Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

gazować czy nie gazować

VII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
80 odpowiedzi w tym temacie

#61 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:37, 26.02.2015

Uszczelki wcale nie trzeba wymieniać dopóki nie cieknie ;) wystarczy ją dobrze obejrzeć i jeśli jest cała to może spokojnie zostać ;) a silikon jest zalecany, nawet w ESM jest odpowiednia instrukcja z ilustracją w których miejscach nalezy go nałożyć ;) przy czym zaleca się jedynie małe punkty a mietek ze zdzichem zwykle lecą uszczelkę dookoła i to najlepiej z obu stron :)
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#62 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:37, 27.02.2015

W K20A6  też daje się silikon,  po ok 1 cm2. Tak piszą w ESM. Po zdjęciu pokrywy zaworów w czterech rogach. Tubka silikonu wystarczy na milion kilometrów.

Po Waszych i moich wpisach wychodzi że realnie 3 tys. zł rocznie (akurat na wyjazd do Chorwacji:)) można zaoszczędzić przy przebiegach ok. 20 tys/rok. I widać że spalanie benzyny jest znaczące a wszelkie twierdzenia typu: pali 11 LPG a benzyny nie liczę to oszukiwanie samego siebie.

w moich obliczeniach wyszło, że jeżdząc ok 3 tys km miesiecznie itankujac 11 litrow PB bo tyle mi mniej wiecej schodzi mi w okresie zimowym spalm w zaokragleniu 0,4l/100 , w okresie letnim to ta wartosc jeszcze spada przynajmniej o polowe bez dwoch zdan moment przelaczenia motoru na LPG w cieple dni jest bardzo ale to bardzo szybki ...

reasumujac skoro 0,4 litra czyli 2 zł to drastyczne podniesienie kosztow uzywania lpg to ja nie wiem :) procentowo moze i tak bo to 10% ceny przejechania 100km niemniej kwotowo na pewno nie zabija "modelu biznesowo-oszczednosciowego"


reasumujac przy moim stylu jezdzenia (szybkim, srednio szybkim w trasie - ekspresówka, oraz normalnym/wolnym w miescie: Warszawa/Katowice) 100 km przy tych cenach Lpg i PB  i sredniej spalania z ostatniego przelotu kosztuje mnie aktualnie 20 zł (wliczajac 11l lpg/100 oraz 0,4l PB/100 ), 


zobaczymy jak ceny beda ksztaltowac sie na przestrzeni kolejnych miesiecy ale poki co nie mozna narzekac jest dobrze ...


Użytkownik lakatus edytował ten post 07:59, 27.02.2015

  • 1

#63 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:36, 27.02.2015

reasumując zawsze nikomu nie ubliżając wychodzę z jednego być może tylko dla mnie właściwego myślenia. Nie masz na bat to nie kupuj konia. Ja nie kupiłem 6L s class tylko 2L honde bo na to mnie było stać, gdyby nie było mnie stać na benzyne nawet do 2L to kupił bym punto1.0 w czterech furtkach. 


  • 0

#64 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:48, 27.02.2015

reasumując zawsze nikomu nie ubliżając wychodzę z jednego być może tylko dla mnie właściwego myślenia. Nie masz na bat to nie kupuj konia. Ja nie kupiłem 6L s class tylko 2L honde bo na to mnie było stać, gdyby nie było mnie stać na benzyne nawet do 2L to kupił bym punto1.0 w czterech furtkach. 

rob co uwazasz Twoja kasa Ty ja zarabiasz :) jesli chcesz poruszyc kwestie wstydu, gorszego samopoczucia,uczucia bycia gorszym z powodu  jezdzenia na gazie to chyba nikt tego objawu tutaj nie ma. Stac mnie by bylo rowniez jezdzic  na benzynie nie zmniejszajac ilosci przejechanych km , ale po co mam placic 30%,40% czy ile to tam wychdzoi wiecej ? Po prostu kazdy kalkuluje a ja swoja kazda wydana zlotowke zastanawiam sie jak wydac bo to ze dzis mam lepiej nie znaczy ze nie bede mial gorzej wiec wole te pieniadze chodzby odkladac ...


wczesniej jezdzilem Fabia 1.9TDi ktora nota bene jkezdzi dalej  w rodzinie majac 300 tys przelotu i praktycznie nie wyamga inwestowania...niemniej uwazam ze przejscie na Acco i zagazowanie w obliczu trasy jaka pokonuje dosc czesto bylo super posunieciem i nie zaluje zalozonej instalacji zaluje ze poczatkowo tyle zwlekalem z jej zalozeniem ....


autem trase Warszawa-Katowice pokonuje zauwazalnie szybciej, jestem mniej zmeczony a jazda jest bardziej przyjemna i komfortowa. i robie to o zgrozo taniej/w tych samych kosztach jak  Fabia 1.9TDI jezdzac przy tym szybciej bardziej dynamicznie


Użytkownik lakatus edytował ten post 09:50, 27.02.2015

  • 1

#65 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:06, 27.02.2015

Dzięki za tabelkę.

 

Brakuje jeszcze dodatkowych kosztów zw. z LPG, razem to chyba około 340zł.

Razem wychodzi (w Twoim przypadku), że po roku jazdy przy 20 000km jesteś w plecy 580zł (340zł wyżej i nadwyższka kosztu instalacji nad 'zaoszczędzoną' kasą z paliwa).

 

W kolejnym roku możesz wyjść na plus, pod warunkiem, że się nic nie zepsuje :)

 

Zauważyłem też, że wszyscy wpisujecie bardzo niskie ceny gazu.. Tutaj niestety jest wszędzie ponad 2zł, może też dlatego Wasze rachunki wyglądają lepiej...

 

 

Aha, jeszcze jest taka sprawa psychologiczna.

Jak jeździsz na LPG to musisz robić duże przebiegi, inaczej będzie to mniej opłacalne. Więc jeździsz więcej, a więcej km, to efektywnie więcej wydanej kasy.

Jak jeździ na PB, każdy km mniej to oszczędność ;) Więc jeździsz mniej-wydajesz mniej.

 

To jak kupowanie hurtowo w promocji w markecie.

Chcesz 1 sztukę za 1zł, ale płacisz powiedzmy 4zł za 5sztuk.

Kiedy wydajesz mniej? :)

 

total roczny przebieg km             20000                   

                                                     PB             LPG      

cena [PLN]                                        4,5            1,8         

spalanie litr/100km                            9             10,5  + 1,5  litra benzyny na 100 km (chociaż wg mnie powinno być max 1 litr)

koszt przejechania 100 km              40,5          25,65    

roczny koszt paliwa PLN                  8100     5130     

koszt przeglądu PLN                          100       160 

filtry + świece raz w roku                                 150

Total koszt PLN                                8200     5440     

 

Zaoszczędzone pieniądze w roku PLN   2760                    

  "Koszt instalacji ~ 3000 PLN"


Użytkownik bogdann edytował ten post 10:10, 27.02.2015

  • 0

#66 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:18, 27.02.2015

rob co uwazasz Twoja kasa Ty ja zarabiasz :) jesli chcesz poruszyc kwestie wstydu, gorszego samopoczucia,uczucia bycia gorszym z powodu  jezdzenia na gazie to chyba nikt tego objawu tutaj nie ma. Stac mnie by bylo rowniez jezdzic  na benzynie nie zmniejszajac ilosci przejechanych km , ale po co mam placic 30%,40% czy ile to tam wychdzoi wiecej ? Po prostu kazdy kalkuluje a ja swoja kazda wydana zlotowke zastanawiam sie jak wydac bo to ze dzis mam lepiej nie znaczy ze nie bede mial gorzej wiec wole te pieniadze chodzby odkladac ...


wczesniej jezdzilem Fabia 1.9TDi ktora nota bene jkezdzi dalej  w rodzinie majac 300 tys przelotu i praktycznie nie wyamga inwestowania...niemniej uwazam ze przejscie na Acco i zagazowanie w obliczu trasy jaka pokonuje dosc czesto bylo super posunieciem i nie zaluje zalozonej instalacji zaluje ze poczatkowo tyle zwlekalem z jej zalozeniem ....


autem trase Warszawa-Katowice pokonuje zauwazalnie szybciej, jestem mniej zmeczony a jazda jest bardziej przyjemna i komfortowa. i robie to o zgrozo taniej/w tych samych kosztach jak  Fabia 1.9TDI jezdzac przy tym szybciej bardziej dynamicznie

dlatego napisałem że ta teza może być z mojego błędnego myślenia :D 


  • 0

#67 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:20, 27.02.2015

To nie jest tak że jak masz lpg to musisz jeździć więcej, lecz że jak masz lpg to chcesz i możesz jeździć więcej, bo nie odczuwasz tego tak w miesięcznym budżecie. Gdybym miał tylko Pb to jeździłbym mniej bo by mi było szkoda kasy na wypady. Jak jeździsz mniej to też mniej wydajesz na części eksploatacyjne z racji niższych przebiegów, ale to błędne koło.
  • 0

#68 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:25, 27.02.2015

dlatego napisałem że ta teza może być z mojego błędnego myślenia :D

Nie no nikt nie jest w bledzie tak trzeba stwierdzic, kazdy robi co uwaza za stosowne i wydaje swoje pieniadze jak chce niemniej ja wiedzialem ze bede jezdzil duzo w trasie i stad takie posuniecie ze bedzie zalozony  gaz, a ze auto trafilo sie z takim silnikiem i je odziedziczylem to musialem jakos zapanowac nad kosztami ktore nagle w kwesti paliwa drastycznie przyrosly....(mowie o momencie kiedy zaczalem faktycznie jezdzic i tankowac na codzien)

 

PS. W Warszawie Gaz dwa dni temu na Statoil 1,78 wiec to juz chyba ogolny trend ...


Użytkownik lakatus edytował ten post 10:26, 27.02.2015

  • 0

#69 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:34, 27.02.2015

Rozmowa do niczego nie prowadzi ... Zwolennicy etyliny , będą bronić swojego jak Częstochowy, a fani LPG nie odpuszczą. Zasadą jest :

- jeśli silnik źle znosi LPG nie montuj.

- jeśli robisz duże przebiegi kup auto z takim silnikiem , który dobrze toleruje LPG.

- jeśli jeździsz wokół komina, śmigaj na PB a szukając oszczędności polecam auto z małym silnikiem . Szerokim łukiem omijać downsizing.

- pamiętaj , że do zagazowania nadają się Tylko i Wyłącznie sprawne silniki. Jakikolwiek błąd / niedomaganie na LPG doprowadzi do łez, ruiny finansowej i ..... narzekania , że gaz jest do bani.

- Jeśli nie robisz 50 tys km rocznie zapomnij również o silniku diesla (cdi , tdi , hpi etc) Zwłaszcza używany doprowadzi do ruiny i łez. Nie ma 10 letnich diesli kombi z przebiegiem 150 tys a handlarz nie jest przyjacielem i instytucją dobroczynną.

- na koniec co najważniejsze ... każdy jest właścicielem swego auta i nic nikomu do tego na czym śmiga :D

 

Pozdrawiam ... Bardzo serdecznie pozdrawiam :D


  • 1

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#70 Wasyl4691

Wasyl4691
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 27.02.2015

Przede wszystkim dziękuję bardzo Wszystkim ,którzy napisali, nie sądziłem że moja rozterka wywoła aż  takie zainteresowanie.

We wszystkich artykułach o Hondzie którą jeżdżę przeczytałem ,że  te silniki nie lubią gazowania i nie powinny być gazowane,

Tymczasem widzę jak wiele ludzi to robi i nie żałuje, stąd moje pytanie i wątpliwości.

Ja robię rocznie około 10 tys km więc według Waszych kalkulacji nie powinienem instalować LPG.


  • 0

#71 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1,036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 12:24, 27.02.2015

nie sądziłem że moja rozterka wywoła aż  takie zainteresowanie

 

Bo to odwieczny temat do picia piany. Podobnie jak 'diesel czy benzyna' oraz 'BMW czy Honda' :)


  • 0

#72 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:29, 27.02.2015

Co do gazu to prawda jest taka,jak ktoś dużo jeździ to często gazuje,albo jak chce mieć mocny samochód i go nie stać na benzyne to też gazuje.Ogólnie samochody z lpg są w gorszym stanie niż te bez gazu!I wiem z doświadczenie ze silnik z lpg z czasem traci moc, miałem przedtem civica w gazie,i znajomy ma też civica w gazie i sam mi mówił że już tak nie idzie jak kiedyś.


  • 0

#73 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:18, 27.02.2015

A serwisowany według zasad? Silnik z wiekiem będzie minimalnie tracił na mocy, zarówno na gazie jak i benzynie, jednak jeśli robisz wszystko na czas, w sposób opisany w manualu to ten spadek jest minimalny. O ile mówimy o dobrze dobranej instalacji sekwencyjnej, bo na starych instalacjach spadek mocy juz na starcie jest znaczny i takie instalacje niszczą silnik, ale też po bardzo dużym przebiegu-w mojej instalacja założona niemal 12 lat temu, najprostsza, regulowane na śrubę, bez jakiejkolwiek zmiany mieszanki czy czegokolwiek i dopiero teraz zaczyna odzywać się jeden zawór, czyli potrzeba było około 400tys km żeby JEDEN zawór się wypalił i to jeszcze nie do końca... To sam sobie odpowiedz jak te silniki znoszą gaz
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#74 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:47, 27.02.2015

Nikt tu nie poruszył, czy może jest zależność między numerem gena Acco a "wpływem" LPG na kondycję silnika.

Może starsze geny, gdzie spasowanie silnika jest "luźniejsze" lepiej znoszą gaz.

A może jest odwrotnie ?. Piszę oczywiście o instalacji na 100% sprawnej i dbanej


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#75 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:41, 27.02.2015

Koledzy, jak nikt nie ma czegoś do dodania to nie pisać. Śmieci usuwam. Nie odpowiadać na tego posta.
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq