Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

czyszczenie przepustnicy honda accord

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 28.09.2014

witam czy wymagana jest adaptacja przepustnicy po jej wykreceniu i czyszczeniu ?? honda accord 2.0 benzyna 2007r 


  • 0

#2 omega74

omega74
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 28.09.2014

Nie powinno być problemu , jeśli nie była zmieniana mapa (regulacja) na zanieczyszczonej przepustnicy.


  • 0

#3 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:23, 29.09.2014

Masz elektroniczną przepustnicę więc w teorii nie powinno być żadnego problemu.

 

Ale życie pokazało że różnie bywa (np. u mnie). W najgorszym wypadku jeśli będziesz miał problem z wolnymi obrotami to można wykonać adaptację, czyli reset ecu przez odpięcię aku na 5 min (tak na wszelki wypadek), a potem daj mu pochodzić na jałowym aż się rozgrzeje (załączenie wentylatora lub 90 stopni) i potem jeszcze z 5-10min.


  • 0

#4 Kryspin

Kryspin
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2,4
  • Wersja:dubeltówka
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:z klapą
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 29.09.2014

witam czy wymagana jest adaptacja przepustnicy po jej wykreceniu i czyszczeniu ?? honda accord 2.0 benzyna 2007r 

teoretycznie nie jest wymagana bo ECU będzie sobie korygować "nowe" parametry podczas kolejnych uruchomień i jazdy ale w praktyce po czyszczeniu bez adaptacji może poszarpywać, falować wolnymi obrotami i dziwnie reagować na wciśnięcie pedału gazu a nie jest problemem zrobić adaptację więc czemu jej nie zrobić

 

po za tym jak dla mnie głównym argumentem wykonania adaptacji jest przede wszystkim to że masz pewność czy zmieniły się parametry auta (to jeśli dysponujesz kompem) i jego zachowanie czyli czy czyszczenie przyniosło oczekiwany rezultat


  • 0

#5 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 12.10.2014

Zaczełem od czyszczenia przepustnicy ze wzgledu na to ze szukam przyczyny ciezkiego (przynajmniej takie mam wrazenie ) odpalania mojego autka. Zawszee rano musze go dłuzej krecic (duzo dłuzej ) niz jak juz samochód sie rozgrzeje jezdząc np po miescie co chwile gasząc  go i odpalając. choc nieraz nawet na rzogrzanym silniku musze go zakrecic kilka razy co jest uciązliwe samochód ogólnie pracuje równo . swiece mam nowe zadnych przebic paliwo zalałem 98 oktanowe podłaczałem sie niedawno do kompa nie wykazało, zadnego błedu. Moze ktos z was miał taki problem ?? z góry przepraszam ze nie odpisuje od razu lecz nie mam na co dzien dostepu do internetu z góry dziekuje za wszelką pomoc


Użytkownik typer2014 edytował ten post 15:04, 12.10.2014

  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:09, 12.10.2014

Jeżeli byłaby to wina brudnej przepustnicy, to wystarczyłoby nacisnąć pedal gazu, żeby ją otworzyć... Ja bym zobaczył do kopułki z palcem
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:30, 12.10.2014

Zaczełem od czyszczenia przepustnicy ze wzgledu na to ze szukam przyczyny ciezkiego (przynajmniej takie mam wrazenie ) odpalania mojego autka. Zawszee rano musze go dłuzej krecic (duzo dłuzej ) niz jak juz samochód sie rozgrzeje jezdząc np po miescie co chwile gasząc go i odpalając. choc nieraz nawet na rzogrzanym silniku musze go zakrecic kilka razy co jest uciązliwe samochód ogólnie pracuje równo . swiece mam nowe zadnych przebic paliwo zalałem 98 oktanowe podłaczałem sie niedawno do kompa nie wykazało, zadnego błedu. Moze ktos z was miał taki problem ?? z góry przepraszam ze nie odpisuje od razu lecz nie mam na co dzien dostepu do internetu z góry dziekuje za wszelką pomoc

Ja obstawiam,że ciśnienie schodzi z układu paliwowego po dłuższym postoju.Sprawdź przed o dpaleniem : załączyć zapłon na parę sek. tak ze trzy razy i dopiero odpalić.Będziesz wiedział czy to coś zmienia

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:31, 12.10.2014

  • 0
                       

#8 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:38, 12.10.2014

u mnie nie mam kopułki z palcem tylko cewki na kazdy cylinder . a jaki moze byc powód schodzenia cisnienia nieszczelnosc pompa  czy moze wina filra


  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:39, 12.10.2014

Najszybciej to pompa (zawór) ale może jakaś nieszczelność w innym miejscu.Sprawdź narazie to co pisałem wcześniej czy coś pomaga .Nabij ciśnienie wcześniej pompą uruchamiając ją kiłka razy przed zapaleniem

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:43, 12.10.2014

  • 0
                       

#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:06, 12.10.2014

...jezeli przepustnica byla czyszczona to trzeba nauczyc na nowo ecm/pcm wolnych obrotow. (CL9)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 18:24, 12.10.2014

u mnie nie mam kopułki z palcem tylko cewki na kazdy cylinder . a jaki moze byc powód schodzenia cisnienia nieszczelnosc pompa  czy moze wina filra

 

wybacz, zapomniałem o tym ;) mój błąd...

 

No to w takim razie tak jak mówią koledzy, do sprawdzenia układ paliwowy, skoro mówisz że świece nowe... btw w jakim stanie filtr paliwa? bo gdzieś pamiętam,że on powodował na zimno takie problemy


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#12 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 12.10.2014

Zaczełem od czyszczenia przepustnicy ze wzgledu na to ze szukam przyczyny ciezkiego (przynajmniej takie mam wrazenie ) odpalania mojego autka. Zawszee rano musze go dłuzej krecic (duzo dłuzej ) niz jak juz samochód sie rozgrzeje jezdząc np po miescie co chwile gasząc  go i odpalając. choc nieraz nawet na rzogrzanym silniku musze go zakrecic kilka razy co jest uciązliwe samochód ogólnie pracuje równo . swiece mam nowe zadnych przebic paliwo zalałem 98 oktanowe podłaczałem sie niedawno do kompa nie wykazało, zadnego błedu. Moze ktos z was miał taki problem ?? z góry przepraszam ze nie odpisuje od razu lecz nie mam na co dzien dostepu do internetu z góry dziekuje za wszelką pomoc

 

Od około miesiąca mam podobne objawy. Po nocnym postoju auto przy kręceniu czasem się "za krztusi" zanim odpali. przy kolejnych odpaleniach nie ma problemu. Świece nowe - wymieniane około 3 miesiące temu, filtr paliwa jeszcze oryginał - prawie 140 tys przebiegu.


  • 0

#13 marchel

marchel
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 12.10.2014

ja uzywalem w kazdych samochodach do czyszszczenia przepustnicy brake cleanera albo sprayu do czyszczenia gaznikow.

Na odlaczonym akumulatorze przepustnice mozesz wyjac wyczyscic dokladnie a pozniej zostawic do wyschniecia zamontowac do samochodu podlaczyc akumulator wlaczyc zaplon odczekac kilka sekund uruchomic silnik i nie ruszac pedalu gazu i pozwolic zeby silnik sie zagrzal az do uruchomienia wiatraka zadna adaptacja nie bedzie potrzebna po takim zabiegu


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:41, 12.10.2014

ale to co zrobiles jest = nazywa sie adaptacja...dziwny wyraz.

 

 

tez ecm/pcm potrzebuje chwile spokoju zeby sie czegos nauczyc!  ;-)

 

 

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:44, 12.10.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 HONCORD03

HONCORD03
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Skawina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 15.10.2014

Witam. Mam trzy pytanka. Czy takie czyszczenie przepustnicy jak opisał ''marchel'' pomaga na szarpanie silnikiem przy zdjęciu gazu i dodawaniu gazu w VII gen? Czy takie czyszczenie nie spowoduje pogorszenia?, bo czytałem gdzieś że podczas czyszczenia można usunąć takie uszczelnienie , co w efekcie powoduje powstawanie szczelin i dostawanie się powietrza, co powoduje szarpanie. Czy ktoś miał takie szarpanie tzn. przy zdjęciu gazu nie schodzi wolno z obrotów tylko po szarpnięciu zwalnia i gdy chcę wyrównać obroty jest szarpnięcie i dopiero wyrównuje. Czy czyszczenie przepustnicy pomaga na to szarpanie?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq