Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SWAP hamulców z VIII do VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#31 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 05.03.2017

Jeszcze ponoć nie wszystkie felgi pasują. Czy taka jest prawda, tego jeszcze nie wiem, ale dokładnie tak jak napisałeś chcę taki zestaw założyć, brakuje mi tarcz i klocków. Tarczę kotwiczną można zostawić seryjną. Jeżeli jakieś niespodzianki będą, to ich nie przewiduję.


  • 0

#32 Patryk638

Patryk638
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:krasnystaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 06.03.2017

Felgi mam oem z 8 gena type s więc będą pasować tyko do zestawu brakuje mi tarcz i klockow to muszę kupić i będzie można zakładać.
  • 0

#33 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:35, 06.03.2017

Tak swoją drogą - w wielu wątkach pojawia się info, że tylko VIII Type-S miał 320mm a chyba nie tylko Type-S - ja mam Executive i też mam tarcze 320mm i zaciski dwutłoczkowe.

Nie ma wymogu felg 18 cali przy tarczach 320 - ja mam felgi 17 bo takie były w Executive. Natomiast zaciski dwutłoczkowe są szersze i kojarzę problemy z zakładaniem felg nie-OEM nawet jeśli ET było poprawne.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:38, 06.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#34 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:09, 06.03.2017

Ja mam zagwostkę jeżeli chodzi o felgi z Civica UFO, parametrami takie same, ale żebra mogą być grubsze.


  • 0

#35 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:43, 06.03.2017

Mówiąc OEM miałem na myśli oryginalne wzory do Accorda VIII a nie ogólnie oryginalne Hondowskie.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#36 maniekk1905

maniekk1905
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 04.04.2017

Jakie musi być ET żeby zacisk VIII wszedł bez problemu do VII?


  • 0

#37 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:31, 02.11.2017

powielam pytanie
  • 0

#38 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:56, 03.11.2017

Tu nie chodzi o odsadzenie, tylko o grubość żeber, żeby nie haczyło o jarzmo. Odsadzenie felgi tyczy się głównie tego jak daleko siedzi rant, gdzie przylega opona względem przylgni na piaście, a to, czy żebro jest 5mm dalej, czy bliżej nie jest nigdzie określane parametrami.

 

Jeżeli chodzi o pasowanie felgi to oryginalna 17 z Type-S pasuje, możecie więc sprawdzić jakie ma ET. Ale czy każda felga z takim ET będzie pasować, w to wątpie, bo u mnie jest 3mm przerwy między żebrem felgi a jarzmem.


  • 0

#39 Ais

Ais
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódż
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 25.12.2017

Witam, mam pytanie Czy trzeba zmieniać tarcze kotwiczą pod zaciski dwutłoczkowe w vii-genie. Czy wejdą felgi Penty z ET 55 R17 oraz Anzio Drag R18 ET 48 8".
  • 0

#40 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:42, 25.12.2017

ET48 powinna wejść, ET55 zależy od "grubości" ramion tej felgi.

 

Tarcze kotwiczne nie są konieczne, pasują od VII, są po prostu mniejsze o prawie 1,5-2 cm względem tarczy na średnicy.

 

Dla przykładu felga z Civica VIII tj UFO ET55 nie pasuje, gdy takie same parametry felgi od Type-S'a wchodzi.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 20:44, 25.12.2017

  • 0

#41 Ais

Ais
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódż
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 25.12.2017

Jeżeli chodzi o 17 to Penty od accorda type-s z ET 55. Zastanawiam Czy wejda.
  • 0

#42 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:12, 26.12.2017

To trzeba przymierzyć. Jak chcesz, to zapraszam z tą felgą do mnie, k. Środy Wlkp ;)


  • 0

#43 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:09, 16.01.2018

Chciałbym zapytać tych którzy swapowali - jaką średnicę OEM tarcz mieliście? Czy u Was zmiana na 320mm dała znaczącą poprawę hamowania auta? Ja w swojej VII mam tarcze 300mm i przy zwiększeniu do 320 z VIII promień (liczony mniej więcej do środka klocka) zwiększa się o około 7%, zatem siła hamowania powinna wzrosnąć też o 7% - niewiele. Jak to jest u Was - warto? Średnice tłoka w VII i VIII są takie same - 57mm.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 23:10, 16.01.2018

  • 0

#44 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:31, 16.01.2018

Chciałbym zapytać tych którzy swapowali - jaką średnicę OEM tarcz mieliście? Czy u Was zmiana na 320mm dała znaczącą poprawę hamowania auta? Ja w swojej VII mam tarcze 300mm i przy zwiększeniu do 320 z VIII promień (liczony mniej więcej do środka klocka) zwiększa się o około 7%, zatem siła hamowania powinna wzrosnąć też o 7% - niewiele. Jak to jest u Was - warto? Średnice tłoka w VII i VIII są takie same - 57mm.

A ile tłoczków masz w zacisku i jaką grubość tarczy seryjnie? To teraz porównaj z 320/32 mm na dwóch tłoczkach i będziesz miał różnicę. Średnica tarczy to nie wszystko...


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#45 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 00:21, 17.01.2018

Ok, czyli tarcza 320mm z VIII jest z zaciskiem na dwóch tłoczkach - znacie ich średnicę? Tutaj znalazłem zestaw naprawczy https://www.czesciau...-seinsa/7875967

i wynika z tego że średnica tłoczków w zacisku 2 tłoczk. to 38mm.

Przeliczyłem pola powierzchni:
VII Tłok 57mm -> 2550mm^2
VIII Tłok 2x38mm -> 2x1133,5=2267mm^2

Z tego wynika że zacisk dwutłoczkowy ma powierzchnię mniejszą o 2267/2550 - >12%
Suma sumarum na zaciskach VIII siła hamowania powinna być mniejsza.

Stąd pytanie o odczucia i OEM średnicę tarcz. Może jak ktoś ma mniej niż 300mm to po takiej zmianie odczuwa różnicę.

Update:
Okazuje się że dwutłoczek w VIII ma średnice tłoków 38 i 43mm. Zatem, sumaryczne pole powierzchni obu tłoczków wynosi 2585mm^2, co wynosi niemal tyle samo co jeden tłoczek w VII gen.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 18:35, 22.04.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq