Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Normy emisji spalin w generacjach accorda

all_gen katalizator spaliny

Najlepsza odpowiedź niemcu , 10:26, 21.12.2023

Po rozmowie z urzędnikami i licznymi telefonami przedstawiam na ten moment działającą metodę co do zmiany błędnej normy emisji spalin przypisanej w systemie.

 

1. Uzyskanie odpisu świadectwa homologacji - jeżeli ktoś ma to punkt 2, jeśli nie - składamy wniosek o wystawienie takowego na adres honda.pl@honda-eu.com wpisując numer VIN, dalej już pójdzie.

2. Wysyłamy maila na adres uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl ze skanem dokumentu i danymi pojazdu podając opcjonalnie swój numer telefonu.

3. Czekamy na zmianę danych.

 

Można kontaktować się bezpośrednio z człowiekiem odpowiedzialnym za bazę CEPIK pod numerem 734117664. Uzyskałem również informację, że pracują nad usprawnieniem urzędów, aby na podstawie tego konkretnego dokumentu możliwa była zmiana danych normy - co aktualnie odmawiają ze względu na brak jasnej informacji o normie (są natomiast wartości, ale urzędnicy są nieogarnięci). Można próbować walczyć o swoje w urzędzie - ale to dla chętnych i walecznych :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#16 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:00, 02.11.2023

W Szwecji lub Finlandii płacą ten podatek. Tylko jakie oni mają zarobki a jakie my
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#17 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:27, 02.11.2023

Kalkulator bazujący na projekcie z 2006 roku…zastanawiające jest tylko to, że mieli już przeliczniki dla nie istniejących wtedy norm. Stek bzdur, brak żadnych oficjalnych informacji, propozycji a brukowce nabijają sobie wyświetlenia.
  • 0

#18 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:55, 02.11.2023

Jeżeli był projekt to już o tym myśleli. Gdzieś jest "ten haczyk", projekt mogą reanimować. Fakt, że media nakręcają temat, jak nakręcą to będzie łatwiej go wdrożyć bo się wszyscy oswoją z tą myślą.

Zobaczymy co czas przyniesie.


  • 0

#19 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:20, 03.11.2023

Na jakiej podstawie zaktualizować normę EURO w cepik, jaki dokument potrzeba mieć? W dowodzie nie mam informacji o tym.
  • 0

#20 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:58, 03.11.2023

Idziesz do DEALERA Hondy i prosisz o wypis z homologacji czy też samo świadectwo z normą spalin. Chodzą słuchy, że jedni robią to za free a drudzy żądają kilka stowek. Potem z tym dokumentem do Wydziału Komunikacji i oni dopiero poprawiają. Musisz tracić czas i pieniądze na błędy algorytmu, który przypisywal te normy. Chore to
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#21 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:39, 03.11.2023

A może by tak poczekać aż będzie powszechnie dostępne przerobienie silnika spalinowego na wodór - poniżej link do pewnego filmiku:


  • 0

#22 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:40, 03.11.2023

I jeszcze jeden filmik:

https://www.youtube....h?v=jZr-0JzDf_Y


  • 0

#23 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:01, 03.11.2023

Dealer nie zajmuje się tymi sprawami. Tylko w centrali, można załatwić odpisy z homologacji i to też nie w każdym przypadku jak zrozumiałem z rozmowy. Czekam jeszcze na przedstawienie ostatecznych informacji. Natomiast podczas rejestracji pojazdu urzędnik i tak potrzebuje wyciągu z homologacji, więc oni w systemie dla każdego pojazdu (z polskiego salonu na pewno) mają dane odnośnie norm euro, ale byłoby to bardzo trudne logistycznie, aby każdemu przypisać prawidłową normę. Dlatego poszli na skróty, po roczniku pojazdu, co jak widać, nie zawsze jest zgodne z faktem.
  • 0

#24 wodstock

wodstock
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 04.11.2023

9e84ef274b44c.jpghttps://zapodaj.net/plik-zQNSLo5WmR

2008 CU1 R20A3

Wg cepik Euro4

Tak jak na zdjęciu z "wyciągu ze świadectwa homologacji chyba Euro5. O ile ECE83 05 , to norma Euro5

Użytkownik wodstock edytował ten post 18:28, 04.11.2023

  • 0

#25 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:25, 04.11.2023

Dealer nie zajmuje się tymi sprawami. Tylko w centrali, można załatwić odpisy z homologacji i to też nie w każdym przypadku jak zrozumiałem z rozmowy. Czekam jeszcze na przedstawienie ostatecznych informacji. Natomiast podczas rejestracji pojazdu urzędnik i tak potrzebuje wyciągu z homologacji, więc oni w systemie dla każdego pojazdu (z polskiego salonu na pewno) mają dane odnośnie norm euro, ale byłoby to bardzo trudne logistycznie, aby każdemu przypisać prawidłową normę. Dlatego poszli na skróty, po roczniku pojazdu, co jak widać, nie zawsze jest zgodne z faktem.

Jak będziesz coś wiedział daj znać na forum.


  • 0

#26 dunaj2

dunaj2
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 06.11.2023

Jak będziesz coś wiedział daj znać na forum.

Od tego to tylko Honda Polska i chcą 400 zl za homologacje. Ktoś tam mówił, że wystarczy stary brief, jeśli ktoś ma auto z Niemiec i jest tam norma euro wpisana. Niestety, pisałem do 5 wydziałów komunikacji i w każdym odpowiedzieli, że tylko homologacja i koniec. Teraz czekam na odpowiedzi z ministerstw.


  • 0

#27 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:31, 06.11.2023

Jak będziesz coś wiedział daj znać na forum.

"Szanowny Panie

Pojazd został wyprodukowany z normą emisji spalin Euro 4.
Dokument homologacyjny, czyli świadectwo zgodności, można zamówić na naszej stronie internetowej pod adresem
https://www.honda.pl...licata-coc.html
Jednak przed 2010 rokiem we wzorze świadectwa zgodności nie było literalnie wskazanego poziomu Euro, jedynie numer odnośnego przepisu, skąd poziom Euro wynika. Jeśli świadectwo zgodności będzie niewystarczające, proponujemy odnośne zaświadczenie.
W przypadku zaświadczenia opłata administracyjna wynosi 400 zł z VAT. W razie zlecenia prosimy o wcześniejszy przelew kwoty 400 zł na konto
Honda Motor Europe Limited
BNP Paribas
PL10160014621804347890000003
oraz przesłanie danych: adres korespondencyjny, dane do wystawienia faktury, numer sprawy"


Także jasne potwierdzenie, że accordy VII mają normę EURO 4. Walę z tym do urzędu i niech rozwiązują to sami. Ja nie zamierzam tracić przez kolesi, którzy poszli na skróty z opcją przypisania normy.
  • 0

#28 Wojtek3xl

Wojtek3xl
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Marki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 07.11.2023

Mam VIII z 2008 roku ze zdziwieniem zobaczyłem w CEPIK-u zapis Euro -4. Wysłałem wiadomość z numerem vin do Honda Polska z zapytaniem  jak to jest z tą normą.Otrzymałem odpowiedz :

 
Szanowny Panie
 
Pojazd został wyprodukowany z normą emisji spalin Euro 4.
 
Z poważaniem
 
Honda Motor Europe Oddział w Polsce
Leszek T...........
Manager
Homologation & Environment
 
A sądziłem że wszystkie Accordy VIII mają normę euro 5. Jeżdżąc po Warszawie norma może za chwilę mieć duże znaczenie.

  • 0

#29 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:22, 08.11.2023

Euro 5 jest od 2009r
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#30 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:25, 08.11.2023

Ale dla accord VII - całości produkcji - jest to norma euro 4 (mówimy o silnikach benzynowych).
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, katalizator, spaliny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq