Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

gazować czy nie gazować

VII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
80 odpowiedzi w tym temacie

#31 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:18, 25.02.2015

Trochę źle to liczysz... Chociaż przy tym przebiegu zwróci się sporo dopiero w okolicy 4 lat, więc zależy czy chcesz auto mieć dłużej oraz czy przypadkiem nie wzrosną Ci przebiegi... Chociaż ja mam inny przypadek bo acco zrobiło ze mną i głównie z ojcem niemal 400 tys od założenia gazu wiec oszczędność przeogromna i nawet jakby miała iść głowica do remontu to i tak będzie na plus
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#32 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:42, 26.02.2015

moja poprzednia CL7 (czyli ten sam silnik co Twój - Wasyl4691) na gazie zrobiła około 200 tyś (gaz zamontowany przy 40 tys) instalacja BRC sequent 24, w tym czasie wymiana wtrysków BRC - MTM po 120 tyś od założenia instalacji (producent daje gwarancję poprawnej pracy na 100 tyś), po 150 tyś wymiana/regeneracja parownika. łączne koszta 1k zł. przy regeneracji przy wymianie jakieś 1,3k, silnik bez żadnych lubryfikacji itp. działa jak trzeba, regularna regulacja zaworów, wymiana filtrów + strojenie i wszystko śmiga jak należy :)

 

z ciekawości zrobiłem sobie obliczenia jak to u mnie wygląda... i wniosek mój jest taki, że na zwrot instalacji potrzeba jakieś 25 tyś km przy spalaniu pb w okolicy 10 litrów (wiadomo, czym większe tym szybciej się zwraca), więc pytanie czy użytkownik zrobi te 25 tyś km zanim go sprzeda ;) jeśli nie albo zrobi trochę więcej to nie ma to sensu :) bo oszczędność 1k zł biorąc pod uwagę czas zwrotu nie ma sensu moim zdaniem...


  • 0

so Have a nice day :)


#33 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:14, 26.02.2015

O właśnie, dzięki za wyjaśnienia. Wg mnie nie wygląda to tak różowo jak większość przedstawia, czyli: "płacisz dwa razy mniej", bo wychodzi na to, że przy 6000km przez cały czas płacisz więcej. A przy 20 000 km rocznie zaoszczędzasz tylko 10%.

 

Tak, jak napisałeś, większośc gratów lpg jest do wymiany po około 100k km, a to kolejny dodatkowy koszt. Z tym, że 100k km to tylko 5 lat, przy podanym przebiegu.

 

Najlepiej faktycznie siąść z arkuszem i samemu policzyć to dla własnego przypadku, ale niech mi nikt nie mówi, że ZAWSZE się to opłaca i ZYSKUJĘ 50%, bo to nie jest prawda :)


  • 0

#34 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:22, 26.02.2015

Założyć gaz i zapomnieć. Od tego czasu jeździsz już oszczędnie, na stacji jak tankujesz to już tez nie boli!


Wysłane z Nokia 5110
  • 0

#35 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:03, 26.02.2015

gaz... jedyny wniosek jest taki, że jeżeli robisz dużo km w roku to po roku placisz za jazde 30% mniej niż bez instalacji... mogę to tak uprościć


  • 0

#36 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:30, 26.02.2015

Danielo, Talar - przeczytajcie dokładnie wyliczenia (no chyba, że są błędne - chętnie to zweryfikuję i poprawię).

 

Nie jest to nigdy 30%! Tylko max 10% i to przy konkretnych założeniach - 20k km rocznie i bez dodatkowych napraw instalacji.

 

Cena na stacji ani koszt całego baku nie ma znaczenia.

 

Wg mnie opłaca się to dopiero (i jest w ogóle sens o tym mysleć), gdy robimy > 25k km rocznie, większość w trasie, mało w mieście, a instalacja jest dobrze założona i bezawaryjna.

 

W przeciwnych przypadkach, czyli dla około 80% osób, które znam - nie jest to opłacalne.


  • 0

#37 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:39, 26.02.2015

nie wiem ile zaoszczedzilem jezdzac na gazie (niecaly rok od instalacji i 30 tys km 95% trasa ), ale przy cenie 1,7 zł w Katowicach na Lukoil/Statoil geba mi sie raduje ze tak tanio tankuje 


Użytkownik lakatus edytował ten post 14:40, 26.02.2015

  • 0

#38 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:54, 26.02.2015

Podlicz dokładnie wszystkie koszty (w tym zwiększone spalania i odpalanie na PB) i zobacz, czy faktycznie wychodzi tak tanio ;)

 

Gęba też się śmieje tym, co kupili diesle i mówią, ile to ma momentu i jak szybko jeździ ;)


  • 0

#39 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:25, 26.02.2015

Ja robie w wiekszosci trasy wiec PB95 duzo nie idzie. W ostatni miesiac zatankowalem PB95 za kwote 40 zł i jeszcze mam w baku...

ponadto w tym roku zima wyjatkowo łągodna a latem to PB95 w ciepłe dni schodzi na prawde bardzo pomału ...


gaz zakłądame dlatego, że wiedziałem że auto będzie jeździć a szanuje swoje zarobione  pieniądze wiec po co przeplacac..przy cenie gazu w Katowicach 1,7 zł i zalaniu pełnego baku kosztuje mnie to 72 zł przejade na tym 350 km szybkim tempem lub troche wolniej i dystans ok 390 km...srenie spalanie 12l/100 koszt 100km to jakies 21 zł. Jeźdząc diesel za 21 zl kupie 5 litrów gnojówki i może uda mi sie jadac 100km/h przejechać równoważny dystans 100 km. 


  • 0

#40 Winniczek

Winniczek
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:38, 26.02.2015

Ja w tym miesiącu juz trzeci zbiornik gazu zalałem w sumie 120L x 1,70 =204+za 50zł Pb98 co daje 254zł. Za benzynę zapłaciłbym 540zł (120x4,50) I gdzie tu jest te 10% oszczędności, a dodam, że robię poniżej 1000km miesięcznie. A najbliższe wydatki na gazownię to wiosenny przegląd za 100zł i 60zł badania techniczne w listopadzie. I nie wiem dlaczego bogdann piszesz, że ma być większość jazdy w trasie skoro większe oszczędności mamy im większe spalanie.
Lumia 920
  • 0

#41 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 26.02.2015

Dorzucę swoje pisiont groszy do dyskusji bo widze że robi się ciekawie.

Przejeżdżam rocznie dokładnie 20 tys. km. a w tym czasie:

dokładam 60 zł więcej na przegląd w dowodzie,  180 zł na jeden duży i jeden mały przegląd instalacji (wymiana fiiltrów, strojenie itp.).

Świece wymieniam standardowo co 40 tys. bo nie widze sensu częściej - to nie Polonez na mieszalnikowej instalce.

Zawory reguluje sam - cena 5  zł. (2 Tyskie)

Koszt i zużycie benzyny wyliczyłem dokładnie na podstawie tankowań  z jakiś 2 lat  i wynosi  0.45 L na 100 km, czyli do każdego kosztu przejechania 100 km na LPG dorzucamy obecnie jakieś  2.2 zł. za jazde na benzynie. Co daje przy spalaniu 11.5 l LPG i 0.45 l benzyny koszt. ok. 23 zł/100km. Przy jeździe na benzynie -  wyjdzie ponad 40 zł.

Gaz obecnie tankuje po 1.66.

Jakbym nie liczył mi się opłaca i to bardzo ale do przebiegów  rocznych na poziomie 6 tys. km tyłka bym sobie nie zawracał bo nie odrobisz.


Ja w tym miesiącu juz trzeci zbiornik gazu zalałem w sumie 120L x 1,70 =204+za 50zł Pb98 co daje 254zł. Za benzynę zapłaciłbym 540zł (120x4,50)

Jeśli na 120 l LPG przejedziesz tyle samo co na 120 l benzyny to radze sprawdzić skład mieszanki bo coś za bogato tam nie ma :diabelgrin:


  • 0

#42 Winniczek

Winniczek
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:11, 26.02.2015

To tak w przybliżeniu wyliczyłem, wiadomo że gazu spali trochę więcej, ale ten litr na 100km jakiejś diametralnej różnicy w oszczędnościach mi nie robi
Lumia 920
  • 0

#43 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 26.02.2015

Pali 20 - 30 % więcej, to nie jest mało, po części dlatego że tak musi być a po części że na LPG człowiek się nie szczypie i jeździ dynamiczniej.


  • 0

#44 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:29, 26.02.2015

 na LPG człowiek się nie szczypie i jeździ dynamiczniej.

 

Ta zależność mnie zawsze rozkładała na łopatki. Jeżdzę chwilowo 1.4 na benzyne i nie przekraczam 90 km/h. Hondą nie schodziłem poniżej 140 a i tak taniej. :D


  • 0

#45 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:09, 26.02.2015

Z moich obliczeń przy obecnych cenach PB i LPG w Rzeszowie wychodzi że na 20 000 km rocznie oszczędzamy 2900 zł w ciągu roku tj. koszt instalacji. Czyli po roku praktycznie już tylko zarabiamy


Użytkownik pawel84j edytował ten post 20:10, 26.02.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq