Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Normy emisji spalin w generacjach accorda

all_gen katalizator spaliny

Najlepsza odpowiedź niemcu , 10:26, 21.12.2023

Po rozmowie z urzędnikami i licznymi telefonami przedstawiam na ten moment działającą metodę co do zmiany błędnej normy emisji spalin przypisanej w systemie.

 

1. Uzyskanie odpisu świadectwa homologacji - jeżeli ktoś ma to punkt 2, jeśli nie - składamy wniosek o wystawienie takowego na adres honda.pl@honda-eu.com wpisując numer VIN, dalej już pójdzie.

2. Wysyłamy maila na adres uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl ze skanem dokumentu i danymi pojazdu podając opcjonalnie swój numer telefonu.

3. Czekamy na zmianę danych.

 

Można kontaktować się bezpośrednio z człowiekiem odpowiedzialnym za bazę CEPIK pod numerem 734117664. Uzyskałem również informację, że pracują nad usprawnieniem urzędów, aby na podstawie tego konkretnego dokumentu możliwa była zmiana danych normy - co aktualnie odmawiają ze względu na brak jasnej informacji o normie (są natomiast wartości, ale urzędnicy są nieogarnięci). Można próbować walczyć o swoje w urzędzie - ale to dla chętnych i walecznych :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#91 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:44, 14.11.2024

Cześć,

długo czekaliście na odpowiedź z Hondy? Wysłałem emaila na honda.pl@honda-eu.com prawie miesiąc temu i cisza. Zero odpowiedzi. Brak nawet jakiegoś autorespondera, że przyjęli emaila i proszę czekać czy coś.

01. lipca wysłałem zapytanie (honda.pl@honda-eu.com) ,03.lipca dostałem odpowiedź, wypełniłem wniosek i odesłałem. 10.lipca potwierdzili otrzymanie wniosku i po kilku dniach przyszło pocztą.


  • 0

#92 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1678 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 70
Wzorowa

Napisano 13:42, 14.11.2024

u mnie też bardzo szybko to ogarnęli, dosłownie kilka dni trwało


  • 0

#93 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:44, 14.11.2024

U mnie również w przeciągu tygodnia ogarnięte wszystko.


  • 0

#94 Marcinbrally

Marcinbrally
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 15.11.2024

Aha. Dzięki za info. Napiszę do nich z innego emaila. Może mój onetowy trafił do spamu.


  • 0

#95 Marcinbrally

Marcinbrally
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 21.01.2025

Aha. Dzięki za info. Napiszę do nich z innego emaila. Może mój onetowy trafił do spamu.

Napisałem z innego emaila i dostałem odpowiedź na drugi dzień. Napisali mi, że mój samochód jest z Niemiec i mam wypełnić formularz z podanego (niemieckiego) linka. Formularz otwiera się po niemiecku... Ktoś miał podobnie?


  • 0

#96 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:56, 22.01.2025

Sprowadzane samochody, z tego co się orientuję, mają briefy, które w teorii powinny wystarczyć do zmiany danych w bazie CEPIK. Ja osobiście nie miałem takiej sytuacji.
  • 0

#97 Justi

Justi
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S type
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:S type
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 04.02.2025

Witam wszystkich,
Świadectwo przyszło bardzo sprawnie, dziękuję za wszelkie informacje umieszczone tutaj. Rozumiem,że prośbę o korektę można kierować mailowo, nie trzeba się naciągać w urzedzie?
  • 0

#98 Justi

Justi
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S type
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:S type
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 04.02.2025


Właśnie dostałem odpowiedź z uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl dla przedlifta:


Treść maila jaką wysłałem + certyfikat zgodności, może komuś pomoże:


Podane przez Ciebie normy w treści maila odnoszą się do k24a3? Sorki za może głupie pytanie, ale chcę napisać raz a dobrze maila z szansą na powodzenie. Niestety dla przedliftow w certyfikacie nie ma jasnej informacji, co też pisaliście wcześniej.
Pozdrawiam
  • 0

#99 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:23, 04.02.2025

Podane przez Ciebie normy w treści maila odnoszą się do k24a3? Sorki za może głupie pytanie, ale chcę napisać raz a dobrze maila z szansą na powodzenie. Niestety dla przedliftow w certyfikacie nie ma jasnej informacji, co też pisaliście wcześniej.
Pozdrawiam

Po pierwsze edytuj post, a nie pisz podst pod postem.

Dwa. Ja zadzwoniłem gdzie trzeba, wysłałem prostego maila bez żadnych kombinacji opisywanych tutaj i normalnie wszystko przeszło. Nie mają podstaw do odrzucenia czegoś, co się należy!


  • 0

#100 Marcinbrally

Marcinbrally
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 10.02.2025

Sprowadzane samochody, z tego co się orientuję, mają briefy, które w teorii powinny wystarczyć do zmiany danych w bazie CEPIK. Ja osobiście nie miałem takiej sytuacji.

Briefy były ale zabrał je urząd przy rejestracji. Ostatecznie zdecydowałem się nie posłuchać odpowiedzi z emaila i wypełniłem formularz na polskiej stronie. Przyszedł email, żeby wypełnić jeszcze papierowy formularz, podpisać i odesłać skan. Tak też zrobiłem. Oryginał świadectwa zgodności nie był jednak wystawiany dla mojego samochodu, więc nie musiałem nic płacić. Dostałem odpowiedź, że wysyłają dokument. Po ok 4 dniach dotarł. Teraz trzeba zgłosić do CEPIKa :)


  • 0

#101 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:01, 13.02.2025

Zgłoś w taki sposób, jaki podałem, bo niestety urzędasy różnie podchodzą do jasnego braku informacji o normie na świadectwie homologacji.
  • 0

#102 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 195 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:36, 13.03.2025

Dzień dobry. Chciałbym się podzielić innym sposobem na zmianę kwalifikacji spalin , w moim przypadku miałem w cepiku Euro 3 a wiadomo że według danych producenta jest Euro 4.

 

1. Zadzwoniłem do osoby która jest pracownikiem Cepik i określiłem problem.  Tel  734117664

2. Jesli mamy świadectwo homologacji to proszą o wysłanie na ich adres email uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl

3. Jesli nie mamy (dupikat kosztuje $$$) wystarczy wykonać zapytanie do Honda Poland czy nasze auto spełnia klasyfikację Euro 4  (podać VIN i najlepiej skan dowodu rejestracyjnego)  na adres email honda.pl@honda-eu.com

4.Kiedy otrzymamy oficjalnego emaila , należy go przesłać z odpowiednim opisem sytuacji na uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl

5. Czekamy na informację zwrotną od system Cepik ( około miesiąca )

6. Zmiany w systemie mogą potwać do 2 miesiecy > tak było w moim przypadku

 

Jesli admin uzna za stosowne mozna to oznaczyć jako kolejne rozwiązanie :-)


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, katalizator, spaliny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq