XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#61
Napisano 22:37, 26.02.2015
#62
Napisano 07:37, 27.02.2015
W K20A6 też daje się silikon, po ok 1 cm2. Tak piszą w ESM. Po zdjęciu pokrywy zaworów w czterech rogach. Tubka silikonu wystarczy na milion kilometrów.
Po Waszych i moich wpisach wychodzi że realnie 3 tys. zł rocznie (akurat na wyjazd do Chorwacji:)) można zaoszczędzić przy przebiegach ok. 20 tys/rok. I widać że spalanie benzyny jest znaczące a wszelkie twierdzenia typu: pali 11 LPG a benzyny nie liczę to oszukiwanie samego siebie.
w moich obliczeniach wyszło, że jeżdząc ok 3 tys km miesiecznie itankujac 11 litrow PB bo tyle mi mniej wiecej schodzi mi w okresie zimowym spalm w zaokragleniu 0,4l/100 , w okresie letnim to ta wartosc jeszcze spada przynajmniej o polowe bez dwoch zdan moment przelaczenia motoru na LPG w cieple dni jest bardzo ale to bardzo szybki ...
reasumujac skoro 0,4 litra czyli 2 zł to drastyczne podniesienie kosztow uzywania lpg to ja nie wiem procentowo moze i tak bo to 10% ceny przejechania 100km niemniej kwotowo na pewno nie zabija "modelu biznesowo-oszczednosciowego"
reasumujac przy moim stylu jezdzenia (szybkim, srednio szybkim w trasie - ekspresówka, oraz normalnym/wolnym w miescie: Warszawa/Katowice) 100 km przy tych cenach Lpg i PB i sredniej spalania z ostatniego przelotu kosztuje mnie aktualnie 20 zł (wliczajac 11l lpg/100 oraz 0,4l PB/100 ),
zobaczymy jak ceny beda ksztaltowac sie na przestrzeni kolejnych miesiecy ale poki co nie mozna narzekac jest dobrze ...
Użytkownik lakatus edytował ten post 07:59, 27.02.2015
#63
Napisano 09:36, 27.02.2015
reasumując zawsze nikomu nie ubliżając wychodzę z jednego być może tylko dla mnie właściwego myślenia. Nie masz na bat to nie kupuj konia. Ja nie kupiłem 6L s class tylko 2L honde bo na to mnie było stać, gdyby nie było mnie stać na benzyne nawet do 2L to kupił bym punto1.0 w czterech furtkach.
#64
Napisano 09:48, 27.02.2015
reasumując zawsze nikomu nie ubliżając wychodzę z jednego być może tylko dla mnie właściwego myślenia. Nie masz na bat to nie kupuj konia. Ja nie kupiłem 6L s class tylko 2L honde bo na to mnie było stać, gdyby nie było mnie stać na benzyne nawet do 2L to kupił bym punto1.0 w czterech furtkach.
rob co uwazasz Twoja kasa Ty ja zarabiasz jesli chcesz poruszyc kwestie wstydu, gorszego samopoczucia,uczucia bycia gorszym z powodu jezdzenia na gazie to chyba nikt tego objawu tutaj nie ma. Stac mnie by bylo rowniez jezdzic na benzynie nie zmniejszajac ilosci przejechanych km , ale po co mam placic 30%,40% czy ile to tam wychdzoi wiecej ? Po prostu kazdy kalkuluje a ja swoja kazda wydana zlotowke zastanawiam sie jak wydac bo to ze dzis mam lepiej nie znaczy ze nie bede mial gorzej wiec wole te pieniadze chodzby odkladac ...
wczesniej jezdzilem Fabia 1.9TDi ktora nota bene jkezdzi dalej w rodzinie majac 300 tys przelotu i praktycznie nie wyamga inwestowania...niemniej uwazam ze przejscie na Acco i zagazowanie w obliczu trasy jaka pokonuje dosc czesto bylo super posunieciem i nie zaluje zalozonej instalacji zaluje ze poczatkowo tyle zwlekalem z jej zalozeniem ....
autem trase Warszawa-Katowice pokonuje zauwazalnie szybciej, jestem mniej zmeczony a jazda jest bardziej przyjemna i komfortowa. i robie to o zgrozo taniej/w tych samych kosztach jak Fabia 1.9TDI jezdzac przy tym szybciej bardziej dynamicznie
Użytkownik lakatus edytował ten post 09:50, 27.02.2015
#65
Napisano 10:06, 27.02.2015
Dzięki za tabelkę.
Brakuje jeszcze dodatkowych kosztów zw. z LPG, razem to chyba około 340zł.
Razem wychodzi (w Twoim przypadku), że po roku jazdy przy 20 000km jesteś w plecy 580zł (340zł wyżej i nadwyższka kosztu instalacji nad 'zaoszczędzoną' kasą z paliwa).
W kolejnym roku możesz wyjść na plus, pod warunkiem, że się nic nie zepsuje
Zauważyłem też, że wszyscy wpisujecie bardzo niskie ceny gazu.. Tutaj niestety jest wszędzie ponad 2zł, może też dlatego Wasze rachunki wyglądają lepiej...
Aha, jeszcze jest taka sprawa psychologiczna.
Jak jeździsz na LPG to musisz robić duże przebiegi, inaczej będzie to mniej opłacalne. Więc jeździsz więcej, a więcej km, to efektywnie więcej wydanej kasy.
Jak jeździ na PB, każdy km mniej to oszczędność Więc jeździsz mniej-wydajesz mniej.
To jak kupowanie hurtowo w promocji w markecie.
Chcesz 1 sztukę za 1zł, ale płacisz powiedzmy 4zł za 5sztuk.
Kiedy wydajesz mniej?
total roczny przebieg km 20000
PB LPG
cena [PLN] 4,5 1,8
spalanie litr/100km 9 10,5 + 1,5 litra benzyny na 100 km (chociaż wg mnie powinno być max 1 litr)
koszt przejechania 100 km 40,5 25,65
roczny koszt paliwa PLN 8100 5130
koszt przeglądu PLN 100 160
filtry + świece raz w roku 150
Total koszt PLN 8200 5440
Zaoszczędzone pieniądze w roku PLN 2760
"Koszt instalacji ~ 3000 PLN"
Użytkownik bogdann edytował ten post 10:10, 27.02.2015
#66
Napisano 10:18, 27.02.2015
rob co uwazasz Twoja kasa Ty ja zarabiasz jesli chcesz poruszyc kwestie wstydu, gorszego samopoczucia,uczucia bycia gorszym z powodu jezdzenia na gazie to chyba nikt tego objawu tutaj nie ma. Stac mnie by bylo rowniez jezdzic na benzynie nie zmniejszajac ilosci przejechanych km , ale po co mam placic 30%,40% czy ile to tam wychdzoi wiecej ? Po prostu kazdy kalkuluje a ja swoja kazda wydana zlotowke zastanawiam sie jak wydac bo to ze dzis mam lepiej nie znaczy ze nie bede mial gorzej wiec wole te pieniadze chodzby odkladac ...
wczesniej jezdzilem Fabia 1.9TDi ktora nota bene jkezdzi dalej w rodzinie majac 300 tys przelotu i praktycznie nie wyamga inwestowania...niemniej uwazam ze przejscie na Acco i zagazowanie w obliczu trasy jaka pokonuje dosc czesto bylo super posunieciem i nie zaluje zalozonej instalacji zaluje ze poczatkowo tyle zwlekalem z jej zalozeniem ....
autem trase Warszawa-Katowice pokonuje zauwazalnie szybciej, jestem mniej zmeczony a jazda jest bardziej przyjemna i komfortowa. i robie to o zgrozo taniej/w tych samych kosztach jak Fabia 1.9TDI jezdzac przy tym szybciej bardziej dynamicznie
dlatego napisałem że ta teza może być z mojego błędnego myślenia
#67
Napisano 10:20, 27.02.2015
#68
Napisano 10:25, 27.02.2015
dlatego napisałem że ta teza może być z mojego błędnego myślenia
Nie no nikt nie jest w bledzie tak trzeba stwierdzic, kazdy robi co uwaza za stosowne i wydaje swoje pieniadze jak chce niemniej ja wiedzialem ze bede jezdzil duzo w trasie i stad takie posuniecie ze bedzie zalozony gaz, a ze auto trafilo sie z takim silnikiem i je odziedziczylem to musialem jakos zapanowac nad kosztami ktore nagle w kwesti paliwa drastycznie przyrosly....(mowie o momencie kiedy zaczalem faktycznie jezdzic i tankowac na codzien)
PS. W Warszawie Gaz dwa dni temu na Statoil 1,78 wiec to juz chyba ogolny trend ...
Użytkownik lakatus edytował ten post 10:26, 27.02.2015
#69
Napisano 10:34, 27.02.2015
Rozmowa do niczego nie prowadzi ... Zwolennicy etyliny , będą bronić swojego jak Częstochowy, a fani LPG nie odpuszczą. Zasadą jest :
- jeśli silnik źle znosi LPG nie montuj.
- jeśli robisz duże przebiegi kup auto z takim silnikiem , który dobrze toleruje LPG.
- jeśli jeździsz wokół komina, śmigaj na PB a szukając oszczędności polecam auto z małym silnikiem . Szerokim łukiem omijać downsizing.
- pamiętaj , że do zagazowania nadają się Tylko i Wyłącznie sprawne silniki. Jakikolwiek błąd / niedomaganie na LPG doprowadzi do łez, ruiny finansowej i ..... narzekania , że gaz jest do bani.
- Jeśli nie robisz 50 tys km rocznie zapomnij również o silniku diesla (cdi , tdi , hpi etc) Zwłaszcza używany doprowadzi do ruiny i łez. Nie ma 10 letnich diesli kombi z przebiegiem 150 tys a handlarz nie jest przyjacielem i instytucją dobroczynną.
- na koniec co najważniejsze ... każdy jest właścicielem swego auta i nic nikomu do tego na czym śmiga
Pozdrawiam ... Bardzo serdecznie pozdrawiam
Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne
stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI
#70
Napisano 12:09, 27.02.2015
Przede wszystkim dziękuję bardzo Wszystkim ,którzy napisali, nie sądziłem że moja rozterka wywoła aż takie zainteresowanie.
We wszystkich artykułach o Hondzie którą jeżdżę przeczytałem ,że te silniki nie lubią gazowania i nie powinny być gazowane,
Tymczasem widzę jak wiele ludzi to robi i nie żałuje, stąd moje pytanie i wątpliwości.
Ja robię rocznie około 10 tys km więc według Waszych kalkulacji nie powinienem instalować LPG.
#71
Napisano 12:24, 27.02.2015
nie sądziłem że moja rozterka wywoła aż takie zainteresowanie
Bo to odwieczny temat do picia piany. Podobnie jak 'diesel czy benzyna' oraz 'BMW czy Honda'
#72
Napisano 12:29, 27.02.2015
Co do gazu to prawda jest taka,jak ktoś dużo jeździ to często gazuje,albo jak chce mieć mocny samochód i go nie stać na benzyne to też gazuje.Ogólnie samochody z lpg są w gorszym stanie niż te bez gazu!I wiem z doświadczenie ze silnik z lpg z czasem traci moc, miałem przedtem civica w gazie,i znajomy ma też civica w gazie i sam mi mówił że już tak nie idzie jak kiedyś.
#73
Napisano 13:18, 27.02.2015
#74
Napisano 13:47, 27.02.2015
Nikt tu nie poruszył, czy może jest zależność między numerem gena Acco a "wpływem" LPG na kondycję silnika.
Może starsze geny, gdzie spasowanie silnika jest "luźniejsze" lepiej znoszą gaz.
A może jest odwrotnie ?. Piszę oczywiście o instalacji na 100% sprawnej i dbanej
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#75
Napisano 15:41, 27.02.2015
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak prądu w niektórych podzespołachNapisany przez Krejzol , 14 May 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Dokładka type sNapisany przez Karol321 , 12 May 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Grzałki sond lambda grzeją cały czas?Napisany przez szymek152 , 10 May 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wymiana tylnego lewego kierunkowskazu/stopu w błotniku sedanaNapisany przez PanJan , 08 May 2024 VII, kierunkowskaz, stop wymiana |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 Apr 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych