Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

zmniejszenie szumu opon w kabinie

VII szum opon

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#16 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 30.11.2015

A macie jakiś sposób na przedni wiatr? U mnie jest olbrzymia różnica jak jadę z wiatrem i pod wiatr. Co tam można sprawdzić / uszczelnić i gdzie?
  • 0

#17 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:17, 21.03.2016

Co może być przyczyną szumu wiatru od przedniej szyby? Szyba oryginalna, wiec zakładam, że raczej dobrze wklejona. Moze cos wiać innymi miejscami (może jakoś z komory silnika albo z podszybia)? Trudno mi określić dokładne miejsce: czasem wydaje się, że z dołu, czasem że z góry (generalnie w czasie jazdy ciężko jest się wystarczająco blisko nachylic).
  • 0

#18 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:54, 21.03.2016

carlos123 skoro szyba ori a woda nie przedostaje się do środka to jest ok. Możesz tylko sprawdzić stan osłon maskujących i podszybia czy ruda przypadkiem nie rozrabia. Natomiast często jest tak że uszczelki drzwi są zmęczone n.p. przy słupkach. Łatwo sprawdzić czy są ok za pomocą kartki papieru. Wystarczy kartkę przytrzasnąć drzwiami i spróbować ją wyciągnąć. Jak ciężko no to ok, jak wyjdzie po "maśle" no to niestety już wygniecione. Jest prosty i niezawodny sposób (sprawdzony w 1000 skuteczny) by to poprawić/doszczelnić. Wystarczy kupić elastyczny wąż techniczny(przezroczysty, w motoryzacyjnym, dobrać tylko fi) i wciągnąć w srodek wnęki uszczelek od drzwi, bagaja i.t.d. I robi się cicho i przyjemnie jak przy wyjeździe z salonu hehe.
  • 0

#19 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:00, 21.03.2016

A macie jakiś sposób na przedni wiatr? U mnie jest olbrzymia różnica jak jadę z wiatrem i pod wiatr. Co tam można sprawdzić / uszczelnić i gdzie?

Zdejmowałeś na próbę wycieraczki ?
  • 0
                       

#20 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:40, 21.03.2016



carlos123 skoro szyba ori a woda nie przedostaje się do środka to jest ok. Możesz tylko sprawdzić stan osłon maskujących i podszybia czy ruda przypadkiem nie rozrabia. Natomiast często jest tak że uszczelki drzwi są zmęczone n.p. przy słupkach. Łatwo sprawdzić czy są ok za pomocą kartki papieru. Wystarczy kartkę przytrzasnąć drzwiami i spróbować ją wyciągnąć. Jak ciężko no to ok, jak wyjdzie po "maśle" no to niestety już wygniecione. Jest prosty i niezawodny sposób (sprawdzony w 1000 skuteczny) by to poprawić/doszczelnić. Wystarczy kupić elastyczny wąż techniczny(przezroczysty, w motoryzacyjnym, dobrać tylko fi) i wciągnąć w srodek wnęki uszczelek od drzwi, bagaja i.t.d. I robi się cicho i przyjemnie jak przy wyjeździe z salonu hehe.


Co do szyby przedniej, to wszystko wydaje się spasowane ok. Co do bocznych drzwi to ten patent już też robiłem, jednak u mnie mimo wszystko jest szpara tam, gdzie kończy się tapicerka, a zaczyna szyba (regulacja drzwi nic nie pomogła). Tymczasowo dokleilem tam kawałek uszczelki i jest trochę lepiej, ale cos musi być nie tak, skoro oryginalna uszczelka nie styka dobrze.

Zdejmowałeś na próbę wycieraczki ?

Tego nie robiłem, ale sprawdzę. Hałas generuje samo ramię, czy może też wycieraczka (mam zamontowane bezprzegubowe banany)? Czy do 6gena zakładał ktoś inne ramię, co by mniej wystawalo?
  • 0

#21 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:31, 22.03.2016

Carlos123 skoro masz szpare pomimo regulacji to wygląda na to jak by miał dzwona w słupek i za mocno był wyciągnięty albo słupek nie halo wstawiony???
Możesz jeszcze deko powiększyć otwory śrubowe drzwi co zwiększy Ci zakres ustawienia/spasowania. Sprwdzić trzeba by jak tam z łączeniem wewnętrznej grodzi, podłogi i boczku z wewnętrznym nadkolem czy nie popękane na spawach/łączeniach. Podłoga pod wycieraczką sucha?
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 08:33, 24.03.2016

  • 0

#22 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 23.03.2016

Co do dzwona, to nic nie wiem, ale jeszcze spojrzę dobrze...,od strony pasażera mam zresztą to samo. Szpara nie jest duża 1-2mm,wiec może faktycznie jeszcze bardziej trzeba ta uszczelkę przywrócić do orginalnego kształtu.

Podłoga też sucha.
  • 0

#23 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:32, 24.03.2016

Wsadz większy przekrój rurki technicznej. Ale poczekaj jeszcze na teko większe temperatury na zewnątrz, by dobrze się dopasowała-i nie była sztywna. A jak co to o 1/2mm spoko możesz zrobić "fasolke" na mocowaniu/regulacji śrub.
  • 0

#24 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 24.03.2016

W moim stary ale jarym Accordzie wyciszyłem matami profesjonalnie przednie drzwi i dało to dużą odczuwalną różnice, poza tym wyciszyłem tez podłogę z przodu i naprawde fajnie się jezdzi


  • 0

#25 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 26.03.2016

Wsadz większy przekrój rurki technicznej. Ale poczekaj jeszcze na teko większe temperatury na zewnątrz, by dobrze się dopasowała-i nie była sztywna. A jak co to o 1/2mm spoko możesz zrobić "fasolke" na mocowaniu/regulacji śrub.

Nie za bardzo kojarzę metodę 'na fasolke'. Przyblizysz? :-)

@Wlodar
Wycieraczek jeszcze nie ściągnąłem, ale dzisiaj jak jechałem, to znowu szumialo, i z ciekawości włączyłem wycieraczki, żeby zobaczyć czy w położeniu pionowym zmienia się ten szum. Ale niestety nawet minimalnie się nie zmienia, wiec to raczej nie to. Ale jak będzie chwila jeszcze to ściągnę całkowicie i wtedy jeszcze sprawdzę.

Co do samego szumu to mam wrażenie, jakby powietrze wpadalo jakoś między słupek przedni a tą plastikową/gumową osłonę przy szybkie i tam sobie huczalo.
  • 0

#26 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:45, 07.04.2016

Macie w VII wyciszenie błotnika, tj. piankę umiejscowioną w szparze błotnik - buda, za zawiasami przednich drzwi? To może powodować szum wiatru niosący się do kabiny. W VI warto wykleić plastikowe nadkole od wewnątrz (od tej strony, która wchodzi w tą szparę) pianką kauczukową. Ja jeszcze dałem uszczelkę całkowicie po "zewnętrznej", czyli umiejscowioną do budy, od strony dachu, ciągnie się od dolnej wysokości przedniej szyby do tylnej, łącznie ok. 2,5 m na stronę. Ale nic to nie dało, rzecz jasna :D Czyli akurat problem tkwi pewnie w szybie, obstawiam boczną krawędź (przy słupku środkowym auta) i górną, szczególnie "róg" górnej i bocznej. Tam pójdzie albo uszczelka płaska 2x8mm albo właśnie pianka kauczukowa. Warto byłoby też nakleić uszczelkę/piankę na sam słupek boczny. Z wiatrem niestety jest ten problem, że zawirowania mogą wam śmiało przedostawać się najmniej spodziewanymi miejscami i nieść się poprzez otwory technologiczne praktycznie wszędzie. W Mazdach 6 był problem z otworami na słupkach bocznych od wewnątrz (wykleiłem matą bitumiczną, ale raczej nic to nie dało, więc chyba nie tyczy się to Hond) i otworami gródź silnika - kabina. Chociaż i tak spodziewam się największych efektów po zaklejeniu szczelnie komory drzwi pianką (nie będę bawił się w maty dopóki nie będzie lepszego audio), błotnika i właśnie uszczelnieniu szyby. Dużo daje do myślenia, że kiedy występuje wiatr boczny w trakcie jazdy hałas jest zdecydowanie większy, a przy bezwietrznej pogodzie praktycznie nie występuje. I serio, wyciszcie błotniki, ja teraz prowizorycznie wrzuciłem tam, o zgrozo, waty mineralnej, ale różnica jest słyszalna, szczególnie szum z nadkoli. W Astrze G takie wyciszenie znajdziecie i w tym aucie naprawdę jest cichutko (ku**a mać, kompakt z tego samego roku co Accord a lepiej wyciszony, porażka po całości Hondy). W dodatku w Astrze jest jeszcze gruuuubo pianki w trójkątach lusterek od wnętrza i ok. 5 mm pianka od zewnątrz.


  • 0

#27 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:22, 08.04.2016

Carlos123 to poprostu poszerzenie otworu otworu śrubowego w 1 kierunku bocznym. Czyli nie robisz większego fi, tylko "rozciągasz" otwór n.p. pilnikiem, frezem. Powstaje owal czyli tak zwana fasolka. Zwiększasz zakres przesówu danego elementu przykręcanego w danym kierunku
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 06:24, 08.04.2016

  • 0

#28 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 08.04.2016

@NEO NFS dzięki, teraz rozumiem. Na razie spróbuję jeszcze włożyć większą rurkę w tą uszczelkę. Może wystarczy
  • 0

#29 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:09, 08.04.2016

Spoko, tylko przed osadzeniem dobrze przelać środek gorącą wodą i montować. Ułoży Ci się bez problemu i prężenia na łukach. I zostaw aż w miare ostygnie, dopiero zamknij drzwi ☺
Pzd.
  • 0

#30 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 10.04.2016

Ten gumowy wężyk rozumiem, że wkładałes do uszczelki na budzie (nie na drzwiach)? Pamiętasz może jaka średnica? I którędy to wkładałes? Ja kupiłem kiedyś wężyk do wina chyba jakiś i wsuwalem przez otwór technologiczny, który chyba służy do konserwacji uszczelki od wewnątrz
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szum opon

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq