Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Silnik bierze olej

VII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:35, 24.08.2014

Ja bym nie uogulniał.

Osobiście jeżdżę na 5W30 pełen syntetyk i uważam że auto nie ma problemu z oliwą mimo że muszę dolać od czasu do czasu.

Poprostu warto wziąć pod wagę sposób eksploatacji auta i temperament kierowcy podczas jazdy (autor tematu o tym nic nie napisał).

Jak ktoś lubi sobie przypałować trochę częściej niż szary użytkownik polskich dróg to nie ma co marudzić że trochę oliwy poszło z dymem., zwłaszcza jak się robi krótkie dystanse.

Jak ktoś chce lać "miód" do silnika to bardzo proszę tylko trzeba sobie zdać pytanie czy lepiej zainteresować się swoim wozem dwa-trzy razy w mies pod kątem stanu oliwy czy po 300 tyś wymieniać wytarte wałki.


  • 0

#17 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 24.08.2014

tu chodzi o to żę jak auto jedzi na oleju typu 5w 30 czy 0w30 i nie bierze wielkich ilosci od wymiany do wymiany to lajc i jezdzic i cieszyć sie jazda i nie przejmować bo kazde auto bierze olej niektore mniej, niektore wiecej, wynika to z konstukcji, kiedys ktos na forum napisał ze jak komuś silnik nie bierze oleju to ma zepsuty silnik, jak komus weznie 100ml to na bagnecie tego nie uzna tak wyraznie, pozatym pary oleju ulatuja tez przez odme, styl jazdy tu ma duzo do powiedzenia bo wiadomo, ale jak ktos jezdzi na oleju 0w30 czy 5 w30 i dolewa litra na 3-4 tys. to szkoda kasy na olej bo silnikowi to i tak nic nie pomoże tylko po kieszeni pociagnie, ja nie mówie o miodzie tylko o zwykłym 5w40 czy dobrym 10w40  jak samochód zaczyna brac wieksze ilosci oliwy od wymiany do wymiany na olejach 0w40, kazdy se najele co uwarza, ja przetestowałem kilka oliwek przy sporym braniu oleju, najlepiej spisał ie valvoline 10w40 dura blend bo dolewałem na nim litra na 3-4 tys, pozniej nalałem ams oil 10w40 ktory parametrami wyglada jak pełny syntetyk a konsystecja duzo rzadsza od durablend i po wymianie na ams oil zrobiłem 1500 i litra nie było.

pisałem o long life tez bo dziwi mnie to no ale cóż tak leja a szkoda silników moim zdaniem, ja jak kupowałem accordke to w ksiażce serwisowej do 70tys. był lany shel 5w40 a pozniej 10w60, ciekawe czemu, jak kupowałem to miała 130 tys. i jak sie okazało pozniej brała olej, ciekawe czemu w serwisie zmienili na 10 w 60 nie wiem ale wiem ze nie wszystkie mechaniki sie znaja, bo kiedys mechanik mi wcis spowrotem olej 5w40 bo to sa ciasno spasowane silniki i po co lac 10w60 jak moge lac 5w40, i nalałem bo troche mu zaufałem i tak sie zaczeło dolewanie oleju po litrze na 2-3 tys majac 160 tys. pozniej eksperymentowałem z olejami bo zacząłem czytac i wniosek był taki że szkoda przepłacac remon nie unikniony, olejem silnika nie naprawie. 250tys  remont i tyle

jak ktos dolewa olej od wymiany do wymiany w granicach litra to ja bym to olał a jak wiecej to zmienic oliwe bo szkoda kasy ten proces brania oleju jest nieodwracalny ale można go troche spowolnic, pozdrawiam


  • 0
VTEC

#18 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:46, 24.08.2014

A ja juz dwa razy konsultowalem się z inzynierem z Motula w sprawie oleju do mnie. Na razie rady nie pomogly ale chociaz niby wiemy w którą stronę iść i dla czego.
A co do wypowiedzi Grzres vtec cos podobnego slyszaleem od mechanika ktory remontuje czesto silniki hond. Więc może jest trochę w tym racji.
  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#19 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:25, 24.08.2014

no ok....ale skoro producent dopuszcza nawet 1l / 1000 km to przy zużyci 1l / 3-4 tyś. to nic niepokojącego o czym producent by nie pomyślał wcześniej.

Na marginesie 10W60 to znajomi leją ale do BMW służących do upalania bokiem, a nie do auta używanego na co dzień.


  • 0

#20 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:31, 25.08.2014

bez przesady z tą nagonką na olej 10w60, miałem ten olej od nowości do przebiegu 120tys km i nic się z silnikiem nie dzieje, po przesiadce na olej 5w30 jak nie brał oleju tak nie bierze więc jeśli ktoś przetestuje sobie od wymiany do wymiany olej 10w60 to szlag mu auta nie trafi a może coś ciekawego na temat tego eksperymentu napisać


Użytkownik Maxell edytował ten post 11:41, 25.08.2014

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#21 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:36, 25.08.2014

Półsyntetyk to o wiele większe opory pracy silnika, traci się na mocy. Poza tym 10w są dopuszczane w K24 ale jak już nie ma innej rady na picie oleju. Na pewno nie jeździ się na tym od nowości. 


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#22 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:04, 25.08.2014

hondy motory nie biora normalnie oleju (tzn. biora ale nieznacznie, mozna zapomniec), chyba ze byly zajechane albo maja duzo przebiegu.

 

ale w tym stanie nie oznacza to ze motor na wymiane.

 

tez motor co bierze olej moze jeszcze lata chodzic, jak Taunus mojego brata co go na kacu kupilismy. :-)

 

wszystko zalezy od tego jak bylo auto pielegnowane i jezdzone.

 

pozdro :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:08, 25.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#23 Majsterek

Majsterek
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:15, 31.08.2014

no mnie tez to bardzo zdziwilo jak sie sam przekonalem na sobie ze mi pije oliwe(k24) .ale jak juz ktos predzej pisal pije tylko jak ja cisne czyli jak zalacza sie vtec jak jezdze normalnie to znikome ilosci cos w tym jest. a moj znajomy ma hanie aco z 94roku i od wymiany do wymiany maski nie otwiera ma ja przez 10lat i  nic a nic nie pije. wszystko zalezy od tego jak dbal pierwszy wlasciciel o auto i jak jezdzil czy pilnowal poziomu na bagnecie itp. :zoltek:


  • 0

#24 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:23, 01.09.2014

Wiesz, 2.0 w naszych budach podobno nie biorą praktycznie wcale a nasze owszem i to potrafia łyknac ale to jest normalne, wynika z budowy silnika. Oczywiście w normalnych ilosciach. Ja wczoraj rozmawiałem z kolega co ma K24 i mówił że mu niewiele bierze, ale jak sie potem przyznał jeździ na ... 5W50.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#25 Fiuon

Fiuon
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 01.09.2014

Tak czytam i nie wiem co myśleć o waszych wpisach. Są na naszym forum ZNAWCY tematu handlują olejami jeżdżą ta różne targi współpracują z producentami zgłębiają skład chemiczny itd itp i oni twierdzą 0W20 pełny syntetyk lać do hondy - ciekawe dlaczego. Ja gdy kupiłem swoją hondę po około 2 miesiącach załamałem się ubytkiem oleju, a jego kolor zmienił się z żółtego na czarny. Skontaktowałem się z forumowiczem Croom i za jego namową kupiłem płukankę i olej Millersa 0W20. Co mi z silnika wypłynęło po płukance to ciężko opisać. Kilka złotych to kosztuje nie powiem ale ubytki oleju nieporównywalne tzn bardzo spadły. Co kilka miesięcy wleję coś tam żeby na bagnecie było 3/4 ale nie są to duże ilości może 1 litr od wymiany do wymiany. Więc u mnie wymiana tego syfu co był w silniku na wodę 0W20 zaowocowała spadkiem zużycia oleju. Teraz zalałem japoński produkt Eneos 0W20 i już widzę że ubytki są większe niż na Millersie więc jestem zwolennikiem 0W20 ale dobrej jakości. Większe ubytki to mam na myśli chyba do 2 litrów dobiję do wymiany. Wymieniam 1 raz na rok nie patrzę na przebieg. Co jeszcze zauważyłem odnośnie Eneos na lato kupiłem sobie na dolewki 0W30 1 litr i jak zrobiłem nim dolewkę to zaczęło się większe zużycie oleju więc od następnej wymiany będę cały rok śmigał tylko na 0W20 jak wcześniej. Przebiegu mam ponad 180k o ile nie był cofany licznik bo tego nie sprawdzę. Jak czytam stanowisko i argumenty grzesvtec to troszkę zdziwiony jestem. Coś w stylu róbcie tak bo tak myślę, a tak myślę bo mi się tak wydaje, a taki jeden mechanik mi tak powiedział. Wszystkich zainteresowanych kieruję do wątków o oleju tam wszystko jest wyjaśnione.


  • 0

No to sobie Honde kupiłem


#26 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:10, 07.09.2014

To, że producent podaje 1L/1000 km oznacza, że do tej granicy auto wg. producenta nie wymaga reklamacji (większość producentów umywa tym sposobem ręce). W praktyce przy ostrej jeździe nie ma prawa wziąć więcej niż 0,5L/1000km. Jeśli bierze więcej, to albo jest wyciek, zły typ oleju albo zużyte już pierścienie.

 

Ja obecnie jeżdżę na Ravenoll 5W-30, zauważyłem, że jak jeżdżę powyżej 4krpm to zużycie oleju jest zauważalne, obecnie zużycie oscyluje w granicy 0,5L/6000 km, jeźdżę stylem mieszanym, tzn. Czasem lubię zap.....ć :D


  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:53, 07.09.2014

Więc u mnie wymiana tego syfu co był w silniku na wodę 0W20 zaowocowała spadkiem zużycia oleju. Teraz zalałem japoński produkt Eneos 0W20 i już widzę że ubytki są większe niż na Millersie więc jestem zwolennikiem 0W20 ale dobrej jakości. Większe ubytki to mam na myśli chyba do 2 litrów dobiję do wymiany.

Mylisz pojęcia .....to ,że są większe ubytki na jakimś oleju nie znaczy ,że jest gorszy ...może być nawet lepszy .Eneos to nie jakaś popierdółka.


Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:54, 07.09.2014

  • 0
                       

#28 Fiuon

Fiuon
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:01, 07.09.2014

Mylisz pojęcia .....to ,że są większe ubytki na jakimś oleju nie znaczy ,że jest gorszy ...może być nawet lepszy .Eneos to nie jakaś popierdółka.

No ja nie napisałem że Eneos to popierdółka. Gdybym tak myślał to bym go nie wlał do silnika. Na Millersie miałem mniejsze ubytki niż na Eneos i pewnie wrócę do Millersa skoro jest bardzo dobrej jakości i mniej go zjada. Co nie zmienia faktu że gęstszy olej znikał w oczach a 0W20 ubywa o wiele wolniej. Skoro tak się dzieje to uważam że silnik Hondy na gęstszym oleju nie pracuje jak powinien, nie ma stworzonych warunków jakie przewidział producent. Chociaż może Motula tym razem wleję przetestuję kilka marek i będę się wtedy mądrzył hehe. Te oleje czyli 0W20 nie są tanie i dolewki kosztują więc wybiorę ten który u mnie lepiej się sprawdza. Dodam że zaczął mi przepuszczać czujnik ciśnienia oleju i tamtędy troszkę oleju się rozpyli od wymiany do wymiany więc nie oceniam Eneosa jako zły olej i biorę poprawkę na zużycie oleju z uwagi na ten czujnik. Moim zdaniem Millers lepiej znosi wysokie obroty i przy ostrzejszej jeździe jakoś wyraźnie nie zwiększało mi się zużycie, a Eneos chyba szybciej znika jak pozwolę sobie na częstsze załączanie v-tec. Ponownie jak wyżej odsyłam do forumowiczów którzy bardzo dokładnie zgłębiają szczegóły związane z produkcją olejów, sposobem ich działania itd oni lepiej to wszystko ogarniają a my jedynie możemy tu mówić tego mi zjadło tamtego nie zjadło a to zwykłe bicie piany i nic nie wnosi.


  • 0

No to sobie Honde kupiłem


#29 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:22, 26.10.2014

no ok....ale skoro producent dopuszcza nawet 1l / 1000 km

 

Gdy jest takie zużycie oleju to silnik to zwykły złom. Zużycie oleju do  1-1.5 litra na 10 tys km oznacza że silnik jest w dobre kondycji.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:22, 26.10.2014

  • 0

#30 Accjacek

Accjacek
  • Klubowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Tu gdzie stoje
  • Silnik:2.0
  • Wersja:moja
  • KM:118
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CB3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:06, 26.10.2014

Ilu z forumowiczów jest pierwszym właścicielem? więc po co ta dyskusja miałem trzy acco dwa na f20 i jedno k20 zostało mi f20 ale k20 miałem prawie od nowości bo kupiłem półroczne auto pomimo piłowania na niemickich banach do odcięcia całymi godzinami a bak starcza na max 2h nie brała mi oliwy tyle że temat był dopilnowany i to na tu wyklętym castrolu. A teraz moje f20 po remoncie przy 450 tyś. km i 7 wymianach oliwy co 500 km doprowadziłem silnik do takiego stanu że jak wyciągam bagnet to oliwa ma kolor oliwy a nie czarnego mazutu no i "zerowy" pobór oliwy. Dlaczego "zerowy" bo nigdy nie wiemy czy auto stoi prosto itd. więc jeśli na bagnecie ubywa 2-4mm to paniki nie ma
  • 0

061f2a901a37a9c8m.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq