wlozyc w ten cylinderek do ktorego wchodzi tloczek ,ktory znjaduje sie prawie na sciance tak?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#94 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:55, 16.05.2010

tak?

Tak i na tłoczek też-on wchodzi do środka.
  • 0

#95 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:11, 18.05.2010

Witam po raz kolejny.

Jak niektórzy może pamiętają swego czasu zrobiłem dokładny opis moich przejść ze skrzypieniem sprzęgła a w zasadzie skrzypienia na styku główka popychacza i panewka tłoka. Cóż po wielu próbach, eksperymentach, smarowaniach itp itd niestety skapitulowałem. Moja kapitulacja polegała na kupieniu nowego tłoczka pompy i popychacza w sumie 280 zeta + 60 zeta na litr porządnego płynu DOT4. Okazuje się że tłoczek jest z plastiku bardzo twardego a sama panewka dodatkowo jest bardzo śliska więc szybciej wyrabia się główka popychacza niż panewka. No ale z czasem i ona musi się wyrobić i przestaje być idelnie gładka i śliska. Myślę że problem polega na tym że fabrycznie te dwa elementy współpracują na sucho bez uszczelnienia smarem i kurz oraz pył działają jak papier scierny. Mówiłem również że promień krzywizny obu elementów jest inny więc nie współpracują całą powierzchnią. Przed zamontowaniem nowego tłoczka na panewce starego tłoczka z wykorzystaniem drobnego papieru ściernego i wiertarki dotarłem główkę starego popychacza do promienia krzywizny panewki. Wykorzystując papier 1500 główka błyszczała jak lustro. Chyba nie muszę tłumaczyć jak to zrobiłem wystarczy pomyśleć. Całość zmontowałem i dodałem trochę smaru wysokoobciążeniowego dla uszczelnienia styku tych elementów oraz odpowietrzyłem układ sprzęgła. Przed włóżeniem tłoczka do pompy warto przesmarować gumowe uszczelki płynem, którym zalejemy pompę.
Na razie jest cisza i sprzęgło lżej chodzi. Za jakiś czas rozbiorę całość (z ciekawości) aby sprawdzić jak wyrabia się styk tych elementów, wyczyścić i przesmarować. Nabrałem wprawy w rozbieraniu, składaniu i odpowietrzaniu układu. ;-)

Panowie nie kupujcie całej pompy bo to bez sensu. W całym tym ustrojstwie nie wyrabia się obudowa pompy tylko panewka tłoka i główka popychacza więc wystarczy kupić tylko te dwa elementy.

A i jeszcze jedno. Jak wymieniłem płyn to okazało sie że po 80 tyś przebiegu był on bardzo mętny więc warto się zastanowić czy aby nie należałoby np co 50 tyś wymienić cały płyn. To dosłownie 30 minut pracy 2 osób, kawałek wężyka na odpowietrznik i najlepiej płaski oczkowy klucz nr 8.

No to na razie tyle. Odezwę się jak znowu zacznie skrzypieć.
Pozdrawiam! I niech V-TEC będzie z Wami :B

PS. 3 rzeczy które mnie wkurzają w moim accordeonie to skrzypiące sprzęgło (wydałem na nie 300 zeta), problemy z siłownikami od centralnego w przednich drzwiach (wymiana również droga) oraz w upalne dni skrzypiące ograniczniki otwierania tylnych drzwi (przednie nie skrzypią!!!). Więcej grzechów nie pamiętam.
  • 0

#96 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:25, 24.05.2010

No i niestety mnie też ostatnio dopadło to skrzypienie pedału sprzęgła. Czy ktoś może próbował zamontować zamiennik tej firmy z linków poniżej (firma ASHIKA)?
http://archiwumalleg...-802085868.html
http://db.ashika.it/...FR-403&fr=17126
Znalazłem też w necie, że importerem tej firmy jest spółka:
http://www.hipol.pl/pl/kontakt/
Cena zapewne dużo niższa niż w ASO, ciekawe jak z jakością.

[ Dodano: 2010-05-25, 09:04 ]
Zapytałem o cenę w tej firmie hipol i dostałem odpowiedź: 184.92 pln brutto detal za całą pompę, to taniej niż w ASO główka i panewka, które się w pompie zużywają, więc może warto wypróbować wymieniając całą pompę na ten zamiennik, niż bawić się w rozkręcanie starej.
  • 0

andref


#97 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:32, 31.05.2010

Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła. Przy jego wciskaniu prawie na koncu słysze dwa takie "pstrykniecia" jakby coś przeskakiwalo. Dzieje sie tak tylko wtedy kiedy jest sucho na mokrej nawierzchni tego efektu nie ma. Te przeskakiwanie na maxa denerwuje bo wystepuje na każdym biegu.Proze o pomoc:(
  • 0

#98 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:30, 31.05.2010

Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła. Przy jego wciskaniu prawie na koncu słysze dwa takie "pstrykniecia" jakby coś przeskakiwalo. Dzieje sie tak tylko wtedy kiedy jest sucho na mokrej nawierzchni tego efektu nie ma. Te przeskakiwanie na maxa denerwuje bo wystepuje na każdym biegu.Proze o pomoc:(



Taki niestety urok VII gen. Kazdy tak ma. Pomaga jedynie wpuszczenie gestego smaru w tloczek w sprzeglo. Zanurkujesz pod kierownica, nacisniesz lekko sprzeglo i naladujesz troche smaru i powinno pomoc.
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#99 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:40, 31.05.2010

dzieki za szybka odpowiedz tak zrobie:)Pozdrawiam
  • 0

#100 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:50, 01.06.2010

Dotyczy to też VI? Mam to samo, ale nie zawsze "pstryka". Nie denerwuje mnie to, ale jesli to objawy jakiejś usterki, to wolałbym wiedzieć.
  • 0

#101 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:29, 01.06.2010

Dotyczy to też VI? Mam to samo, ale nie zawsze "pstryka". Nie denerwuje mnie to, ale jesli to objawy jakiejś usterki, to wolałbym wiedzieć.


W VI chyba tez mialem podobny problem. Nie pamietam dokladnie bo to bylo 3 lata temu. Moze zajrzec i popryskac czyms. Nie wiem czy dobrze pamietam ale tam jest chyba jakas sprezyna ktora moze pstrykac (ale jaj sobie nie dam podciac:))
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#102 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 01.06.2010

Dzięki za informację, skoro nie ma pośpiechu, to prysnę, jak uporam się z ważniejszymi rzeczami.
  • 0

#103 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 08.06.2010

czy takie kilkukrotne smarowanie tego tloczka oraz wpuszczanie smaru przez otwor do srodka nie zaowocuje w przyszlosci jakas przykra niespodzianka?
czytam i widze jak niektorzy pisza ze powtarzaja zabieg smarowania co jakis czas, ale przeciez smarujac tak co troche, bedzie chyba za duzo tego smaru w pewnym momencie? czy zbyt duza ilosc smaru moze miec jakis negatywny wplyw na ten tloczek?
dzieki za info

[ Dodano: 2010-06-09, 21:19 ]
hmm albo nikt nie wie albo jak narazie nikt nie mial zadnych przykrych efektow nadmiernego smarowania :kox:
  • 0

#104 Wiker

Wiker
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 25.06.2010

Przeczytałem cały wątek ale niestety nie znalazłem podobnego problemu.
Otóż u mnie podczas deszczowej pogody skrzypi. Słychać to w komorze silnika z okolic łapy miedzy wysprzęglikiem a łożyskiem sprzęgła. Pedał stopniowo staje się chropowaty, a skrzypienie przechodzi w zgrzytanie. Bardzo ciężko wtedy ruszyć płynnie. Oczywiście podczas suchych dni problem nie występuje. Dodam że podczas wymiany sprzęgła wymieniłem wysprzęglik oraz pompę i oczywiście świeżutki płyn. Ma ktoś może pomysł co to może być? resztę mojego problemu ze sprzęgłem opisze w dziale "sprzęgł".
  • 0

#105 superplus2

superplus2
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:58, 17.07.2010

Ja mam zrobione 150tys. km i pedał sprzegła mi nie stuka ale skrzypi .Dzisiaj się dokładnie wsłuchałem i wydaje mi się ze to jest odgłos naciąganej spręzyny .Być może jak ktoś wymienia tłoczek lub inne elementy pompę demontuje sprężynę odbijającą pedał sprzęgła i po ponownym jej montażu skrzypienie ustaje (sprężyna umyta w innym położeniu zamontowana ) A potem po jakimś czasie skrzypienie powraca . Może ktoś próbował czy skrzypi bez zamontowanej sprężyny .
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq